Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:51

@Florence: springles bij J.ordy van M.assenhove. Héél tevreden van, hele goeie oefeningen, ziet heel goed waar ik in de fout ga, is heel enthousiast over Ny, kan ook dressuurmatig wat inzicht geven... Het enige lastige is hem te pakken krijgen om af te spreken. Heb nu al geleerd dat het het beste is dat ik hem de dag voor ik wil komen, bel en meteen zeg dat ik morgen om dat uur wil komen en vraag of dat past :+
Als ik hem zelf ruimte laat om een voorstel te doen, dan zegt hij altijd 'ik bel u nog' en dan vergeet hij dat :P

Varekaj: wie je is clubgenoot?
Denk dat je gewoon een stuk meer routine moet opbouwen om die foutjes eruit te krijgen.
In westdorpe kan je ook vrij gaan trainen, ook zeker de moeite.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:19

Ah is dat altijd mogelijk daar? Weet dat je wel op voorhand moet bellen, maar dacht dat het alleen in bepaalde periodes kon die ze zelf aangeven. Zag zo kort geleden iets passeren. Dan ga ik eens kijken om daar al naartoe te gaan na Merendree, dan heeft hij dat terrein al eens gezien (en weet ik de weg).
Ga me voor die cross inschrijven in oktober. Dichtste bij qua reistijd en ze organiseren alleen A en B voor de paarden. Veel minder risico om buiten de boot te vallen dan wanneer ik zou inschrijven in Merksplas, ook omdat Westdorpe vanuit een OVL club georganiseerd wordt.

Voor de clubgenoot stuur ik je PB ;)

Verwondert het je nog steeds dat mensen zo onder de indruk zijn van Ny? Iedereen weet allang dat dat een kanon is onder jouw kont hoor, alleen jijzelf nog niet :))

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 21:33

Ik lees iedere keer bij! Leuke verhalen, keep them coming. ;)

Zelf heb ik niet veel te melden. Juist dat ik werk heb :P
Met Luxor alles ook chilly willy. ;) In de winter wil ik éindelijk weer starten in de dressuur!
Nieuwe rijlaarzen komen er ook nog aan. Heb ze al gekozen. *\o/*

Zaterdag tripje naar de zee met Luxor. :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 23:00

Mooi deelnemersveld voor Eventing Waregem voor zover ik er wat van ken! (rechenstelle)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:31

Ik ben hout aan het vasthouden dat ik zondag naar Merendree kan.
Sinds gisterochtend een enorm pijnlijke rechterschouder. Voelt alsof er tussen hals en schouder/rug wat geklemd zit. Eens ik aan het bewegen ben valt het mee zolang ik wat oplet. Maar nadien... Auw. Auw. Auw.

Schakelen in de auto is soms als een hel. Laat staan dat ik daarmee zondag het halve land ga rondrijden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:23

Vandaag Merendree gereden. Met knikkende knietjes het parcours verkend, leek me allemaal steviger te staan dan 60 :') en paar keer moeten zoeken naar de goeie route.
Bij het inrijden eentje die zich heel sterk begon te maken maar wel het gevoel gaf er zin in te hebben.
De cross: terug 5 weigeringen.

De eerste stop kwam op de 2. Te aarzelend aangereden nadat hij het brugje spooky vond en dan de rem erop omdat er iemand naast stond met de tong te klikken. Hij kent dat niet en bekeek die dame dan ook "wat ben jij nou aan het doen..."
Nieuwe poging ging heel vlot en de rest ook. Alleen bijna misreden tussen 5 en 6 :+
Heel goed door kunnen rijden tot de 10. Hij wou niet van de afsprong zakken maar springen. Nu was die niet hoog maar wel stijl... Uit veiligheid gekozen dat ze 3 weigeringen noteerden en ernaast gestapt. Weer prima kunnen doorrijden tot de 13, een twijfelstop op alweer een huisje zoals in Deurle. Dit keer er echter rond gereden om opnieuw aan te rijden en dan wel prima aangepakt.

Tijd: ik geloof 20 punten ivm tijd, heb het niet goed begrepen maar zaten er een minuut over volgens mij. Dit ligt niet aan de conditie maar hij loopt nog geen 100% relax tussen de sprongen door. Hij kijkt nog rond, aarzelt nog weleens als er mensen gepasseerd moeten worden.
Hij trok veel meer naar de sprongen, voelde beter aan, meer vertrouwen.
Ben deze keer dus wel algemeen tevreden :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:16

zo ik heb geen paardennieuws :)
maar gisteren heb ik voor het eerst een halve marathon gelopen *\%/*
het was ongelofelijk warm de eerste 13km echt vol in de zon zonder een zuchtje schaduw dan wel een klop gekregen van de warmte dan af en toe gewandeld en laatste 6 km terug beginnen lopen.
Langere gelopen dan gehoopt maar uiteindelijk wel uitgelopen. <3 zag op de uitslagen dat er bijna 200 mensen opgegeven hadden. Super trots op mezelf dat ik het wel volgehouden heb en uitgelopen heb :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:12

Had het gezien op FB, super prestatie! Mag je terecht trots op zijn :j

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:07

Waaaw! Proficiat

Knappe prestatie!

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:56

ik zag het ook op fb! Sjiek hoor :-) het was ook echt "doef" weer, geen cadeau om dan een halve marathon te lopen _/-\o_ ik herinner mij nog levendig toen je voor het eerst sprak van een halve marathon te lopen, leuk dat het nu effectief gelukt is!

Halve marathons lopen is voor mij momenteel een heel erg ver van mijn bed show... :') Er is namelijk een hele goede reden waarom ik al een paar maand behoorlijk inactief ben hier, en met paarden in het algemeen :Y) Wij verwachten nl. een kindje volgend jaar :D :D dit is dus meteen ook de reden waarom ik kwijlend meekeek met de verkoop van Antonius haar jonge topper, het paste jammer genoeg écht niet in de planning. Dus voorlopig geen eventing ambities, al kijk ik er stiekem wel naar uit om erna toch eens aan een nieuw projectje te beginnen ;). Mijnen dikken wordt dan wel omgedoopt tot kinderpony. Hij lijkt voorlopig alles behalve rouwig om zijn pré-pensioen :p

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:47

Proficiat Lene :D! Voor wanneer is het juist? Tis hier mega harde babyboom :P Mn 2 jeugdvriendinnen zwanger, mijn collega, mijn baas, en nog een hele hoop :P.

Nog eens dikke proficiat ook MF! Knappe in zulke omstandigheden!

Hier ook Nnets te vermelden qua paarden :P. We zijn nog niet in winterslaap maar ook niets bijzonders.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:39

Proficiat Lene! Net als PP hier de vraag, voor wanneer is het :D

Geen babyboom hier maar verwacht dat dat niet zo lang meer gaat duren in onze omgeving. Iedereen woont (al eventjes) samen, heeft vast werk en ze hebben er de leeftijd voor.

Er staan wat extra crosshindernissen bij ons op de club en gisteren in de springles er eventjes van geprofiteerd om ze mee te pakken O:) Uiteindelijk zowat alles gesprongen tot en met zelfs het huisje van het L-niveau *\o/* Alleen combinaties van 3 hindernissen die scherp op elkaar gelijnd staan is voor ons nog een brug te ver. Moet nog zelf meer feeling en inzicht krijgen hoe ik zo'n lijnen best kan aanrijden.

Weet alleen niet of ik de LRV-cross in Westdorpe op 13/10 ga kunnen meerijden. Vandaag bij de keuring een rode kaart gehad omdat er een kleine afwijking op de remmen zit ^) Volgende week donderdag kan hij naar de hersteldienst maar de week nadien heb ik late shift dus ophalen en laten herkeuren wordt nog een huzarenstukje qua planning.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 19:46

Proficiat Lene! :D :D

Knap gedaan MF!!

Hier ook rustig met Luxor. Hij is weer heel fijn om mee te werken! :D Alhoewel vandaag wel bijna ervan gevallen. :+ Hij is enorm alert maar loopt wel mega! <3
Maar dus ik zei 'weer' braaf. :+
Vorig weekend en maandag was hij echt irritant in het rijden, ontspanning was moeilijk en blabla. (er stonden sprongen in de piste :roll: )
Dinsdag dan maar na een hele lange tijd weer balkjes gelopen en sprongetjes genomen. Súperbraaf. Geen seconde irritant geweest.
Woensdag een wandelingetje gemaakt op het gemakje.
Gisteren en vandaag liep hij weer heerlijk :+
Misschien wilt Luxor iets zeggen :')

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:07

proficiat lene! wanneer verwacht je jullie kindje :)
Ik denk dat ik vorig jaar ergens met het idee zat om een halve marathon te lopen. en kijk een jaar later was het dan zover :) voor mij mocht het inderdaad 10 graden frisser zijn maar dat kan je niet kiezen natuurlijk.
Wij hadden vorig jaar in onze vriendenkring een babyboem. 2 op 3 maand tijd maar wel leuk voor de kindjes natuurlijk die zullen later veel aan elkaar hebben als we dan samen afspreken. Verder hebben veel van mijn vrienden geen kinderwens.

Hier verloopt mijn planning beetje stroef. Miss furrie was niet kwaad om een week vakantie te hebben terwijl ik vorige week met buikgriep zat. Ook met alle regen loopt het wat anders uit. maar ja we zien wel wat we kunnen doen :) probeer deze week te herstarten zowel met paardrijden als met lopen :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:07

proficiat Lene!! Kan het zijn dat je nét zwanger was toen je getrouwd bent??
Voor wanneer ben je uitgerekend?

Mila: proficiat nog met je halve marathon!
Een van mijn medewerksters heeft de marathon in Berlijn uitgelopen dit weekend, zot gewoon!

Haha Hanne, je hebt een SPRINGpaard hé :D

Hier niet zoveel te melden, vorige week eens op jumping zot gedaan en 120 gestart :P Ging goed, zat nog iets teveel in 'chill' modus van de les dus 2 balken. Op training moet ik ze wat trager en dichter in de voet rijden zodat ze meer basculeert, maar op wedstrijd mag ik wel iets meer voorwaarts rijden. Dat was ik alleen even 'vergeten' aan de start dus balk op 2 en 4, nadien vlotter gereden en dan ging het ook goed. Wel blij ermee, ze toont dat ze het aankan en ze is nog steeds maar 6 en ze heeft nog maar nauwelijks 110 gelopen, dus de ervaring zit er nog niet in.
Verder ook mail gekregen dat ik mee mag rijden in een dressuurstage van VLP voor jonge eventingpaarden, dus hier kijk ik wel naar uit, hopelijk weer wat nieuwe inzichten. Verder loopt ze nu wel vrij goed in dressuur, dus die stage komt op goede moment!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:46

Proficiat MF! Is zeker een knappe prestatie!

Antonius: is al zeker mooi op 6 jaar die hoogte springen.

Lene: ooh proficiat! Hier begint de babyboom ook volop te komen. Ben ook benieuwd of je al het geslacht weet.

Hier eventjes in een dipje op paardenvlak. Ferro heeft de laatste keer op jumping terug beginnen bokken en staken. Dit heeft hij sinds het zadel van mijn vriend 6 jumpings lang niet meer gedaan. We gaan hem nu eens pijnstillers geven de volgende keer en kijken of hij het nog doet. Dan kunnen we pijn al dan niet uitsluiten. Ik heb wel al besloten mijn te klein springzadel te verkopen en zelf te investeren in een ander. Want Iskander krijgt er ook drukplekken van.

Iskander stond deze week met een verkoudheid waardoor we niet op jumping zijn gegaan. Dit zou wel moeten beter zijn vanavond (hoop ik). Maar de laatste wedstrijden deze zomer was hij vrij spooky doorheen het parcours.

Colorado mankt nog steeds, vandaag naar Merelbeke geweest en hij zou misschien een slijmbeursontsteking hebben in zijn voet. Het is niet helemaal zeker maar op de fotos zien ze niets. Staat ook nergens dik of warm. Nu hebben ze een inspuiting gegeven en nog 3 weken stappen en dan 3 weken draven. Hij staat wel al stil van juli... dus dat sleept al even aan. :(

Ik heb zo even het gevoel dat ik niet vooruit geraak met de paarden.

Het enige lichtpuntje: vrijdag vertrek ik naar Kenia.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:48

Tis een meisje }> <3 voor eind maart 2020! Dus op de trouw was ik nog (net) niet zwanger ;-) ;-)

Denk dat de babyboom beetje leeftijd gerelateerd is, wij zitten er ook nogal midden in. En dan vooral... meisjes... haha :D Mijn twee metekindjes (8 maand en bijna 4), mijn vriend een metekindje (ook 8 maand) en mijn zus ook nog een tweede van nu 4-5 maand. Om nog niet te spreken van de vriendenkring :Y) al had ik ook graag een jongentje gehad, minder getut^^

Jammer dat ze alledrie een beetje op de sukkel zijn Florence123. Ik moet zeggen nu ik niet rijd dat ik het ergens ook wel een "opluchting" vind om mij niet druk te moeten maken over hoe paardlief loopt. God krijg ik daar stress van. Altijd zo hmm precies iets hmm nee precies toch niet. Al heb ik zelfs nu het idee als ik hem op de wei zie lopen, dat kogelgewricht blijft toch lichtjes overvuld }:0

En @ Hanne ik denk dat hij je idd iets probeert duidelijk te maken 8-)

Leuk van die stage Antonius! Is dat dan op basis van je prestatie in Nokere of over het ganse seizoen of hoe werkt zo iets?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:37

Proficiat met het aanbod van die stage Antonius! En zoals lene ook vroeg, hoe werkt zo'n selectie eigenlijk?

Hanne, bij de Gaverranch zijn mooie prijzen te winnen het komend wintercriterium en voor jou is dat niet zo ver geloof ik. Misschien heeft Luxor dat ook gehoord en is dit zijn manier van hints geven :D

Florence, da's wel balen natuurlijk dat het allemaal zo precies net niet gaat zoals het zou moeten. Veel plezier in Kenia trouwens!

Hier is het verplicht vakantie voor paard. Vorige week gemerkt dat er flinke problemen waren aan de remmen en ik kan hem pas morgen binnenbrengen voor onderhoud/herstelling. Dus tot dan gaan we nergens naartoe. Spijtig genoeg is het met dit weer geen doen om op de weide te rijden en tijdstechnisch is het eveneens best rampzalig om eens een buitenrit te maken. Vriend gaat er daarnaast maar vanuit omdat mijn tornooien erop zitten dat elk vrij moment volgepropt moet worden met vanalles en nog wat. 't Is zelfs al gedoe om überhaupt tot bij de paarden te geraken om ze te gaan controleren/voeren.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 12:53

Haha springpaard, willen jullie dan aan hem zeggen dat hij geen stoute streken meer mag uithalen op concours? :+ Daarom was de fun er wat af. :P Deze winter geen jumpings voor mij, mss trainingparcoursjes wel.

20 oktober wel op dressuurwedstrijd! *\o/* Na 8 maand ofzo weer :o

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 22:08

Gisteren was hij weer echt irritant in het rijden.. Maar vandaag heeft hij het goed gemaakt met een zalig ritje! :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 22:29

@Antonius: Goed bezig zeg met Ny! :D

@Lene: Heerlijk genieten maar van je klein wondertje in je buik! <3

Zo jammer Florence met paardendipje. :/ Hopelijk snel gedaan!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:05

Proficiat! En in eind maart worden echt leuke kinderen geboren! (29maart is een topdag)

Wat leuk de stage! Ga je proberen voor Lion te kwalificeren?

Hier is het paardrijden ook op een zeeeeer laag pitje Haha.
Ik ga volgende week wel als groom mee met Sarah naar Boekelo! Vind het wel cool dat ze daar kan starten.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:30

Haha mijn schoonmama is ook jarig in die periode, alsook een nonkel van mijn man, kan alleen maar goed komen ;-)

Vandaag een ganse dag herstellingen en vernieuwingen gedaan op de weide. Heel stuk palen vernieuwd, nieuwe draden gespannen, dak gereinigd, gebosmaaierd onder de draden, bomen gesnoeid, nieuwe poorten geplaatst (galvanise weidehekkens met dikke poortpalen ipv sukkelen met losse draden *\o/*). Want mijn Houdini had deze week een paar keer de draad doorgetrokken. Ale gewoon de volledige paal mee gesloopt... die waren niet zo sterk meer zo bleek :P Stroom liep ook niet goed meer rond, zeker omdat we altijd met batterijen moeten prutsen omdat er geen huis in de buurt is.... zijn we net (bijna) helemaal klaar. Laat ik de paarden terug los met t idee van ze zullen nu wel eerst willen eten. Nee hoor. Trimofantelijk rondje over gans de wei. Direct gaan kijken naar de plek waar hij vorige keer ontsnapt was. Zijn toeter tegen de draad was wel geld waard }> :D hij heeft echt te veel streken nu hij niet ib het werk zit :+

Toevallig iemand ervaring met zo een zonnepaneel gekoppeld toestel? Zou dat eventueel overwegen ipv t huidige.

Iemand nog Merksplas of andere crossen op de planning? :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:43

Wij gaan naar Merksplas (lrv)

Qua stroom hebben wij er eigenlijk geen opstaan. Maar gebruiken gewoon zo een batterij.
De 5j springt wel over de draad. Maar geen verschil of er stroom opstaat of niet...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:16

Ik had een S200 van ghallager met zonnepaneel. Had, want eind augustus bleek die gejat te zijn #) Nu een nieuwe besteld, kan die komende week ophalen normaal gezien. De tikken komen niet zo snel maar zijn voor mijn houdini's wel voldoende. Ik heb wel overal metaaldraad ivm strak blijven en geleiding.
Apparaat zelf gaat best lang mee. Juist in de winter bij 3-4 weken grijs weer durft hij wel eens leeglopen...