Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:46

Vriend zit thuis en is verplicht zijn verlof op te nemen. Als dat op is voor de crisis voorbij is moet hij verplicht in negatief en dat later ophalen. Die is écht niet blij nu.

Mijn moeder is 65 en nog steeds wat mindere weerstand na de borstkanker paar jaar terug. Die bezoek ik nu dus ook niet, tenzij om even boodschapje af te zetten.
Ikzelf ben ingeschakeld als fulltime verpleging op mijn werk en deze week begint al met 7/7 werken. Immens veel die zich maandag ziek gemeld hebben. Voor de rest nog 0 besmettingen dus dat gaat wel goed.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:42

hier op mijn huidig werk (industriele wasserij voor ziekenhuizen en rusthuizen)is het 1 hectische boel. iedereen wilt extra linnen en extra kledij. We zaten al met een serieuse achterstand in onze afdeling en het is alleen maar erger geworden. de motivatie is ook sterk zoek bij onze mensen in productie omdat de werkdruk zo erg is.

Voorlopig geen wij ook niet op bezoek bij grootouders en ouders. Ouders zijn nog niet super oud maar sukkelen met hun gezondheid.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:14

Ik doe al een week met hetzelfde pak omdat er maar niks terugkomt van de wasserij -O- en ik heb er maar 3 in totaal. Wanneer we echt een besmetting zouden hebben vrees ik dat we dagelijks zullen moeten wisselen en dat kan nu gewoon niet. Tenzij ik het thuis zelf elke keer in een kookwas gooi.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:11

hier Is het qua werk wel oké...
maar ik loop natuurlijk wel een groter risico, wij komen er als eerste lijn mee in contact.. we hebben we bescherming maar is dat voldoende...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:31

Wij moeten al zuinig zijn met mondmaskers. Handontsmetting valt wel nog mee en verder handschoenen genoeg.
We moeten vooral goed opletten met mensen die toch maar vanalles proberen om binnen te raken voor bezoek. Vandaag nog net op tijd iemand onderschept die via de tuin het terras op wou klimmen bij een bewoner.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:41

en bij welke wasserij worden jullie gewassen ;) of in welke instelling werk je? dan kan ik wel even kijken of jullie klant zijn bij ons hoor ;) dan kan het mss iets sneller gaan :p

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:28

lukt het nog een beetje in afzondering?

Hier gaat alles rustig. We hebben nu meer tijd om ook met de jongste aan de slag te gaan. Zondag voor de 2de keer gelongeerd. 1ste keer wist hij echt niet wat hij moest doen. 2de keer was dag en nacht verschil. Liep eigenlijk best mooi zijn rondjes. Hij heeft ook veel loop lust. Hij is niet lui. ik longeer hem voorlopig met hoofdstel met daaronder zijn halster en de longeerlijn aan de zijn halster. Gezien de tandarts nog moet komen voor zijn wolfstanden en die voorlopig geen afspraken meer maken doe ik het zo. Hij krijgt ook een longeersingel op met aangespannen singel. Zo weet hij ook wat druk van de singel is. Hij was echt braaf. Moeder was gelukkig :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:59

Waar is de tijd dat dat een zwart hoopje veulenpluis was zeg! Hij is echt al zo groot intussen.

Verder qua paarden: rustig. Staan op de weide vakantie te vieren, nog niet echt kans gehad om er echt iets mee te doen. Want qua werk... Gewoon klote uren gehad de voorbije weken. Op 10 dagen 4x gesplitste diensten, lange late shiften (13-21) of de hele vroege opstart om 7u met pas pauze om 13u. Meerdere keren met stappenteller over de 12km/dag gegaan.
Privé rustig. Ik ben meestal KO als ik thuiskom. Heb reeks boeken besteld die nog moeten toekomen, we spelen kruiswpordspelletjes online en anders puzzelen.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:56

Zooo ik kom ook even uit quarantaine :)

Kan iedereen zich wat bezig houden?
Ik rijd nog maar wel op een iets lager pitje. Zo'n 2keer per week rijden en daarnaast wandelen of eens longeren.

Ik moet zeggen dat het mij nu wel begint tegen te steken. Ik werk elke dag van thuis en mijn vriend zit hier niets te doen. Soms is dat wel eens lastig. Wij zijn gelukkig nog op skireis kunnen gaan, we waren terug 1 dag voor de quarantaine van start ging. Ik vrees dat het nog even zal duren alvorens we terug mogen reizen en andere leuke dingen doen.

Werken jullie van thuis?

Varekaj, kom jij in contact met coronapatiënten of zit je op een aparte afdeling?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:23

Ik woon sinds een maand in Antwerpen omdat mijn ouders het niet meer zagen zitten dat ik zoveel met Corona in aanmerking kwam en ze dachten dat ik hun ging besmetten...

Dus van paardrijden komt helemaal niks meer in huis helaas...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:35

Was dat je grote verandering daaph?

