Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:18

Osteoporose is blijkbaar iets dat vaak voorkomt bij oudere vrouwen vanaf 50-60jaar, dus vermoeddelijk zou het toch dat niet zijn. Ik heb er ook last van na het paardrijden maar evengoed ook als ik gewoon op een bureaustoel zit of slaap.

@Antonius: sinds deze zomer rijd er ik maar 2, omdat Colorado sinds dan stil staat. Maar voorlopig vind ik het ook niet erg, paarden staan nog steeds bij mijn ouders dus is telkens hen en weer rijden, heb ook veel last aan mijn rug.

Dinsdag was het de laatste keer onderzoek in Merelbeke voor Colo. Ze gingen normaal specifiek verdoven in de kogel om te kijken welke zone het daar is. Nu was hij nog amper mank enkel nog wat stijf dus konden ze dat onderzoek niet meer doen, het ging geen duidelijk verschil geven. Wel nog extra foto's genomen en een echo maar niets te zien. Enerzijds goed nieuws, er is geen duidelijk groot letsel, anderzijds is er wel iets geweest dat ervoor heft gezorgd dat hij telkens zijn achterbeen op rust zet. Nu lijkt dus alles over te zijn, ik ga hem wel nog rust geven tot het voorjaar en dan rustig beginnen. Het is dan ook een leukere periode om terug op te bouwen, kan dan gaan wandelen etc.

@ Hanne, ja inderdaad gewonnen met Iskander, ik ging nochtans niet zo snel maar hij kan echt mega kort draaien in de barrage. Op training kan hij zelfs als hij verschiet een pirouette doen en hij direct 180 graden gedraaid staan, dat is wel niet positief maar goed :+

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:32

Osteoporose kan ook wel op jonge leeftijd voorkomen. Mr hopelijk is het iets dat opgelost kan worden! Fijn dat je binnenkort weer met colo kan beginnen. Winston kan ook 180 graden draaien in de niet positieve zijn :'). Kan inbeelden dat paard minder in de winter nie zo erg is.

Daphne klinkt idd mysterieus. Ik denk nu ook in bepaalde richting :P.

Ik rij nu ook maar 1.5 paard eigenlijk. Rij winston stuk minder 1) kan canch terug rijden 2) in de winter is het toch niet altijd een pretje met zijn trukken. Had er vorige week terug van. 3) wil ook wel eens thuis zijn savonds want de agenda is druk ook buiten de paarden. Springen heb ik sinds 11 november al niet meer gedaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:14

Hoe gaat het intussen met iedereen? En met de storm die eraan komt vanmiddag/vanavond?

Hier rustig na een immens hectische periode. Qua gezondheid even op randje van slecht nieuws gestaan maar het valt uiteindelijk toch mee. Geslaagd voor de basisopleiding tot beroepsmasseur en wachtende op de vervolgmodule tot topsportmassage. Eerst een worskshop stoelmassage en misschien hotstone massage noh bijdoen.
Basiscursus sportmassage paarden achter de rug en ingeschreven voor het vervolg in mei/juni.
Afgelopen dinsdag geheel onverwacht afscheid moeten nemen van mijn opaatje van de groep na koliek en wss uren vastgelegen te hebben ;(
Qua rijden op een (heel) laag pitje, gewoon door drukte op het werk en de piste die rampzalig slecht ligt. Les nog steeds om de 14 dagen bij B*ert, elke keer wel wat vooruitgang maar omdat ik er thuis amper op kan voortbreien gaat het niet echt snel. Dus ik ben nu toch echt alternatieven aan het zoeken om vanaf maart consequent verder de kunnen. Ze gaan dan weer de weide op en voor volgende winter desnoods op volpension.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 10:12

Gisteren op wedstrijd geweest. Dikke flop. :+ Goeie stukken maar ook slechte. Deels door de bekende enge hoek in Bocage. Maar ook gwn random verzet. Galop op cirkel bij B stopte hij plots en achteruit gaan, niet goed reageren op de hulpen en na 10 seconden ging hij weer vooruit. }:0 En die enge hoek in begin tweede proef was niet meer eng. Maar plots laatste lijn ieeepppp remmen dicht en een steigertje. :roll: Daarna weer vooruit.
Maar nergens mijn geduld verloren, ben trots. :+ Niets waar ik me schuldig over kon voelen. Had gewoon zoiets van dude komaan en eens goed gezucht :+ Wel mooie foto op m'n fb. :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:54

veel sterkte varekaj met het plots overlijden van je opatje :(
het weer laat het ook niet echt toe om veel te rijden. Ik heb weinig zin om te rijden door alle regen en wind.

ah jammer hanne maar kan gebeuren. het weer was er ook naar om allemaal spoken te zien. Die zijn waarschijnlijk allemaal binnen gewaaid.

