Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 11:04

En dacht het dat ik je niet meer ging kruisen in Moorsele. Maarja niet erg, heb de eerste keer ginder graag niet teveel pottekijkers. :') Zie dat ik daar flaters bega hahah

Ik zou eigenlijk echt zo'n bodybandage moeten aanschaffen. -O- Want zelf onder zadel is t iets korter door 't dekje. Thans zadel past perfect volgens 2 zadelpassers, wolletje erbij en ik singel stevig genoeg aan.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:23

Lijkt mij een moeilijke situatie Florence, ik denk ook dat je wel heel veel tijd zal nodig hebben, en dat zal op lange termijn misschien demotiverend werken. Ik hoop dat er met je schoonmama iets uit de bus komt!

Bij ons is het ook mogelijk om de piste te huren, we zitten in E.ke, ook een beetje jou regio denk ik?

Ik ben ook wel blij met mijn stal. Voor de mensen die continue op verplaatsing moeten om te rijden, lijkt mij echt vermoeiend. Chapeau voor jullie. _/-\o_ Aan huis is voor mij wel ook een droom, maar dat zit er niet echt in vrees ik.

De mijten hier bij Shadow zijn ook onder controle, maar zijn benen stonden ook echt vreselijk. Ik schrok van de wondjes die onder zen sokken vandaan komen. Dus hij is nu ook sokloos, zoals het een echte sportfjord beaamd. :')

Ik wil suuuuper graag naar de zee. Ik ben al een hele tijd aan't zagen tegen mijn papa om eens te gaan, maar die negeert mij subtiel. Shadow zou denk ik de tijd van zijn leven hebben. Als er iemand nog een plaatsje vrijheeft, wil ik zeker ook eens mee.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:39

Ik heb altijd een plekje vrij, dus als ik niet te ver om moet kan er gerust iemand mee. Ik woon vlak aan de E 34

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:07

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:17

Ik vrees dat ik op niet veel mensen hun route zal liggen. Ik sta heel dicht bij de E17, afrit De Pinte!

Ja da kan ik mij voorstellen Varekaj, ik moest voor ik verhuisde een halfuur rijden naar Shadow elke dag, en bah, daar werd ik écht onnozel van.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:23

Denk dat ik daarin wel sjans heb. Paarden staan aan huis en de binnenpiste ligt op max 10min rijden.

Edit: ik heb thuis ook een piste liggen. Maar is niet van super kwaliteit maar in de zomer ligt ze altijd goed :j In de winter, als het veel regent, moet ik wel bijna dagelijks naar de binnepiste als ik wil rijden.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:05

ZOoooooo wat gaan jullie snel :P ik wist eigenlijk zelfs niet meer dat dit topic al zo lang bestaat! Zie posts met Antonius haar dochter die 8 maand was, hahaha. Long time ago :D Veel gebeurd in die jaren. Echt leuk om alles eens terug te lezen. Superleuk gedaan Hanne!

Mensen zeggen altijd dat ik een te druk schema heb maar jullie zijn precies minstens even erg :+ op een gemiddelde dag sta ik op om kwart voor zeven en zorg dan dat ik op de trein zit rond kwart voor acht, dan ben ik om negen uur op mijn werk in Brussel. Werk daar nog maar sinds kort, is een keuringsinstelling die kwaliteitscontroles doet bij supermarkten etc. Ms kom ik dus ooit nog wel eens professioneel in contact met jou PP ;) mijn schoonbroer werkt trouwens sinds kort ook bij VDM, misschien kom je die ook nog wel eens tegen :+ (C., zelfde achternaam als mijn vriend). 'S avonds ben ik dan rond half zeven thuis. Dan eten maken en wat opruimen en vervolgens ofwel pony rijden (ook een 3u uitje zoals bij de meeste), of naar de fitness (2-3x per week), of lopen (3-4x per week). De paarden krijgen bij ons één keer per dag eten dus dat is ook altijd 's avonds (half uurtje werk als we het samen doen). Ze lopen 24/24 buiten maar krijgen ook onbeperkt hooi bij en een schepje krachtvoer. Zit dus zelden voor elf uur in bed. En eens per week ook wel eens een avondje niets doen, netflix fans :Y). Momenteel werk ik door omstandigheden wel ook maar 4/5 dus dat is ideaal om huishouden bij te houden en eens 's avonds niet op speed te moeten leven :P

Ik heb trouwens ook goed nieuws. Ben vorige week op controle geweest bij mijn dierenarts en die was heel aangenaam verrast. Hij vond dat hij mooi soepel was en zag eigenlijk geen reden om hem op dit moment te behandelen. HIj zei "ik zou em zelfs keuren voor verkoop" haha. Dat ij dat nog mag meemaken op zijn 15de... Super fijn nieuws dus *\o/* Hij heeft enkel een poedertje meegegeven om de spieropbouw wat te ondersteunen als ik hem nu verder terug opbouw naar de crossen toe. Grappig detail. De dag nadat ik hiermee startte waren de merries hier thuis spontaan hengstig en meneer helemaal t mannetje 8-) Waarschijnlijk stom toeval maar toch hilarisch. DA had ook gewaarschuwd dat hij er frisser van kon worden, dat heb ik gemerkt. Maar bon t blijft een braveke :D.

