Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:24

Het is zowat 140 km, dat vind ik toch een flink eind eerlijk gezegd. Ben ook enige chauffeur en alleen op de baan. Ik kan niet afwisselen of babbelen onderweg voor afleiding. Daar ga ik nog iets op moeten vinden voor de toekomst.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:40

Terrein bij K.obe C. is zeer geschikt voor beginnende paarden. Ik kan je ook van harte les aanbevelen, hij kan heel snel problemen inschatten en oplossen!
Nu vrijdag kan je ook oefenen in H.eusden. Ze doen daar zondag jumpcross, maar vrijdag kan je dus gaan oefenen. Niet speciaals, maar wel een leuk rondje voor een jong paard.
En binnenkort is er jumpcross M.erendree dus als je vlak daarna kan gaan trainen, zal het terrein ook proper liggen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:57

Kan je in Aalter ook niet gaan oefenen nu? Er was daar vorige week een 'piraten' cross.

Even geen tijd gehad om veel te reageren! Super druk de laatste weken met van alles.

Ik ga de zaterdag naar Deurle en Kimberley en ik gaan idd elkaar motiveren *\o/* ~~}> .

Heus.den laat ik aan mij voorbij gaan, Toch wat mindere ervaringen daar gehad in het verleden. Ik ga wel mee met een collega/vriendin. Mss krijg ik er dan toch spijt van dat ik niet mee doe :D.

Zondag jumping gehad en ik had 1 stopje op 1 8)7 . Maar erna wel goed weg. Ik moet hem meer bij de les houden. Het is zo een profiteur. Dinsdag heeft hij dan zijn heup opgehaald 8)7 . Er zitten 9 nietjes in . Maar ik mag wel gewoon rijden gelukkig.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:02

Is een rondje in Ternat (K&G horses ofzoiets) geen dichte optie voor jou Varekaj? Daar staan vnl. lagere hindernissen, maar toch nog een leuk terreintje. Die van Aalter zie ik binnenkort ook nog wel eens terug open dag houden. En Heus.den of een training van K.obe zoals Antonius suggereerde is ook altijd fijn natuurlijk :) Diepenbeek is nog wel ok leuk maar zeker niet zooo speciaal om er 2u enkel voor te rijden.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:32

iemand een idee waar je EK kan live bekijken? :-)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:34

Ik volg via rechenstelle… Op tv wss FEI?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:40

Ternat is dichtbij, ook al paar keer geweest :j is alleen elke keer wel zo wat gedoe om iemand te vinden daar voor poort open te doen, te betalen en vorige keer nogal bijzondere opmerking gehad van een medewerker ginder toen we er waren met een groep voor stage van Giel...
Zal niet slecht bedoeld zijn maarhet heeft toch wel een nasmaak nagelaten.

Doet me eraan denken dat ze vanuit lrv ook lessen voorzien hadden. Ga eens kijken of ik me daarvoor nog kan inschrijven.

Nu vrijdag kan ik niet. Werk tot 17u en smid komt zaterdag pas ivm nieuwe ijzers, kan nu eventjes geen vijzen draaien.
Merendree heeft ook een vrije cross, ga eens informeren wat die kost om mee te doen.

Neemt K.obe nog nieuwe lesklanten aan? Ik dacht dat die een stop had...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:59

PrietPraat schreef:
Ik volg via rechenstelle… Op tv wss FEI?


ik ook maar had graag gekeken tijdens mijn pauze :D

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:31

Ik kan altijd binnen de week bij K.C. terecht :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:55

Maar jij bent vaste klant bij K.C. :')
Ga eens kijken of ik zijn nummer nog heb en dan na Deurle en Merendree wat les inplannen. Ik heb nog wat overuren staan en verlof over, doordeweeks moet dan wel lukken.

PP: ga je met Winston meedoen in Deurle? En welke reeksen starten jij en Mila?

Op 5/10 gaat bij ons op de club een derby door trouwens! Zowel LRV als VLP kunnen inschrijven en we bieden de ponyreeksen 1 tot 5 aan en bij de paarden A en B. LRV schrijft in via equester, VLP zal via Equibel verlopen gok ik? Opbouw is deels springparcours met dan deels crosshindernissen. (Kleine) waterbak en bud zijn aanwezig :D Terrein is geopad en gras. Ze zin volop bezig met het ontwerpen/maken van een flinke hoop hindernissen en waarschijnlijk gaan we ook wat hindernissen van andere locaties ter beschikking krijgen.

