SGW Markelo Potdijk 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carbus
Berichten: 246
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:31

Koekeroekus schreef:
Buxus bomen al terug? :')

Sommige mensen snap je ook echt niet.


Hahaha ja wat grap! We hebben ze weer terug. We zitten trouwens vol op enkele plekjes op zaterdag na :o

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:32

Carrbus, mag ik vragen wat jullie tov vorig jaar veranderd hebben! Welke door de ruiters aangeven punten zijn aangepast?

Carbus
Berichten: 246
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:06

Sim schreef:
Carrbus, mag ik vragen wat jullie tov vorig jaar veranderd hebben! Welke door de ruiters aangeven punten zijn aangepast?


Ik weet niet precies wat er aangegeven is door de ruiters vorig jaar dus daar kan ik geen antwoord op geven.

PBXC
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:17

Sim, ik kan daar iets over zeggen. Aantal combinatiesprongen is vermindert en degene die er nog in staan zijn vereenvoudigt De afsprong waar de meeste problemen ontstonden is aangepast en voor de lagere klassen eruit gehaald. Het plaatsen van hindernissen op de bulten in de crossbaan in tot een minimum beperkt omdat na het omhoog galopperen er in veel gevallen onvoldoende impuls is om een sprong te kunnen maken. Het blijft uiteraard een wedstrijd.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:17

Carbus schreef:
Sim schreef:
Carrbus, mag ik vragen wat jullie tov vorig jaar veranderd hebben! Welke door de ruiters aangeven punten zijn aangepast?


Ik weet niet precies wat er aangegeven is door de ruiters vorig jaar dus daar kan ik geen antwoord op geven.


Huh? Je geeft toch aan dat er iets met het commentaar is gedaan? Weet je wat er is veranderd dan? Is de crossbouw bv aangepast zodat het nu eerlijker is tov de paarden?

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:18

PBXC schreef:
Sim, ik kan daar iets over zeggen. Aantal combinatiesprongen is vermindert en degene die er nog in staan zijn vereenvoudigt De afsprong waar de meeste problemen ontstonden is aangepast en voor de lagere klassen eruit gehaald. Het plaatsen van hindernissen op de bulten in de crossbaan in tot een minimum beperkt omdat na het omhoog galopperen er in veel gevallen onvoldoende impuls is om een sprong te kunnen maken. Het blijft uiteraard een wedstrijd.


Dank je, dat vind ik positief klinken.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:27

Vind ik ook positief klinken. Maar hier waxhten we alsnog in ieder geval een jaartje af.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 06:00

Ik vind het ook positief klinken. Heel misschien dat ik me nog opgeef voor de L als ik niet van de wachtlijst voor de M in maarsbergen af kom

Seizoen is net begonnen en loopt nu al niet zoals gepland met bij chaam een ziek paard en nu voor mb een wachtlijstpositie

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:26

Voorlopige startlijsten staan er al op!

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:54

Benieuwd naar de cross dit jaar! :)

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:55

Ik moet rond 10 uur dressuur rijden, moet voor de dressuur cross lopen en het is 1,5 uur rijden. Dus wij mogen vroeg weg :D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:31

Ik heb me net opgegeven voor de klasse L. Kom ik er in maarsbergen niet tussen dan heb ik in elk geval een cross staan

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:19

Hier dressuur 10.10, springen 13.20 en cross 13.50 uur. Kan mooi tussendoor lopen! :D

PBXC
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-04-18

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:35

Voor de klasse B ABC-pony's is afzonderlijke cross gebouwd. Zijn er in jou omgeving ruitertjes die het crossen willen proberen breng ze op de hoogte van deze mogelijkheid.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:52

Hier voor de eerste keer naar Markelo.. doordat het later in april is nu valt het niet meer samen met Etten leur (of vlak bij etten leur)..

Ben benieuwd in die omgeving is het altijd mooi crossen dus laat me lekker verassen en pittig mag best! tegenwoordig wordt er overal maar simpel gebouwd omdat de ruiters / amazones meteen beginnen te klagen als er een keer een pittig parcours staat...

Kwam er vandaag nogmaals achter hoe slecht mensen feedback kunnen verdragen (positief of negatief) maar ook in de crossen geldt pittig of simpel kijk eerst naar jezelf! misschien ben je net op dat niveau en vind je het moeilijk terwijl je misschien een half jaar later over dat parcours heel simpel denkt, als we met de top mee willen blijven doen zullen we in de breedte sport al moeten beginnen om meer van onszelf te gaan eisen en als je er nog niet klaar voor bent is dat niet erg en wil dat alleen maar zeggen dat er nog veel werk (trainingen) aan de winkel is!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 01:20

hier zaterdag om 8:35 dressuur en 10u springen. Moet vooraf dus de cross lopen en uit Amsterdam komen. Heel vroeg op dus, en dat met vrijdag een late dienst tot 00:30.
Zzzzzz, het is hobby he!

