Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:39

TREC lijkt ook leuk maar zo een oriëntatierit :') Ik rij nog verloren met een GPS, laat staan als ik zelf met een kaart mijn route moet gaan uitpijlen en volgen.
WE is nog zoiets. De dressuurproefjes zijn relatief haalbaar maar die praktische proeven... da's gene kak. Die vind ik dan soms wel weer zwaar.

@ Florence: C*avallino is voor zowat ik hoor echt een aanrader qua kennis en kunde voor zadels en alles wat ermee te maken heeft. Die zijn blijkbaar allebei een opleiding tot zadelmaker in Engeland gaan volgen, met succes, en die opleidingen ginds zijn enorm zwaar en top of the bill. Zij werken niet merkgebonden en zowel met nieuwe als tweedehandszadels en je kan daar ook terecht voor gewoon advies en een check-up.
2-3 boommaten is wel veel... Dan spreek je toch al snel over een aantal cm's. Ik vrees dat je dat niet opgelost gaat krijgen met alleen maar het kopijzer te verbreden jammer genoeg.

De Erreplus is inderdaad een bredere boommaat, toch op papier. Een 32 bij Kieffer is niet noodzakelijk als een 32 bij Prestige en een MW Wintec is vaak ook niet hetzelfde als een MW bij Kentaur of Kent&Masters. Erreplus loopt normaal gezien gelijk met Prestige (ontwikkeld door iemand die bij prestige gewerkt heeft etc), net zoals Wintec en Bates bij elkaar horen.

In mijn geval is het niet alleen de boommaat maar ook de lengte op de rug, de stand van de kussens en hoe de vulling er nu inzit.
De opleiding is basic maar voor mezelf is het echt wel al een hele goeie bron van inzicht geweest. Ik zie nu dingen die echt wel belangrijk zijn waar ik voorheen zelfs nooit over zou gedacht hebben om het in vraag te stellen. De boommaat was vroeger waarschijnlijk wel goed, maar de lengte zal altijd te lang blijven en de zitmaat voor mij altijd te groot. Aan de kussens kan wel gewerkt worden maar die kosten ga ik niet meer maken. Voor een ander paard kan dit zadel waarschijnlijk wél gewoon passen, mits de vulling weer wat fatsoenlijker wordt gestoken.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:29

Jessol: ooh nee, gelukkig niets ernstig! Ik heb dat met mijn D pony vroeger ook nog gehad. Ik lag eraf op de steenweg, hij galoppeerde vollenbak weg over het straat.
Heb je fb? Misschien makkelijker om af te spreken.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:42

Ik heb ook een goede ervaring met C/avallino, maar wel met Gr/eet! Een stalgenootje had de andere dame en zit nu met een niet passend zadel...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 17:23

Hier ook fijne ervaring met Gr*eet! Zij kon mij gemakkelijk een springzadel verkopen als ze wou. Maar ze is echt eerlijk en ze zei gewoon dat het geen zin had en mijn eigen vzh gewoon het best paste.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:42

Hoi buurtjes eventers!
ik ga dit jaar voor het eerst Genk starten. Super zin in omdat ik hoor dat het vooral ook een gezellige wedstrijd is!

Hoe is de cross qua opbouw en gaan jullie ook? Ik ben vooral benieuwd naar de waterhindernis :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:16

@ Elke: Genk vind ik een hele leuke om te rijden, omdat je voortdurend in het bos zit en dus beetje het gevoel van jij en je paard alleen hebt. Vorig jaar was er 2x water voor L (B weet ik niet meer??): 1e keer als hindernis 4 al, beetje open plaats in het bos waardoor er veel schaduw viel van de zon door de bomen en er gebeurden heel veel stops. Je moest inspringen over een soort berkenboom, was met veiligheidspal. Die is minstens 20x afgegaan onder de dag.
Het 2e water is hindernis 10-12 denk ik, op een helemaal open plaats, dus geen last van schaduw. B moet inspringen maar het ligt nog net 1 galopsprong droog waar je moet inspringen, en ik geloof ook alternatief (rond rijden, door water lopen en eruit springen). Voor L moet je over een hoge boom (dacht ik?) inspringen.
Veel natuurhindernissen, voor L toch aan de maat vorig jaar, B is lang geleden dat ik hier gereden heb.
Qua sfeer een hele leuke, drukst bezocht qua overnachting ook denk ik, geweldige feestjes!!! en Funky D op donderdagavond (??) is een grote aanrader!!
Welke reeks wil jij rijden?

