Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 127 [ 3158 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 127  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Belgische eventers op bokt II

 
Profiel   

*\o/* *\o/* Welkom bij het nieuwe topic van de Belgische eventers! *\o/* *\o/*



Our dreams...

Laurievc - Longines ranking punten halen. *\o/*
Florence123 - Meedraaien op internationaal circuit 1m40 + met vriend kleinschalige sportstal **\O/**
Antonius - Top 3 Beker van België met Fi. Met Ny top 3 BK 5yo en op termijn 1*. Ooit 2* rijden. *\%/*
Anielcaa - Met huidig paard op termijn 1*, ooit 2* of 3*. *\o/*
Jessol - Nog een wedstrijdje kunnen meepikken met Shadow. **\O/**
Mila_Furrie - Tongeren en Arville rijden. Royal Flush L cross. Droom van vriend 1*. *\%/*
lene - B-cross finishen, een paard kopen en (internationale) wedstrijd TREC. *\o/*
WiPaLa - Top 10 nationaal B (nu niveau 60-80), jumping 1m10, M en internationaal 1* eventing **\O/**
Hanne_SP - Op Jumping Mechelen rijden en internationaal 1* jumping. *\%/*
Varekaj – Punten halen voor L2 en/of niv 1. Later Z-dressuur, L-springen, nationaal B eventing! *\o/*

De rest heeft ongetwijfeld ook mooie dromen! :j



Daaphh opende op 17 januari 2014 een topic met de vraag of er nog Belgische eventers op bokt waren.
Nou en of, we hebben al 500 pagina's kunnen volpraten. {:}

Daaphh schreef
Hoi hoi,

Ik lees vaak op het forum over de crossen. Maar vaak gaat dit over de crossen in Nederland die ik niet rij en dus niet goed kan meepraten.
Nu dacht ik dat het misschien leuk is, om een gezellig topic te starten over de crossen in België.
Zodat we ervaringen kunnen uitdelen, tips,...

Ik zal me even voorstellen,

Ik ben Daphne, 19jaar, woon in Limburg.

Op dit moment heb ik 2 jonge paarden die ik wil uitbrengen.
Blister, 4 jaar en mag zijn eerste A gaan lopen bij de lrv.
Castor 5 jaar hier wil ik de B mee gaan starten.
Caruso, 12jarige met hem heb ik tot vorig jaar gereden. Eerst in de L maar door een zware val zijn we terug naar de B gegaan. Hij mag nu op pré-pensioen tot ik het jong geweld goed heb kunnen rijden.
Icarus, een 6jarige ruin, die nog enkele J gaat lopen en af en toe een crosje M gaat lopen. Maar hier rijdt iemand anders mee, omdat het te veel word.

Hoop dat we er een leuk topic kunnen van maken :)
Groetjes!


Lene kwam ook al snel piepen... :j

lene schreef
Hier nog een Belgje die (een poging doet) om eventing te rijden. Heb tot nu toe altijd communautaire eventings gereden via de VLP en een paar keer aspiranten bij de LRV einde van dit seizoen. Dit jaar toch maar eens een nationale licentie genomen om B te kunnen starten bij de LRV en eventueel *stiekem* wil ik ook graag eens VLP nationaal crossen (B). Ik rijd met een pony tussen de paarden (zie profiel: Pieter) dus valt nog een beetje af te wachten of we dat halen. Maar ondertussen amuseren we ons toch ;)


En ook Antonius!

Antonius schreef
Ik meld me ook!!

Belgje wonende rond Gent.

Voor komend seizoen heb ik een 4-jaarse die enkele B's mag lopen met het BK voor 4-jaarse in Theux als einddoel voor dit jaar. In mijn planning zitten normaal gezien Waregem, Tongeren, Genk en dan Theux. Nog nooit in Theux gereden omdat ik het eigenlijk te ver vind van waar ik woon, maar voor een BK moet je iets overhebben zeker :D
En dan heb ik nog een intussen 9-jaar oude merrie die 1,5 jaar stil heeft gestaan door peesblessure en een veulen en die ik nu sinds 2 maand terug rij. De hoop is er natuurlijk om ook hier terug mee te kunnen crossen maar dat is nog een groot vraagteken. Ik reed met haar op 2 seizoenen tijd van niets naar M en ze heeft nog zoveel potentieel dus ik hoop heel hard dat ze verder gezond blijft.


En de rest kwam later ook stilletjes aan bij. :j


Er werd al snel een babysit geregeld. 8-)
Antonius schreef
Mijn dochter is nu 8,5 maand. Ze zal komend seizoen ook gewoon meegaan naar de wedstrijden. We hebben zelfs speciaal een vrachtwagen met mobilhome gekocht voor het gemak dat ze zou meekunnen... Al is het voor ons ook gemakkelijk natuurlijk :D

Daaphh schreef
Ohh leuk!
Als je effe een babysit nodig hebt breng je der maar langs :D
op wedstrijd he :p



Er werd gepraat over startgelden van de VLP en de LRV en hoe duur eventing soms kan zijn... -O-
Maar aan oppotten wordt er niet gedaan uit de liefde voor de sport. :+

Antonius schreef
Tot vorig jaar gingen we met de tent om te overnachten, maar met de dochter erbij kan dit niet meer en hebben we de investering van een camion gedaan. Als je dit begint te rekenen word je wel even depressief :D
Maar goed, je moet je geld ook aan iets hangen, niet? Allemaal oppotten hoort niet bij mijn natuur *D

Daaphh schreef
Ik moest ook 175 betale voor dit jaar


Niet alle paarden zijn ook even gemakkelijk. :(:)
PrietPraat schreef
Hèhè Sofie, dat is ook de reden wrm ik geen nationaal meer ga starten. Heb ook nogal een wispelturige merrie (lichtelijk autistisch zou ik durven zeggen ook ;) )


Maaaarrr... ze haalden ook vaak topresultaten!
PrietPraat schreef
Goed! Heel erg blij :Y). Zesde geworden :).

Filmpje eerste parcours: http://youtu.be/wrTo67ffC1E

Tweede parcours een balkje: http://youtu.be/KSypTeoOtWA


Zilveren Spoor voor Daaphh!
Daaphh schreef
Waaw, is de hele andere kant van het land :D

Er werden nieuwe paarden aangekocht. <3 Welke de moeder is geworden van de knappe schimmel die zij nu opleert!
Antonius schreef
Met glans gekeurd en staat al te blinken op ons wei :D al een klein ritje ook gemaakt. Helemaal zin om er volop mee aan de slag te gaan!
Ik probeer morgen eens foto te maken


Leuke wedstrijdverslagen... :) Mooi beeld, met een rugzakje naar de dressuurringen. :+
PrietPraat schreef
Hehe dressuur was ook bij mij nogal hectisch! We stonden ook suuuper ver geparkeerd. ik heb al in mn cross outfit dressuur moeten rijden want ik had meer 3 kwartier tussen. Khad in een rugzak op mn rug me crossgetten enzo er in :Y) wou die getten geen uur rond haar benen. Waren ook nogal laat vr dressuur en ze was nogal opgefokt waardoor ze heeltijd met haar hoofd 'sloeg'. Maar uiteindelijk toch nette proef met allemaal 7'en, één acht en voor verzorging een negen :Y) (ondank niet gevlochten en geen dressuurtenue).

Jumping was andere koek, Mn paad zorgt steeds voor een verassing, de ene keer in dressuur, dan keer op jumping of eens in de cross, gisteren was het voorbehouden voor de jumping :roll:. Gelukkig had ik patex aan mn rijbroek gedaan. Ze weigerde twee keer op de laatste hindernis (de rechte van de dubbel).

Maar kheb mij dan zo dul gemaakt voor die jumping dat ze in de cross als een trein ging. Ze ging super snel vlot, nergens kijken (zoals in heusden). Juist twee keer op het water. Bij het eerste water ben ik er eerst eens doorgedraaft en dan inpringen, maar ze wilde niet. Dus dan eens uitgesprongen aan die kant en dan wilde ze er wel inspringen. tweede water zelfde, maar kreeg ik ze er toch snel in. Water inspringen doet ze echt niet graag als ze het niet kent :7.

Maar dus dik tvreden van de cross!


Nou ondertussen heeft ze toch wel al internationaal gestart! :+
Antonius schreef
Proficiat Daaphh met de vos! Is dat dan WK voor jonge paarden in Lyon? Niet iedereen die een selectie heeft, mag gaan ofzo? Ken niets van kampioenschappen of internationale wedstrijden... Niveau ligt nog ver van dat van mij ;)


De broer van Icarus werd gekocht. *\o/* <3
Daaphh schreef


Toen wist zij het verschil nog niet tussen occ en nationaal. :+ Maar gelukkig helpen we elkaar altijd goed!
Varekaj schreef
Yep, hele duidelijke PB en uitleg al gehad van Daaph :D

Op zich wil ik eerst gewoon kennismaken. Dit seizoen rij ik in de dressuur ook sub-provinciaal en als springwedstrijden alleen lage parcourtjes en promo's. Eerst ervaring opdoen en kilometers maken, de rest kan volgend jaar ook wel. Springen 60cm pakte hij zijn eerste cc vorige week heel goed op, met wat meer routine komt dat zeker in orde.

LRV heb ik geen ervaring mee en ik weet ook niet of ze überhaupt een crossgroep hebben bij de club vlakbij stal. Nationaal en occ weet ik niet echt wat het verschil is, dat moet ik nog uitzoeken. Ook qua begeleiding... dressuur en springen heb ik goede lesgevers voor, het crossgedeelte echter wordt zelf uitzoeken hoe en wat.


Varekaj kan vaak op een grappige manier een situatie beschrijven. :')

Varekaj schreef
... Hij doet het zo graag dat hij simpelweg de neus eruit ging duwen en drammen om dan als een platte kak naar de hindernis te gaan en als dezelfde platte vijg er overheen te gaan ipv lekker verzameld te blijven. ...

Varekaj schreef
... Aanspringen in galop, eventueel cirkel rijden, aanrijden en springen was ik na 3x aan het hijgen als een vis op het droge. Wanneer Icaro dan nog beetje lui is of moeilijk doet heb ik soms het idee dat ik een mens ben van spaghetti en naast mijn paard ga liggen.

Varekaj schreef
... maar ze loopt gewoon correct. Vind het dan ook erg leuk dat de juryleden dat gewoon weten te waarderen tussen allerlei pareltjes die zichzelf een bloedneus meppen.


Heftige beelden van Daaphh uit het archief… Paar jaar later startte ze succesvol op dezelfde locatie! *\o/*



Een beetje regen houdt ons niet tegen. _/-\o_

Antonius schreef
Hier schouderklopje voor mezelf, paard getraind in de gietende regen, nat tot het ondergoed en mijn ouders die me zot verklaren, maar... Paard is toch gereden :)


Sommige ritjes kunnen wel eens anders zijn. ;)
Hanne_SP schreef
Vandaag tijdens 't rijden was z'n gedachtengang: OMG een mens op mij! :')
Heel sensibel vandaag, maar uiteindelijk licht en fijn kunnen rijden! :j


De verwachtingen lagen soms te laag. De eerste cross van het seizoen erna was meteen foutloos! *\o/*
Hanne_SP schreef
Inderdaad leuke uren! :j
Ik zou zo ontzéttend graag crossen rijden op zulke chique terreinen! Maar denk dat nationaal B niet haalbaar gaat zijn met mijn paard, te zien hoe hij 't doet volgend jaar. :+ Hij kan soms moeilijk doen, ondanks dat hij wel graag crosst. :P
Volgend jaar de OCC 60 cm starten. Zou het al heel stoer vinden om 80cm een foutloze cross te hebben volgend jaar. :j
Misschien binnen een paar jaar. :+ Of in de toekomst met m'n toekomstig paard. ;)


Prijzen winnen voelt heerlijk aan, en helemaal als je de beker mee naar huis neemt! :D

Varekaj schreef
Kan het nog steeds niet echt geloven haha, zit als een idioot naar mijn trofeetje te staren :') Het was opstappen, naar de inrijpiste en gewoon... wow. Zalig gevoel, het klopte gewoon.

Hanne_SP schreef
En ken dat hoor. :+ Dressuur gewonnen in Moor.sele (provinciaal) en ja die beker was toch wel speciaal! :+


Er zijn fans en haters van sneeuw. :brr:

Antonius schreef
Daphne, sneeuw????

Daaphh schreef
Jaa sneeuw! Dat wit vervelend spul dat ook nog eens bere koud is! Niet leuk!

Antonius schreef
Aleeeee zo wijs :D ik wil ook sneeuw!!!!

Daaphh schreef
Kom hem hier maar ophalen :D je krijgt hem volledig gratis hahaha

madelene schreef
ik wil ook geen sneeuw!!! mag van mij blijven zoals afgelopen jaar de winter, niet vriezen, toch lekker koud.

Daaphh schreef
Het ligt er nogsteeds. Beeh, nu gaat alles zo modder worden!

Hanne_SP schreef
Weg met de sneeuw, weg met de sneeuw, weg weg weg! *\o/*


Iemand reed in CHIO Aachen! Of nou bijna... :D
madelene schreef
Afgelopen zaterdag was er een oefenspringen in de Albert-Vahl halle in Aken op het CHIO Aachen terrein...mijn god wat was dat geweldig...wat heb ik genoten en wat ging boxser goed, rustig en beheerst. *\o/*
Ik voelde me bijna internationaal!! hihi.. :o :o
Maar het was toch wel geweldig om daar een keer te kunnen rondlopen waar normaal toch de beste/betere ruiters rijden.


Antonius zocht een naam voor haar komende veulen!
PrietPraat schreef
Pilonaderado :P

Antonius schreef
Ik denk aan de arme wedstrijd-omroepers en doet dat die mensen niet aan :D

P.s.: Met korte a's. :D
PrietPraat schreef
Hahah :D hier altijd problemen met can.chanchara :p. Mr dat heb ik niet uit gevonden


Soms worden er ook wel eens spannende verhalen verteld! :):)
Antonius schreef
Zo, zaterdag voorbij en ik mag jullie een nieuwtje delen... *\o/*

Varekaj schreef
DELEN!

*stuitert rond*

PrietPraat schreef
Whooeaaah :D vertel vertel :D. Dat wil al zeker zeggen dat het door gaat :D

Varekaj schreef
Nou gaat ze ons nog een halve avond in de draai houden van nieuwsgierigheid, let op :+

Antonius schreef
Haha nog even toch :D

Varekaj schreef
~~}> gemeen!

Evelyntje schreef
Das pas suspense opdrijven ;).

Antonius schreef
Dan zal ik het nu maar verklappen :D
We hebben een hoeve met stalgebouw en 2,5ha wei gekocht! Vandaag nog maar de 1e stap in ondertekening dus nog wel even te gaan qua tijd, maar hele mooie vooruitzichten *\o/*


Occ Waregem 2015 was zeer regenachtige en winderige dag! Maar rijden zullen we. ;)
Varekaj schreef
"Youtube tempert de wind wel hoor" :') Ik hoor het nog zo gezegd worden haha, maar toch als een gek geluid stiller gezet, leek net of laptop uit elkaar ging knetteren :))

Hanne_SP schreef
Hahaha :D Oh dat heeft z'n charmes. :+ Wel verbazend dat er geen staanders omgevallen zijn door de wind op het filmpje. :P

Varekaj schreef
Denk dat het pistepersoneel blij was dat ze even niet moesten rondrennen daarvoor :+

Hanne_SP schreef
Wel hebben ze 3 balken moeten rapen. :+

Varekaj schreef
Da's een keer wat anders dan staanders :Y)


Antonius ging als een speer met Fiona! *\o/*
Antonius schreef
Super super super wauw en blij :D we hebben M gewonnen *\o/* *\o/* *\o/*
Ze ging super in de cross, heb nauwelijks moeten terugkomen op de hindernissen, ze ging als vanzelf. 4 secondjes binnen tijd, de nr 1 had een stop en nr 2 had 3 sec tijdsoverschrijding dus een nipte overwinning.


Die vosjes.. euuhhh Canch! <3 Nu nog even afwachten welk kleur haar veulentje dit jaar zal zijn! :D
PrietPraat schreef
... Canch heeft al twee veulens in die kleur gegeven, dus dat zit al goed (wedden dat als ik er mee fok er vos uitkomt :/. Maar als het zo mooi wordt al da mama, dan is het niet erg :D ). Tzijn er veel die zeggen, 'etje ik zie nie graag vossen' en dan 'maar Canch wel ze' hèhè :+.


Djeeeez Antonius wist het al in 2015! Al was het feit van de afsluit van de sportcarrière zelf wat minder... -O-
Antonius schreef
PP: Canch heeft al veulens gehad, dan kan je nog wel een jaartje of 2 wachten om er zelf eens mee te fokken als je dat wil, ze is dan wel wat ouder, maar zou misschien een mooie afsluiter van de sportcarrière kunnen zijn :P


:')
Varekaj schreef
PrietPraat schreef
Da zou ook ene schoontje zijn Bij mij opstallen. Stap zelden van op de hond. Bij Canch stap ik op via een loopbrug, moet gewoon m'n been er overslaan en als ik al van de grind opstap zoek ik iemand die m'n beugel kan vast houden :+.

Maar da komt wel goed :D, ze gaan u nie buizen omdat je niet in een twee drie op uw paard zit :P.


Arm beest, dan toch maatje newfoundlander of een soortgelijk kalf hoop ik :')


De cross in Tielt 2015 verliep helaas niet zo goed voor Hanne_SP... -O- Dit betekende ook het einde van haar korte crosscarrière.
PrietPraat schreef
Hier een beetje minder nieuws :(, Hanne heeft haar been/enkel gebroken vandaag :(. Stomme val gehad, op haar voeten geland en gebroken :(. Ze was super goed vertrokken mr bij een grachtje draaide shuddy zich weg en stom weg dan breuk opgelopen :(. Khoop dat het allemaal meevalt en dat het niet geopereerd moet worden, boeg stond behoorlijk scheef :s.

* edit: ze is al geopereerd aan haar Voet hopelijk geneest het nu vlot en mooi!


Antonius on fire! Ze haalde hierdoor haar internationale kwalificatie binnen! :D
Antonius schreef
Tongeren was bij mij een fantastisch weekend!
Dressuur stonden we gedeelde 1e plaats, zelfs met foutje dat ze 1x omgesprongen was vanuit de contra (wel hersteld). Maar we hadden ook verschillende 8'en, oa voor middendraf, heel tevreden mee.
Jumping ging gewoonweg super! Ze hadden het parcours na PZ niet aangepast in de afstanden, wel de dubbel en tripple, maar de gewone lijnen stonden op pony-afstand. Ik had enkele ruiters gezien die wel wat 'gebrosseld' hadden daardoor, je moest in elke lijn heel duidelijk rijden: of vooruit, of op het gat zetten, als je niets deed kwam de afstand langs geen kanten uit. Ik ben uit een vlotte galop vertrokken zodat ze wakker was, maar toch in de lijntjes heel sterk terug gereden en ze sprong foutloos binnen tijd, slechts 4 van de 27 foutloos! Ze voelde zoooo goed aan, zo fris, oortjes erop... Was echt content!

Voor de cross had ik uitgerekend dat ik 13 sec buiten de ideale tijd mocht binnenkomen en we zijn maar 6 sec te laat binnen gekomen en hiermee hebben we onze 2e M op rij gewonnen met 15 punten voorsprong op de 2e *\o/* *\o/* *\o/*
Of het nu aan die neusstrip lag of niet, ze heeft nog nooit zo naar voor getrokken als gisteren, alles uit vlotte galop gesprongen, ook de smalletjes en combinaties, alles ging vanzelf. Ook enkele slechte afstanden van mij heeft ze zonder aarzelen rechtgezet, was echt een plezier om mee te rijden.
*roze wolkje*
Nu maar hopen op enkele mooie foto's!


:\
Varekaj schreef
Hier heeft gisteren de psycho buur van mijn schoonouders geprobeerd zichzelf en zijn huis op te blazen. Voorbijgaande meiden zagen omstreeks 4u gisterochtend een beginnend brandje in zijn huis, mijn schoonouders, wiens huis eraan hangt uit bed gebeld en geramd en brandweer gebeld. Nadat ze Door zijn gebarricadeerde voordeur waren troffen ze alle meubels in frut op een hoop in de woonkamer met zo'n 50 L petroleum erbij in jerrycans. Gelukkig heeft niemand wat. De buur ook niet, die ging zelfs op de vuist om zijn huis weer in te kunnen.
Goeie morgen zeggen ze dan...


Dat maken we allemaal wel eens mee. -O- Altijd zo balen!
PrietPraat schreef
Aaagahahr }:0 :7 |o |o :x _-:(

N.oorit heeft in geen tijden nog een ijzer afgelopen, ik wil maandag op jumping. rararara wie heeft er ijzer afgelopen. gfkjfkjfqsdfskdj |o |o Hoefsmid is pas gisteren geweest, en hij kan pas dinsdag terug dus doeidoei.


Ze doen het express die paarden, als ik wedstrijd plan dus steken ze wa uit.


Ook reed er iemand in Aken! =:)
Aldislamp2 schreef
Hier vrij kalm op de moment, zelf nog eens paar dressuurwedstrijden gereden met mijn crosspaardje, eerstvolgende cross voor hem is pas G.enk, dus zou houden we hem aan het werk. Ook wel met mijn oudje een leuke ervaring gehad vorig weekend: meegereden in de kurken.trekker met L.R.V. in A ken. Het was een aparte ervaring om eens een uitverkocht stadion binnen te rijden :)


Iedereen superenthousiast voor de 1e plek in de Beker van België in klasse M! *\o/* *\o/* Dit jaar gaat ze er vol voor!
Antonius schreef
Ik sta nog maar 1e in de voorlopig tussenstand he dames :D er komen nog wel wat wedstrijden aan! Het zou wel fantastisch zijn mochten we dit kunnen houden... We zijn hard aan het trainen!
Ik heb net mailtje gekregen dat ik naar arville mag, wist ik op zich wel, maar toch leuk zo een mailtje dat je internationaal mag starten :) het doet iets met een mens :+


Toen had ze nog veel vragen. :D Maar Daaphh en Prietpraat konden goed helpen! :j
Antonius schreef
Ah dus je moet je paspoort afgeven aan begin van de wedstrijd? Bij mij is dat nu enkel nog BWP boekje want FEI paspoort is niet nodig voor een internationale wedstrijd in België zelf.
Hoe gaat dat eigenlijk concreet, wij komen toe op woensdag, dan melden we ons aan? Is er een startlijst voor de keuring of hoe weet je wanneer je moet lopen?
Ik heb van de keuring al foto's zien passeren van mensen in hele maatkostuums, ik hoop dat zoiets niet verplicht is, en je ook gewoon nette broek en t-shirt mag aandoen?
Wanneer weet je de startvolgorde voor dressuur? Stel dat je als 1e dressuur moet rijden, zit er dan nog wat tijd tussen de keuring en dressuurproef?
Toch wel spannend zenne ;)


Toen het zover was, volgden we alles op de voet op rechenstelle! *\o/*
lene schreef
Ja idd foutloos en binnen tijd? _/-\o_ Antonius mag bijna starten, zooo die zal nu aan het stressen zijn :D jammer dat het nog wel eventjes zal duren Hanne, maar goed het belangrijkste is natuurlijk dat het goed geneest… dus dan desnoods maar iets langer… Al kan ik mij voorstellen dat je geduld intussen al helemaal op is :+

Hanne_SP schreef
Haha ja spannend hé! :D Ze is alleszins al goed geplaatst!

Hanne_SP schreef
Whoop whoop ze is begonnen!

lene schreef
Jip en goed weg :D

Hanne_SP schreef
Nul! *\o/*

Hanne_SP schreef
Keiiiigoed! :D

lene schreef
haha inderdaad en binnen tijd? (ze zal zo lachen als ze dit achteraf leest :D ). Super! Hopelijk paard nog fijn aan de finish, zodat ze morgen nog min of meer fris is voor het springen, met deze temperaturen. Topprestatie!


