SGW Oudkarspel 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:54

Hahaha ja ook op zondag, ben jij 224 dan?

Wij moeten alleen wel heeeeeeel ver rijden }:0

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 22:14

Ja klopt 224 :)

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:16

Wij moeten om 9.48 springen en om 10.08 crossen en zijn nummer 144
Ik loop de cross voordat ik moet springen :)

Mies1997
Berichten: 293
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:29

Wat fijn dat je foto’s hebt geplaatst, dankjewel!! Ziet er uit als een fijn rondje, we hebben er zin in. Succes iedereen die morgen al mag :D

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:03

Hier een heerlijke oefencross gereden, we reden het rondje (op 3 hindernissen na) die zondag ook gereden wordt.

Leuke cross!

Wat hierboven gezegd wordt over de witte hekjes ; bij de 2e hindernis loopt het wat af, je gaat dus eigenlijk naar beneden en vlak daarna staat de hindernis.
Goed in het midden rijden en niet te snel willen, de afstand staat al balen omdat het afloopt.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 09:15

Vind wel een beetje apart dat tijdens die oefencross de echte sprongen worden gereden. Dat is toch eigenlijk een beetje een voorsprong nemen op de rest van de deelnemers? Of mocht je alleen mee doen als je BB gaat rijden?

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 06:39

Succes allemaal vandaag! *\o/*

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 16:07

Pfff wat een dag..

Eerst gedressuurd. Ging super ze liep heerlijk. Kwam ook terug in de punten: 194 . Daarmee stond ik na de dressuur op plek 5 !

Toen door naar het springen. Wéér twee pechbalkjes.. gebeurd me iedere keer weer. En dat terwijl we in de les gewoon 1.20m springen :\

Maar oké op zich als we nog foutloos zouden crossen hadden we in ieder geval nog winstpunten.

Maar helaas.. 3 weigeringen.. Ik weet niet wat het was. Was het warmte, was het omdat ik ziek was geweest of reed ik gewoon niet goed? Geen idee.
Als eerste een langsloper op 4B. Tweede keer sprong ze hem wel.
Ophaalbrug ging dan weer wel goed, terwijl ik daar meer tegen op zag 8)7
Vanaf dat punt ging het eigenlijk wel weer lekker. Tot aan die heg voor het tweede water.. Ging ze twee keer langs.. pff

Maar goed, weer een hoop geleerd zeggen we dan maar weer toch ? :j

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:08

jesss_amigo schreef:
Pfff wat een dag..

Eerst gedressuurd. Ging super ze liep heerlijk. Kwam ook terug in de punten: 194 . Daarmee stond ik na de dressuur op plek 5 !

Toen door naar het springen. Wéér twee pechbalkjes.. gebeurd me iedere keer weer. En dat terwijl we in de les gewoon 1.20m springen :\

Maar oké op zich als we nog foutloos zouden crossen hadden we in ieder geval nog winstpunten.

Maar helaas.. 3 weigeringen.. Ik weet niet wat het was. Was het warmte, was het omdat ik ziek was geweest of reed ik gewoon niet goed? Geen idee.
Als eerste een langsloper op 4B. Tweede keer sprong ze hem wel.
Ophaalbrug ging dan weer wel goed, terwijl ik daar meer tegen op zag 8)7
Vanaf dat punt ging het eigenlijk wel weer lekker. Tot aan die heg voor het tweede water.. Ging ze twee keer langs.. pff

Maar goed, weer een hoop geleerd zeggen we dan maar weer toch ? :j


En het was mooi weer!
Gaaf paard heb je :9

Wij hebben ook fijn gedressuurd, 201 punten. Springen ging foutloos en stondeb we 2e. Helaas een weigering in de cross op de opsprong. Maar ach, voor de 3e keer mee op SGW en ben dus best trots :D Jammer vn die 2e plek alleen. :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:25

Ik was er bij de BB paarden (254) (heb momenteel even geen startkaart anders hadden we gewoon B gereden).
Springen simpel foutloos. Toen de cross, we hadden echt een bagger voorbereiding. Vorige week voor het eerst in 1,5 maand weer een gesprongen en crosshindernissen waren September voor het laatst :+
Zonder ijzers ook... En dat was naar := Elke bocht had ze moeite.. was best glad...
Maargoed ze werd iig lekker jolig in de startbox :+
Ging lekker tot de witte hekjes, daar hebben we vaak een issue mee, zeker als we weinig getraind hebben.
Daar 1 stop, voor de piano sloeg ze stil maar kon ik haar nog wel doordrukken en toen was het goed. Daarna een heel fijn stuk. 2e waterbak deed ze ineens moeilijk, dus daar ook nog een stop. Vervolgens liep ze erin of er niks aan de hand was :+
Bij de dierenarts deed ze heel debiel, die kon niet eens meten.. mafbeest := Normaal doet ze zo braaf, weet niet wat ze had :+


Ik vond trouwens dat er heel veel problemen bij het springen waren. Met name bij hindernis 2, zo'n rare hindernis was het imo niet :=
Hoop die niet mochten crossen..

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 18:34

Ja ook op de laatste oxer veel weigeringen gezien..
Wel super zuur hoor als je niet mag crossen.. zeker als je van wat verder weg komt.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:09

Ik ben wel tevreden over mijn rondje in de B paarden.