Voor mij is er nog steeds niet zoveel veranderd. Behalve dat we niet op wedstrijd kunnen en geen vrienden mogen bezoeken. Wij kunnen beide nog steeds werken. We blijven zo wel in onze routine.
Anders staat het rijden ook op een laag pitje. Voordien als we mochten wandelen ging ik regelmatig stappen maar miss heeft geen hoefijzers waardoor ze wat gevoelig begint te lopen op steentjes. Dus dat wandelen zal ik even achterwege moeten laten. Verder kunnen we bij onze buurman wel longeren maar om te rijden is de piste niet goed genoeg. We kunnen nu gelukkig weer op een privé piste gaan rijden.
Nu is er ook veel tijd om met onze jonge bezig te zijn. Hij loopt al netjes met zadel aan de longe

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:43

Nee de grote verandering is dat ik niet meer samen met Dirk ben en thuis moest gaan wonen... maar daar woon ik nu dus ook niet meer :')

Fijn dat je droning bezig kan houden... ik weet dat in Limburg je niet meer met je paarden mag wandelen... al 2 vriendinnen een boete van 250€

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:41

Wat jammer :-( jullie waren al eindje samen He?

Wij gaan enkel nu nog op zondag wandelen en gaan smorgens vroeg om zo weinig mogelijk mensen tegen te komen. Vind dit echt een belachelijke regel. Precies als zeggen van je mag gaan fietsen maar naast je fiets. Ik voel me trouwens veel veiliger op mijn paard dan er naast .

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:10

Och wat jammer daphne :(!! Waar staan je paarden nu? Antwerpen is ook een heel eind zeg.

Ik ben nog steeds aan het werk thuis. Steekt idd wel tegen mr neem af en toe ook verlof. We mogen het niet opsparen. Met winsto.n rij ik momenteel niet. Laatste keer afgevallen en de quarantaine begon net. Hij was wel vaker de aap laatste tijd en wil eerlijk gezegd niet in het ziekenhuis belanden. Alleen denk ik dat de eigenaar het niet zo fijn vind dat ik hem niet kom rijden.

Canch "rij" ik wel twee keer in de week in de paddock. Mr slechts heel licht om spieren wat te onderhouden. Echt rijden kan ik daar niet. Paddock ligt hard, oneffen en te klein. Dus tis vnl stappen en beetje draven.

Ik ben wel volop beginnen lopen terug en probeer erg om mn hartslag te letten. Die is nl veel te hoog.

Voor derest niet veel nieuws aangezien er geen vooruitzichten zijn :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:58

Oei Daaphh dat was nu niet de verandering die ik gedacht had. Veel sterkte alsnog. Hoe gaat het werk bij jullie op de ambulance?

@ Florence: ja, ik kom (beperkt) in contact met positieve mensen. We hebben nu 2 bewoners op onze afdeling gehad. Voor de veiligheid van personeel en andere bewoners verhuizen zij wel telkens zo snel mogelijk naar de covid-afdeling die intussen voorzien is.
Qua bescherming is het niet ideaal werken maar we hebben wel redelijk wat materiaal. En vergeleken met andere plekken denk ik dat we alsnog niet mogen klagen. Wij lopen sinds het begin standaard met handschoenen en mondmasker en sedert vorige week ook met spatmasker.

Ik heb vandaag mijn eerste dagje vrij na een "werkweek" van 9 dagen op rij, telkens 8 tot 11u/dag. Dus waar het kan doe ik eens iets met de paarden maar voorlopig is dat niet meer dan longeren en als de fut er nog is uitstappen aan de hand, blokje rond van 1,5km ongeveer.

Wat mij het meeste stoort is dat ik altijd maar op laatste moment mijn werkschema weet. Enorm frustrerend. Morgen heb ik 8-16 en daarna is het gewoon nog niet eens bekeken. Ik wil wat kleine werkjes doen op de weide, de smid moet komen maar ik kan dus NIKS plannen.

@mila: ik ga niet meer te paard wandelen. Als ik op de weide bezig ben zie ik zo om de 20-30 minuten de wijkagent langsrijden ter controle. Ik ga die gok niet nemen om nu een boete te krijgen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 22:53

Wandelen zou wel weer mogen, al is het nog officieel te bevestigen. Misschien dat ik toch maar klein rondje maak in de buurt van de stal. ;) Tenzij dat ze alsnog expliciet meedelen dat het toch niet mag.

Daphne, je bent n topper en alles komt op z'n pootjes terecht! Keigoed bezig op je job! Ik had die verandering al rapper in 't snotje ;) Vond t niet positief klinken, ik hoop dat je t al beter/goed hebt verwerkt!

Varekaj crazy uren ook van jou! Moet hatelijk zijn die onzekerheid. Maar ook zotgoe bezig zeg.

Al de rest, goeie gezondheid he!

Bij mij steekt t soms zwaar tegen. ;) Ben eigenlijk een eerder introverte persoon, eerste week thuis was van ooohh chill! Maar nu heb ik toch nood aan batterijtje laden met vrienden!

