Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Oefencross verzamellijst 2018

 
Profiel   

moonsparkle schreef
Beetje offtopic maar heeft iemand ervaring met die cross bij jacobs? Ik zou volgende keer dat ze het weer organiseren graag op een manegepaard van hun een crossles willen doen.


Niet met de cross training, wel 1 keer de oefencross gereden en dat was niet voor herhaling vatbaar. :n[/quote]

Geldt voor mij ook. Organisatie is prima. Hindernissen ook mooi en uitdagend. Maar mijn pony kon er moeilijk in ritme komen en er zijn veel opstoppingen.[/quote]

Die opstoppingen zijn nog gevaarlijk ook. En Ruiters die van twee kanten komen en over de zelfde hindernis moeten terwijl er niet gefloten wordt. Het was een bijzondere ervaring.
Bij mij stond er ook niemand bij de start. Maar er werd wel gebruld dat ik moest wachten op een seintje. Dat zou zo een 2 minuten duren. Na ruim 10 minuten bij de start en een intussen doorgedraaid paard kreeg ik vanuit de verte dan eindelijk een seintje. Toen moest ik met dat doorgedraaide paard nog langs een gezinnetje inclusief kinderwagen. Die werden ook niet gefloten dat ze aan de kant moesten. Dus die liepen daar onschuldig maar levensgevaarlijk in de weg, midden op het pad!
En opbouwend commentaar werd niet gewaardeerd. ‘Ze doen het al jaren zo en het gaat altijd goed’ was het antwoord.
Jammer want het gebied daar is super gaaf om een mooie cross te rijden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 08:25 



 
Profiel   

Oh wow, totaal niet mijn ervaring, ook gister weer een leuke cross daar gereden :)
Het is natuurlijk een oefencross dus onderweg haal je wel eens wat in of moet je even wachten, maar bij elke hindernis werd gecontroleerd en ook goed gefloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 08:34 



 
Profiel   

En staat alles nu wel vast? Aantal jaar terug geweest en weer omgekeerd na lopen. Meeste hindernissen stonden niet vast. Heel gevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 08:39 



 
Profiel   

November108 schreef
Oh wow, totaal niet mijn ervaring, ook gister weer een leuke cross daar gereden :)
Het is natuurlijk een oefencross dus onderweg haal je wel eens wat in of moet je even wachten, maar bij elke hindernis werd gecontroleerd en ook goed gefloten.


Goed om te horen! Misschien hebben ze dan toch een beter plan van aanpak tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 09:42 



 
Profiel   

En de bodem is op veel plekken bizar zwaar. Ook in bochten ed. Hindernissen zijn houtje touwtje en je kan echt niet het hele parcours in galop afleggen door de krappe bochten die erin zitten. (Tenzij je je paard kapot wil hebben). Ik ben dit jaar nog geweest, vrij recent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 09:42 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
November108 schreef
Oh wow, totaal niet mijn ervaring, ook gister weer een leuke cross daar gereden :)
Het is natuurlijk een oefencross dus onderweg haal je wel eens wat in of moet je even wachten, maar bij elke hindernis werd gecontroleerd en ook goed gefloten.


Goed om te horen! Misschien hebben ze dan toch een beter plan van aanpak tegenwoordig.


Even wachten is helaas niet altijd aan de orde. Ik zou willen dat het anders was maar door te korte tijd was mijn pony erg in de modus je bekiekt t maar, ik ga achter die ander aan. Omdat we al tig keren stil gestaan hebben. Terwijl ze meerdere crossen gelopen heeft die ze prima in haar eentje liep.
Ik heb uiteindelijk iemand ingehaald bij het treintje die haar paard over t kolenstukje stuurde. Die van mij dacht, yes, de volgende sprong. En heb ik er maar over t blauwe stukje gestuurd. Dat ik er uiteindelijk zo maar veilig bij vandaan bleef. Het was echt drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 10:32 



 
Profiel   

Ah balen dat jullie die ervaring hebben. Ik vond het prima te doen, heb onderweg wel mensen ingehaald maar bij aankondiging gingen zij netjes aan de kant of als er iemand voor de sprong stilstond werden ze even aan de kant gestuurd door de mensen die erbij stonden. Eerder dit jaar veel bochtenwerk (vind ik overigens heel leuk), dit keer waren het alleen rechte lijnen en ik vond het een heerlijke bodem vergeleken de kleigrond waar ik vandaan kom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 17:20 



 
Profiel   

[SGW] Oefencross verzamellijst 2019

Ik heb voor 2019 een sticky topic aangemaakt :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-19 00:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen