Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:23

Ja ik kan ook geen regen meer zien. Hier staat het grondwaterpeil zelfs op op 'Zeer hoog'... Vind je t vreemd? :+
Gelukkig chance met een kurkdroge piste :D :D

Hier begint volgende week het seizoen weer, maar als jury weliswaar haha. Maar wil toch graag weer zelf wat wedstrijden gaan rijden. Maar wanneer haha

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:58

@Laurie: hoe is het eigenlijk met je schimmeltje en die bruine? lang geleden denk ik dat je er iets over gezegd hebt? Heb je nog wedstrijden gereden de laatste maanden?

@Hanne: hoe is het nu met Luxor zijn voeten? Kan je zonder problemen gaan wandelen?

@Varekaj: weet jij wanneer LRV meestal de startlijsten publiceert voor hun eventings? Zou eigenlijk zaterdag nog op dressuurwedstrijd willen gaan in de manege om de hoek, maar dan moet ik wel op zondag zelf de cross kunnen verkennen.

@Mila: spannend om na zoveel jaar van werk te veranderen! Wat wordt je nieuwe job?

Bij ons ligt het uiteraard ook nat, maar de paarden kunnen blijven gaan overdag op de winterwei. Daar ligt vooraan veel modder maar achteraan is het best te doen. In de piste durft nu eens een plas staan op de hoefslag als het echt dagen na elkaar regent, maar als het een dag droger is, zijn de plassen ook weg. En sowieso blijft ze goed liggen, niet glad, dus ik heb al de hele winter kunnen doorrijden.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:17

Nee jammer genoeg echt al lang geen wedstrijden meer gereden. Het is gewoon te druk... zoiezo elk weekend werken en ik heb hier sinds midden juni constant 9 tot 11 bocen vol gehad... ze doen het allebei nog wem top hoor! Worden gewoon gereden en gesprongen thuis en moet eerlijk zeggen dat ik de wedstrijden ook niet echt mis. De druk is er zowat af nu.

Hier ligt de piste ook echt top. Lang leve eb en vloed haha. Zandpaddocks liggen wel miserabel maar de veulen wei ligt nog wel cva. Idd ook vooraan modder maar daarachter gewoon oke. Bij mij lopen ze nu elk even los op de piste in de voormiddag en dan namiddag rijden

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:36

@ Antonius normaal is dat op donderdag dat die lijsten online komen. Welke klasse ben je ingeschreven? Dan hou ik het mee in de gaten. Tot nu toe is er enkel voor de pony's in Vlissingen-Glabbeek een dressuurwedstrijd afgelast, al de rest gaat voor zover ik zie nog gewoon door.
Volgens de Facebookpagina van Moerbeke-Waas ligt het crossterrein er nog prima bij. Ik zag echter wel opmerkingen en de vraag van anderen of het springterrein nog steeds een zwembad is...
Hopelijk weet ik ook op tijd iets meer.

@Laurie ik ben stikjaloers op jouw piste :') Moest ik op mijn weiland eentje mogen aanleggen, het zou ook een eb en vloed worden. Helaas zijn die niet goedkoop maar het zou me echt zo veel waard zijn.

De weide waar de paarden nu staan doet het nog redelijk goed, ik lig qua rijden dus wel al maanden stil op de wedstrijdjes en de lessen na. Ga proberen om donderdag eens op die stal vlakbij binnen te springen om te polsen of ik de piste nog altijd zou mogen afhuren. Dan kan ik daar 2x/week droog gaan rijden.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:11

Ja mijn piste is echt abnormaal, al zeg ik het zelf haha. We zijn op veel trots, maar daarop toch echt het meest!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 22:30

Idd zalig zo'n piste! ;)

Ik ben die regen echt zoooooo beu! Werkt echt op mijn humeur. Piste ligt te nat, veel regen waardoor ze niet echt buiten kunnen,...
Luxor was ook een varken vandaag bij het aan de hand buiten laten grazen. Een bommetje.
En daarbovenop een hoefsmid die nog steeds niet antwoord, terwijl ik hem al 4 berichten heb gestuurd en al heb gebeld. En niet alle smeden leggen die speciale ijzers.. Vrijdag zou hij komen maarja nog niet gehoord dus. Morgen nog maar eens bellen zeker..

@Antonius: Met Luxor alles ok. Osteo is geweest, wat losgemaakt. Geen erge dingen. En Luxor loopt nog steeds correct. ;) Is een draakje met momenten omdat hij zich soms beetje té goed voelt. ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 23:29

Heb andere smid gecontacteerd en is in 5 min. geregeld. Morgenavond komtie *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:43

Met over de smid te spreken...