In het springen 2 weigeringen op 5 (ook daar heb ik er meer zien stoppen, maar idd ook op 2 en op de laatste oxer). weigeringen waren mijn eigen schuld omdat ik niet actief genoeg erop af reed. Vanmorgen wakker gewordne met flinke buikgriep, nog op het pnt gestaan om maar niet te gaan, maar toch geprobeerd en viel dus mee, ookal voelde ik me super slap.

in de cross 1 weiegering op 4a, dat witte hek. daarna gewoon alles super gesprongen, die lieve Gaudi heeft mij echt meegenomen als slappe dweil op zn rug :-)

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:12

Goldie ; dan hebben wij samen ingereden, ik was 259 (in het blauw).

Hier zo trots!
Ik heb een paar harde vallen gemaakt en ben behoorlijk bang geworden.
Met name het springparcours vind ik spannend, daarom gekozen voor BB.

Ik was zo zenuwachtig dat ik weer amper kon ademen :+
Springen ging goed! Op de dubbel had ik 2 balkjes.

De cross zo fijn, ik kon gewoon alleen maar genieten.
Bewust niet zo hard gereden, gewoon goed tempo gezocht.
Op de waterbak had ik langsloper bij de opsprong, ik knalde natuurlijk weer te hard die waterbak in waardoor mn lijntje niet uitkwam.
Met volte vanuit draf opnieuw aangereden en door naar de laatste.
Wat een heerlijke dag!

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:17

Hier helaas ook gestrand in het springen :n Ik ging er vooraf af op de roze oxer. Mega balen zeker omdat deze cross de verste was in afstand van dit seizoen. Toch weer 200km voor moeten rijden :\

Dressuur wel 199.5 en 2e plek, maar ja, had liever de cross gestart ;)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:27

Oef dat is balen....

Bloem24, volgens mij stond je dan ook nog bijna naast me met de trailer, die ertussen was al weg toen :j
Fijn dat je hebt kunnen genieten onderweg :)

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:03

Jemig dames het was dus niet een beste dag gisteren :n

Misschien heel gek, maar ik was he blij met mijn haflinger dame.
Die heeft er tegenwoordig een handje van om te weigeren en dan 3 x en mag ik helaas de cross niet in en dat terwijl ze als ze er overheen gaat geen balk aan raakt.

Gelukkig vandaag wel wat overwonnen wel 2 weigeringen 1 op hindernis 1 die had ik denk ik zelf kunnen voorkomen en 1 op de roze oxer.
Maar was allang blij dat ik door mocht.
Had toch het idee dat door het gerommel in het springparcours het een beetje door ging in de cross en dat terwijl ze die normaal bloeiend door loopt.
1 weigering op de afsprong ik denk dat ik vergat te rijden, 1 bij de schatkist en 1 bij de heg.
Maar toch uit kunnen rijden.
Al met al ben ik hoe gek het voor de meeste is super tevreden :))
Wel 2 wei

Cookies_bilL

Berichten: 54
Geregistreerd: 11-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:50

Oef zo te lezen ook hier veel weigeringen.

Wij hebben ons L dubuut gemaakt en ik ben heel tevreden. Dressuur 187.5 en springen foutloos.
Cross hadden wij een langsloper op het puntje wat na de bult stond. Even miscommunicatie daar. Verder nog wel binnen de tijd dus heel tevreden!
Ga deze week mijn helmcamera beelden op YouTube zetten.

Maureen97
Berichten: 674
Geregistreerd: 15-08-10

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:15

Iemand enig idee wie de fotograaf was ter hoogte van hindernis 8? Paarden B rond startnummer 152.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 17:29

Hmm geen idee. Weet wel dat mijn vriendin de hele dag foto’s heeft gemaakt. Stond tussen de brug en het water. Heeft ook foto’s van de afsprong gemaakt. Celine_famke hier op bokt. Ze heeft een Facebook pagina: Celine Groeneveld fotografie.
Ze is nog bezig met bewerken maar als ze online komen meld ze dit op haar Facebook ;)

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:17

Ik ook niet al te beste dag. Foutloos gesprongen maar 2 weigeringen in de cross terwijl hiervoor alles zo goed ging. Bij 4a vanwege dat houten paard en de opsprong wat ik niet begreep! Wilde hierna L starten en had nog 1 puntje nodig... volgende keer beter

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:29

Wat begreep je niet aan de opsprong dan? Of bedoel je dat je niet snapte dat je paard het niet snapte :P

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:31

@goldie, ik bedoelde jnderdaad dat ik niet begreep dat hij daar weigerende. Normaa gesproken heeft hij geen probleem met opsprongen

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:16

Floor dat had ik precies hetzelfde, heel apart inderdaad :j

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: SGW Oudkarspel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 06:56

Die van mij nam een flinke sprong naar beneden _O-
Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:32

Dat deed die van mij ook, maar ze moest eerst over dat witte latje en dat was een ding denk ik :+ Daarna was het goed :)

https://beta.oypo.nl/nl/505898366f921782?p=3

Deze link zag ik voorbij komen op fb :) foto's staan door elkaar