SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:26

Ik kwam gister toevallig erlangs dus heb even een kijkje genomen! Van internationaal stond er al wel veel alleen nationaal stond nog voornamelijk aan de kant. Bodem zag er wel heel erg goed uit :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:56

Ik heb een vraagje in het kader van nooit geschoten altijd mis.. weet iemand in de buurt daar een plekje om te slapen met paard? Ik heb al zitten zoeken, maar niets gevonden. Boxen op het terrein zijn voor het hele weekend te huur, maar ik heb alleen van vrijdag op zaterdag nodig en in verhouding is het dan erg duur..

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:01

marije1987 schreef:
Ik heb een vraagje in het kader van nooit geschoten altijd mis.. weet iemand in de buurt daar een plekje om te slapen met paard? Ik heb al zitten zoeken, maar niets gevonden. Boxen op het terrein zijn voor het hele weekend te huur, maar ik heb alleen van vrijdag op zaterdag nodig en in verhouding is het dan erg duur..

Weide of box ? Stuur maar ff pb

MallyBelly

Berichten: 3538
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:07

marije1987 schreef:
Ik heb een vraagje in het kader van nooit geschoten altijd mis.. weet iemand in de buurt daar een plekje om te slapen met paard? Ik heb al zitten zoeken, maar niets gevonden. Boxen op het terrein zijn voor het hele weekend te huur, maar ik heb alleen van vrijdag op zaterdag nodig en in verhouding is het dan erg duur..

Weet je toevallig hoeveel de boxen waren? Miss weet ik nog iets, maar weet niet wat de prijzen waren in geffen.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:29

Melissa1996 schreef:
marije1987 schreef:
Ik heb een vraagje in het kader van nooit geschoten altijd mis.. weet iemand in de buurt daar een plekje om te slapen met paard? Ik heb al zitten zoeken, maar niets gevonden. Boxen op het terrein zijn voor het hele weekend te huur, maar ik heb alleen van vrijdag op zaterdag nodig en in verhouding is het dan erg duur..

Weet je toevallig hoeveel de boxen waren? Miss weet ik nog iets, maar weet niet wat de prijzen waren in geffen.

Heb inmiddels iets kunnen regelen, tip van WendyLotte :)

Ik ben heel benieuwd naar het (l) parcours :D

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:27

Jeeh, mag het hele weekend bij een crosshindernis gaan controleren. Ben erg benieuwd naar "mijn" hindernis maar die krijg ik morgenochtend pas te zien. Terrein ziet er in ieder geval super uit!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:52

Ik heb net gelopen, ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik de finish niet haal ondanks dat het mijn eerste L wedstrijd is. Ik vind dit niet bepaald L-waardig, maar voor mijn eerste L vind ik dat niet heel erg.

Verder erg jammer dat je vandaag gaat lopen zodat je morgen niet hoeft, en dat dan het parcours nog niet af is. Verder ook veel gaten/takken, dus hopelijk geen ongelukken daarmee.

Hindernis 1. Dikke boom
Afbeelding

Hindernis 2. Stro
Afbeelding

Hindernis 3. Tafel? (Goed zoeken)
Afbeelding

Hindernis 4. Geel-groene driehoek
Afbeelding

Hindernis 5. Dubbelsprong bruine bank (Bank + afsprong).
Afbeelding
Afbeelding

Hindernis 6. Dubbelsprong ronde tafel (Opsrong + tafel).
Afbeelding
Afbeelding

Hindernis 7. Geel afdak
Afbeelding

Hindernis 8. Groene boombank (wordt verplaatst?!)
Afbeelding

Hindernis 9. Wit smalletje
Afbeelding

Hindernis 10. Witte boom
Afbeelding

Hindernis 11. Picknick tafel(tje) (Waar dan?!)
Afbeelding

Hindernis 12. Tractorbanden
Afbeelding

Hindernis 13. Schuine heg
Afbeelding

Hindernis 14. Groentje
Afbeelding

Tussen 14 en 15 is er een water doorgang (met hindernissen voor hogere klassen)

Hindernis 15. Boom in water
Afbeelding

Hindernis 16. Dikke boom
Afbeelding

En als bonus omdat er geen uitgang is, terug naar het pad
Afbeelding

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:40

Je moet voor elf langs de waterlijn, aan t eind omhoog draaien en dan over een omgevallen boom. Dus niet die tafel.

Ik heb afgemeld, zo’n waterplas (en Mn hindernis 5) is voor de mijne een maatje te groot. Chaam was ook geen succes en als ik dit had geweten, had ik niet ingeschreven.

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:42

Hmm ziet er idd nog niet heel bijzonder uit... beetje 'ouwe meuk' die hindernissen
Dressuur en springen op gras? Ligt alles beetje normaal bij elkaar?

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 19:42

Hindernis 11 :D

Afbeelding

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:50

Oh toch wel. Ik heb ook niet goed naar de bordjes zie ik. Maar dan moeten ze het niet picknicktafel noemem? :')

Ik heb bordjes gezien naar de springring, maar stond nog niet dus heb verder niet gekeken. Qua afstand durf ik ook niet te zeggen, maar op fb zeiden ze alles dicht bij elkaar... Maar dat is wat overdreven denk ik :Y)

Jammer Lielle! Het is inderdaad veel langs het water, maar zelf vind ik de hindernissen niet bijzonder. Dan was de B in Renswoude moeilijker.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:14

helemaal met je eens, qua hindernissen en moeilijkheid. Langs het water is niet zo'n punt, wel naar het water toespringen (hindernis 5).

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:29

Bekende hond bij hindernis 14 op de foto haha. Ik vind hindernis 3 in de L niet fair na 2 hele banketstaaf hindernissen na de start. Verder vind ik het echt een lachertje. Zeker na de L in Gorssel vorige week. Héél erg jammer dat de cross nog niet klaar was. Geen idee wat de afstand en ideale tijd is. Ook vind ik het erg vreemd dat het reglement van de knhs zegt minimaal 20 sprongen in de L en dit zijn er maar 18. Sommige hindernissen stonden nog niet op de plek, geen idee waar die morgen komen te staan. Héél erg bijzonder allemaal en echt erg jammer. Ook dat het springen nog niet gebouwd was een dat morgen dus nog gelopen moet worden, terwijl ik daar eigenlijk te weinig tijd voor heb.

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:57

Ik kan dus maar blij zijn dat ik niet de tijd had om vandaag al te gaan, zo te lezen. Hoorde al dat het L erg simpel is. Jammer. Ben nu dan wel benieuwd naar wat er internationaal komt te staan.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:10

Ik heb er dus echt geen verstand van, maar die (zeg maar) halve, balken bogen waar je overheen springt en van die driehoeken enzo, waar zijn die dan gebleven ? Daar was ik dan van onder de indruk. Vond ik best hoog en die zagen er heel netjes uit.

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 22:13

Afbeelding

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:19

Ik heb even één van de eerste berichten over de cross op de facebookpagina teruggelezen en daar staat dat de cross mede is bedacht door ruiters en er 3 parcoursbouwers zijn... nou dan weet ik wel wie de 1 en 2* bouwt en waar de hindernissen van Renswoude komen te staan
Ach hoe dan ook het wordt mooi weer morgen en het is de eerste keer dat ze dit organiseren, dus laten we het maar een kansje geven

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 06:18

Ik ben ook zwaar teleurgesteld voor het geen wat ik gisteravond laat nog heb zien staan. Echt belachelijk dat de cross nog niet af is. Ik moet om 11 uur dressuren en kan daarna eigenlijk niet meer lopen dus ik ben benieuwd of ik zo de route zie die ik moet doen...

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:01

Haha Kris, alleen maar erg bijzonder :')
Hindernis 3 is voor mij ook echt de moeilijkste denk ik.

Maar we gaan er een leuke dag van maken!

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:30

187,5 voor de dressuur, redelijk gesprongen en foutloos in de cross. Bagger losrijden voor de dressuur en nog veel beroerder losrijden voor het springen. Ik klaag dus niet! Hopelijk geen enkel paard met een peesblessure na al dat veel te mulle zand!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:37

Niet normaal nee. Zag toen we weg gingen dat ze de losspringhindernissen op de dressuurbaan hadden gezet. Was nog iets beter daar, maar ook veel te slecht...

Ik had in ieder geval ook een foutloos L debuut. Dressuur 173.5, had ook niet meer verwacht. Vond het nog niet tegenvallen voor mij doen O:) Springen helaas twee stomme balkjes (6 en 10), maar cross makkelijk foutloos, met alleen een twijfeling op 5ab door een slechte afstand bij a. Maar paardje sprong toch er van af, ook al was ik het even kwijt :') Wel ruim buiten de tijd, maar dat is altijd lastig omdat ik gauw controle kwijt ben als we erg hard gaan. Dus voor nu tevreden :Y)

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:40

Hier een 1e prijs in de klasse L. 201.5 met dressuur. Springen foutloos en cross ook foutloos ruim(10 seconde) binnen de tijd! Helaas echt 2 uur moeten wachten totdat de voorlopige uitslag er was. Dit duurde enorm lang. In totaal meer dan 2.5 uur wachten na de laatste start tot de prijsuitreiking.

De cross mag voor volgend jaar wel een stuk uitdagender. Er zat geen enkel technisch lijntje in. Zag wel dat veel combinaties moeite hadden met 5AB en 6AB maar alle andere hindernissen waren zeker op B niveau.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:44

Netjes!

Oh dat is ook weer waardeloos. Terwijl de dressuurcoupons ongeveer een uur na de laatste start er waren, dat vond ik nog niet tegenvallen. Ze moeten nog veel leren willen ze het volgend jaar succesvoller overdoen -O-

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 23:35