Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:22

Awel ik wil ook eens ene doen, een korte. Als er eentje ergens centraal zit, allemaal tesamen gaan ploeteren :P
Waarschijnlijk dan volgend voorjaar ofzo, geen idee of er dit najaar nog veel zijn en tot en met oktober zit het hier al redelijk vol qua planning. Al gok ik dat mijn wederhelft mij met plezier komt uitlachen langs de kant (omdat hij weet dat ik tijdens zo'n loop ga denken "waar ben ik in godsnaam aan begonnen").

Wie weet is dat dan de stok achter de deur om eindelijk eens wat conditietraining te gaan doen :o

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 18:27

Midden april is er eentje in Wachtebeke (Gent), 7km is de kortste afstand. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:47

Dat zijn nog 8 maanden... Als ik nu begin met start to run moet het wel lukken om uit te bouwen naar die afstand volledig lopen op een rustig tempo denk ik zo. Desnoods doen we er touwtjespringen bij in de huiskamer :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 18:53

Dat lopen valt heel erg goed mee hoor! :) Dat is zo steeds lopen en dan een obstakel, dan weer lopen, nog een obstakel, ... Intervaltraining eigenlijk. :) Heb nooit van m'n leven 19 km gelopen hoor. :P Conditioneel moet je niet megasterk staan. Is toch niet tegen tijd.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:57

500m joggen naar een obstakel is op dit ogenblik al haast onmogelijk _O-

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:43

Zot hanne dat je heel dat parcours hebt afgelegd :p sterke prestatie!
ook nooit geloven als iemand iets zegt dat je niet meer kunt doen! Je kan alles doen wat je zelf wil!

Als je tickets wil bestellen staat er dat je die earlybird code moet ingeven maar als ik dat doe veranderd er niks. Of is die 55 euro die earlybird prijs?

in 8 maanden kan je al veel hoor :) dus die 7 km moet zeker lukken he varekaj :)

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:21

Rijdt er iemand mee met de cross in merendree of Zwijnaarde deze maand? :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:51

Hanne ge zijt zot =:)

Maya: ik rij mer.endree mee, met onze 3 jarige :+
Voor je eerste cross zou ik idd proberen om elke sprong netjes te rijden, je hebt ook nog niet veel getraind denk ik? Dan zou het al een behoorlijke opgave kunnen worden om overal van de eerste keer over te springen, zou eerst beetje ritme en routine proberen ontwikkelen en dan pas met horloge rijden. Idealiter oefen je daar thuis ook al eens mee, dat je leert aanvoelen hoe snel die ideale tijd aanvoelt. Als je nu al op tijd gaat proberen rijden, rij je al met een bepaalde druk, dat zou ik de eerste keren niet doen.
En zonder ervaring in aanvoelen hoe snel je paard gaat, heeft enkel het rijden met horloge weinig zin, dan moet je ook al de minuutpunten kunnen bepalen, zodat je onderweg ook weet of je tempo goed zit, te snel/te traag. Als je te snel bent, kan je op het einde nog wel inhouden, maar tijd inhalen is op enkele seconden na, toch niet haalbaar.

Mila: hele chique stallen ga je hebben!!

Laurie: jullie gaan goed vooruit!! Voor de winter nog verhuizen?
Welk voor zand kies jij voor je piste?

PP: ik ben wel benieuwd naar je filmpje van 1m! Toch knappe prestatie, is toch al lang geleden dat je die hoogte op jumping gesprongen hebt??

Lene: alvast weer dikke merci voor je aanbod ;) ik stuur je later nog berichtje!
Rij je nog een crossje mee dit najaar?

Maddy: en, zadel goedgekeurd??

