SGW Renswoude

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:49

Maar dan zit je alsnog met lange tijd wachten er tussen. Dus dan is hc zonde

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:56

Ja wel echt hele lange wachttijden he. Vorig jaar ook al 5 uur en toen gleed ik er heel stom af in de cross.

Dit jaar maar gekozen voor 2 dagen maar ook dat is niet ideaal. 2x spul op de wagen en vanavond laat thuis. (Half 8 en half 10 dressuur)

Nouja we hopen maar dat het fijn gaat, dat maakt een boel goed

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:34

Ik start in de L en mag vanavond al dressuur rijden. Zondagochtend ben ik aanwezig als vrijwilliger. Ben benieuwd naar het parcours! :)

Iedereen alvast veel succes!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:37

Cioccolato schreef:
Maar dan zit je alsnog met lange tijd wachten er tussen. Dus dan is hc zonde


precies dit ja.. HC heeft niet zoveel zin.. en ik wil juist graag de dressuur starten :)

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:30

Maar als je dan het springparcours hebt gereden kun je toch ook wel de cross rond, Elke!

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:32

pfff 7 uur Elke dat is een lange zit. Succes alvast met de cross maar ook met het wachten. Heb je een oppas?

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:35

Voor de mensen die geen Facebook hebben, dit staat sinds vanmiddag op de pagina van De Schalm:

Het is bijna zover, vanavond beginnen we al met de dressuur van het drukke cross weekend op de Schalm. De cross is zo goed als klaar en hieronder vind je de plattagronden met foto's van de hindernissen er bij!

Klasse B: https://en.mycoursewalk.com/coursewalks/13053
Klasse L: https://en.mycoursewalk.com/coursewalks/13054
Klasse M: https://en.mycoursewalk.com/coursewalks/13055

Mijn man is er zondag bij in de B, en we zijn morgen hindernisjury :)

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:14

Heeft iemand een telefoonnummer van de organisatie?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:29

Ik heb vanavond al de cross gelopen voor zondag (B), pfoe dat wordt een leuke uitdaging! Vooral die op- en afsprong combinatie met meteen hindernis 14 erachter aan O:)

Ik was wel benieuwd hoe het met het water gaat, want je hebt hindernis 15 met daarna de waterplas. Op de plattegrond leek het alsof je rechtsom moest, maar linksom is korter lijkt me. Iemand een mening daarvoor? Wil zondag ochtend sws een deelnemer kijken, maar heb niet al te veel tijd :Y)

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:54

DoretteK schreef:
Ik heb vanavond al de cross gelopen voor zondag (B), pfoe dat wordt een leuke uitdaging! Vooral die op- en afsprong combinatie met meteen hindernis 14 erachter aan O:)

Ik was wel benieuwd hoe het met het water gaat, want je hebt hindernis 15 met daarna de waterplas. Op de plattegrond leek het alsof je rechtsom moest, maar linksom is korter lijkt me. Iemand een mening daarvoor? Wil zondag ochtend sws een deelnemer kijken, maar heb niet al te veel tijd :Y)


Je mag links, je mag recht, je mag volgens mij zelfs over het eilandje, staat niks afgevlagd. Ik ga linksom denk ik.
13 AB plus 14 is gewoon rustig aanrijden. Je gaat toch niet als een dolle het gat in, rustig er weer uit en op een paar gecontroleerde galopsprongen naar 14.

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:21

Ik rij 13ab en dan met een volte naar 14.. check nog even het reglement maar volgens mij mag dit gewoon.. bij het water zal het niet veel schelen qua snelheid denk ik. Als je linksom wilt moet je al gauw langzamer als rechtsom..

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:38

Hoe rijden de B ruiters naar 5.. bij coursewalk lijkt hij over de eerste bult te gaan.. vandaag met lopen leek erlangs me handiger. Wat doen jullie?

En weten jullie bij coursewalk wat het vlaggetje met 1? Staat bij compulsory flag 1..

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:18

Hindernis 5 is toch de dubbele afsprong? Daar stonden de groene bordjes im ieder geval. Maar coursewalk geeft als foto een boomstam..

Inderdaad gewoon rustig 13ab. Hoe wil jebde volte rijden? Als je niet je eigen lijn kruist zou het moeten kunnen denk ik.

Ik zag na het lopen ook vlaggetje 1 op de plattegrond, maar heb niet echt een doorgang gezien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:46

DoretteK schreef:
Hindernis 5 is toch de dubbele afsprong? Daar stonden de groene bordjes im ieder geval. Maar coursewalk geeft als foto een boomstam..

Inderdaad gewoon rustig 13ab. Hoe wil jebde volte rijden? Als je niet je eigen lijn kruist zou het moeten kunnen denk ik.

Ik zag na het lopen ook vlaggetje 1 op de plattegrond, maar heb niet echt een doorgang gezien...


De dubbelen afsprong was volgends mij alleen voor de L

Voor de B is hindernis 5 de boomstam boven op de heuvel.

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:13

Hindernis 5 is voor de B inderdaad de boomstam de heuvel af. Ik loop morgen voor de zekerheid nogmaals parcours, als ik coursewalk zo zie heb ik dus een verplichte doorgang gemist?

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:29

Het is allemaal vrij onduidelijk aangegeven. Als je de kans hebt zou ik lopen als je klasse bezig is. En anders je tijd er voor nemen!

Anoniem

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:14

ik vond het ook erg onduidelijk, en onhandig dat je af en toe je eigen lijn kruist. In het M gaf dit af en toe wel problemen waarbij 2 deelnemers onderweg naar een elkaar moesten kruisen. Zelf gelukkig geen last van gehad.

En zelf heerlijk gereden :)

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:12

Oh dan heb ik dus niet goed gelopen vrijdag, maar dacht toch echt dat daar de groene bordjes stonden. Of heb uit automatische de afsprong gedaan, omdat het die vorig jaar wel was... Toch morgenvroeg dan nog maar even snel een paar hindernissen opnieuw lopen. Kan helaas niet als de B al begonnen is want dan zit ik al op mijn paard.

Maar gaat vast goed komen! Fijn dat je lekker gereden hebt Nini_roosje!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:24

weet iemand of er in de B een alternatief is op de brug/afsprong?

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:25

annikavolder schreef:
weet iemand of er in de B een alternatief is op de brug/afsprong?
Nee, staan geen gestreepte vlaggen bij. Heb me er een paar jaar geleden erg druk over gemaakt mt mijn vorige paard en die sprong er zooo simpel vanaf. Gewoon druk houden en terug zitten!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:33

help..... die vind ik echt eng. heb ik in de les ook nog nooit gedurfd...... ogen dicht en gaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34707
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:44

Het vertekent wat maar hij is echt niet hoger als een andere afsprong. In het L vandaag geen problemen bij gezien.

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:16

De brug is echt goed te doen hoor! De meesten vinden de brug enger dan de afsprong. Dus niet te hard er op rijden maar lekker brutaal! Gun ze wel even de tijd om te kijken en in te schatten.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:35

Iedereen die vandaag mag; veel plezier!! Zag een mooie uitdagende cross staan voor de B.

Ik heb gister weer 100% genoten. Laatste paar wedstrijden voelde die niet zoals die altijd is geweest. Maar vandaag was die weer helemaal back in business. Dressuur te kort losgereden(inschattingsfoutje hoe snel we opzadelen), springen sprong die weer overdreven hoog, nam daarbij zelf een balkje mee en ik deed m helemaal verkeerd op de laatste. En de cross...wauwwww dit is het gevoel is zo geweldig, dan maakt het echt geen ene bal uit wat je voor ons zet. Heerlijk! Foutloos, heb wel rustig aan gedaan...eerst moest het gevoel terug. Dus een hele set tijdfouten. Maar zo blij met m'n topper! :)

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:50

Benieuwd naar alle fotografen! Heb al odD gezien en Victor.
Richard de Groot.