Mijn eigen dressuurzadel is terug uit Frankrijk, 6 weken geduurd ofzo?? Wel nette service, ik had het zelf tweedehands gekocht via De.voucoux zelf, was sponsorzadel van V.alentine S.teeman. Ik had 2 problemen: ik had het gevoel naar rechts te vallen, en de kussens zijn eigenlijk te breed voor Ny waardoor ze om de duur moeilijker lengtebuiging kon maken en ze werd steeds zuurder om zadel op te leggen.
Nu, aan de kussens konden ze niets doen, die breedte is gewoon zo bij hen voor betere drukverdeling. Ze hebben er wel een volledig nieuwe zitting op gelegd omdat het idd wat scheef gezakt was. Valt allemaal onder garantie, heb het zadel ondertussen anderhalf jaar, dus ben toch blij dat ze dit op hen nemen, zeker omdat het geen nieuwe was.
Fr.anky van ruitersweelde raadt mij aan er nu toch weer enkele weken mee te rijden en kijken of Ny terug zuurder wordt of niet. Zo ja, dan moet ik op zoek naar een ander, want daar kan niets aan gedaan worden. Eigenlijk bizar want Ny is geen smal paard en het zadel komt tot op de aanhechting tussen de wervels en de ribben. Terwijl Fi een stuk fijner is en daar was dat geen probleem...

De mensen die voor Pl.ay kwamen waren/zijn heel enthousiast, alleen koopt zij zelf niet, maar ze heeft (meerdere) sponsors waarvoor zij paarden rijdt. Ze wil hem dus aan enkele mensen 'voorstellen' op papier om te kopen, maar dat kan even duren. Zou een prachtige kans zijn voor Pl.ay, maar dat is afwachten. Was wel tof om zo een ruiter op je paard te zien <3 Intussen nog een afspraak voor binnen 2 weken staan (een Fransman die nu niet naar België kan komen) en zondag normaal gezien ook iemand, ook een eigenaar die zijn ruiter stuurt...

Morgen ga ik met Ny op jumping naar aalter, rondje 110, beetje in het ritme proberen blijven.

Mila: zo tof dat je terug kan springen met Furrie! Dat is eigenlijk toch al iets meer dan je verwacht had, niet??
Wortegem hoop ik ook te rijden, maar is ook schoolfeest van de dochter. S.ara van VLP probeert het te regelen dat ik niet zaterdagnamiddag moet rijden, maar in L is het meestal dan jumping natuurlijk. Denk in slechtste geval K.obe te vragen om ze te starten, dan houdt ze toch ritme op wedstrijd en kan hij haar meteen nog eens aanpakken. Ik ga maandag nog eens trainen bij hem, kan het meteen eens vragen. Wellicht zal ik toch iets te relax gereden in min.derhout op het water, de trakhener die vorig jaar moeilijk ging, pakte ze nu heel fijn aan, maar ik had er wel goed voorwaarts naartoe gereden en toch wat druk gezet, op het water had ik wat behoudener gereden... Moeilijk moeilijk ;)

Hanne: fijn dat je ook weer back on track bent!! Waarom heb je specifiek voor dat beslag gekozen? Een gewoon ijzer niet goed voor Luxor?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 16:41

@Antonius: Ben wel benieuwd wie die geïnteresseerde is met die sponsors. :P Mag in pb ;)
Wel omdat ik 'pro' blootsvoets ben (zolang het kan natuurlijk en ik begrijp ook volledig waarom eventers, menners, paarden met moeilijke voeten, ... niet zonder ijzers kunnen) en dat moermanijzer is iets tussen blootsvoets en klassiek ijzer. :) Kon mij ook goed vinden in de theorie van dat ijzer. Tot nu toe geen klachten. :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:52

Ik lees alles mee, maar oh zo weinig tijd om te reageren.

