Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:02

Nog steeds op reis ja :) weer valt beetje tegen, ik ga even bleek terugkomen als ik vertrok (lees: reflecterend spookwit). Wel al aantal leuke wandelingen gedaan en bezocht! En goed gegeten :+

Merk je het probleem voor of achter het zadel in de galop Antonius? Bij Icaro voelde het alsof alles wel van achteren kwam maar vlak voor het zadel blokkeerde. Het kon niet doorstromen. Met die info wisten ze in Gent al genoeg eigenlijk.
Te brede kussens kunnen op de spieren drukken wat opbollen pijnlijk maakt. Cavalino blijkt heel goed te zijn zonder vaste merken, anders daar eens informeren? Filmpje maken en doormailen voor advies?

Rot van Play! Al kan je dat ook meemaken na verkoop. Het is niet omdat ze lief zijn tijdens testen dat ze dat thuis ook zijn.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 22:45

Amai seg, en dat voor een profruiter...

Hier alles ok met Luxor. :)
Beetje op het gemak... Eind juni zou ik graag oefenparcours willen rijden met Luxor.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:10

Zijn er nog wat oefencrossen of occ's komende maanden?
Ben ingeschreven voor alle tornooien voor dressuur en 2 voor springen (aspiranten) maar mocht er ergens op een zaterdag in de zomer of na het tornooiseizoen eentje zijn zou ik die wel graag proberen meerijden.

Ik hoor dat het zo slecht weer is in België?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:03

Er is een on officiële in aalter eind augustus. En dan nog Deurl.e , meren.dree, heusde.n...

Nu ben ik toch wel benieuwd welke 'prof' ruiter dat was. Arme play...
Flinke opsteker met Ny! Snap wat je bedoeld. Hopelijk vinden ze wel wat mr niets ernstig.

In Slovenië de eerste week was goed de laatste 2-3 dagen ook regen. Was jammer me niets aan te doen. Nu is het er 30 graden en stralende zon. Hopelijk snel beterschap waar jij zit varekaj!

Hier idd een stormig weertje. Er mij toch aangewaagd om naar minder.hout te rijden. Heel fijn rondje gereden met fijne video commentaar van karin.donckers her self :P. Twas pittig weertje. Gestart in de zon en geeindigd in stortregen en tegen ik was afgestapt was het terug zon :P. Mr eigenlijk merk je niet veel van de regen als je aan het rijden bent. Winnie was er ook heb ik gezien!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:21

Had het gezien, toffe commentaar idd! Altijd fijn toch?

Hier is het alles tussen 26 graden en vol zon tot komende week regen (achtig) en maar 13 graden. Afwisseling genoeg en gelukkig qua kledij wel op voorzien.

Ik ga die datums dan eens opzoeken en mee inplannen. De zweep erop vanaf dat ik weer thuis ben. OOk voor mezelf, ben denk ik paar kilo bij met al die wijn en dat eten :o
Wel weer heel fijn klein wijnboertje gevonden :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:19

Iemand naar die nieuwe wedstrijd geweest?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 21:25

Ja en Evelien gewonnen. Again :P Maar dik verdiend!
Niet zo'n hele moeilijke cross. In de B-reeksen wel een hindernis weg door vettige ondergrond door de hevige regenval.
Waterbak ook niet zo spectaculair maar mss komt daar nog verandering in naar volgende jaren toe ofzo. Er zijn heel strenge afspraken met de gemeente dus mss nog niet veel ruimte kunnen krijgen op dat vlak. Locatie wel mooi vind ik!
Vind het alleszins fijn een nieuwe cross en organisatie was zo te horen ook dik in orde!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:45

wij ook :)

niet zo een hele moeilijk cross maar in de B waren toch veel weigeringen :) op de 4de hindernis en op de laatste hindernis heb ik veel stops gezien.
Parcours vond ik braafjes maar mooi. veel houten bakjes wel mooi aangelegde waterbak. Zeker een mooie eerste editie :) Wat leuk is dat je bijna de volledige cross kon zien als toeschouwer.

proficiat Antonius :) Ze sprong "vlotjes" de cross rond :p haha

Wij vonden onze dressuur voor ons niet zo slecht op het einde liep hij wat lang maar hij was rustig en liet hem wel rijden :) beetje pech met de jury ( Een echte dressuur jury :) die jureren toch wel wat anders dan de eventing juryleden vind ik :) ) maar soit. belangrijkste was dat hij zijn manieren houd en dat deed hij. jumping en cross was foutloos met enkel wat tijd in de cross. wij waren best te vreden :) Volgende halte zal Genk zijn denk ik.

