Verschil cross beschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:14

Saaams schreef:
Rare vraag; zijn er mensen die hun crossbeschermers ook gebruiken tijdens springwedstrijd of bosrit oid?


Wel tijdens een bosrit maar nooit tijdens het springen. Als ze met springen toucheren wil ik graag dat ze dat merkt en vervolgens hoger springt.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:14

Ik heb laatste de pe besteld in maat S je kan mijn maten hier ergens terug lezen. Daaruit kwam dat ik maat S nodig had. Deze besteld maar deze waren veelste klein. Nu heb ik maat M. Voor is het de goede maat en achter vind ik ze goed zitten kwa vorm maar de lucht gaten komen achter totaal niet over een. Dan zou ik nog een maat groter moeten hebben. Achter denk ik dat ie verder dan te groot wordt. Het is leer dus ik denk dat het nog wel uittrekt en dat de gaten dan wel goed zitten. Vind dat als je kijkt waar ze op het klittenband zit ze veelste ver naar voren geplaatst zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor zit nog beetje gedraaid hoor.
Afbeelding

Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 23:58

Saaams schreef:
Rare vraag; zijn er mensen die hun crossbeschermers ook gebruiken tijdens springwedstrijd of bosrit oid?


:') ik gebruikte ze ook met losrijden voor dressuur met mijn lompe harry. Menig dressuurruiter heeft me al gevraagd waar ik die bescherming vandaan had.

Met springen niet; hij gaat door de crossbeschermers achter nogal extreem kiepen met de kont en dan heb ik nogal moeite om erop te blijven zitten.

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:35

Hallo, ik ben aan het kijken naar cross beschermers voor mijn Welsh Cob D pony. Nu zit ik te kijken naar de beschermers van PEI. Ik lees alleen overal dat die heel ruim vallen. Het liefst wil ik de beschermers in het bruin omdat de rest van mijn tuig ook bruin is maar de Premier Equine Aircooled Original Eventing Boots zijn er alleen in het zwart en de PE Air Trax wel in bruin maar daarbij staat dat maat S echt groot valt en te groot is voor D pony's. Nu heeft mijn cobje wel stevige benen en wat sokken maar als ze te lang zijn dan heb ik er natuurlijk niets aan. Kan iemand mij hierin adviseren of heeft iemand hier ook ervaringen mee?

AllEventing

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-14

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:07

Er zijn D pony's die maat S passen. Echter zijn dit vaak de wat forsere pony's. Het beste kun je even de lengte van het onderbeen van je pony opmeten. Neem gerust contact op voor meer info :)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:14

Graag zou ik om advies willen vragen omtrent het aanschaffen van crossbeschermers en eventuele springschoenen voor de eventinglessen dienik ga rijden.

Mijn jonge D pony (NRPS) heeft pony maat peesbeschermers en voor een pony normaal, maar wel fijn beenwerk. Hij is nogal gevoelig met wrijving en wil daar soms nog wel een wondje van krijgen.
Ik ben zelf bekend met de bruine eventingbeschermers van Kentucky van mijn vroegere werk op een eventing stal, maar ook de styles beschermers spreken mij aan.
Welk van deze merken en uitvoeringen zou het beste bij mijn pony passen?

Wat betreft de springschoenen is hij helemaal gevoelig. Als ik hem met rubberen of neoprene springschoenen rij maakt hij vaak wondjes aan. Rij ik 2 dagen achter elkaar met een van deze springschoenen gaan de wondjes zelfs behoorlijk bloeden en loopt hij kreupel. Deze gebruik ik dan ook niet meer, maar een cross rijden met “wollen” springschoenen lijkt mij ook niet ideaal. Is hier toevallig ook een goede oplossing voor?

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door LuffB op 03-04-18 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:28

Wat betreft je springschoen probleem raad ik je de balbeschermers van Veredus aan de carbon. Die schuiven niet, beschermen goed en kan je eventueel altijd nog een springschoen overheen doen voor extra bescherming.
https://www.hetgareel.nl/veredus-hoefbalbeschermer.html deze gebruik ik voor het springen en bij sommige paarden in de cross

Mijn schimmel gebruik ik koorbeschermers voor die doe ik eerst om en daarna de springschoen en zo krijgt hij nooit wondjes. http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... ucts_id=66

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:36

Ik heb voor onze D pony onlangs bij sgs eventing in Bruchterveld de kleinste cross beschermers van LeMieux gekocht (maat S geloof ik) Dit gaat net. Dwz; het had nog iets kleiner gemogen maar is afgelopen zondag bij de cross prima bevallen. Pony heeft smalle beentjes.
Overigens geeft Nina zeer kundig advies en mag je ze gewoon uitproberen!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:42

Vera; die balbeschermers zien er erg interessant uit! Kan je mij vertellen hoe het deel dat om de Koot sluit voelt? Mijn pony is nogal week gekoot en ik ben bang dat met zijn korte kootjes de op en neer gaande beweging tijdens het lopen evenveel problemen bij hem geeft als de evt zijwaartse beweging van een springschoen.