Genk is wel een leuke om te rijden. Ik weet niet meer welke reeks je wou starten, maar de B heeft maar 1 water. Alle vorig jaar toch.

Ik heb vandaag mijn eerste echte reanimatie gehad. Op mijn school (werk) was echt bijzonder

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:51

Ik rij mee in de B reeks. Bedankt voor jullie informatie!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:51

Alles goed Daaphh met jou? Een rea is toch wel iets immens als je dat voor het eerst meemaakt. Zal de mijne ook nooit vergeten.
Met de persoon ook alles weer in orde?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:38

Ja het gaat wel. Ik heb opzich gedaan wat we geleerd hebben. Meer kon ik niet doen. Alleen jammer dat ik het niet heb kunnen nabespreken met iemand met kennis over ne rea. Hoe het met hem is, weet ik niet. De ambu heeft hem meegenomen als pompend.

Vandaag voor het eerst sinds Gesves nog eens ergens anders geweest met Jomo. Hij was echt voorbeeldig!
Volgende week 4jarige in orp le grand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:42

Zolang je volgens protocol gehandeld hebt is het goed.
Zoiets komt achteraf altijd wel binnen. "Wat als" en "heb ik het wel goed gedaan" zijn normaal. Hoe dan ook heb je gedaan wat binnen je mogelijkheden lag en hoef je jezelf niet in twijfel te trekken.
Ook niet als het negatief is afgelopen. Hoewel rea altijd gepromoot wordt als ultieme heldendaad weet je even goed dat het lang niet altijd zo zaligmakend is. En de uitkomst evenmin.

Dikke knuffel van hieruit alvast.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:05

@ daaph: heftig. Kan best geloven dat het wel iets met je doet. Ik zou niet goed weten wat ik moet doen denk ik.
Foto's van Jomo zien er goed uit he! veel succes in elk geval :)

Mijn jumping liep helaas niet zoals gedacht.
Ik had me 2 keer inschreven voor de 90 omdat ze altijd erg kijkerig is in het eerste parcours. 2de parcours kan ik dan mooier rijden zeg maar. Het stond best stevig gebouwd voor de 90 ( blijkbaar een speciale editie van jumping waar ze blijkbaar altijd wat hoger bouwen)
1ste parcours ging zoals verwacht op de eerste 2 sprongen erg kijken maar dan sprong ze wel mooi door met wat aanmoediging. 1 balkje maar ik was eigenlijk best te vreden.
2de parcours starte heel goed zoals verwacht keek ze ook minder, kon ik betere afstanden rijden, tot op hindernis 6 een dubbel sprong. Op de eerste hindernis komt ze goed uit springt ze ook goed maar tussen voel ik dat er iets niet juist was. we hebben vroeger al 2 keer over kop gegaan omdat ze gewoon door de hindernis sprong en zo de balken tussen haar benen had. Had een beetje het zelfde gevoel maar nu had ze wel echt gesprongen. Plots voelde ik me scheef hangen maar waren we ondertussen wel al aan de 2de hindernis van de dubbelsprong. Bleek dat de aanhechting van mijn singelstoot los gekomen was en zo mijn zadel volledig los was. Dus na de hindernis heb ik een stukje grond gekocht :) Furrie was wel een beetje in paniek maar ze bleef wel mooi bij mij. Ik heb ze dan kunnen kalmeren en alles los doen en zo dan de piste kunnen verlaten. Behalve een stijve nek en een dikke bult op mijn scheenbeen nergens last van. Mijn zadel ja daar is dus mijn singelstoten van los gekomen, borstriem is ook een stukje kapot en heb ik gisteren gezien dat ook mijn ene stijgbeugel in 2 is waar de riem doorzit.
Furrie is er gelukkig met de schrik van af gekomen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:55

Is de singelstoot zelf afgebroken (leer doormidden) of gewoon van de webbing losgekomen? Normaal is dat wel te herstellen. vroeger zaten alle stoten op 1 webbing vastgemaakt, tegenwoordig doen ze dat op 2 stuks. Net om te voorkomen wat jij voorhad, dat als het losschiet dat het dan direct alles ineens is.
In ieder geval chance dat het inderdaad bij een deuk in het zelfvertrouwen is gebleven en niks ergers.