Zelf rij ik zondag nog eens een dressuur wedstrijd mee... ben benieuwd :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:02

Ik ben gaan kijken en de zaterdag gejureerd. Cross zag er simpel uit mr toch best veel stops. Ze zijn inderdaad was beperkt in het gebruik van het terrein. Hopelijk mogen ze wat meer de komende jaren.

Iedereen heeft het ondertussen wel gehoord van het overlijden van TR wellicht. Ondanks dat we wisten dat het heel erg slecht ging met hem kwam het toch als een schok. En dit net voor de cnc dit weekend. Tom zat bij ons in het bestuur vd club en was echt een steun pilaar. Tgaat een gigantisch gemis zijn voor de paardensport :(. Volgende week woensdag zou hij pas begraven worden want moet eerst nog gerepatrieerd worden vanuit frankrijk en dat gaat niet zo snel.
Tis echt heel raar. Op hemelvaart zag ik hem nog springen met een paard en paar dagen laten hoor ik dat hij in coma ligt. Tkan raar lopen het leven :(

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:50

Ik zit nu in wachtzaal van dokter, dus even tijd op te reageren ;)
We zijn dus opnieuw gewonnen, uiteraard heel blij mee *\o/* ny liep echt een goede proef, eerste keer in een jaar denk ik dat ze niet scheef liep in galop (puur toeval wellicht), halsstrekken en halthouden goed voor 8,5, ook alle stap en draf onderdelen 7 en 7,5, de galopstukken eerder 6 en 6,5. Een jurering waarin ik perfect kon volgen.
Jumping foutloos, niet spectaculair maar gewoon ok netjes.
Cross vond ik ook niet dik staan, enkel de lijn 9, 10, 11 was ik wel beetje bezorgd over, 3 hindernissen in een lijn op 20 en 16 meter in toch zeer slechte ondergrond, en het water omdat het richting de zeer goed gevulde tent was met een dikke boom ervoor, maar ze liep echt echt goed! Denk haar beste cross ooit qua focus. In orp moest ik er nog goed aan rijden, hier liep ze vanzelf, gewoon sturen. Ik reed een paar slechte afstanden maar ze zeilde overal easy peasy overheen. Alweer te snel :') uit het water gekomen op 3 min 30 met nog 2 hindernissen en anderhalve minuut te gaan... handgalopje dus en net 20 sec te vroeg dus geen strafpunten. Moet dringend eens met wiel afstappen en mij aan de minuutpunten houden! Maar goed, ze bewijst dat ze meer dan snelheid genoeg heeft en ik jaag absoluut nergens vooruit. Topknol _/-\o_
Vanavond bij de DA met haar, toch maar eens rugfoto nemen, just to be sure.

PP: ik had het idd gelezen van TR, wat was er eigenlijk gebeurd? Hij was niet ziek ofzo?

Mila: proficiat ook aan Stijn met zijn cross! En alvast veel succes met je dressuur!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:11

Goed bezig Antonius! Zal ook deugd doen voor het zelfvertrouwen.

Je vroeg een tijdje geleden wat mijn plannen zijn met Iskander. Eigenlijk gewoon fun hebben en wel zien waar we geraken. Volgende maand start ik nog eens een cross met hem.

Ik ken TR niet maar ik wist wel dat hij een grote man was in de eventingwereld. Hoe komt het dat hij in coma lag?

Mf: ook een fijn weekendje gehad zie ik. Waar ga je dressuur rijden?

Ik ben gisteren op jumping geweest met Ferro, het was verschrikkelijk uitgelopen en ik zat er veel te lang op. Ferro zo chagrijnig als iets in de piste, begon al te bokken als de bel ging. Op hindernis 1 maakte hij een grote wip en erna ook nukkig bokken, reageerde ook tegen mijn been als ik hem door het bokken wou rijden. Gewoon verder foutloos gereden. Ik weet echt niet goed wat er aan de hand is. Dit is nu al de 5de keer dat hij dit doet op jumping, telkens nukkig beginnen bokken. Ik heb hem al stilgezet en ontstekingsremmers gegeven maar hij is niet mank ofzo. Ik ga nu eens met een ander zadel springen en zien wat dat geeft.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:51

pp: ik ken TR niet persoonlijk enige wat ik weet dat hij tegen ons wel niet altijd even vriendelijk was toen we daar na afspraak kwamen rijden. Los daarvan is het een groot verlies natuurlijk voor de paardensport.

florence: ik ga naar waregem zondag. Is het niet bokken omdat hij enthousiast is? of voelt het echt eerder als protest. Furrie kan ook erg bokken maar ze is dan altijd over enthousiast dat ze gewoon geen weg met haar zelf weet.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:07

Mf: het is eerder protestachtig tussen 2 hindernissen door. In het inspringen heeft hij dit altijd wel gedaan naar andere paarden enzo maar nu is het in het parcours. Op training is er niets aan de hand. Daar sprong hij donderdag de pannen vh dak.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:26

mocht het iets medisch zijn zou hij het op training toch ook moeten doen?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:19

Proficiat Antonius met opnieuw de overwinning op zak :D.

Vreemd Florence. Je zou dan denken dat hij het op training ook doet.

TR kon nogal nors overkomen en kort af. Je moest hem wat kennen. Twas niet de man met de grote woorden maar goud waard voor de paardensport.
Hij heeft 5juni trombose gehad. Lag sindsdien in coma en met zo goed als geen herse activiteit. Hij zou lang zonder zuurstof gezeten hebben. Toestand ging verder achteruit en kregen hem niet uit coma. En vrijdag dan overleden...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:42

Mijn planning is intussen alweer om zeep :+ Icaro een ijzer eraf en smid kan niet voor eind volgende week. Icaro vindt al die vakantie wel prima natuurlijk, gelukkig loopt hij er geen seconde slechter om.
Intussen ook dus effectief drukplekken die tevoorschijn komen aan beide zijden van de schoft. De ene is formaat handpalm, de andere is iets kleiner maar hierin zie je wel overduidelijk de vorm van de boomtak van het zadel.
Omdat hij met springzadel geen problemen geeft ga ik niet direct alles stilleggen, maar ik ga nu wel stappen ondernemen. Aangezien er zoveel tevreden zijn over C*avallino en ze ook zelf erreplus verdelen ga ik daarmee contact opnemen. Zij kunnen nagaan of de erreplus past, eventueel aanpassen en dan eens kijken of ze goed tweedehands dressuurzadel hebben.

Nu zondag is het op de club tussenwedstrijd springen. Het wordt een laaaaaaange dag, met >300 inschrijvingen... Blijkbaar valt onze locatie met uitsluitend geopad nogal in de smaak :Y)

@ Florence: ik heb de startlijst niet nagekeken, rij jij mee trouwens?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:54

Ik kom even binnenvallen.

Het meisje die bij mij in Munte staat gaat onverwacht volgende maand haar paarden verplaatsen. Dat betekent dat Shadow daar alleen komt te staan. Deze winter gaan we normaal wel op stal.
Ik ben dus een beetje hopeloos op zoek naar iemand die misschien een pony op overschot heeft die dikje tot oktober/november gezelschap kan houden. De kosten qua voeding en dagelijkse verzorging zijn dan natuurlijk voor mij. Ik denk dat het een speld in een hooiberg wordt, maar wie weet.

Deze winter neem ik de tijd om te bezinnen of het voor mij haalbaar is om zelf een gezelschapspony bij te kopen, maar dat zijn geen beslissingen die ik nu halsoverkop wil nemen. Verdorie, waarom is paarden houden zo stresserend. :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 22:15

Ik kan je helaas niet helpen Jessol...