Ik ga zondag nog eens op dressuur is al een tijdje geleden. Waarschijnlijk de laatste voor deze winter gezien furrie een kleine operatie moet ondergaan aan haar hoef voor "hoefkanker". Hopelijk is ze niet te lang uit :(
Hopelijk zet ze haar beste hoefje voor voor de laatste wedstrijd.
Springen staat momenteel op een laag pitje.

gaat iemand naar FHE?
Zag dat Antonius ingeschreven stond :) veel succes in elk geval. Hopelijk alles oke ondertussen met de ogen?
Mijn vriendin rijd vrijdagavond haar 5 jaarkes in de HROV proef van 1m en mag ik mee als groom :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:48

Zwijg me van waaien, had vandaag geluk dat ik voor het ergste heb kunnen longeren. Enige voordeel aan alle wind is dat de piste ein-de-lijk opdroogt. Ale ja, voor zover mogelijk. Hier komt het nu weer met bakken naar beneden -O-

Succes aan je vriendin en aan Antonius!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:16

ik zag dat hanne een goeie dressuur had op FHE. Wist niet dat er ook een regionale dressuur wedstrijd was :) leuk.

Mijn vriendin haar 5 jaarkes waren best onder de indruk. Alleen al het temperatuur verschil was gigantisch. Ze waren alle 3 erg fris en soms overdonderd van alle geluiden die ze hoorden. Maar ze liepen best goed en liepen door zonder enige twijfel.
2 hadden 2 foutjes maar hebben veel geleerd :) 1 liep zelf een nulrondje *\o/* echt leuk :) Ze zijn klaar om de cyclus te starten :)

Ik zelf had gisteren dressuur in Waregem. Deze keer maar 1 proef ingeschreven.
Ze had de laatste weken niet veel gedaan met al die wind en regen. Ik had ze deze week serieus aan het werk gezet omdat ze al heel de tijd zo fris was. Dacht even dat beloofd voor Zondag. Maar ze was onwijs rustig ondanks de hevige wind. Eigenlijk was ik best tevreden van mijn proef maar ik blijf een beetje botsen op de fouten die ik ook maakte in het begin van het seizoen. We gaan daar eens serieus werk moeten van maken. Ondanks die fouten toch een derde plaats behaald :) hoera *\%/*
Deze week terug het springen eens erbij halen en hopen dat dit even vlot verloopt :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:30

HROV had dat ook georganiseerd zo een regionale proef maar dat was op vrijdag. En ik vond het zonde om daarvoor verlof te nemen. De locatie echter leek me anders inderdaad wel heel leuk om eens te kunnen rijden :D

Proficiat Hanne! Welke proef ben je gestart? Dik verdiend in ieder geval met het harde werk dat erin zit.

Antonius had ook weer een mooi rondje zag ik op FB?

Waar bots je tegenop MF?

Ik heb nu donderdag het springgedeelte voor mijn B-brevet. Als dat lukt kan ik licentie aanvragen en beginnen plannen qua (communautaire) crossen voor het komende jaar.
De paarden gaan deze week terug naar de weide. Zal me dan moeten behelpen met buitenritten en longeren op de weide maar tis niet anders.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:04

Ik had idd een heel goed rondje in FHE. 110 loopt nu echt vlot en 'vanzelf', heel leuk. Ik had maar 1 proef ingeschreven omdat ik op zaterdag op crosstraining naar Tilburg wou gaan, maar ik heb het risico niet genomen met het weer. 180km heen en dan nog terug als er toch veel wind staat, is echt niet aangenaam rijden met de camion.
Volgende week zaterdag heb ik nog een dressuurwedstrijdje bij lokale manege en mss zondag een crosstraining in de buurt hoewel ik vermoed dat alles veel te drassig ligt.
7 maart ga ik de oefencross in westdorpe rijden, vind dat een leuk terrein met eigenlijk alles erin qua sprongen.

Ik heb Hanne helaas niet zien rijden op FHE, maar ben haar wel blinkend tegengekomen met haar rozetje *\o/*

Mila: proficiat met je 3e plek! en ben nu ook wel benieuwd naar je fouten?
Wat houdt de operatie in voor Furrie? Is het bij je eigen DA, of moet je naar een kliniek?
al concrete plannen voor uwe jonge? Ga je nog iets van vrijspringen meedoen?