Luxor staat nu op zijn dikst ooit :+ maar voor een paard niet té dik :P allergische reacties nog gehad mr nog maar in januari begonnen met immunotherapie en ten vroegste binnen 3 maand eerste verbeteringen maar kan tot 6 à 8 maand duren. Dus nog wat afwachten! :j

Efjes ook periode gehad dat Luxor een echt varken was. Veel vallen enzo. Maar we zijn erdoor en Luxor loopt goed!

Oja, zaterdag voor het eerst weer op zomerwei met veeellll gras. Maandag 2 ijzers kwijt, dinsdag nog ene :+ Gelukkig kwam smid en wonder boven wonder, ik heb alle ijzers terug gevonden. :') Nu blijven ze er voorlopig op. :P en nu ook al 3 dagen op een rij dat hij zijn halster kwijt speelt. Echt... :+ Maarja... <3 Gewoon nog weekje op blijven en tis goed!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:28

Als er niet buiten gereden mag worden ben ik van zin om Icaro van de ijzers te halen voorlopig. Mocht het wel terug toegelaten worden dan zou ik ze laten vervangen, wil toch well regelmatig de baan op dan. Ze mogen er alleen haast mee maken met die berichtgeving want ik wil de smid kunnen inplannen :+

En nog steeds geen uren gekend voor de komende dagen :$ moet straks maar kijken of ik iemand van de directie ervoor te pakken kan krijgen en anders "wachten tot maandag en voorlopig de uren van X doen".

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:12

Yesss vanaf maandag terug deftig trainen met canch. Cant wait!

Met Winston ben ik ondertussen ook weer in gang, echter met een klein hartje. Vertrouwen is wat weg precies. Steek het ook gewoon teveel in mn hoofd. Het is er alleen lastig uit krijgen!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:44

Ik krijg pas maandag (vrije dag) mijn uurrooster voor de komende week dus ik vrees dat les plannen hier nog niet voor direct zal zijn. Ik ben wss niet de enige en vermoed dat alles tegen dan al lang en breed volzet zit.

Vanaf maandag wel terug naar 30u/week. Toch iets positief.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:25

Geen leuk nieuws Daaaph! Ik had het niet zien aankomen. Hoelang waren jullie samen?

Verder nog slecht nieuws hier. Deze vrijdag naar de bos*dreef geweest voor Colorado. Na 15minuten wist de dierenarts al wat hij had. Een echo bevestigde helaas zijn idee, een bloedklonter die de bloed toevoer naar zijn achterbeen verhindert. De klonter zit net op de splitsing van een ader, meer naar de ene kant, een klein beetje naar zijn ander been. Dit verklaart waarom hij in het verleden ook soms zijn andere been op trok na intensievere beweging.
Ze beschrijven het gevoel als lopen met een slapende voet.

Er is nog weinig studie over gedaan, ze zien dit 1 tot max. 2 keer op een jaar. Er is 1 kliniek in Nederland die dit weghaalt maar ook met nog niet veel ervaring. Het is ook risicovol aangezien dit bij paarden toch grote aders zijn en de kans op een bloeding is groot. Hij krijgt nu bloedverdunner maar erg oud zal hij niet worden |( .

Had ik er vroeger naar laten kijken dan kon hij eerder medicatie krijgen en ging de klonter misschien niet zo groot geworden zijn. Maar in Merelbeke vonden ze het helaas niet.

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:34

Dat is verschrikkelijk nieuws om te krijgen, veel sterkte!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:32

Sterkte Florence!! Serieuze domper |(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:51

Wat een pech! Veel sterkte

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:13

Pfff ja, de tranen springen nog steeds in mijn ogen. In het verslag staat ook duidelijk 'nog minimale passage van bloed mogelijk'. Voorlopig is hij blij, voeten voelen niet kouder aan maar hij zet hem wel vaak op rust. Het is een kwestie van tijd voor de klonter de volledige toevoer dichtmaakt en hij verlamd zal worden. Geen idee of dit maanden of jaren zal zijn... |(

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:06

zonde Florence :( t zit je ook echt niet mee! Is dit dan een blessure of een aangeboren afwijking die na verloop van tijd slechter wordt? Is echt iets dat ik nog nooit gehoord heb, maar wel heftig als ik het zo hoor. Vervelend ook dat je totaal niet weet hoe lang hij er nog relatief goed mee zal zijn...

Hoe gaat t met de trainingen voor de rest? Kunnen jullie zich nog een beetje motiveren zonder wedstrijden in het vooruitzicht? Ik heb die van mij toch maar terug een beetje opgepakt. Voorlopig enkel aan de longe en wat kleine stapritjes, maar hij loopt eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Zal eens een foto'tje of filmpje proberen maken :+ heb ook eens contact opgenomen met een nieuwe zadelpasser, kwestie van met een schone lei terug te beginnen. Ging vroeger een paar keer bij waar ik het zadel kocht maar totaal niet tevreden van, en ook al weer veel te lang geleden. En wie weet koop ik mij toch ook nog eens een deftig dressuurzadel :')