PP, heeft mijn smid zijn werk de kuren van Canch overleeft?

Zwijg me van regen. Ik stond deze week op mijn grote weiland tot over mijn enkels in het water. En mos dat er overal tussendoor groeit :wow: -O- Als kers op de taart is er in mijn vaste aveve al weken geen kalkcyanide meer geleverd en ze hebben geen flauw benul wanneer het zou binnenkomen. Mag daarvoor dus ook nog op ronde.

Zie er nu wel een mooi zonnetje doorkomen buiten :D Zou liefst van al gelijk een toertje gaan doen maar helaas andere verplichtingen. Zoals blijven duimen dat ik tegen zaterdag de aanhanger van de weide kan krijgen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:03

Antonius: Eigenlijk blijft de job in dezelfde lijn maar dan voor een totaal ander artikel :) nu zat ik in textiel ook toevallig in gerold want ik heb echt niets met textiel. maar nu ga ik de garage werken bij W*illy N*aessens. Vooral administratie en klein stukje magazijn beheer. Tussen 20 mannen en op 5 km van waar ik woon. Nu rij ik dagelijks 30 km op en af dus 60 km in totaal om te gaan werken. Gelukkige wel mooie uren en weinig file maar het nu zal ik met de fiets kunnen gaan :)

Fijn dat de pistes allemaal toch nog goed liggen met zo een weer. Wij moeten al heel de winter op verplaatsing gaan of gaan wandelen. Deze winter heb ik echt veel gewandeld, elk weekend als er geen wedstrijd was behalve nu de laatste weken met al die regen en wind. In de zomer kunnen we bij onze buurman gaan longeren maar die piste staat onderwater voor de moment. Ze heeft gelukkig wel wat water nodig dus als het eens 2 dagen droog is kunnen we er normaal weer op.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:05

Eventing Moerbeke-Waas is zonet afgelast.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:08

Had ik al verwacht... Waar lees je dat?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:09

Alle sportevents tot eind maart zoiezo al, kreeg net ook al bericht van VOR. Hengstenkeuring BWP ook na vvandaag geannuleerd...

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:12

Mijn man moet dit weekend hooi en stro kopen dat we 4 maand verder kunnen; ik wil krachtvoer halen voor minstens een maand. Ben ik overdreven bezig??

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:28

Overdreven zou ik het niet noemen, voorzichtig wel. Maar dat moeten we allemaal zijn :) Ik kreeg net foto's door van lege winkelrekken bij ons. Dus ik ga morgen toch ook wel een extra pak pasta en rijst meenemen. Just in case... Hamsteren vind ik dan weer overdreven.

Klanten die bij mij 4 paarden hebben staan zitten in Amerika. Ben ook heel benieuwd of die nog terug gaan mogen nu...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:53

@Antonius: zag het voorbij komen op Equester, de LRV-versie van Equibel. Zat er eerlijk gezegd ook op te wachten maar nu is het dus bevestigd. Voor zover ik hoor inderdaad alles tot einde maart maar behalve wat dressuurwedstrijden dit weekend staat er op die kalender nog niks extra aangeduid.
Mocht er voor de eventings Meer en Overpelt wat te melden zijn, dan geef ik hier ook wel een seintje.

Sowieso was ik anders wel van plan om zelf af te melden. Mijn werk zit in lock-down (geen besmettingen tot nu toe maar preventief en verplicht vanuit de overheid) en ik zou echt niet willen dat ik door deelname aan een wedstrijd misschien besmet raak en dat hier dan binnenbreng.
Vanochtend een hoop kalkcyanide ingeslagen alvast om zeker 1 weide al te kunnen kalken. Vanochtend zwommen er echter nog vrolijk eendjes rond :+
Mogelijks haal ik in de loop van de week nog wat zakken (beter voorraad dan tekort) en ik overweeg ook om al wat extra zakken voer mee te pakken. Hooi zal nog even moeten wachten, de aanhanger zit nog steeds vast -O-

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:56

Paardensport Vlaanderen heeft net ook gecommuniceerd dat alles tm 31 maart afgelast wordt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:34

Zonet nieuwsbrief LRV: alle wedstrijden afgelast tot en met 31 maart. Dus ook eventing Meer en Overpelt.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 21:49

Jammer zeg van de sportevents!
Hopelijk blijft het maar tot eind maart. Een week langer en ik kan die endurance ook op mijn buik schrijven wss. Al is het geen sport met veel mensen/publiek bij elkaar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:19

Wij hebben van de gemeente richtlijnen ontvangen, indoors moeten afgelast worden. Outdoor sportevenementen en wedstrijden mogen hier wel nog doorgaan maar zonder drinkgelegenheid, geen netwerklocaties en in principe zonder publiek, dus alles de sporters en hun entourage.
Ook sporthallen gaan dicht hoor ik om me heen, trainingen worden afgelast.