Varekaj: succes met je springen donderdag! Vooral letten op controle en je houding boven de sprong. Weet je wie de examinator is?
Waarom zet je Icaro al terug op de wei? Met dit weer zou je hem niet beter nog een maand laten staan, je zal niet veel meer kunnen rijden als hij nu al op de wei gaat, toch?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:30

proficiat Antonius. Ja het weer is toch echt niet meer normaal :( Ik twijfelde ook om gisteren te vertrekken maar ja dan is het al 3 weken na elkaar dat je weinig kan doen door het weer :( je kan ook niet blijven niks doen. Maar 180 km x 2 zou ik nu idd ook niet doen :p

ik blijf vooral zitten met het wijken voor het rechterbeen dat ze over de schouder valt, overgang van middengalop naar arbeidsgalop en hals strekken. Er zijn nog werkpunten hoor maar dit zijn voor mij de grootste.
Overgang van middengalop naar arbeidsgalop zal puur oefenen worden. ik doe het te weinig in mijn rijden denk ik. Maar het over de schouder vallen in het wijken voor het rechterbeen vind ik zelf geen oplossing voor. Ik neem het iedere keer mee in het rijden maar het lukt niet om ze recht te houden. Voor het linkerbeen doet ze het niet.
En hals strekken heeft ze nog nooit echt goed gedaan, het is VEEEEEEEL verbeterd maar nog niet voldoende om mooie punten te halen :)

Furrie heeft straalkanker, die kan thuis geopereerd worden.
Chucky moet eerst zijn wolfstanden getrokken worden en mag daarna rustig aan het werk. Bit en zadel kent hij al ( heb er stiekem al 2 sec opgezeten in de wasbox). Hij is al 1 keer aan de longe geweest of toch een poging tot :p hij snapte het niet zo goed maar dat komt wel :)
Nee vrijspringen zal ik niet meer doen. Dat was alleen om hem nog een op transport te hebben en weer een andere ervaring te hebben :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:53

Zijn verschillende redenen maar kort gezegd betaal ik nu een flink bedrag elke maand, kost het mij immens veel (reis)tijd dagelijks en uiteindelijk is er amper tijd/ mogelijkheid om überhaupt iets met de paarden te doen.
Dan kan ik ze even goed op de weide gooien en van het vrijgekomen budget 1 tot 2x/week les gaan volgen. Want de reistijd vermindert ook van zowat 2u/dag in de auto naar 1u/dag. Voor de verplaatsing naar de les wordt dat zelfs 30min ipv 1u15 enkele rit.

Ik heb geen idee wie de examinator is. Vraag me zelfs af of het met het voorspelde weer wel zal doorgaan.
Lukt het niet, tant pis, dan gaan we eraan werken en proberen we weer in april.

Hoe is het met je ogen? Kan je eraan wennen om altijd en overal direct goed te kunnen zien? Niet teveel hinder gehad tijdens je herstel?

Mila, ga je niet kunnen helpen denk ik. Misschien tijdens het wijken schoudervoor proberen denken en zo de schouders correcter proberen plaatsen tussen je handen/teugels?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:35

Dikke proficiat antonius! Mooie start gemaakt :D

proficiat ook hanne!!

@florence, had jij nieuw paard mee zondag?

@mf ik heb hetzelfde probleem. Rechts kan ze niet goed opzij. Mr nu laatste week wat extra op geoefend. Echt die linker teugel er goed aan en zweepje eventueel rechts houden vr de achterhand wat te motiveren. Deze zondag was mn wijken vr het eerst iets beter voor het rechterbeen. Mr ze vind het erg lastig met als gevolg dat ze stil viel op het einde :P. Ik rij ook regelmatig schouder voor op de cirkel. Dat helpt vr mij ook wel.
En proficiat met de derde plek :D!!

Ik heb zondag ook dressuur gereden. Met het kleinste verschil 4de geworden net achter MF :D. Ze voelde heel fijn mr nog veel ruimte tot verbetering. Mn linker galop was net zo mislukt als vorige keer. En het rechter wijken. Links kan ook wel beter mr gaat makkelijker. Iemand tip ivm halt houden? Canch kan wel nageven bij het halthouden mr zodra ik wil groeten vliegt haar hoofd omhoog om naar alles te kijken.