Koekie; ik heb ze zelf een keer in mijn hand gehad en vond ze eigenlijk nogal dun qua bescherming tov de Kentucky’s en styles waarmee ik altijd heb gewerkt. Hoe ervaar jij dit?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:14

@LuffB ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het heel erg meevallen. De Kentucky's vond ik ook fijner aanvoelen, maar die zaten totaal niet bij onze pony. Ben bang dat het toch een kwestie van uitproberen is. Maar qua materiaal en ervaringen van vriendinnen had ik voor de Kentucky's gekozen.
Ik begrijp in ieder geval dat C/D pony's wat dat betreft niet altijd makkelijk zijn qua maat om de juiste te vinden.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:24

Volgens mij bestaat er een XS versie van de PE beschermers.
Lemieux heb ik ook gehad maat S voor mijn D pony, die waren dan weer te klein.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:45

Als je de juiste maat hebt sluit de beschermer heel mooi om de bal vd voet ze hebben bij mij nooit geschoven. Voor een van mijn paarden waren ze eigenlijk net wat te groot maar ook bij haar nooit sporen van schuiven.

Dat wat in de koot zit is heel erg zacht materiaal en sluit eigenlijk een beetje hetzelfde als de simpele kootbeschermer de onderste sluit met een bandje om de hoef. Toch een kwestie van passen denk ik. Zandona heeft soortgelijk iets maar die durf ik niet aan vanwege jou redenatie toch schuiven/wondjes.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:20

pony benen zijn gewoon lastig qua beschermers haha

Vera; super bedankt voor de info. Ik zie nu op andere foto’s van het product dat het bovenste idd op de kootbeschermers lijkt. Ik ga dit zeker in overweging nemen!

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:53

BravoT schreef:
Ik heb laatste de pe besteld in maat S je kan mijn maten hier ergens terug lezen. Daaruit kwam dat ik maat S nodig had. Deze besteld maar deze waren veelste klein. Nu heb ik maat M. Voor is het de goede maat en achter vind ik ze goed zitten kwa vorm maar de lucht gaten komen achter totaal niet over een. Dan zou ik nog een maat groter moeten hebben. Achter denk ik dat ie verder dan te groot wordt. Het is leer dus ik denk dat het nog wel uittrekt en dat de gaten dan wel goed zitten. Vind dat als je kijkt waar ze op het klittenband zit ze veelste ver naar voren geplaatst zitten.
[ [url=m/CpT5bI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K2KSwt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i5hbWa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/homEuq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor zit nog beetje gedraaid hoor.
[ [url=m/23MbLu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QSW2QX.jpg]Afbeelding[/url] ]


De maat is goed. Ze zijn alleen geen echt leer, maar plastic namaakleer. Uitrekken doen ze dus niet.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 18:39

maximiliano schreef:
BravoT schreef:
Ik heb laatste de pe besteld in maat S je kan mijn maten hier ergens terug lezen. Daaruit kwam dat ik maat S nodig had. Deze besteld maar deze waren veelste klein. Nu heb ik maat M. Voor is het de goede maat en achter vind ik ze goed zitten kwa vorm maar de lucht gaten komen achter totaal niet over een. Dan zou ik nog een maat groter moeten hebben. Achter denk ik dat ie verder dan te groot wordt. Het is leer dus ik denk dat het nog wel uittrekt en dat de gaten dan wel goed zitten. Vind dat als je kijkt waar ze op het klittenband zit ze veelste ver naar voren geplaatst zitten.
[ [url=m/CpT5bI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K2KSwt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i5hbWa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/homEuq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor zit nog beetje gedraaid hoor.
[ [url=m/23MbLu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QSW2QX.jpg]Afbeelding[/url] ]


De maat is goed. Ze zijn alleen geen echt leer, maar plastic namaakleer. Uitrekken doen ze dus niet.


Hmmm jammer. Noja dan maar zo en we zien het wel. Dan valt het me toch tegen van dat merk dat dit zo is. Ik zal niet de enige met dit probleem zijn, hij heeft namelijke geen dikke benen ofzo.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:12

AllEventing schreef:
DoretteK schreef:
Hmmm, dus wel twijfel dan. Zou het ook kunnen liggen aan het merk? Dat er verschil zit tussen de grootte?


Er zit inderdaad een groot verschil in de maatvoering van verschillende merken. Wanneer je een voorkeur voor een merk hebt kun je dit aangeven en dan kunnen wij eventueel adviseren welke maat je nodig zou hebben :).


Ik heb tweedehandse Dalmars voorbij zien komen, maat L. Is hier toevallig iemand die deze gebruikt en mij advies zou kunnen geven of deze zouden passen bij mijn paard? :D

mirneberends

Berichten: 94
Geregistreerd: 26-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:03

Anne_GTI schreef:
Als je S en M wil passen; ik heb beide... S voor de pony en M voor mijn paard van 1.70. Ze staan vlakbij de Mac in Heerde.



Zou je/u voor mij misschien de maten van de M kunnen doorgeven? en de lengte van het been van je paard van knie tot kogel?

Cookies_bilL

Berichten: 54
Geregistreerd: 11-04-16

Re: Verschil cross beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:39

Ik heb zelf de beschermers van Le mieux, gewoon te koop via de epplejeck en met kortingcode een leuk prijsje. Beschermt zeer goed en echt heel tevreden over. Had eerst ook die van pei maar vond dat toch niet altijd heel fijn zitten en gingen vaak draaien tijdens de cross waardoor het been toch niet beschermd was. Met Le mieux dus heel tevreden!