Ik zit met twijfel. Donderdag vertrek ik voor 2,5 week op verlof, we komen 15/6 terug. Op 23/6 is het bij ons op de club springwedstrijd. Ik had graag meegedaan in aspiranten maar aangezien ik de laatste tijd dus veel te weinig gereden heb, wil ik die laten voorbijgaan. Ik kan maar 1x oefenen voordien, op woensdag, en dat is volgens mij te krap.
Omdat alles zo slabakt dacht ik me voor de tornooien alleen voor dressuur in te schrijven voorlopig. Nu porren ze echter overal dat ik gewoon ook springen moet meedoen "en zien waar we uitkomen".
Ene kant van mij gaat akkoord, de andere kant zou toch eerst weer wat meer routine en vertrouwen willen.

Dilemma dilemma...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:22

Amaai dat is schrikken MF! Zo vreemd dat alles in eens stuk is zowel stijgbeugel als singel als borstriem? Gelukkig met de schrik er vanaf. Al zijn en wellicht wat kosten nu.

Gewoon doen Varekaj. Routine lijkt er nooit te zijn ;) en die aspiranten kunnen jullie zo.

Super Daphne! Heftig wel van de reanimatie. Was het dan collega leerkracht dat je hebt moeten reanimeren?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:54

Het is inderdaad zoals varekaj zegt. Van mijn zadel zitten beide singelstoten op 1 stuk vast. Volgens wat ik denk was de stikking verstorven ( mss een slecht lot van stikking).
Het was echt gewoon overal evenwijdig los gekomen.
mijn borstriem is kapot omdat ja dat vasthangt aan mijn zadel en furrie dan begon te panikeren omdat dat zadel bijna tussen haar benen aan het bengelen was.
Stijgbeugel zal van de slag wss kapot zijn.
Dus zaterdag mijn zadel en borstriem al binnen gebracht.
Ineens ook gevraagd om de andere kant van mijn singelstoot nog eens extra bij te stikken :)

Leuke reis ben jij precies aan het doen PP :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:16

In juli zijn er 2 tornooien vlakbij waar het springen op een propere zandpiste is. Tegen dan zijn we allebei onze vakantievetjes normaal wel weer kwijt en kan daar dan aspiranten proberen.

Mooie reis PP! Ben stiekem jaloers :P Wij vertrekken donderdag.

MF: als het kan vraag of ze het op 2 webbings zetten ipv 1. Mocht er ooit nog eens eentje afschieten dat vangt de andere het op. Ik heb wel geen idee wat zoiets moet kosten en of dat met elk zadel kan.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:02

Naar waar ga je Varekaj?

Ik zit in Slovenië maar keren vanavond terug :). Zeker een aanrader om te doen! Canch en winston mogen er morgen weer invliegen :P.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:19

De piste op ons oefenterrein lag gisteren verzopen en redelijk zwaar maar man... Icaro heeft daardoor wel gemarcheerd! Die heeft zijn vakantie verdiend.

We gaan naar Zuid-Frankrijk bij tante, maar met 2 dagen tussenstop in de Auvergne. Poging 2 om Puys de Dôme te gaan bekijken, hopelijk dit keer zonder mist boven. Dat was 2 jaar terug een domper :P
En dan zaterdag doorrijden, richting Ariège aan de voet van de Pyreneeën voor 2 weken.
We doen 1 jaar naar Frankrijk/tante en 1 jaar grotere reis. Mijn vriend heeft zijn zinnen gezet op een all-in voor volgend jaar naar Suriname + Aruba. Maar Slovenië ga ik na jouw foto's toch ook wel op onze bestemmingslijst zetten!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 12:20

Veel succes aan de wedstrijdruiters dit weekend!