Welkom trouwens Hifive! Grappig dat je "ook" springt met een quarter. Die van mij vermoeden we dat er ook wel een deel quarter in zit, en daar schrikt iedereen ook altijd van dat die best een ok techniek heeft. Hoe groot is die van u? Heeft hij wel een vol papier? Hier ligt de limiet ook wel rond 1m, dan moet het al allemaal redelijk juist zitten. Wij rijden dus fanatiek communautaire crossen :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 13:15

Ohhh lene das supergoed nieuws!! :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:44

wat een goed nieuws lene! Wil dat zeggen dat je dan weer nationaal gaat crossen?

Gaat hier iemand naar de stage van L*isa S*abbe?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:55

Goed nieuws allemaal lene!

Tis een zij :-) merrie van 1m60 (net niet denk ik, is niet officieel gemeten). Haar papa is Custom Wrangler (1999), mama kan ik even niet opkomen, heb de papieren niet bij de hand. Ze is van 2006 en heb haar in 2013 gekocht als wandelpaardje. Van wedstrijden was toen nog geen sprake. En daarvoor is dit het ultieme paard. Echt waar, zo een koel karakter heb ik nog nooit gezien. Die kan je moeilijk van haar voetstuk brengen, of tis dat de dierenarts langskomt :')
Ze was western beleerd en heb een tijd verder gereden met westernzadel maar was toch mijn ding niet. Dus overgeschakeld naar het Engels. Een grote aanpassing was dat niet.

Op jumping word ik wel snel nagekeken en hebben de mensen vooroordelen maar eens ze zien springen dan bedenken ze zich wel :D Maar ik moet geen al te hoge doelen hebben met haar. Die mag ik wel hebben met mijn bonte :D

Heb je een foto van je "halve" quarter?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:56

Ik ben trouwens pr.oductiepl.anner bij een o.lie bedrijf in het G.entse :-)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:59

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:50

Haha zij sorry^^ Tis een palomino, in het D-pony formaat :) Hij heeft vooral van zichzelf een ferme boeg en kont, en nogal de stereotiepe kaken van een quarter. Officieel is hij ingeschreven in het appaloosa stamboek maar heb geen idee van zijn afstamming. Een vuilnisbakje :D die van jou is dus een echte volle quarter, leuk. Het coole karakter heeft hij ook wel. Hij kan héél fanatiek zijn in de cross, maar het moment dat je finisht gaat die onmiddelijk terug in chill modus. En op de baan is hij ook echt superbraaf. Hij heeft jaren met kleine kindjes lessen gelopen en daar was hij ook perfect mee te vertrouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had eigenlijk nog geen doel voor dit jaar Millie :') wou eerst deze controle afwachten en heb echt weinig gereden de laatste tijd. Zou graag Arville de "OCC" rijden (80), Baarle-Nassau heb ik mij ook ingeschreven (70). De week nadien is die in Nederland wel dichter maar heb mij zelf ingeschreven in een 25km wedstrijd dusja kan moeilijk op twee plaatsen tegelijk zijn :D en dan deze zomer nog wat OCC's 80 of 90; Neem geen nationale licentie, is mij te duur voor die paar wedstrijden dat ik zou rijden. Ik zou misschien wel naar die training in Ware.gem gaan maar het terrein daar heb ik alleen al zo vaak gedaan :D

Welke proef rijd je in FHE Antonius? Misschien kom ik wel eens piepen

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:32

Baarle Nassau doe ik ook in de 90 cm.
Ik vrees alleen dat er niet zoveel occ's gaan zijn of je moet al heel ver in de walen rijden denk ik.

Ik zou me wel durven inschrijven, gewoon voor de routine en ook ja eigenlijk heb ik niet zoveel ervaring in crossen zelf. ik ga wel al jaren mee en heb wel wat occ en zo gelopen maar eigenlijk echt zoveel ervaring heb ik er niet in. Je kan altijd bij leren. en de prijs valt ook heel goed mee.