Woehoe prijs! *\o/* *\o/*
[ img ]
Daaphh schreef
Fijne jumoing met blits achter de rug!
Inspringen was niet leuk, veel mensen, blits vrij nerveus. Twas de eerste keer in seniors A en ze zetten daar meer moeilijke technische lijnen op dan in de jumping van de cross. Dus was zelf een beetje stress.
Maar het springparcours ging echt heel goed! Keek nergens na en keek heel goed mee , echt heel leuk! Jammer dat het niet gefilmd is.


En nog een! *\o/*
PrietPraat schreef
Jap ik ben hier ook met goed nieuws :D. Kwas de vierden! Ze was heel flink! Moest haar wel beetje wakker houden mr tging dus goed, wel twee keer hard getikt in de barrage, dus ik dacht da we nie foutloos waren, mr blijkbaar toch, een keer geluk hebben mag ook he :D! Dan nog eens BW. Gereden en dan had ik een balkje. Mr tikte ze wel nog meer. Ze was al beetje platjes denk ik. Mr heel tevreden dus, joepie! En voor het eerste in ln leven een prijsuitreiking te paard gehad :P.


En dan was er een moment waar van allen erg van geschrokken waren. ;( (rotational fall) Na een tijdje hoorden we gelukkig wat van Antonius. Ondertussen heeft ze al sinds een hele tijd een knappe comeback gemaakt! _/-\o_ _/-\o_

Antonius schreef
Hallo iedereen, bedankt voor jullie lieve berichtjes hier!

Ben idd sinds deze middag thuis.

Over wat er gebeurd is, kan ik kort zijn, ik herinner me niets... Ik weet niet meer dat ik opgestapt ben, tot ik donderdag even wakker geworden ben toen ik al in Gent in het ZH lag omdat ze er de thoraxdrain uitgehaald hebben voor mijn klaplong, en ze doen dat blijkbaar zonder verdoving, en ook 4 nieten en2 draadjes erin zonder verdoving...
Dan vanaf vrijdag heb ik meer 'heldere' momenten, zaterdag op gewone kamer en nu verder thuis rusten.

Ik had dus een klaplong, 4 gebroken ribben en gebroken schouderblad maar voornaamste en waar ze meest bezorgd om waren is een grote hersenbloeding. Gelukkig zit de bloeding tussen schedel en hersenen dus geen risico op schade, maar zal wel lange tijd zware hoofdpijn hebben. Dus ja, rusten, pijnstillers en begin sept kine voor de schouder maar ze zeggen dat het een mooie breuk is, dus ik hoop dat de nazorg niet te lang zal duren.

Vind het vreemd om op die sprong gevallen te zijn, was maar een 'kleintje' in vgl met veel anderen, waar Fi zich normaal gezien makkelijk op moet kunnen redden, maar ja, ik herinner het mij niet...

Fi is in orde, het meisje dat ze normaal gezien 1x per week rijdt, doet dit nu 2x om rustig haar spieren beetje in beweging te houden, maar zij heeft blijkbaar niet de minste last gehad. Morgen ga ik Eventin haar op de wei, heb ze nog niet gezien en mis haar wel.

Nog lang verhaal geworden, nu weer beetje rusten. Nogmaals bedankt voor de steun!


BK 7 yo in Nokere was succesvol! **\O/**

Daaphh schreef
Kort ego berichtje.

Dirk 3de op het BK!! Nu nog een lange weg naar hui! Ik reageer later .

Maar zag Anthonius terug!! Top!!


Op dezelfde wedstrijd werden er nog meer topresultaten gerealiseerd!
PrietPraat schreef
Proficiat Daphne!

Hier ook een goed weekend, S heeft de Z gewonnen! Trotse groom :D


De laatste kwalificatie voor het WK jonge paarden werd gehaald in le Pin! *\o/*
Daaphh schreef
*\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Meer kan ik niet zeggen! Wat een stress man! Pff!

Vertel uitgebreidt wanneer ik terug ben

Hanne_SP schreef
JEEEEJ dit is al duidelijk genoeg! :D :D :D :D :D
Proficiaaaaat!

Hanne_SP schreef
Ah 'k zie 't net, nul in de jumping! :D

Daaphh schreef
Hier is de kwalificatie dus binnen! Was een leuk weekend! Beetje chance gehad en het klaviertje 4 dat ik net voor de jumoing vond heeft zeker geholpen!

Nu moeten ze Waregem rijden als voorbereidende wedstrijd en dan is het WK waar 13 7 jarige heen mogen. Als ik goed tel hebben we er maar een stuk of 11. Dus normaal mogen we wel gaan denk ik/ hoop ik.


Later in het jaar was er nog de internationale cross in Anzegem als voorbereidende wedstrijd wanneer de definitieve selectie voor het WK in Le Lion zou vallen.... :D
Daaphh schreef
Druk druk druk, ik lees straks even bij maar even kort

*\%/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Anzegem was niet onze laatste wedstrijd van het seizoen!

Hanne_SP schreef
Whoop whoop op naar Lion! :D


Crosskleuren... Daarover konden we allemaal goed zeggen wat we wouden! :D En als je een extra groep supporters wilt in NL, moet je maar oranje dragen. :+

Aldislamp2 schreef
Ik had altijd een grijs met blauwe cross outfit, had precies liever soms dat ze net niet zagen wat ik allemaal uitspookte in de cross :'), dus vandaar vrij neutraal. Man crosst in het zwart met grijs en F heeft een heel opvallende groene outfit, die zie je inderdaad van heel ver afkomen.

Heb ook nog in het oranje en bruin gecrosst, grappige was dat ik dan ook aangemoedigd werd door Nederlanders in de cross :D

Ik vind bordeaux ook heel mooi!


Wil je dat nog steeds Antonius? :D
Antonius schreef
Oooh lene een bontje! Dat is ook nog een van dromen, een zelfgefokte bonte merrie waar ik in de eventing mee aan de slag kan :D proficiat!

Antonius schreef
Daaphh: jawel, zou suuuupergraag een bont veulen hebben, maar de enige homozygote hier beschikbaar vind ik niet goed genoeg en gokken met een heterozygote op een schimmel is niet zo slim denk ik. Op termijn denken we wel met een heterozygote te fokken met mijn bruine merrie, kans op bont toch wat groter :D


Helaas een maand later... Y;( ;(
Hanne_SP schreef
Woensdagochtend wordt Shuddy in Merelbeke verwacht. Dan gaan we weten hoe het verder moet!
Als ik nu op dit moment een paard zou zoeken. Dan een jong paard (leeftijd valt wel een mouw aan te passen, voor een ideale omschrijving zou een 10 jaar ofzo ook mogen). Vooral een eerlijke en voorspelbaar karakter. Mag wel wat pit in zitten. Bvb Shuddy is eigenlijk echt n brave maar kan wel eens een uitspanning hebben als ie blij is. ;) Niet overdreven maar ik kan wel wat verdragen. Liever wat pit en gevoelig dan een lome tank die ongevoelig is. :+ En qua kunnen ja, een allrounder. :)
Moet geen topsportpaard zijn. Specifieke vereisten van kunnen kan ik nog niets op plakken, maar toch niet zo'n paard dat totaal niet kan springen ofzo. :)
Enja een goeie bouw ook sowieso, want ja Shuddy zijn rug dat is echt geen toffe voor een goed zadel, en paard dat heel veel eten nodig heeft, moet ik ook niet meer hebben. :+ Budget zou 3000 euro zijn. Heb al enkele gezien die net erbinnen vallen. Die 4 jaar er wel 500 euro boven maar was wel een hele mooie omschrijving voor die prijs.
't Is niet voor nu ofzo, maar ja je weet nooit wanneer dat Shuddy op pensioen gaat ofzo. ;) En qua gezondheid is het al een vrij delicate, dusja 'k zou al niet weten hoe lang ie gaat kunnen leven om 't zo beetje cru te zeggen. (al hoop ik nog lang genoeg! :) )


Grootste plannen met elk haar eigen specialiteiten. 8-)
Daaphh schreef
Ik zit inderdaad in het paradijs . En ik ken veel eigenaars van crossterreinenn, zoals Tongeren en Diepenbeek, daar kan je niet zo gaan. Daarbij kan ik ook nog naar Genk, Overpelt, lummen , marchin is ook op minder dan een uur.

Varekaj schreef
Toch maar eens overwegen om ook die kant op te verhuizen :))

Of genoeg grond kopen om er hier zelf eentje te maken.

Hanne_SP schreef
Later zal ik eens op vakantie moeten gaan bij jou met een paard Daaphh. O:) :D

Daaphh schreef
Ik was nog Zutendaal vergeten en waarschijnlijk nog wel een paar. Ik heb hier echt luxe! Mij hoor je niet klagen.

Jullie mogen allemaal langs komen, ik geef geaag een rondleiding :P

Varekaj schreef
Allemaal een week op stage bij jou haha.

Daaphh schreef
Ik ben alleen gids he :P denk dat jullie van Anthonius meer kunnen leren.

Antonius schreef
Zowel de koprol als de zijwaartse val zijn de specialiteiten ;)

Hanne_SP schreef
Bij mij gebroken botten. :+

Daaphh schreef
Koprol kan ik ook doen!

Varekaj schreef
Dan volg ik wel als kniedeuker en omduwer van losse palen :+

florence123 schreef
ik volg wel als rodeorijdster

Varekaj schreef
Wie volgt met de camera en indien nodig ambulance :')

Aldislamp2 schreef
Dan kan ik ook meedoen, ben heel goed in duiken vanaf de paardenrug :')

Hanne_SP schreef
Ambulance zal niet gaan, 'k zal der al in liggen. :')

Varekaj schreef
Ja zeg dan stapelen we een beetje. Net zo gezellig :')


Voetballen is saai. :Y) Paardrijden is tenminste spannend! {:}
Varekaj schreef
Op dit moment zie ik zo een beeld voor me van een voetballer die moord en brand schreeuwt bij een schwalbe, en dan wij die gewoon weer opstappen "tis niks, alles OK". Je weet wel, die dingen zie je af en toe ook op FB voorbij komen.

Maar als ik met mijn vent vergelijk, dan klopt het wel :')

Daaphh schreef
Ik denk dat dat ook vooral komt door die adrenaline. Die energie stroomt dan zo door u lijf. Ik ben niet echt iemand die ceel zal praten, maar als ik uit de cross kom, dan praat en praat ik gewoon door de adrenaline. Alle ik denk dat dat bij voetballers wat minder is. Beetje achter de bal lopen lijkt me niet zo spannend

Varekaj schreef
Maar paardrijden is toch ook geen sport, het paard doet alles :')

Mijn vriend had zo ook een mooie: "springen is voor simpele mensen, een balk is een balk, dat snapt iedereen". En dat zegt ie uiteraard nét tegen iemand die mede-eigenaar is van een top dekhengst... Was die vent niet zo blij mee :')

mila_furrie schreef
wat hebben wij toch een leuke sport :p haha de ene breekt een been, de andere doet gymnastiek om af te stappen, andere worden wakker in het ziekenhuis zonder er nog iets van te weten haha


Na afscheid van haar eerste paard, kwam er na paar maanden leuk nieuws! **\O/**
Hanne_SP schreef
Ik loop ff op een roze wolkje, hopelijk blijft dat roze wolkje duren! :D :D

Vandaag een paard gaan testen, en 't was echt diréct goed! Helemaal m'n ding! 'k Ben geweest met 2 vriendinnen. En volgende week gaan mijn ouders ook eens mee om hem ook eens te zien, en dan erna afspraak met de dierenarts voor een keuring! *\o/*

:):) :):) :):) :):) :):)


(maar Shuddy blijft uiteraard onvervangbaar. ;) )


Na spannende tijden...
Hanne_SP schreef
GOEDGEKEEEEEEEUUUUURDDDDD! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Na een overwinning in Genk, opnieuw een overwinning in Nokere!
Hanne_SP schreef
Move over Evelien and Fiona are coming! ~~}> ~~}>
Dikke proficiat met opnieuw de overwinning! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Maar niet alleen zij deed het succesvol!
florence123 schreef
Proficiat Antionius!! Ga maar terug naar de M! De L is peanuts voor jullie :D

Hier een 2de plaats in M2, heel tevreden want colo heeft pas 3x gewerkt na 3 weken rust. Ook Ferro ging voor de 2de plaats in L2 :D springen ging wat minder met ferro, afstanden waren niet zo goed vandaag.

Varekaj schreef
Vruchtbaar topic met al die prijsruiters hier :)


Mss zit er wel een hengstje in zegt ze. :+ (en het was effectief zo!)
mila_furrie schreef
ik ben gisteren samen met mijn vriendin gaan wandelen met mijn merrie en zij met de hare.
Op een bepaald moment moet ik achter haar invoegen om een auto te laten passeren.
Begint ze daar te brullen en haar nek helemaal te krullen precies of ze hengt was :p
ik dacht ffkes van wat is dat hier.
Mss haar zwangerschap hormonen?
Mss zit er wel een hengstje in :D haha
twas toch wel ff grappig normaal doet ze nooit zo een dingen :p


Laatst bijgewerkt door Hanne_SP op 13-02-18 21:46, in het totaal 4 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 21:43 



 
Profiel   

Ondertussen reed Winnie ook mee in haar eerste internationale cross!
winnie10 schreef
Ja foutloze cross binnen de tijd!!!!!! Echt zalig gereden!!!! Zo tevreden!!! *\o/* *\o/*



Daaphh kocht een future superstar voor de eventing! *\o/*
Daaphh schreef
Bij deze presenteer ik u mijn nieuwe grote loebas!
Herald III (Heraldik xx - Lorenz) x Gladys (Grafenstolz x waldstar xx)

[ img ]
[ img ]

Ook Winnie had fantastisch nieuws! *\o/* (zo stoer een EK juniors 8-) )
winnie10 schreef
Proficiat met je nieuwe paard Daphne! Echt een knap dier! Hoe oud is hij?

Ik ben officieel geselecteerd voor het EK! Deze ochtend dierenarts keuring gehad! 2u30 rijden voor 10 min keuring, je moet er wat voor over hebben!


Zwart? Hengst? :D
mila_furrie schreef
Geslacht was niet te zien. wel de ribbetjes en hart en hartkleppen kon je zien slaan maar verder niks. ze is ook al ver over de 100 dagen :) morgen is ze 5 maand :)

Graag zou ik een hengstje hebben en liefst van al nog een zwart :D haha maar denk dat dat mss te veel van het goede zal gevraagd zijn :) zolang het geen vos is is het voor mij oke :p


Van Grey's Anatomy bingewatchen naar Temptation Island. {:}

Antonius schreef
Ja, das ne mooie man maar te perfect... Ik val op fout, zoals Karev dus :P

Hanne_SP schreef
Aan welk seizoen ben je? Later neemt Karev toch absoluut de bovenhand van favo. ;)

Antonius schreef
Seizoen 12, heb het al eens gezien toen het net uit was, maar ben veel meer into het verhaal nu ik ze allemaal zo kort op elkaar zie. Maar mijn favoriete seizoen zijn wel die van wat eerder... Ik mis Christina!

Daaphh schreef
Ohh zo een heeelijke serie! Geef mij ook maar Karev hoor!
En ik las dat Christina misschien zou terug keren!

Ik volg gelijk met Amerika, zit dus seizoen 13 afl 12! Ge gaat het nog spannend vinden met Karev ! Maar ook een paar mindere afleveringen

Hanne_SP schreef
Ja Yang was geweldig!
Wanneer komen er nieuwe afleveringen uit Daaphh? Want tis nog pauze zeker?

Woooow Antonius, das bingewatchen. :+

florence123 schreef
Series, ik kan dat niet volgen. Geen tijd, of ik begin eraan en strand na aflevering 2.


Het enige wat ik volg is temptation island. Dat is mijn niveau :+


Madelene gaf een zeer praktische gids voor een beginnende skiërs! :j (zeker de berghutten. :+ )
madelene schreef
florence, super dat je bezig bent met skiën.
tip: A- veelgemaakte beginnersfout, schoenen te los, dan groter risico op iets breken.
B - bij controle verlies altijd de berg op skiën, dan minder je vanzelf vaart.
C - niet te lang doorgaan, bij vermoeide spieren grotere kans op valpartijen. geef toe aan vermoeidheid en wees niet stoer, het is namelijk ook zeeeeeeer belangrijk om de locale berghutten te verkennen!!!! :D :D


+:)+ +:)+
florence123 schreef
Ik zit op een roze wolk, ik ging zonder verwachtingen naar het provinciaal kampioenschap want het parcours stond 90-95 en we hadden daar eigenlijk niet op geoefend. Hij bolde dat foutloos rond, wel eens goed moeten rijden op een blauwe hindernis met 2 wolkjes naast. De barrage stond 1m en ik had zoiets van we doen dat gewoon opt gemakje. Hij ging super, nergens terughoudend. Met als resultaat dat we provinciaal kampioen zijn bij de 4 jaarse.