Denk mss deze zomer eens wvur te starten en zien wat dat heeft tussen de echte dressuurmiepen :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:32

jij ook proficiat PP :D jij gaat dat zeker goed doen tussen die dressuur knollen. Ben altijd stiekem jaloers op hoe canch altijd loopt. Die oogt meestal zo ontspannen als je rijd.
Halthouden heb ik vooral geoefend door veel en lang stil te staan. Dan stiekem 1 hand los te laten en zo langer op te bouwen.

ik zou er inderdaad mss meer moeten op oefenen maar ben dan altijd bang hoe meer ik het doe en ik doe het verkeerd hoe meer ze over haar schouder gaat gaan lopen. Ik probeer inderdaad goed mijn linker teugel er aan te houden met mijn rechterbeen iets naar achter om ze opzij te drukken en met mijn linkerbeen duw ik aan de singel om ze voorwaarts te houden. Mss neem ik te veel stelling met mijn rechterteugel. Zweep kan ik inderdaad wel eens proberen( ik rij altijd zonder zweep omdat ze soms durft panikeren, ze vlucht dan weg)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:47

Ik moet nu beide benen op de singel houden, links is voorwaarts en rechts is zijwaarts. Beide handen evenwijdig iets opzij plaatsen maar zonder met de binnenhand over de schoft te gaan en links ruimte geven om zijwaarts te gaan maar tegelijk ook beperkend om te voorkomen dat die schouder eruit vliegt.

In principe heb je bij wijken alleen wat stelling nodig en (bijna) geen lengtebuiging. Het lichaam moet parallel aan de lange zijde blijven met de zijwaartse beweging vanuit de scharende benen. Dus je benen blijven quasi op dezelfde plek. Bij een appuyement hoort dan wel weer lengtebuiging en daar is je beenpositie wel aangepast.
Je kan bij wijken een achterblijvende kont wel proberen meepakken met je binnenbeen maar je loopt evengoed kans dat je paard gewoon gaat proberen om zich om dat binnenbeen heen te buigen. En in dat geval bereik je juist nog meer wegvallen over de schouder.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:27

Mila: wat doen ze dan om straalkanker te behandelen? Gedeeltes wegsnijden van de straal? Heb je een indicatie gekregen hoelang je niet zal kunnen rijden?
Galop verruimen en verkorten doe ik ook graag op de volte. Vb volte bij E, op de volte blijven, bij B verruimen, bij E terugnemen en bij B terug verruimen. Dan heb je altijd wat meer tijd om terug te nemen en je probeert die tijd steeds korter te maken en de volte maakt het mij ook wat makkelijker omdat ze buiging hebben ipv rechtuit.
Tips voor wijken vind ik moeilijk zonder te voelen waar het misgaat. Proberen om expres achterhand beetje te laten uitzwaaien? 2 passen opzij, 2 passen recht, 2 passen opzij...? beginnen met volte 10m linksom en van hieruit aanzetten in wijken, zodat je eigenlijk iets linkerstelling hebt (beetje denken aan appuyement)?
Hals strekken: denk dat Furrie zeer moeilijk ontspant? En ze heeft van nature een korte hals, weet niet of je dit nog veel beter kan krijgen?

PP: ik zie jou ook heel graag dressuur rijden met Canch, vind dat er altijd heel netjes uitzien, dus WVUR zal zeker lukken!
Een echte tip voor halthouden heb ik niet, behalve ook thuis veel oefenen. Fi deed dat ook moeilijker dan Ny. Ik heb regelmatig thuis haltgehouden, 1 hand los, van zodra hoofd omhoog, terug 2 teugels vast, opnieuw wat ronder instellen, weer 1 hand los... Als ze zo 5 minuten moest blijven staan, bleef haar hoofd van miserie om duur wel beneden met 1 hand los }>

Varekaj: mijn ogen zijn goed hersteld en ja wel fijn dat ik nu altijd goed zie, alleen is mijn oorspronkelijk probleem niet opgelost... Ik had op het laatst met mijn lenzen veel last van prikkende ogen (gevoel ajuin snijden) in de late middag/avond > elke oogarts zei dat dat kwam doordat mijn harde lenzen niet zuurstofdoorlatend waren en ik ze dus niet goed meer verdoeg (draag al lenzen van mijn 9 jaar).
Ik heb daar nu nog evenveel last van. Volgens oogarts kan het te maken hebben met reactie op de oogdruppels die ik tot maand na operatie moet gebruiken, maar ik denk het niet...
Dus wel jammer, want voor dat geld weet ik niet of ik het zou gedaan hebben moest ik dit op voorhand geweten hebben. Heb ook nog steeds last van "halo's" (lichtkringen) als ik in een lichtbron kijk, maar dat wist ik op voorhand > 1 van de grootste bijwerkingen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:02

Die halo's heb ik nog steeds en met fel tegenlicht in het donker rijden is vooral met de auto soms drama. In de zomer verdraag ik ook minder goed fel/scherp zonlicht. Gelukkig is een zonnebril op wedstrijd wel toegestaan.
Dat prikkende... Heb je niet eerder last van (te) droge ogen die op dat ogenblik vermoeid zijn? Wanneer ik veel op pc werk loop ik daar ook tegenaan.