ItsMeGaby

Berichten: 636
Geregistreerd: 23-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:34

Ik heb een uurtje tussen de dressuur en het springen! Te krap dus om te verkennen tussendoor.

Weet iemand hoe de afstanden daar zijn qua lopen? Dan kan ik eens gaan rekenen of het verstandiger is om van tevoren te verkennen of vrijdag al heen te gaan:)

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:57

Wij zorgen dat we er zaterdag om 8:30 zijn. Dan heb ik nog 1,5 uur om rugnummer op te halen, cross en springen te lopen en op te zadelen moet om 10:00 uur dressuur rijden.
Vindt het te ver om vrijdag al te gaan verkennen.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:43

nicootjuh schreef:
Hier voor de eerste keer naar Markelo.. doordat het later in april is nu valt het niet meer samen met Etten leur (of vlak bij etten leur)..

Ben benieuwd in die omgeving is het altijd mooi crossen dus laat me lekker verassen en pittig mag best! tegenwoordig wordt er overal maar simpel gebouwd omdat de ruiters / amazones meteen beginnen te klagen als er een keer een pittig parcours staat...

Kwam er vandaag nogmaals achter hoe slecht mensen feedback kunnen verdragen (positief of negatief) maar ook in de crossen geldt pittig of simpel kijk eerst naar jezelf! misschien ben je net op dat niveau en vind je het moeilijk terwijl je misschien een half jaar later over dat parcours heel simpel denkt, als we met de top mee willen blijven doen zullen we in de breedte sport al moeten beginnen om meer van onszelf te gaan eisen en als je er nog niet klaar voor bent is dat niet erg en wil dat alleen maar zeggen dat er nog veel werk (trainingen) aan de winkel is!


Pittig is heel wat anders dan oneerlijk gebouwd en dat is waar de meeste ruiters over vielen.
Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik voldoende ervaring heb om dit te kunnen zeggen.

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:32

ItsMeGaby schreef:
Ik heb een uurtje tussen de dressuur en het springen! Te krap dus om te verkennen tussendoor.

Weet iemand hoe de afstanden daar zijn qua lopen? Dan kan ik eens gaan rekenen of het verstandiger is om van tevoren te verkennen of vrijdag al heen te gaan:)


Ben vorig jaar niet geweest, maar die jaren er voor was het altijd een behoorlijk stuk lopen naar de start of de finish (cross werd op gegeven moment andersom gereden). Durf niet meer te zeggen hoe lang precies, maar lopend zou ik voor alleen dit stukje zeker een kwartier uittrekken.

Marleen_S

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-08
Woonplaats: VARSSELDER

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:38

Wij zijn er ook weer bij in de B. Wordt voor mij de eerste cross weer dit jaar.
Morgen eerst even naar de oefencross in Barchem om er weer een beetje in te komen.
Mijn streven is veilig over de finish te komen, met een beetje mazzel zonder weigeringen en met héééél veel adrenaline ;)

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:33

Startlijst is weer aangepast.
Helaas weer een paar plekjes vroeger gezet.. :))

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:34

Heeft er toevallig al iemand een wandeling met de hond gemaakt over het terrein? :D :D :D

Lisanne000

Berichten: 17
Geregistreerd: 18-04-18

Re: SGW Markelo Potdijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:13

Ik ga zaterdag mijn cross debuut maken samen met mijn pony! *\o/* Wij starten in de klasse B tussen de E pony`s.
Ik ben heel benieuwd! Hoop dat ik zelf niet te zenuwachtig word van de hoogte ofzo, want we kunnen het echt wel :o :j
Ik heb om 12 uur dressuur, kwart voor 3 springen en kwart over 3 mogen we de cross in!

Weet iemand van jullie of het B parcour van de pony`s pittig is?

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:17

Lisanne000 schreef:
Ik ga zaterdag mijn cross debuut maken samen met mijn pony! *\o/* Wij starten in de klasse B tussen de E pony`s.
Ik ben heel benieuwd! Hoop dat ik zelf niet te zenuwachtig word van de hoogte ofzo, want we kunnen het echt wel :o :j
Ik heb om 12 uur dressuur, kwart voor 3 springen en kwart over 3 mogen we de cross in!

Weet iemand van jullie of het B parcour van de pony`s pittig is?


Vorig jaar was het een best pittige B cross, maar ze zeggen dat ze dit jaar wat hebben gedaan met de opmerkingen van vorig jaar. Ik weet verder niet hoe je pony aanpakt, maar wees blij als je de cross rond komt, ga er niet vanuit dat je meteen foutloos rijdt, maar dat geldt in principe voor elke eerste cross.