Wedstrijdverslagjes please! ;) Minstens 4 personen van hier hadden een wedstrijd. ;)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 23:53

Op mij moet je niet rekenen voor verslag :P
Ik ben niet gegaan. Er is vrijdag iemand play komen proberen en dat viel heel goed mee. Die mensen vertrekken vrijdag op verlof en ze wilden zo snel mogelijk een 2e keer komen met hun lesgever erbij dus ze komen morgen. Wilde het niet riskeren dat hij hem vandaag mss pijn zou doen in de cross of morgen stijf zijn ofzo...
En in principe komt er woensdag ook nog iemand kijken die er al tijdje gek van is, maar was lang onduidelijk of hij kon kopen omdat zijn huidig paard met blessures kampt. Paard zou blijkbaar niet meer (voldoende) herstellen dus nu zoekt hij een andere. Ik heb dus voorzichtige hoop dat ik binnenkort kan verkopen.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:39

Klinkt goed Antonius!
Hier al een tijdje geen wedstrijden meer. Druk met werken, druk met de stal (9 stallen vol tm eind september...). Piste die eigenlijk wat te zwaar ligt voor Genesis. Normaal komen ze na veel gezever zaterdag een grondwaterput boren. Hopelijk kan ik daarna wat terug in gang schieten, maar ik mis de wedstrijden eigenlijk niet echt. Even kijken hoe dat terug losloopt :).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:45

Hier ook rustig, met die hitte kon ik weinig doen. Woensdagavond wel springles gereden, Icaro heeft echt 0 conditie op dit moment.
Nu zondag eerste tornooi van het jaar, is sinds november of december geleden dat we nog wedstrijd gereden hebben. Ik start alleen dressuur deze week. De 2 weken erna ook springen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:25

Ik ben zaterdag en zondag gaan springen. Oorspronkelijk enkel zaterdag maar het was de zaterdag heel slecht gegaan, dus zondag mocht hij nog eens.
Zaterdag moest ik al om 8u rijden. Inrijden ging super maar in de piste was het iets anders :/. Tussen hindernis 3-4 kwam het op 5 galopsprongen maar ineens kruipt hij heel in elkaar bij de 5de en wil er nog enen bij lappen maar dat ging natuurlijk niet. Dus half in de hindernis; Net blijven zitten gelukkig. Maarja het vertrouwen was weg en dan op hindernis 6 nog een stop; Die stond pal tegen de lage zon in en je zag ze bijna niet staan want was ook een donkere hindernis. Was echt dul ;( vooral voor op hindernis vier. Ik snap nog steeds niet waarom hij dat deed want ging perfect uitkomen.

Zondag mij dan 2 keer ingeschreven, nog eens 80 en 90. We hebben ons herpakt en twee maal dubbel nul gereden. Heel blij dat het toen wel ging :D. Anders ging ik sipjes geweest zijn :P. In de 80 was ik zelf 5de :D. Zondag normaal Arvil.le!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:06

Ben je in waregem gaan springen pp? Ik heb je niet gezien. Goed dat je zondag goed hebt kunnen afsluiten!

Varekaj: ik heb de jumping in erpe mere niet meegereden. Ik was op dressuur gegaan vorig weekend. Wat start je zondag, jumping en dressuur?

Antonius: goed dat er schot in de zaak komt. Ik zou het mij ook niet meer durven riskeren, het zou er net weer om doen dat er iets gebeurt.

Ik ben naar waregem op jumping geweest, met iskander de 90cm gewonnen en in 1m een balkje in de barrage (mijn eigen schuld, we kwamen wat schuin en slechte afstand). Wel 2 top rondjes, vlot en mooi aanpakken overal. Volgende keer 1m05 voor hem, hij is er nu wel echt klaar voor.

Ferro ook in 1m gestart, hij kreeg 2 balken. Het staat wat te laag voor hem en we waren wat over tempo in 1 lijntje. Maar hij begint niet meer nukkig te bokken sinds ik met mijn vriend zijn zadel spring. *\o/* blijkbaar was het dus toch mijn zadel dat knelt waardoor hij nukkig deed. Ik ga nu opzoek naar hetzelfde zadel in 2de hands wel.

We zijn ook aan het uitkijken naar een huis dus een zadel komt niet echt goed uit maarja ik kan ondertussen nog eventjes zijn zadel gebruiken.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:27

hoi hoi, hier was het ook wat druk vandaar de lange stilte. jullie gaan allemaal goed precies! ondertussen heb ik een nieuwe lesgever, een nieuwe woning en een bijberoep 8)7

Met jumping gaat het eigenlijk (hout vasthouden) echt top! al enkele weken op rij steeds een tweede of derde plaats bij de V.O.R.

Binnekort toch maar wat hoger starten (105) maar vindt het toch nog een beetje eng...

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:27

iemand tips tegen stress op wedstrijd? :D