Ik heb de ingreep gehad omdat een bril voor mij altijd een hel was (klein en smal hoofd met dikke glazen) en bij lenzen werd ik standaard na een bepaalde tijd allergisch aan de spoelvloeistoffen. En verder de gekende nadelen aan een bril. De ongemakken wegen voor mij niet op tegen de voordelen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:06

Antonius: Ze moeten dat inderdaad wegsnijden. Heb nog niet echt de kans gehad om te vragen hoelang ze zal uit zijn. vandaar dat ik mss nog even zal wachten tot waregem gepasseerd is( daar zou ik graag aan deelnemen). Voorlopig blijf het denk ik onder controle door elke dag te behandelen met ontsmetting. De voet heeft ook niet warm ofzo dus daar zit het wel goed denk ik.
Je mag gerust eens een ritje komen doen hoor op mijn dame :p haha
De oefeningen die je zegt ga ik zeker proberen. op de cirkel blijft ze inderdaad iets meer bij mij. dus Dat kan inderdaad wel een goede oplossing zijn om het schakelen beter onder de knie te krijgen. Ook van het wijken zal ik het zeker proberen. ik had van PP ook al een goeie oefening gekregen die ik zeker zal proberen.
Ja het hals strekken ze is idd heel vaak gespannen en zeer kort in de hals van nature en ook een hoog ingeplante hals. ze strekt in principe wel haar hals maar ze "duikt" te veel denk ik. Ze blijft ook niet constant in het hals strekken omdat ze vaak gespannen is. Als dit het enige is wat minder goed gaat kan ik er wel mee leven. Alle paarden hebben oefeningen waar ze minder sterk in zijn.

totaal niet hetzelfde maar als ik eens lenzen draag voor op wedstrijd te gaan dan heb ik ook dat gevoel tegen de avond van die ajuin :) het is zelf zo dat tegen savonds de lenzen er soms zo uitvallen. waarschijnlijk te droge ogen tegen savonds. Ik vind het nog steeds een hel om lenzen te gebruiken :p maar een bril op wedstrijd vind ik best vervelend. Dressuur valt nog mee maar springen en cross is moeilijker.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 13:51

Jaaa supertevreden van Luxor! :D 't Was massas klein om te inrijden, met Luxor zijn kleine paniekmomentjes erbij (bang om te botsen met tegenligger). Het waren niet onze beste proeven door kleine spanningsfoutjes maar ik voelde dat hij zo hard zijn best deed in zo'n entourage. <3 en blijkt dat het goed was voor een tweede plaats! *\o/* met mooi lintje als leuk souvenirtje :P

Ik draag ook lenzen en heb er amper last van, zit ook hele dag voor computer. Gelukkig maar!

Gefeliciteerd iedereen met de mooie resultaten! Ny sprong dat idd easy rond :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:00

En we zijn geslaagd voor het B-brevet *\o/*

Maar wat een sch*tweer zeg. Zoooo koud! Icaro had er geen last van, ik wel :')
Heb hem erna naar de weide gebracht. Overduidelijk de goeie keuze, hij vrolijkte helemaal op. De stal nagekeken, kunnen ze met hun 3 makkelijk in als ze droog willen staan en hij heeft zijn turnout op en heb er nog 2 reserve moest wisselen nodig zijn.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:56

Ik zie nu dat ik hier niet meer gereageerd had, een hele dikke proficiat Varekaj met je B brevet!!!

Weinig nieuws te melden verder?

Ik had normaal gezien afgelopen zaterdag oefencross in westdorpe maar dat werd afgelast door de regen. Ben daar maar op jumping gegaan bij VM en 5e pl in 115. Geeft alweer vertrouwen en ik krijg ook meer en meer zin om deze zomer ook wat jumpings te rijden. Jammer dat aalter niet meer kan, dat was zo makkelijk dichtbij en top-piste...