En Ferro maakte de dag nog beter door me ook een 0 rondje te geven. *\o/* *\o/*


We leren elke dag wat bij. :)* :+
Antonius schreef
druk weekend hier met wedstrijd en paashazen en paasklokken... :') dochter moest gisteren bij oma eitjes zoeken en nu heeft ze hier thuis gezocht. En volgens haar rijdt de paashaas op een brommer :+


lene reed voor het eerst nationaal! *\o/* *\o/*
lene schreef
Ik ging nogtans niet voor de tijd :+ Maar toen lag het echt nog goed! Vannacht wel veel regen gehad de grond vrees ik.

Voor de mensen die ik niet op fb heb eventjes mijn post daar gekopieerd:

Quote mezelf "hoe vet zou het niet zijn om ooit eens nationaal te rijden tussen de paarden". Verdorie, dit weekend was het zover! Dressuurproef was al direct goed pittig naar onze normen, maar toch nog mooi midden in het klassement geeindigd (21/40). Dan springen. Slik. Vanuit ponyperspectief is dat toch wel verdomd hoog én breed :p Maar we haalden het (weliswaar met twee balkjes) maar hey... WE MOCHTEN CROSSEN :D En de cross die was puur genieten. Zo fanatiek, zo braaf... Dat de ruiter een hindernis vergat vergeten we maar eventjes... Pieterpony is the best :-) :-)

Pony was echt bloedfanatiek in de cross. Zo flink *\o/* Nogtans tijdens het verkennen en het inrijden tussen alle grote en sportieve paarden dacht ik mijn god wat doe ik hier eigenlijk?!? Was dan nog een meisje kort voor mij gevallen dus de cross lag 15 min stil, niet goed voor de mindset :(:) Maar eens in de startbox stond ie te huppelen van enthousiasme dus stress was direct weg :) Marchin ga ik eventjes terug 80 rijden en dan zien we wel weer. Dressuur kan echt nog beter (laatste maanden "mocht" ik geen dressuur rijden dus het was echt op onze basis gereden) en springen zit ik zelf nog te veel te kloten. Maar heeeeyyy ik zit op een roze wolk <3


mila_furrie kreeg een heel knap veulen, een moeilijke start maar daarna waren ze goed vertrokken! :j
[ img ]

En bij Daaphh was Woody de nieuwe aanwinst. <3
[ img ]

Fanatiek zijn we zeker!
winnie10 schreef
Amai Antonius goed bezig in Arville zag ik net op rechenstelle! Ze staat tweede na dressuur! Net voor H.endrik D.! Top!

Varekaj schreef
*\o/*
Hop hop hop!

madelene schreef
whaaaa..dat is gaaf!!

mila_furrie schreef
Nu derde na jumping. 1 balkje :-) go go antonius!!!

mila_furrie schreef
Antonius wint! Wat een rit !

Daaphh schreef
Heel knap gereden!

[ img ]
Hanne_SP schreef
MEGA! Dikke proficiat! Nog een cross op het palmares! ;)

mila_furrie schreef
We zijn wel fanatieke supporters:-)


Antonius ging met haar eigen fokproduct naar het BK in Gesves! Een eerbetoon aan haar buurman. Y;( Ze mag terecht trots zijn op haar prestaties op het BK!
[ img ]

Was Hanne_SP daar zo zeker van? :7
Hanne_SP schreef
Inderdaad. :) Moorsele zal nog niet voor ons zijn deze winter. Maar toch al fijn dat ik al bij VM en Ga*verranch terecht kan voor lagere proeven. :j


Wat een afsluiter voor een eerste zomerseizoen wedstrijden met een jong paard! *\o/*
Hanne_SP schreef
...
Het seizoen is voor mij dus gedaan en als ik het over de grote lijn bekijk ben ik echt ontzéttend tevreden! Als kers op de taart hebben we de top 3 gehaald van de superprestige, met huldiging op het galabal in oktober! :D Dit zal ik niet meer meemaken!


Madelene reed ook 2ster. 8-) (sort of. :+ )
madelene schreef
...
Antonius, ik heb de klasse VA** (Vielseitigkeit Anfänger)gereden (hihi 2 sterren!!...maar dan anders _O- _O- :') :') )
Is vergelijkbaar met L, maar in Duitsland is het nog eens onderverdeeld in VA-VA*-VA**
...


Baby on the way. <3
PrietPraat schreef
Canchemietje is trouwens drachtig gescand *\o/*! Op de valreep, ik had het niet meer gedacht!


De rest lees je maar vanaf pagina 469 vanaf het vorige topic. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 21:44 



 
Profiel   

Woooow, jij hebt alles terug gelezen!!
Wat een leuke opening Hanne!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 21:48 



 
Profiel   

Leuke OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 21:49 



 
Profiel   

Ja wadde dadde, knap gedaan Hanne! Heel leuk!!

Als ik het zo allemaal terug zie, er is wel veel gebeurd in die vier jaar, veel niet leuke dingen maar gelukkig ook veel goeds!

Op naar 500 nieuwe pagina's vol paardjesplezier :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 21:58 



 
Profiel   

Daaphh schreef
Maar de jumpcross in hulsterlo zou buiten het springen zijn en binnen de cross... das ook niet logisch


Om verder te gaan :P.

Ja da snap ik ook niet helemaal eigenlijk. Wss voor de bar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 21:59 



 
Profiel   

Kleine moeite om de bar buiten te zetten toch?
Alle das nu echt het tegenovergestelde...
de mogelijkheid hebben voor het buiten te doen, maar cross toch binnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 22:12 



 
Profiel   

Hihi vele leesuurtjes versleten. :P Maar wel leuk om al die avonturen te herlezen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 22:16 



 
Profiel   

Leuk gedaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 22:37 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 06:42 



 
Profiel   

Wat een leuke OP! :D
Nog even aanhalen vanuit het vorige topic; Ik rij (ree) met een Volvo XC90 en een twee paards Wijer vanne. Dus naast me kijken ging moeilijk lukken :')

Mijn quarter heeft gezegd de rij uren van mijn bonte over te nemen :D Ze mag haar hoefjes al inwrijven want ik was vrij intensief bezig :') gisteren mijn kleine uk ook eens in de piste laten lopen met de eerste x beenbeschermers op. Die kan echt nog leuk bewegen. Hopelijk is het geen kijkerige zoals haar zus en kan ik ermee de sport in. Oeh er rust veel druk op die kleine haar schouders :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 07:42 



 
Profiel   

Varekaj, denk dat kilometres in het algemeen altijd nuttig zijn. Ervaring kan je nooit teveel hebben.
Als je echt gericht wilt trainen zou ik inderdaad echte crossen meedoen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 07:44 



 
Profiel   

ohh hanne ik krijg er wat tranen van in mijn ogen van alles :) heel leuk gedaan.

hifive: wat een enge ervaring. Hopelijk houden jij en je paard er geen trauma aan over. Wij hebben gelukkig nog nooit iets dergelijks tegen gekomen(hout vasthouden). wel eens een klapband op de trailer op ring van brussel toen we onderweg waren naar Genk. Dat was ook niet zo tof. Gelukkig waren we 500 m verwijderd van een wegparking. nog 500 meter doorgereden met de klapband en daar was er gelukkig iemand van wegenhulp die ons wou helpen. En gelukkig kon het paard blijven staan op de trailer.