Hier had ik vandaag normaal ook heel leuke plannen. Mijn eerste endurance. :)
Maar helaas door omstandigheden en pech vervoer die al maandenlang vastlag, viel weg en geen vervoer meer gevonden. Ik had niet zoveel mensen verwacht die wouden helpen maar gewoon niet konden. Aan de ene kant heel dankbaar dat er zoveel wouden helpen, zelfs uit onverwachte hoeken.
Jullie weten hoe lang ik hier al naar uitkijk. :) Natuurlijk zijn er veel ergere dingen maar ik kan het niet verbergen dat ik hier wel verdrietig om ben... Het is deze week beetje rollercoaster geweest door andere omstandigheden en keek uit naar vandaag om gewoon eens te kunnen genieten van iets waar ik al zo lang naar uitkeek en ik weet dat Luxor dat ook heel plezant zou vinden. Gewoon alle zorgen vergeten en gaan met de banaan. Hopelijk volgend jaar derde keer goede keer. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:35

Vind het zo zonde Hanne. Heb nochtans wel wat kennissen aan jouw kant en had wat hoop dat iemand het zou oppikken maar helaas.
Als ik niet op reis was geweest had ik je opgehaald en zelf ook meegereden.

Wij zitten intussen in Frankrijk en zijn op weg naar tante. Nog 1,5u bollen :+
Gisteren mijn kuiten al opgewarmd door op de Puy Pariou te wandelen. Niet zo lange tocht maar stervensdruk. Is het hier ook verlengd weekend en blijkbaar gaan ze dan allemaal spontaan educatieve uitstappen doen met kinderen...

De kant waar we nu gaan zitten 2 weken is gelukkig nu nog minder bevolkt van toeristen. En dat zijn dan hoofdzakelijk Britten of Amerikanen die geen letter Frans spreken :P

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:00

Ocharme Hanne! Ik vind het ook heel erg voor jou. Mijn moeder was weg met de remorque en mijn vriend was zelf op jumping. Anders zou ik je wel uit de nood willen helpen. Staat er iets meer binnenkort op de planning?


Varekaj: geniet van je reis, deel maar veel foto's. Altijd leuk om te volgen :)

Hier terug op jumping geweest met Ferro na zijn rust. Hij gaf in het begin een nukkig bokje, dus een volte gereden in verlichte zit wat aangepakt en dan netjes rondgesprongen. Hij sprong wel terug erg goed! Ik vermoed dat hij dus toch wat last had aan iets, een spierscheurtje ofzo, nu is het over maar nog efkes wat kordater rijden zodat het ook van tussen zijn oren gaat.

Met iskander zondag nog op jumping geweest. We kwamen toe en de proeven waren 1,5u verlaat. Ik wou hem niet zolang op de warme zwarte remorque laten staan dus besloten om nog een proefje lager ookal mee te rijden voor de fun.

En fun hadden we, de eerste proef gewonnen (wel 10cm onder ons niveau :+ ). De 2de proef moest hij mesten tijdens de sprong en daar een balkje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:39

De mest heeft de balk toch niet naar beneden geduwd hoop ik :P
Kom je 23/6 bij ons springen op TW? Alles is op geopad en we hebben een compleet nieuw wedstrijdparcours. Met lekker opvallende kleuren en vormen :D

Hier alles rustig. Gisteren ruim 20km gewandeld, wel met lunchpauze tussendoor. Vandaag marktdag en tegelijk ook rustdag.
Morgen uitstap, kan wandeling worden of iets anders, dat bekijken we nog.
We zijn ook aan het neuzen tussen huizen. Onze goesting binnen budget zit er wel bij :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 19:21

Proficiat Florence! *\o/*

Ben al door het dipje heen. :) Al blijft het wel pieken.
Geen bijzondere dingen op de planning. 11 augustus endurance Stekene en heb al camionette gereserveerd. Niemand gaat mij nu nog in de weg staan. :+ Hopelijk gaat het dan wel door!

Verder wil ik het springen graag weer opnemen, het is al lang geleden. Morgen normaal een kruisje zetten om af en toe te nemen tijdens het platwerk. :) En in de zomer zullen het trainingsparcoursjes zijn.