Er was eventjes sprake dat na de derby er een mogelijkheid zou zijn voor externen om eenmalig te komen oefenen/trainen met deze hindernissen, maar dat zou ik voor de zekerheid nog eens extra naar moeten informeren.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:59

Ik ga dit weekend naar Westdorpe en daarna naar Deurle. Ik woon (samen met mijn vriend) letterlijk om de hoek van de cross in deurle dus daar moet ik wel starten :P.

Wordt een leuke bijeenkomst dan op de cross, bijna heel ons bokgroepje hier komt daar aan de start.

Verder niet veel te vertellen, vorig weekend een slechte jumping gehad zowel met Iskander als Ferro. Ik snap er niets van.... anderzijds mag ik me ook niet focussen op 1 slechte ervaring terwijl ze al een heel seizoen goed lopen. Hopelijk dit weekend beter :)

Varekaj: die derby is wel interessant. Zou dat met Ferro nog wel willen meerijden. Crossen wil ik niet meer doen maar een derby is niet zo zwaar :)

Daaph: jomo is wel een mooie beer aan het worden he, amai!

Edit: ohnee de derby is 5 oktober. Ik ben dan net naar Kenia, stom!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:02

Het wordt hooguit Beginnelingen, is dat niet wat "ondermaats" voor jullie :P Hij staat al op equester als je wil inschrijven trouwens, geloof dat dat al mogelijk is.

Morgen nieuwe ijzers hier en dan ein-de-lijk weer aan de slag.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:08

K.arin slaagt er toch nooit in om binnen tijd te rijden hé op grote kampioenschappen?? L.ara reed fantastisch, amai <3

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 00:21

Idd! Zei het nog tegen vriendinnen dat Karin op kampioenschappen toch vaker net iets anders presteert wat ze in haar marge heeft. Maar toch vind ik het goed gedaan. :) Ik weet niet op OS of WK ofzo dat ze echt zeer vlot reed maar wel een val ofzo. Wel erg jammer van Laura. Sterke dressuurscore en een val laat in het crossparcours.. Toch wel fijn dat men jonge mensen laat starten op het EK!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 00:47

Als je Karin zag vertrekken... amai die ging bijna wandelen. Als ze zag hoeveel energie het paard nog had toen ze gas gong geven in de laatste lijn....

Zo jammer van Laura.. Zij reed er echt wel voor... Maar voor haar zullen er nog wel veel kampioenschappen volgen.

Knap ook van Lara!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:34

Ik baal dat ik het niet heb gezien -O- Hele (na)middag met de smid in de weer geweest, en ik heb ook geen FEI-tv. Twijfel om mij dat volgend jaar toch aan te schaffen, al is het maar om de OS te kunnen volgen.
Van K.arin wist ik niet, heb daar eigenlijk nog nooit op gelet eerlijk gezegd.

Gisteren ergens via een filmpje zo'n virtuele toer van het parcours gezien, zag er prachtig uit! Blijkbaar eerder technisch gebouwd en niet zozeer in de hoogte, al was ik met dat toertje toch al aardig onder de indruk van de hindernissen :+

Heb me zonet ook ingeschreven voor de vrije cross in Merendree in de 60cm. Straks of morgen dan tegelijk mijn agenda er eens bijnemen om te bekijken welke weken ik de ochtendienst heb om les in te plannen bij K.obe.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:02

ik had het ook nog gezegd dat K*arin het vaak laat afweten op grote wedstrijden. Blijkbaar was haar paard nog niet zolang terug uit een kleine blessure en reed ze daarom niet voluit.
Super rondje van van L*ara amai. Die rijd toch altijd voor wat ze waard is.
Jammer van L*aura maar wat had die een sterke dressuur. Zeker mooi voor de toekomst :)
Eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig gehoord van c*onstatin. Jammer van de fout in de cross maar anders had die ook wel een fijne wedstrijd. Paarden waren duidelijk in goede vorm als ze nog bijna allemaal een nulrondje kunnen springen na een toch wel lange technische cross :)

Proficiat Antonius met je eerste plaats in W*estdorpe.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:27

Antonius is weer elke wedstrijd naar haar hand aan het zetten haha. Wel fijn om zo'n succesvolle eventer hier in de groep te hebben :D

Mijn inschrijving voor Merendree is ook in orde gebracht. Ik hoop alleen dat ik me tegen zaterdag een stuk beter voel dan nu...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:41

Const.antin is anders wel bijna altijd bij op de kampioenschappen. Maar die zijn in belgie nooit want woont in England.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:03

vandaar :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:42

ik ben gisteren bij V.M. eens geweest met de dochter van mijn buurman. Die rijd voor de eerste keer een crossje mee in deurle.