Ik heb gisteren Ny afgezet bij KC. Vorige week was nog de osteo geweest, was echt nodig. Wellicht door een val in de wei, heeft ze zich toch bezeerd, wervel onder het zadel en in bekken zat gedraaid, op zo een manier dat dit niet door verkeerd rijden kan veroorzaakt zijn. Die kanteling zorgde ervoor dat ze vooral in galop geblokkeerd raakte in haar lijf door de opwaartse beweging (in tegenstelling tot draf). Ook bloed getrokken voor zekerste, was allemaal in orde, hematocriet stond wat laag (33 en moet tussen 30 en 45 zijn) en omdat ik vind dat ze wat snel buiten adem is, precies zo wat weinig conditie terwijl ik toch zeer regelmatig rij, krijgt ze hier nu ook supplementkuur voor.
KC voelde nog niet meteen veel verschil qua rijden na osteo, maar denk dat ze intussen al beetje anticipeert op galop=pijn, en haar bespiering in achterhand is ook al wat verschillend door die blokkade dus ik veronderstel dat het weer wat tijd zal vragen.
Ze staat ook beetje te dik (KC sprak over 50 kilo, veearts vindt dat wel overdreven) maar ja, ik heb geen zandpaddock en ik heb nog steeds volop gras... Ga ze nu 's avonds maar heel weinig hooi geven voor de nacht en voor de rest zal het gewoon wachten zijn tot de winter zeker?
Deze week gaat KC 2x crosstraining doen en nog 1x dressuur, vrijdag haal ik haar op, dan kan ze zaterdag rusten op de wei en zondag rijdt KC haar dan in Deurle. Ben benieuwd!

Met dat ik gisteren toch Ny moest afzetten, had ik Play eens meegepakt, eigenlijk ongelofelijk hoe die aanpakt. Op niets gestopt, enkel water ben ik afgestapt en met hem ingestapt en dan erop, er was geen ander paard om te volgen en mij volgt hij overal direct over/door. Heb een sprongetje of 10 gedaan en hij vindt alles superleuk :))
Was vorige week ook eens gaan wandelen met 3 en daar stonden ook een sprongetje of 10, deed hij ook allemaal meteen, en hij pakt graaaag de kop!
Heb hem dus maar ingeschreven voor Me.rendree, wel vrije cross, want gezien zijn leeftijd mag hij geen OCC. Maar goed, dat is ook maar beetje spelen natuurlijk, beetje ronddraven, sprongetje nemen... Is maar 10 minuten van mijn deur, dus hij kan er maar van leren.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 13:28

@MF: Bij je winkelkar zie je wel de korting. Is net onder de 50 euro. Lijkt veel maar ik vind het wel helemaal waard wat je er allemaal voor krijgt. :)

@Antonius: Haha valt wel mee hoor. :') De vetjes van Ny mag je doorgeven aan Luxor. :P Hij staat op gras waar hij overdag ook hooi krijgt. En voor 's nachts krijgt hij nog een hele hoop dewelke hij niet op krijgt. En toch blijft het wel een smalle. :P Op foto lijkt het niet zo maar in het echt is hij nog wel zo. :P 'k Wil ook dat hij wat dikker/breder wordt haha. :P Maar moet wel zeggen dat hij er niet zwaar uit ziet maar wel 1 van de zwaarste van stal. Spieren zeker? :P Een ander dik paard is dik van lucht precies maar weegt wel zo'n 40 kilo minder ofzo. Maar lijkt alsof hij echt wel overgewicht heeft.
Superflink van de Ado! :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:37

deze morgen ging de code niet maar daarnet wel :) hoelang heb je voor die earlybird korting? staat precies nergens vermeld. ik heb het er voor over hoor :) maar als je dan toch met korting kunt bestellen :)

Antonius: super van je witje dat hij zo zijn best doet. Je had nogthans niet zo een goed gevoel he in het begin?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 14:51

Gans de maand september normaal nog. :) Staat op de facebookpagina van Strong Viking België.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:54

ah ik had naar de site gekeken :) ben jij al ingeschreven?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 14:57

Nee nog niet. :) Maar ik neem wel altijd het vroegste startvak van de afstand. :) Soms komen er later startvakken bij maar dat is dan niet meer early bird meestal. Dus ik neem de vroegste van de early bird. :P In dit geval denk ik startvak Fasolt 7k

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:22

oke ik ga het onthouden :)

wat een uren trouwens voor deurle. 15u15 dressuur en 17 u jumping en cross :) chill.
pp is onze dressuur jury :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:03

Hahaha PP is al gespot :)) Denk niet dat die als jury cadeautjes gaat geven :P

In 8 maand tijd moet het inderdaad wel kunnen om iets op te bouwen. Het scheelt dat ik vanaf oktober weer halftijds werk, een rondje lopen kan ik dan makkelijker inplannen. Ga het denk ik wel tracken met mijn sportapp, iets van mezelf motiveren en een schup onder de kont te geven. Zie het wel zitten om te doen!