Vandaag Luxor ook al 3 jaartjes van mij. <3 Een heeeellll enthousiaste Luxor onder mijn kont. :+ Beetje zigzaggend wijken gedaan + SB. Ook voor het eerst eens contragalop geoefend, zo van die 8'en waarbij 1 lus in contra + gebroken lijnen in galop rijden. Hij deed het goed! Werd op sommige momenten wel beetje sterk omdat hij wou gaaaaaan. :') :')

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:47

Zo, ik ben deze week voor het eerst op mijn bureau, tijd om even bij te lezen/schrijven :+

Hanne: heel jammer dat je die endurance niet kon doen, ik weet hoe erg je er naar uit keek!

Florence: proficiat met de jumpings! Wat zijn de verwachtingen voor Iskander? Waar denk je te geraken met hem?

Varekaj: nog steeds op reis?

Mila: zadel al gemaakt?? Wel stom dat dit dan net op jumping scheurt natuurlijk!

Daaphh heb ik live gezien vorig weekend :)

Wij hadden een heel tof weekend op eventing in Orp!
3 dagen stralend weer, toffe compagnie, veel geaperitiefd en goed gereden :P
Stond 7e na dressuur, foutloze jumping en een foutloze cross binnen tijd. Ik heb de cross met mes tussen de tanden gereden, er werden véél fouten gemaakt, maar ik wou nu toch per sé goed rijden, ze moest er echt wel weer even doorheen na die stops in minderhout op het water.
Ben exact 20 sec voor de ideale tijd binnengekomen en heb de laatste minuut in jumpinggalop gereden, dus conditie genoeg :+ Ze voelde ook heel tof aan, blij mee!

Nog voor wat betreft de dressuur: qua zicht was de proef zeker ok, maar galop voelt nog steeds niet goed aan. Maandag de 17e laat ik een foto van haar rug maken, en eventueel bekken. Het blijft voor mij aanvoelen alsof er iets niet goed is. Ze stapt en draaft echt goed, super aanleuning, zijgangen met vingers in de neus, verruimen, terugkomen, allemaal zo makkelijk en dan galoppeer ik aan en loopt ze in 2 stukken, scheef, moeilijk in de hand...
Ik kan dat intussen wel vrij goed camoufleren in een proef, waardoor iedereen rondom mij zegt dat ik overdrijf en neut, maar ik voel dat ik geen stap verder kom.
Ik heb mijn dressuurzadel intussen terug, ze hebben er onder garantie een nieuwe zitting op gezet (normaal €500), dus voor mij zit het nu goed, ik zak niet meer scheef. Voor Ny blijft het niet optimaal, omdat de kussens te breed zijn, maar ik ga nu wachten tot na de rugfoto om hier verder te kijken.
Intussen blijf ik vooral met mijn springzadel rijden, dat ligt wel perfect op haar rug.
Enerzijds hoop ik dat er iets te zien is, zodat we hopelijk kunnen behandelen, anderzijds is het natuurlijk ook niet goed als er iets mis is, ze is nog maar 6... Soit, afwachten.

Ik ben ingeschreven voor Wortegem-Petegem volgend weekend, maar op zaterdagnamiddag is er ook schoolfeest, dus ik hoop dat ik jumping kan rijden voor 14u of pas 's avonds. Heb gevraagd bij VLP en ze gaan hun best doen, maar ja, als de volledige L moet rijden tussen 15u en 18u, dan valt er niet veel te regelen natuurlijk. En denk dat als ik niet naar het schoolfeest ga, ik 's avonds niet meer binnen moet komen ;)

Vorige week was iemand Play komen proberen, profruiter, maar absoluut geen mens met hart voor het paard. Heel bruut in omgang, sprong op gegeven moment de rechte van 1m met voetbalk aan verkeerde kant. Play wou daarna over geen balk meer op de grond! Die was echt helemaal van zijn melk. Mijn vent heeft de ruiter vriendelijk maar toch dringend verzocht af te stappen en voort te gaan.
Achteraf ben ik dan ook zo kwaad op mezelf dat ik het zolang heb toegelaten... Ook alweer een les voor mezelf. Heb toch enkele dagen werk gehad om Play terug vertrouwen te geven.
Morgen komt er nog iemand, een Fransman. Die kent Play zijn moeder goed, dus die weet al dat het ene is met toch een beetje handleiding.