Komende zondag normaal gezien eventing moerbeke-waas, ben benieuwd of het zal doorgaan. Heeft hier afgelopen nacht weer immens veel geregend, echt niet meer leuk!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:38

proficiat met jou 5de plaats. ( had het gehoord van Iris :) )
Ik zag inderdaad dat westdorpe afgelast was. ik had nog gestuurd om op zondag te kunnen gaan omdat we niet konden op zaterdag. maar dat is dan idd niet doorgegeaan. Er is wel wat gevallen van regen de laatste maanden :(
Jammer genoeg staan onze weide's onder water en moeten onze paarden op stal blijven :( de grote werken nog maar onze jongsten staat heel de tijd op stal jammer genoeg :( we gaan er wel af en toe mee aan de hand wandelen maar das niet hetzelfde eh :(

Wij gaan zondag voor een laatste keer op dressuur deze winter :) Ik kijk er wel naar uit hopelijk vallen de punten ook mee :) Daarna zal ik me meer op het springen richten zodat we met wat meer vertrouwen aan de start kunnen van de cross in waregem.

Voor mij persoonlijk is er ook wel wat veranderd. Na 12 jaar heb ik mijn ontslag gegeven en ga ik iets anders doen dichter bij huis :) Deels doordat mijn afdeling verhuist en deels ook doordat de mentaliteit van de firma waar we door overgenomen zijn totaal het omgekeerde is van wat we nu doen. Maar ik ben blij met mijn keuze :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:52

@ Antonius: Moerbeke-Waas gaat normaal door in Koewacht en als ik mijn clubgenoten mag geloven is dat zandgrond. Ze geven vanaf vandaag steeds meer drogere momenten met redelijk wat wind, donderdag en vrijdag geen regen meer. Volgens hen kan die bodem ginder dat prima redden.
Als het gaat zoals voorzien word ik normaal opgeroepen om zaterdag hindernisjury te gaan spelen voor de pony's en paarden aspiranten. Ben van plan om dan zeker te gaan verkennen en de bodem te beoordelen, want ik sta voor zondag zelf ingeschreven bij de aspiranten paarden :D (aspiranten kan op beide dagen rijden).

Grote MAAR... ik moet eerst zien dat ik mijn aanhanger nog van de weide af krijg tegen dan. Op dit ogenblik staat die een klein beetje vast in de modder :+
En zolang die daar vast staat kan ik ook niet op les bij B*ert dus ik heb het allemaal weer eens prima voor mekaar gekregen. Not.

Proficiat met je 5e plaats ook!


Voor de rest heb ik maar 1 weide die ietwat nog droog/doenbaar is. De rest sta ik momenteel tot enkeldiepte in het water tussen het gras. Paarden zijn wel nog altijd een stuk vrolijker dan op stal, dus ik ben nog altijd tevreden met het besluit om ze al van pension te halen.
De eerste die nu nog zegt dat grondwater niet voldoende is die verzuip ik eigenhandig in de eerste plas die ik tegenkom.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 21:49

Gelukkig moet je dat niet doen Varekaj want het is in de pers dat grondwater is aangevuld. :P

Gefeliciteerd met de leuke resultaten!

En ik ben ondertussen heel enthousiast aan het worden voor de eerste endurance in minder dan 4 weken. :D :D :D (5 april) Zal een klasse hoger starten. Zelfde locatie dan mijn eerste endurance en daar was ik te snel binnen. :+ Zal nu 30 km rijden. En als die dan ook echt goed gaat, in de zomer dan 40 km in Beernem, anders gewoon weer de 30km. Een geslaagde 40 km zou al cool zijn, want dan heb ik 1e kwalificatie voor de 60 km. :P (20 en 30 zijn geen kwalificatiereeksen dus je mag zo naar de 40 km) Maar 60 zal ik nooit doen wss, daar moet je toch wel al stuk serieuzer voor trainen.
Ja raar haha, nooit gedacht dat ik dit ging doen met Luxor toen ik hem kocht. :+ Maar hij vindt het eenmaal zo plezant. {:}

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:28

Rij jij dan nu vaak buiten Hanne? Ik zou ook graag mijn rondjes weer oppikken en uitbouwen tot 30km deze zomer. Alleen houdt het huidige weer me echt tegen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 22:47

Luxor heeft nu heel eventjes congé (osteopaat is geweest voor onderhoud), maar heb wel al meer buiten gereden dan anders want de piste kon het water even niet slikken. :Y) tmag idd stoppen met regenen