Icaro heeft ook wel spekjes maar niet overdreven. Ze staan nog steeds op gras hier en maar beperkt op hooi. Ga na het werk buitenrit doen en dan voor de laatste keer dit jaar naar de grote weide. Normaal staat daar nog genoeg op tot eind september.

Had al zo een vermoeden Antonius dat die foto's op FB van bij K waren! Ziet er heel fijn terrein uit, ben daar nog nooit geweest op dat stuk.
Op 30/9 is er een "rally" in Scheldewindeke met mogelijkheid tot gebruik van hindernissen. Denk dat de afstand iets van 20-25km is, da's nog wat ver zeker om te doen? Anders wil ik daar nog wel naartoe gaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:14

Buitenrit gemaakt met het testzadel en het is me redelijk goed bevallen! Wel paar kleine puntjes waar ik nog over twijfel. Qua pasvorm lijkt het redelijk goed, ga juist eens kijken of een bontje wat betere demping zou kunnen geven als extraatje.
Voor mezelf zit ik wel met nog paar kleine vraagtekens. Ikzelf zit er goed op, lichtrijden en verlichte zit in galop kost me geen centje moeite (dat was met mijn prestige wel anders) én al zat ik 2 gaten korter, geen seconde idee gehad dat ik kramp zou krijgen in mijn rechterlies *\o/* 't is alleen dat ik het gevoel heb dat ik toch ietwat in stoelzit wordt gezet en dat ik met mijn onderbenen niet goed rond mijn paard kan. Ga beetje puzzelen deze week of het zadel ietsje naar voor nog kan en dat het dan beter is en met beugellengtes. Hoop echt dat ik dit kan oplossen, want lijkt me echt een hele mooie kans.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:33

Knap dat play zo goed aanpakt Antonius! Benieuwd hoe het in meren.dree zal vergaan :).

Mocht je direct weer rijden met Ny, Klinkt toch wel serieus en iets alsof het wel wat zijn tijd nodig heeft?

Hier ook nog volop gras! Ze krijgen niets bij momenteel, enkel wortels als tussendoortje. Winston krijgt wel hooi bij ook, daar is er minder gras.

Zal straks filmpje vd meter uploaden!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:13


mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:44

Ziet er goed uit! Hier krijgen ze fiber force (zonder suiker) en de dag van les/wedstrijd iets met suiker!

Hebben jullie allemaal ijzers (rondom?). Momenteel rijden we blootsvoets maar kan mij inbeelden dat in de modder het serieus kan schuiven? We rijden nu buiten met hoefschoenen, maar die durven wel eens uitvallen ...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 00:43

De mijne heeft rondom ijzers omdat ik naast les en wedstrijd regelmatig buitenritten maak.

Momenteel krijgt hij geen krachtvoer bij, tenzij af en toe eens een handje als beloning achteraf. Lukt 'm prima.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:43

Hoe gaat het met de crossers dit weekend?

Vandaag springles gehad. Parcours 60-70 gedaan (ofzoiets). Kon veel makkelijker mee boven de sprong, als ik moest zitten en terugnemen ging dat best goed, kon ook controle bewaren en zat al bij al stevig. Icaro was bij momenten een kanon dat wou afgaan. Naar de hindernis willen trekken, mooi cadans houden, goed en soepel er overheen, bij twijfelen altijd vlot aanpakken en toch goed springen.

Zadel zelf blijft ook prima liggen, ik begin er mijn zit in te vinden (plat zadel zonder enige steun) dus het ziet er naar uit dat we deze winter weer aan de slag kunnen :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:59

Antonius: hoe is het geweest bij kc? Goed dat play zo aanpakt!