Normaal ging ik volgende week een weekendje weg voor mijn verjaardag, dat zal hoogstwaarschijnlijk ook wel in de soep draaien. Gelukkig valt onze vakantie/reis pas begin november, mag hopen dat het tegen dan allemaal overgewaaid is. Enige wat tot nu toe geboekt is zijn de vliegtickets gelukkig.

Ergens verwacht ik wel dat we tot eind april met de miserie gaan zitten. Vergeet niet dat de paasvakantie er nog aan komt. Het is niet omdat mensen niet meer naar het buitenland kunnen/mogen/durven dat ze niet in eigen land gaan rondtoeren. 1 verdwaald virusje en we kunnen weer vanaf 0 beginnen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:21

Varekaj schreef:
Met over de smid te spreken...

PP, heeft mijn smid zijn werk de kuren van Canch overleeft?

Zwijg me van regen. Ik stond deze week op mijn grote weiland tot over mijn enkels in het water. En mos dat er overal tussendoor groeit :wow: -O- Als kers op de taart is er in mijn vaste aveve al weken geen kalkcyanide meer geleverd en ze hebben geen flauw benul wanneer het zou binnenkomen. Mag daarvoor dus ook nog op ronde.

Zie er nu wel een mooi zonnetje doorkomen buiten :D Zou liefst van al gelijk een toertje gaan doen maar helaas andere verplichtingen. Zoals blijven duimen dat ik tegen zaterdag de aanhanger van de weide kan krijgen.



welke kuren? Ze is braaf bij de hoefsmid hoor.

Hij is 2 weken geleden geweest.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:24

Wij hebben onze laatste vh wintercriterium ook moeten aflassen van gemeente en sport vlaanderen (hun terrein). Ter info CNC is ook niet zeker dat hij zal doorgaan.

Echt balen, mijn komende weekends zaten vol en nu heb ik ineens tijd voor te ruiten te wassen :') .

Maar niets vergeleken met de oliebol waar horeca mee te maken krijgt en alle ouders die in de oliebol zitten met opvang.

Wat een tijden...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:06

Ik bedoel verloren geraakte ijzers :P

Bij ons zijn de groepslessen afgeschaft, enkel nog privéles op eigen verantwoording op ons oefenplein, kantine dicht etc.
Op het werk een opnamestop tot zeker 6 april en daarna is ook nog twijfelachtig. Ik ga dus vanaf maandag waarschijnlijk even volledig aan de slag in de verpleging ipv verpleging gecombineerd met bureauwerk. Kans is ook bestaande dat ik nog extra uren ga bijdraaien.

Bizarre taferelen in de supermarkten zeg. Wijzelf hebben nog wel voorraad maar zouden wat kleine dingen nodig hebben. Dat zal voor morgen of maandag zijn. Ben curieus.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:14

Achnee nog geen enkel kwijt geraakt :D.

Wij mogen drie weken niet gaan rijden op sport vlaanderen. Compleet belachelijk. Ik kan nu nog ergens anders rijden mr vr vele anderen is dit 3 weken niet rijden. Echt vd pot gerukt.

Ik ben vanmorgen super vroeg nr de winkel gegaan en gelukkig niet moeten staan aanschuiven. Alles was ook aangevuld behalve pasta en rijst. Blij dat ik zo vroeg gegaan ben :P.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:46

Ik moet van 13 tot 15u30 gaan werken. Verwacht dat vanaf volgende week mijn uren compleet overhoop gegooid gaan worden.

Morgen ga ik buitenrit maken met vriendin. Dat geluk heb ik nu wel, dat ik nog het veld in kan indien nodig. Misschien tegelijk investeren in wat staanders en balken, dan ben ik helemaal voorzien want ik heb al van die prikletters. In uiterste nood span ik dan maar op de weides een stuk "piste" af.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:38

Hoe stelt iedereen het? Hopelijk jullie omgeving ook goed.

Ik zit 3 weken thuis om te werken en ga weg blijven van mijn ouders die al in de 70 zijn. Vreemde tijden :(