Mijn paard die jammer genoeg veel te vroeg overleden is. Was ook een mick mack van vanalles. Toen hij in de dierenkliniek stond zeiden ze dat hij wel heel veel mee had van een quarter. Hij was ook niet super groot 1m60 maar was wel force gebouwd, dikke poep, brede schouders, maar in mijn ogen een pareltje. Hij was als hij wat volwassener was heel cool in zijn hoofd, nooit naar niks kijken en overal door en over! Hij sprong wel met gemak 1m10 - 1m20 op parcours.
Als je eens denk dat ik dat vroeger allemaal gedaan heb en nu in mijn broek doe om 1m te springen :p

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 15:41

Haha MF herkenbaar. :P Ik was een routinier in de 80cm, maar nu stress ik al voor zondag :P

Foto's van je vorig paard?

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:42

Diep de Walen in was vorig jaar ook al de enige optie :') Maar dan maken wij er een weekendje van dus dat vind ik nog niet zo verschrikkelijk :D Al zou er in Minderhout ook één komen (jumpcross dan wel), en Diepenbeek dacht ik?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:53

Echt een knapperd lene! Er zitten inderdaad kenmerken in van de mijne, die forse achterbumper, brede schouders en zware kaken.
Van waar ben je ergens? Ik zie dat je ook vaak in Nederland zit, dus wellicht niet ver van de grens?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 16:29

Deze zou ook een grappige geweest zijn voor de OP. :+

Antonius schreef:
Alvast gelukkig nieuwjaar!!

En ik heb mijn cadeautje mogen uitpakken... bummer :+
Samshield tok, zo een hele blinkende, glimmende (nazi) helm :') vind hem spuuglelijk!! Echt vreemd dat mijn man dit mooi vindt, want hij heeft voor zulke dingen normaal gezien betere smaak...
Enfin, inwisselen hopelijk voor een bon en dan maar eens sparen voor een dressuurzadel :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:02

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:22

varekaj: als het een troost mag zijn het was van mij ook echt niet goed in vergelijking met dinsdag.
Ze was zo actief en blijven lopen. Khad wel goeie stukken dat ze eigenlijk van in een mooie houding naar lang en diep kwam en terug ( wat ik moest veel moest doen). Maar altijd zo doordrammen :( vandaag ga ze terug een paar uur buiten en morgen aan de longe.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:34

Troost je met de gedachte dat het niet altijd goed kan gaan. Anders zou het ook maar saai zijn, niet?
Iedereen heeft wel eens een mindere les.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:22

Ik vind je palomino ook heel leuk Iene! Super dat hij nog in zo'n goeie conditie is. Daar ben ik jaloers op!

Ik herken je probleem Mila_Furrie, daar liep ik met Shadow continue tegenaan. Drammen, drammen, trekken, hem sterk maken, niet ontspannen. Nu vraag ik mij soms af of dat kwam door dat hij misschien had en dat zo uitte, maar ik denk het niet. Dit weekend heb ik mij weer moeten kwaad maken. We waren gaan wandelen met een stalgenoot, en het was lang geleden dat hij hem nog zo sterk maakte. Ik voelde zo op een bepaald punt dat hij ging omdraaien en de kortste weg naar huis ging lopen. Ik ben er dan afgesprongen en mij echt kwaad gemaakt, een stuk te voet, en dan er terug op. Hij begon weer te dribbelen maar was wel beter onder controle. Heb hem dan als thuis waren even aan het werk gezet in de buitenpiste en verdorie, peper in zen gat. Het enige wat hij kon doen was koersen. }:) Maar sommige stukken was hij echt aan het marcheren, wauw. Ik zou zo graag terug een beetje dressuurmatig trainen maar ik durf het niet aan. Zo zonde, ponylief zit vol energie nog.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:05

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 12:26

Vervelend Varekaj...

Met dat je hebt vanaf hij meer opgericht moet worden, staakt hij. Zou hij mss ergens vast zitten waardoor hij staakt? Mss eens checken door een osteo ofzo? Of mss ligt het aan het bit waarvan hij niet graag teveel contact krijgt, mss bitfitter laten komen? Of doet hij dit ook bitloos bvb? Ik ben gewoon vanalles aan het proberen bedenken! Vreemd met gewoon los contact dat hij wel als een elastiekje beweegt.

Luxor gaat zeer goed de laatste tijd, maar soms kan het ook wel een koppige aap zijn. ;) Bvb achteruit gaan kan hij. Laatst koste het hem precies de grootste moeite van de wereld om paar voetjes te verzetten. Ik heb dan ook eens streng geweest en die teugels even strak naar achteren getrokken. Toen was hij wel wakker en vroeg ik het op een normale manier weer en hup zeer mooi en ontspannen recht naar achteren... Precies dat het geen moeite nodig had. Daarna uitvoerig beloond en de oefening ook niet meer gevraagd omdat hij het zeer mooi deed.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 12:33

Mss J*elle H*oorens ofzo laten komen om eens te rijden en het problematiek aan te tonen en dat hij mss osteopatisch en/of rijtechnisch kan helpen? Ik vind het handig dat hij beide beheerst! :j