Laurie en MF: amaaai dat gaan sjieke stallen worden!

Hanne: 19km is echt niet normaal echt zot! Ik wil 7km wel eens doen.

Hier terug van een mooie reis naar Mauritius. We hebben terug een berg beklommen, gedoken, gezwommen tussen wilde dolfijnen.... heel fijn! Hanne, weet jij trouwens of je gewoon kan muurklimmen zonder brevet?

Mijn eerste week bij OZ zit erop, lijkt me een hele fijne werkgever en ik heb al veel kennis uit mijn opleiding kunnen gebruiken ☺

Vandaag nog eens gecrosst met Iskander in Deurle. Was zijn 2de crossje, vorig jaar in Deurle zijn eerste cross. Dressuur was redelijk goed, al veel beter dan op tornooi! Foutloos gesprongen en gecrosst (60cm :+ ) en een 2de plaats. Wel tevreden met de manier waarop hij nu aanpakt in de cross. Tijd voor een reeks hoger

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 18:59

Proficiat met Iskander! :D
Ook leuk dat je werk je goed bevalt. :)

En zonder brevet in de meeste klimzalen niet. 1 van de 2 klimmers moet brevet hebben. Bvb in biovert sport in Gent moet 1 vd 2 brevet hebben. En in BBH in Kortrijk wordt er snelcursusje gegeven en kan je een sessie geklommen worden. Maar anders eigenlijk ook 1 vd 2 brevet.

Fijn van de les Varekaj!

Hier deze week ook springles gehad. Luxor was stout met momenten. Lesgeefster heeft niet graag dat je hard bent met paard maar met die stoute momenten moest ik mep op zijn kont geven en benen erin stampen voor een keer. Was soms wel smerig van Luxor. Wel heeeel fijn kunnen springen! :D Komende dinsdag terug les. :) De volgende jumping pas in oktober ofzo en zal sowieso samen met mijn lesgeefster zijn. :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:52

Proficiat Florence! Ik dacht al dat het goed gegaan was :D! Fijn ook dat het nieuwe werk je goed ligt. Toch altijd spannend! Zag er idd een mooie reis uit.

Super varekaj dat je zadel hebt gevonden +:)+! Ik heb ook een vrij plat zadel. Voor te springen heb ik niet graag die steun dingen en dikke zweetbladen.

Hier ging de cross eens goed :D. Dressuur liep hij heel simpel, stond ik vierde. Jumping ging het smeerlapje bijna stoppen op hindernis 1 (80cm begod) maar de zweep er op en daarna simpel rond. Cross was dus heel benieuwd. De laaste keer cross was waregem en niet echt succesvol en sedert dien ook geen cross hindernissen meer gezien. Khad meest schrik van 2 & 3 maar had wel het gevoel dat het goed zat en idd liep echt super. Hij luisterde super goed en hij had er veel plezier in. Ik heb jammer genoeg iets verkeerd gesprongen aan het tweede water dus helaas uitgesloten :P. Mr toch superblij en aan het nagenieten :D.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:11

Aaaah vandaar de opmerking die je maakte over beter verkennen op FB :P

Zag er inderdaad hele mooie reis uit Florence! Wat ik niet echt direct begreep, met die berg. Was dat een beklimming met touwen zoals het echte klimwerk of gewoon te voet een hele stevige wandelroute? In Lapland was er ook zoiets wat we gedaan hebben met zo'n bordje. Dat was een steil wandelpad met heel veel losse stenen, gruis en gladde rotsformaties maar weliswaar nog steeds wandelpad.

Het zadel is plat, net zoals de prestige die ik had. Verschil is het leer. De prestige was spekglad, dit zadel heeft eerder grover/ruwer leer waardoor je sowieso beter "houvast" hebt zonder knieblokken of gesloten zit. Ik hoef nu maar mijn knieën tegen het zadel te leggen en indien nodig wat knijpen en ik zit zowat muurvast ipv er alsnog uit te vliegen als een schietstoel. Dat geeft mij al bij al ook direct een veel veiliger gevoel en een pak meer vertrouwen.