Maar wat was ik beetje geschrokken van hoe het terrein er bij ligt bij V.M.
Hindernissen totaal niet onderhouden, het terrein vol mest ( gelukkig ben ik blij zitten) en het meest jammere was dan nog dat er geen water in de waterbak stond :( On top waren ze dan nog totaal niet vriendelijk. Vind het de prijs totaal niet waard.
Vond het erg jammer voor mijn buurmeisje. Die wou voornamelijk het water oefenen maar helaas ...

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:39

*\o/* Nog even in happy modus na Westdorpe *\o/*
Mijn doel in dressuur was om haar er echt doorheen te blijven houden. Niet kiezen om stil te zitten in de hoop dat ze goed blijft lopen, maar echt wel durven rijden en doorvragen (nadat ze in Nokere niet wou aanspringen en daarna nog 2x fout aansprong ook). Dat lukte goed, hierdoor wel niet supernetjes, maar ze moest nu toch eens voelen dat ze in de ring ook gewoon haar werk moet doen. Hierdoor stonden we 12e. Jumping foutloos en dan de cross. Ik vond dat ze een technisch zeer mooie en toch wel moeilijke cross gebouwd hadden, met veel hindernissen op of vlak na een heuvel, maar niets echt hoog of breed, wat mij betreft heel eerlijk naar de paarden toe.
Ny heeft opnieuw veel bijgeleerd want hindernissen op heuvels heeft ze nog niet vaak gedaan. Ze pakte alles zeer goed aan, voluit lopen tussen de sprongen om dan toch weer goed terug te komen en top controle te hebben. Stond 500/minuut, door de heuvels en scherpe bochten is het daar niet een heel snel parcours. Ik was 6 sec over de ideale tijd en was hier veruit de snelste mee. Daardoor dus van 12e pl naar 1e kunnen opschuiven! Voor mij toch het bewijs dat Ny echt wel kan galopperen en snelheid kan maken. Ik was heel tevreden met haar.
Komende zaterdag met ons veulen naar de keuring en zondag nog Deurle.

Ik heb Fl.orence in de verte gezien/gehoord, Iskander had precies een beetje aanmoediging nodig :+

Mila: bij mij is het een maand of 2 geleden dat ik bij VM ging, maar was toen al hetzelfde. Ik vrees dat het werk een beetje boven het hoofd gegroeid is daar. Vriendelijkheid heb ik daar nu nog niet mogen van klagen, maar terrein is idd geen €20 meer waard... Als je dan vergelijkt met K.C die nog steeds af en toe een sprong bij maakt, eens iets verft, toch wel regelmatig bosmaait, voor maar €10...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:45

Antonius: nogmaals proficiat. je bent ook nog serieus opgeschoven :) Fijn dat je ze nu hebt durven doorrijden :) soms hebben ze dat wel eens nodig maar ja meestal durven we dat op wedstrijd niet te doen.

Wij zijn eens gaan oefenen daar in W*estdorpe en ik vond het best dan wel al de moeite. Die mensen waren daar ook echt super vriendelijk.
had ik het geweten dat het parcours na de cross ook nog toegankelijk was had ik zeker naar gegaan ipv van V.M.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:02

Je kan nu ook gaan oefenen in Westdorpe heb ik gezien en 14/9 is er een oefencross in Merksplas. Ik sta al ingeschreven voor die van 15/9 in Merendree.

Antonius, ik kon er niet aan doen maar moest wel lachen dat jij weer het promofilmpje van Hypomedia inreed :)) Zag er heel erg fijn uit!

Hier nog altijd twijfel welke cross ik als eerste ga doen: Westdorpe of Merksplas. Westdorpe is een uur minder reistijd, maar enkel op zondag.
Merksplas is verder maar kan dan op zaterdag gaan en in combinatie met VLP. Nadeel is dan wel,als er teveel zijn vlieg ik als aspirant er wss uit...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:47

Ik had het jammer genoeg te laat gezien. Anders zouden we zeker ook naar westdorpe gegaan zijn.

Starturen staan online :) pp en ik staan met 1 combinatie tussen na elkaar :p