Sgw Beesd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:31

annikavolder schreef:
Ik zag dat er ook B zonder dressuur is? die stond eerst niet uitgeschreven. ga kijken of ik kan wisselen

Dus ik ben niet gek! Ik heb al gemaild toen iemand ineens zei dat er ook zonder was :’) op mijnknhs kon ik helemaal niet kiezen?

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:50

ah dat kan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34671
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:52

Mijn man wilde wel met dressuur. Ik eigenlijk zonder, vind dat zo'n uitkomst in de B. Lekker vlot thuis. Maar omdat het voor het eerst voor het eggie is met het nieuwe paard wil hij de volledige ervaring hebben. Snap ik ook wel weer want als het lekker gaat dan blijft hij niet lang in de B. En in het L is er niks meer te kiezen.

Danone
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:16

Is dit een goede cross voor een L debuut? *\o/*

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:12

Denk ik wel. Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:02

Nou mijn inschrijving kon niet meer omgezet worden dus wij moeten dressuren zaterdag :') Ben benieuwd..
Met dressuur om 10:22, springen om 13:34 en cross om 14:04 zijn we mooi de hele dag op stap

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:14

Ik vind het nog steeds raar wanneer ze de B zonder dressuur dan toegevoegd hebben... Want veel mensen schrijven gewoon meteen in als het open is, toch raar dat het dan daarna nog veranderd wordt. :Y)

Mijn tijden zijn alweer wat vroeger geworden, hiep hoi :')

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:16

Ik ga B starten met paard 2, paard 1 is niet helemaal fit helaas. Ben benieuwd, merrie van Jazz die normaal Z2 loopt en "al" 2 crosslesjes gelopen heeft. :') Gelukkig kan ze goed springen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34671
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:36

O Jazz dat is niet bepaald bloed waarbij je aan een eventing paard denkt. Grappig.

Ik ben heel benieuwd hoe Hocus het gaat doen hij vond met de cross les alles nog heel spannend in het begin. De hindernissen dan niet. Maar de omgeving wel. Als hij op standje "aan" staat dan gaat het goed. Maar hij moet wel eerst op gang geholpen worden anders gaat hij met de handrem erop lopen en dan ziet hij overal spoken. Maar mijn man heeft goede tips gehad en op het laatst liep hij super. Ook L lijntjes gesprongen. Helaas kan ik zelf niet mee omdat ik met een geblesseerde knie zit. Maar ik hoor vast meteen de verhalen over hoe het gegaan is.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 13:16

Mochten er mensen vandaag al gaan lopen dan zie ik graag foto's haha :D

Danone
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:32

kikkerdril4 schreef:
Mochten er mensen vandaag al gaan lopen dan zie ik graag foto's haha :D


_/-\o_ Yep!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34671
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:25

Mijn man is weer terug. Alles ging goed tot de laatste hindernis. Dat vond Hocus blijkbaar zo spannend dat hij besloot om te keren. En toen viel mijn man eraf. Behalve een deuk in zijn ego niks aan over gehouden.

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:28

SusanH schreef:
Mijn man is weer terug. Alles ging goed tot de laatste hindernis. Dat vond Hocus blijkbaar zo spannend dat hij besloot om te keren. En toen viel mijn man eraf. Behalve een deuk in zijn ego niks aan over gehouden.


Beter dan bij mij. Ik vloog er in het springparcours vanaf. Was nog nooit van hem gevallen. Baalde zo erg dat ik niet kon crossen daardoor. Rotzak. Goede afstand. Wel was ie de hele tijd al wat gespannen doordat het erg groot is en dat kent ie nog niet. Maar zo vuil de ankers uit en omdraaien heeft ie nog nooit eerder gedaan. Volgende x weer beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34671
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:35

O bah.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:41

Oh bah meiden, wat jammer zeg! Gelukkig wel pas op de laatste Susan, het was zo'n mooi parcours!

Ik heb echt genoten van het L parcours. Het stond vorige jaren echt veel makkelijker, maar dit vond ik echt super! Super leuke lijntjes, vooral Trakehner + hekje, blok + picknicktafel + wagen, droge waterbak met afsprong + smalle boom en natuurlijk die gave lange waterbak met opsprong! Die laatste was die zo enthousiast dat ie al 5 meter ervoor afzette :') Maar echt, trakehner geen probleem waarvoor ik zelf wel benauwd was. En dat lijntje met die drie, ik was maar bang dat ie veel te sterk was. Maar niets. Dus jullie kunnen wel horen dat ik tevreden ben!

Dressuur ging niet zo goed (as usual), hij was super schrikkerig, bokte zelfs in de galop. Toen er kindjes langs kwamen rennen was het ook feest. Springen foutloos, maar was niet heel snel. Voor mijn gevoel nou ook weer niet mega langzaam maar was toch 7 seconden buiten de tijd, dus 7 strafpunten :( Cross was ik een halve minuut buiten de tijd, maar dat wordt al beter! We zijn meteen naar huis gegaan, maar als het goed is gaan mijn ouders langs voor de coupon + uitslag :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34671
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:46

Als mijn man over de finish was gekomen was hij bijna 40 sec te snel geweest := gek genoeg ziet het er op film niet zo snel uit. Dressuur was ook netjes met 197 punten. Springen 1 weigering.

Dorette toch mooi je winstpuntje gehaald!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:53

Oh dat is beide netjes! Was de eerste keer toch? Dat gaat zeker goed komen dan! Maar dat is wel snel heuj, dat overkomt mij nou nooit :')

Jep, daar doen we het voor! Wel er even vanuit gaande dat ik minimaal 55% dressuurscore had, maar dat hoop ik wel. Toch mooi 4 wp na 2x L :)

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:31

@suikermeisje, dan was je voor mij. dat was inderdaad een smerige stop. Balen dat je niet meer kon crossen

@susanh; och dat is jammer. misschien ook van die shetland pony's die daar in een keer op het terrein liepen? of waren die er nog niet?

@dorette, fijn dat het zo goed ging!

Bij ons was het niet helemaal top. Dressuur wel goed, met 200 punten. Balkje met het springen, maar in de cross ging hij zo maar in de ankers voor hindernis 3 en 4. en waarom, geen idee. Misschien dat het van de rest af was. want dat veld terug ging weer als een speer. Het water zelfs ingegalloppeerd (tot nu toe wilde die dat alleen in stap). Dat gevoel maar vast houden, en dan volgende keer weer beter *D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34671
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:34

Nee pony's doen hem niks hij vond die hindernis te spannend volgens mijn man.

Nou toch netjes Kelan?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:42

Ik vind het ook netjes Kelan! Die van mij had op dat veld ook wat richtingsproblemen, is toch wel spannend. Maar wel weer netjes het water in, dat is weer mooi meegenomen!

Susan, dat was ook maar een donkere hindernis..

Nou mijn klomp is weer gebroken. Mijn vader stuurt me net een berichtje; ja je was 9e met 185 punten voor de dressuur. Het eerste wat ik dacht: Nou dan zal die jury wel iedereen zo hoog gepunt hebben. Zegt ie meteen daarna: Er waren er maar 2 met hogere punten.
Dat is weer een van de redenen dat ik nooit dressuur. Het klopt echt nooit met mijn verwachtingen. Paard was echt een bommetje vol spanning, bij A afwenden zag ie voor het eerst de bloembak, schrik. Middengalop: we bokken wel een keer en springen lekker naar de andere galop. Middenstap: oh we gaan wel lekker wat draven. Ik snap het niet :')

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:05

We zijn inderdaad in ieder geval gefinished *D
Maar dat had wat mij betreft wel met iets minder weigeringen gemogen :o

Gefeliciteerd met je dressuurpunten Dorette!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:10

Ja dat is wel balen hoor! Vooral als de rest dan zo lekker gaat en dan bij twee van zo'n 'suffe' hindernissen weigeren -O-

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Sgw Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:34

Jammer van die stomme stops.

Vervelendste is dat ie nooit zo heeft gestopt. Hij is wel pas 4,5 maar wel 3x meegeweest op springcc en springen dan foutloos of met een balkje rond. Dit had ik gewoon niet verwacht of aan voelen komen. Voel mezelf stom dat ik het niet voelde maar op film zie ik het ook niet echt aankomen..

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:41

Ik ben ook met een tevreden gevoel naar huis.

Paard was in het losrijden voor de dressuur echt niet te genieten. O:)
Maar in de proef was het beter en daar een 3e plek met 203.

Het springen hadden we 2x een weigering op #3 waar ik niets van snapte.
Dat doet ze anders nooit. En deze hindernis heeft ze al veel vaker gesprongen, nooit een probleem.
Maar gelukkig mocht ik de cross in.

In de cross had ik een weigering op #3 (niet m’n lucky number :') )
En een stop op het lijntje van 3. Ik wilde rechtdoor maar dat vond paard net iets te veel. Dus toch maar de langere route gereden.

super tevreden want heb het hele seizoen maar 1 cross training gevolgd.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Danone
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:47

Ik zag tijdens mijn L cross onderweg enkele fotografen staan! (Sowieso iemand bij de waterbak).
Weet iemand toevallig wie dat waren?