Ik vind het ook raar dat er geen B is in Hulsterlo. Ik had het dan mss wel overwogen om te gaan. omdat ik weet dat het daar wel een leuk terrein is.
Is het niet omdat er zo niet veel moet verzet worden dat het springen buiten is en de cross binnen en ze zo de hele dag door kunnen rijden? Zowel in jumping als in cross? geen idee.

antonius: Leuk dat je er een hond bij zal hebben. Heb het eens opgezocht waar je op de schandpaal gezet werd.
Wij hebben onze BC ook gekocht zonder dat ze gechipt was, ook zonder stamboek, ... Ze had enkel maar haar eerste inenting gehad. De dame had een per ongeluk nestje, en wou er niet veel kosten aan doen, ze vroeg er ook niet veel voor.
Wat betreft het ras, weet ik inderdaad dat ze heel teer kunnen zijn aan HD maar ik denk of je dan 1 met of zonder stamboek hebt dat het vooral in het dier zelf zit als je begrijpt wat ik bedoel.
Wij hebben toen gekozen voor een teef omdat die zittend plassen en nergens tegen plassen. Wij kennen een paar reukes en die plassen echt overal tegen! Hooi, stoelen, tassen,... alles waar ze kunnen tegen plassen plassen ze tegen. Beetje stomme reden maar we vonden dat zo degoutant dat we daardoor voor een teefje gekozen hebben.

Ik had dus gisteren les bij M*ichelle, het begon al niet zo goed. Toen ik Furrie thuis aan het poetsen was, laat ik altijd de deur van de stal tegen, nu was mevrouw toen ik haar staart aan het borstelen was weg gelopen, straat op, gelukkig 500 meter verder het erf van mijn buurman opgelopen waar er 2 veulens staan. Daar wat show verkocht en ze uiteindelijk nog 20 min met een emmer eten ze kunnen pakken. Ik moet zeggen dat ze niet gespaard geweest is na haar uitstapje.
De les op zich was weer erg leerrijk, ik moet meer op mijn tempo letten en ze meer aan het werk zetten, geen kadootjes meer geven en zeer concequent rijden. Ze heeft ook eens een gogue aan gedaan en ze zou graag hebben dat ik ze de komende weken er af en toe mee rij en longeer. Ze wil ook dat ik onmiddellijk een niveau hoger start in dressuur omdat ze haar verveeld in de proef... daar ben ik zelf nog niet zo van overtuigd, ze is toch wel veel nerveuser in de ring dan gewoon in het thuis rijden. Mijn les voor volgende week ligt al vast :) Zondag ga ik op jumping normaal voor de meter te rijden.


Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 14-02-18 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 08:04 



 
Profiel   

Tof dat de les beviel MF!

HiFive: Je moet het maar meemaken seg, wat een pech! Hopelijk inderdaad geen nare gevolgen voor paard en jou!

Ik trek zondag naar Hulsterlo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 08:11 



 
Profiel   

Oooh Hanne, wat een super geweldige OP heb je gemaakt zeg!!! Hier heb je toch immens veel werk aan gehad??? Ik vind het echt super gaaf!!!
Moest ook even een traantje wegpinken bij het teruglezen...
Dankjewel <3

Mila: vind je reden om voor een teef te kiezen eigenlijk nog zo slecht niet :+ Zover had ik zelfs niet nagedacht! Maar ja, bij ons is het (hopelijk) niet de bedoeling dat die van het hof komt, dus op wedstrijd meegaan verwacht ik niet. Thuis zal hij ofwel buiten over gans het erf lopen (en dan hopelijk niet net tegen de open pak hooi piesen) ofwel in zijn ren... We zullen het zien, tis toch te laat nu :')

Oooh ambetant hé als ze zo buiten lopen!! Ik doe dat ook, de deur open laten, ze moeten maar manieren leren en binnen blijven. Ben dat nu met de 3 jaar ook aan het leren, maar die snapt het nog niet zo goed :roll:
Klinkt wel als een goede les!! Ik heb vroeger ook nog af en toe met een gogue gereden, vond dat ook wel een mooie hulpteugel en je hoeft geen dubbele teugel vast te houden als je dat niet gewend bent.
Wat start je nu, de I proeven?
Waar ga je zondag naartoe?

Die jumpcross lijkt me op zich wel nuttig hoor, had er B geweest in Hulsterlo, ik zou ook wel gegaan zijn met Ny voor B en Fi dan M. Nu zou ik enkel Fi kunnen meepakken terwijl het vooral Ny is die kilometers moet maken, dus daarom voor mij nu niet interessant.
Je kan toch de crosshindernissen nog eens springen, weliswaar niet vanuit de lange lijnen en galop uit de cross zelf, maar als voorbereiding op seizoen of voor een onervaren paard vind ik het wel een meerwaarde hebben.
Vind het wel te duur voor een 'wedstrijd' zonder klassement, maar ja, ze moeten hun tekorten ergens halen zeker?

Is er nu eigenlijk iemand van ons die er gaat rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 09:22 



 
Profiel   

ik was ook echt emotioneel. Ik denk ook dat er al enkel uurtjes tijd ingekropen hebben. heel mooi gedaan. Je hebt er duidelijk talent voor :p ik zou het zo mooi niet kunnen maken.

Schijnt als je ze vroeg laat castreren dat ze dat niet of minder doen. Omdat ze dat blijkbaar beginnen te doen als hun hormonen opkomen om hun stempel te zetten.

Ik vond het ook heel makkelijk zeker omdat je inderdaad niet in de knoei zit met meerdere teugels. Dus vanavond naar de ruitershop achter een gogue en vanavond mag ze aan de longe! beetje strafkamp omdat ze weg gelopen is.
Ik rij nu met haar niveau 1. Maar ze kan inprincipe wel in training de oefeningen van niveau 2.
zondag ga ik zoals gewoonte naar moorsele :)
Volgende week zou ik graag naar de zee gaan als het weer mee valt :) eens geen dresuur of jumping :)
Haar deur blijft altijd open en ze had tot gisteren nog nooit weg gelopen. Gelukkig heeft ze wel de juiste kant gekozen ( ze liep naar de stal waar ik ze gezet had toen ze gespeend werd). De andere kant is de grote baan op dat zou heel wat slechter geweest zijn :(

Wij gaan niet in elk geval, is ook al een eindje rijden voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 09:46 



 
Profiel   

Oh wat een leuke opening seg, mijn complimenten Hanne! Alleen al dikkie zijn "crossfoto" daartussen zien staan, maakt mij al een beetje week. Ik vind jullie oprecht echt een toffe bende, en vind het fijn dat ondanks ik zelf vaak niet echt meer iets nuttigs te vertellen heb, ik hier nog steeds welkom ben!

Welkom HiFive5! Wat een leuke paarden heb je, wat heeft die quarter een aansprekend hoofdje seg. <3 Wel eng, je trailerverhaal, dat hoopt niemand tegen te komen! Hoe gaat het nu met je paardje?

Ik moet eerlijk toegeven, ik snap de reacties in het topic wel. Ik heb daar ook een uitgesproken mening over, maar het kon daar inderdaad wel wat genuanceerder, wat wel vaker kan op bokt. :')
Het is ook een deel "beroepsmisvorming", wij fokken zelf thuis, mechelaars en vroeger rottweilers en we doen dat wel met een duidelijke visie: een gezonde sporthond met een stabiel karakter. En ik heb het altijd wat moeilijk met die mensen die maar toevallig een reu of een teef lopen hebben en die op elkaar zwieren. Er kan ook altijd iets gebeuren met een stamboom en geteste hond, dat is zeker. Wij testen ook op HD en ED en gebruiken enkel honden met A en B heupen om mee verder te fokken, alhoewel C ook toegestaan is, en we hebben nog maar zelden een hond met HD gehad, maar niet alle fokkers met stamboom fokken op deze manier, dat is ook een feit dat vaststaat. :n Ik vind het ook wel vreemd dat de hond niet gechipt meegegeven wordt. Het is geen echte broodfok, maar voor mij wel een grijze zone waar ik niet voor 100% achtersta. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik hoop dat je veel plezier hebt met de hond! Ik vind een reu wel een goede keuze, in mijn ogen zijn die vaak wel wat stabieler, mijn teef is bv redelijk onderhevig aan haar hormonen. :') Welke kleur is het?
Oh ja, wat je in het ander topic zegt klopt zeker ook, omgevingsfactoren voor HD spelen ook een grote rol, wij geven aan pupkopers altijd mee dat ze 5 minuten per levensmaand mogen wandelen per keer, dat zal mss moeilijk zijn in jou geval, maar ik zou er wel op letten als hij vaak losloopt op het erf dat hij hem niet overdoet tot hij volgroeid is.

Oh Mila_furrie, eng hé als ze zo op de loop gaan! Ik probeer Shadow dat ook te leren, niet naar buiten te gaan, maar dat is ook niet altijd evident. }> Fijn dat je zo'n goede les achter de rug hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 09:53 



 
Profiel   

Waaauw Hanne! Daar heb je je tijd ingestoken! Ik moest echt lachen met Varekaj haar uitdrukkingen soms _/-\o_

Antonius: ik wou eerst gaan met Ferro, echte crossen ga ik niet meer rijden maar dit leek me wel leuk voor hem. Tot ik zag dat er geen klassement is, pfff saai :7

MF: leuk dat je zo ene goede les hebt gehad! Ik ga na de reizen ook nog eens gaan, ik voel dat ik er nood aan heb. Iskander reageert niet scherp genoeg op mijn been en als het lastig wordt begint hij met zijn hoofd te schudden. Kan je vlot met haar afspreken? Want na dat ze me 2-3x last minute heeft afgezegd was ik het eventjes beu.

Antonius: hebben jullie nog beesten buiten paarden? 1 of 2 honden vind ik wel leuk, maar ik zou zelf niet voor een grote kiezen. Helaas heeft mijn vriend dus wel een duitse herder, een hele grote!

Welkom Hifive! Ik ben van Me*relbeke, niet echt van omgeving meetjesland dus. Ik hoop dat je trailer en auto problemen snel opgelost zijn.


Even een praktische/financiële vraag voor degene die samenwonen en paarden hebben. Hoe doen jullie dat om de kosten te verdelen? Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen. Mijn 3 paarden staan nu bij mij thuis en zouden eventueel mee kunnen bij hem. Hij woont al alleen, de paarden staan bij hem aan huis en zijn moeder komt ze dagelijks verzorgen (dat is haar hobby). In principe zou ik dus met mijn paarden daar kunnen intrekken. Echter staat Ferro al lang bij mij thuis en is hij zo gewend aan zijn dagelijkse routines, verhuizen zou voor hem wel een ferme aanpassing zijn.

Bovendien ga ik nu altijd 500m (buitenpiste) of 3km (binnenpiste) verderop gaan rijden met de camionette + trailer van mijn ouders. Mijn vriend heeft een kleine piste aan huis, maar in de winter ligt deze 75% van de tijd te nat en in de zomer zeer meul. Dat is niet ideaal voor Ferro met een peesblessurehistorie. In zijn buurt liggen er niet veel binnenpistes of goede outdoorpistes. Ik zou al naar Aalter moeten, wat al 20-25min. rijden is, en zeker niet ideaal is om daar alleen te gaan rijden in de winter bvb. Bovendien moet ik dan ook een jeep + trailer kopen, aangezien ik deze van mijn ouders niet mee kan nemen.


Zo, het is best een lange uitleg geworden maar ik hoop dat jullie kunnen meedenken :') Over het financiële en praktische plaatje. Ook qua huishouden doen lijkt het mij druk, 3 paarden rijden, fulltime job en huishouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 09:57 



 
Profiel   

Woody is ook een reu. Bij ons pist hij al zittend, als we buiten zijn, dan doet hij het staand.

Dat van de levensmaand is wel een goede, zei onze fokker ook.

Hier staan de paarden ook thuis, ieder 2 dus de prijs (voer,hooi,...) is gewoon delen door 2. Ik gebruikte ook de auto van mijn stiefvader voor de trailer, niet echt praktisch. We hebben dat volgehouden tot ik geld genoeg had voor een eigen jeep. Die is er nu, dus daar heb ik geen last van.
Voor de auto eventueel kijken of je die zo lang kan lenen, uw auto aan hun geven en jij de trailer en auto tot dat je geld genoeg hebt om zo iets te kopen.

Voor de piste, eventueel samen investeren voor een betere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 10:07 



 
Profiel   

Ohja: een belangrijk detail: de eigendom (huis+grond) is van zijn moeder. Dus ja op zich, investeren in een betere piste oke. Maar stel dat er een einde aan komt wil ik ook niet mijn geld kwijt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 10:14 



 
Profiel   

Dat van die levensmaand werd mij ook gezegd in de hondenschool. Ik vind ook dat een minimum aan hondenschool ook wel nodig is. Voor socialisatie en zo. Mss is het voor jullie minder nodig omdat hij wss niet buiten jullie erf zal gaan.

florence: Wij wonen ook samen, maar het erf en zo is allemaal van mijn vriend. Alle kosten en zo aan het huis zijn dan ook voor hem en betaal ik niks in.
furrie is ook van hem maar daar heeft hij niks mee, ik betaal eigenlijk alles van haar.
van ons gaat het zo: Alles wat gezamelijke kosten zijn ( voeding, verzekering, camionette,...) wordt een bedrag op een gezamenlijke rekening gestort en daarvan dan betaald. Van de paarden betaald elk hun paarden. Hoefsmid, veearts, ontworming, voeding ( behalve stro en hooi)... noem maar op wordt door elk apart betaald.
Bij ons is het dus zo dat elk zijn eigen paarden onderhoud eigenlijk. Camionette is een gezamelijke aankoop en wordt dus gedeeld net zoals de verzekering, diesel, taks,...
Soms is het wel een beetje ingewikkeld, het zou stukken makkelijker zijn mocht het maar 1 rekening zijn.

voor de les heb ik maandag een sms gestuurd met enkele data die voor mij kon en ik kreeg onmiddellijk antwoord om dinsdag les te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 10:27 



 
Profiel   

Gisteren is de DA geweest en die zei dat het niet beter kan genezen. Geen ontstekingen en een erg 'mooie' wonde. Voor zover een wonde mooi kan zijn... Ze mankt er niet meer op _/-\o_
Ik krijg nog steeds stress als ik denk aan het feit of ze ooit nog op de vanne zal willen. Tis tenslotte mijn wedstrijdpaard waar ik het meeste tijd in steek.

hebben jullie Hippoplanner.be al ontdekt? Erg handige site waar alle wedstrijden samen staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 10:40 



 
Profiel   

HiFive5 schreef
Gisteren is de DA geweest en die zei dat het niet beter kan genezen. Geen ontstekingen en een erg 'mooie' wonde. Voor zover een wonde mooi kan zijn... Ze mankt er niet meer op _/-\o_
Ik krijg nog steeds stress als ik denk aan het feit of ze ooit nog op de vanne zal willen. Tis tenslotte mijn wedstrijdpaard waar ik het meeste tijd in steek.

hebben jullie Hippoplanner.be al ontdekt? Erg handige site waar alle wedstrijden samen staan!

Wat leuk. Is mijn site hihi *\o/*

Evt aanvullingen zijn welkom :D Zeker op vlak van eventing/dressuur haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 10:46 



 
Profiel   

Laurievc schreef
HiFive5 schreef
Gisteren is de DA geweest en die zei dat het niet beter kan genezen. Geen ontstekingen en een erg 'mooie' wonde. Voor zover een wonde mooi kan zijn... Ze mankt er niet meer op _/-\o_
Ik krijg nog steeds stress als ik denk aan het feit of ze ooit nog op de vanne zal willen. Tis tenslotte mijn wedstrijdpaard waar ik het meeste tijd in steek.

hebben jullie Hippoplanner.be al ontdekt? Erg handige site waar alle wedstrijden samen staan!

Wat leuk. Is mijn site hihi *\o/*

Evt aanvullingen zijn welkom :D Zeker op vlak van eventing/dressuur haha

Oh wauw! Ik was er ook al op gebotst en vond het iets super handig, ookal ga ik niet op wedstrijden, voor andere zaken is het ook zeer handig. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 10:50 



 
Profiel   

Danku, danku _/-\o_

Steekt zowat al mijn vrije tijd in. Soms vloek ik er echt enorm op :+ Maar het is echt wel fijn om alle positieve reacties te krijgen en toch te zien dat het echt wel aanslaat en gewild is :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 10:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 127 [ 3158 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 127  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen