Koudbloeden in de eventing?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:08

mignonne2403 schreef:
Ik rij vandaag om 13.52! Gister het parcours al gelopen, er zitten wel wat flinke hindernissen tussen.
Ik hoop gewoon genoeg tempo te houden en niet te veel op de rem voor sprongen. Vorige week crossles gehad nog van Wieneke Hadderingh en week ervoor Sappemeer, deed hij allebei goed!
[ [url=m/FoLB8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Wk7gx1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga als het lukt morgen parcours lopen en anders gaan we gewoon op de gok voor deze keer

Of iemand zou een gopro filmpje online gooien ‍♀️

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:21

Het is zeer verstandig om gewoon te lopen. Ik ben altijd 2 uur van te voren aanwezig. Zo zie je hoe de bodem is, hoe je aanrijd. Dat zie je niet in een gorpo video.

Maar goed zelf weten uiteraard! Ik loop altijd, om deze reden en je ziet de hindernissen, want op een video is het zoveel lager dan in het echt.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:29

Succes allemaal!

Wij hebben de volgende crossen nog:

6-10 Vasse
13-10 broekelo
27-10 holten
3-11 rekken

Iemand die hier ook nog start?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:09

Broekelo start ik!
Ik zit voor nu nog bij hindernis 1 en 2

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:58

Heb een erg leuke dag gehad, zin in morgen, lekker zelf crossen

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:57

Wij starten om kwart over 2 met de Trekpaarden. Idd, eerst parcours lopen, dan heb je toch een beter idee van de hindernissen.

Hoe is de afsprong?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:29

Santos_05 schreef:
Wij starten om kwart over 2 met de Trekpaarden. Idd, eerst parcours lopen, dan heb je toch een beter idee van de hindernissen.

Hoe is de afsprong?


Valt heel erg mee. Veel paarden waren er wel kijkerig op.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:41

Kan niet meer wijzigen, maar hierbij een filmpje van de afsprong met een Shetlander.


Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:43

Hi hi ‘ :=
En gestart zonder te lopen := := :=
Wat deed Xena het goed!
Eerste 5 hindernissen vond ze dood eng en ze kon nog net geen 10000 kleuren schijten _O-
Maar stiekem elke sprong het te leuk vinden en met de oortjes erop alles springen!
Na die hindernissen ging ze als een speer en heeft ze alleen heel erg fijn gesprongen en haar spanning los gelaten

Natuurlijk hoor je mensen weer achter je rug om klagen over dat je sneller moest, maar het was een OEFEN cross ...
dus laat iedereen gewoon lekker de tijd nemen om alles te leren kennen & vooral als je een 5 jarige onder je kont het zitten ☺️

Ik ben trots op Xena en het zal mij niks boeien wat anderen ervan vinden! Wij hebben een goeie ervaring geboekt en hopen dat meer dat ook gedaan hebben i.p.v. te snel gaan en geen stuur .
Ben 1x aangereden namelijk doordat iemand niet kon remmen bij het stappen ‍♀️ _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe was jullie rondje?

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:37

Wat leuk xxJonique! ziet er goed uit :D

Mijn pony wou dus niet weg bij de andere paarden, dus de eerste 5 hindernissen ging niet zo goed (hij wou steeds omdraaien en in galop weer terug), maar na doorzetten waren we toen vanaf de zakken met zand wel lekker bezig! Vanaf toen heerlijk kunnen rijden, fijn tempo en zonder rem op de hindernissen af :) Het was ook pas de derde oefencross, en de eerste keer dat de cross begon over open veld.Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:04

Vond zo sneu voor je dat hij zo aan het kliere was bij hindernis 2. Heb je wel gefilmd,zou je als je hem wilt ontvangen een mail sturen naar joycekokvideografie@hotmail.com met je startnummer.

Gisteren was ik zelf aan het meedoen. En wou onze beste cross van dit jaar gereden. Met parcours lopen en zaterdag een aantal hindernissen gezien te hebben of we wel de 80 cm zouden springen. Zeker hindernis 10,13,14,16 en 17 vond ik echt hoog!
Maar ze ging zo lekker en zou sowieso tot 9 hoog doen en dan zou ik kijken. En hebben gewoon al die hindernissen gesprongen op hoog. Alleen 24 heb ik laag gesprongen. Enya was kapot en wou het niet verpesten. Vond 24 wel echt hoog en breed.

Afbeelding
Afbeelding

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:15

Onze paarden hadden last van de warmte denk ik. Sprongen allebei niet super, dus wij hebben veel laag gesprongen. Maar... wel een gezellig ritje *\o/*

Afbeelding

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:01

JoycexEnya schreef:
Vond zo sneu voor je dat hij zo aan het kliere was bij hindernis 2. Heb je wel gefilmd,zou je als je hem wilt ontvangen een mail sturen naar joycekokvideografie@hotmail.com met je startnummer.

Gisteren was ik zelf aan het meedoen. En wou onze beste cross van dit jaar gereden. Met parcours lopen en zaterdag een aantal hindernissen gezien te hebben of we wel de 80 cm zouden springen. Zeker hindernis 10,13,14,16 en 17 vond ik echt hoog!
Maar ze ging zo lekker en zou sowieso tot 9 hoog doen en dan zou ik kijken. En hebben gewoon al die hindernissen gesprongen op hoog. Alleen 24 heb ik laag gesprongen. Enya was kapot en wou het niet verpesten. Vond 24 wel echt hoog en breed.

[ [url=m/nwc7Bk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TsBFFP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb je een mailtje gedaan
Ja ze vondt de 1e 5 spannend en daarna blies ze de spanning eruit en kon ik fijn rijden tot het veld daarna kwam de spanning weer

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:01

Ik bedoelde mignonne :o
Zondag deed ik zelf mee :)

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:25

JoycexEnya schreef:
Ik bedoelde mignonne :o
Zondag deed ik zelf mee :)


Oh _O- oeps

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:45

Wat fijn Joyce dat je zo lekker ging!

Achja we hebben nog niet veel ervaring, en ik kom van ver (als in buitenritjes gingen we al op de kletter). Het feit dat ik door heb kunnen rijden en hij niet gewonnen heeft en daarna alsnog heel fijn gelopen en gesprongen heeft ben ik dolblij mee!! De start doen we volgende keer wel wat mee :)
Ik stuur je even een pb!

Hahaha Santos wat een leuke foto! Het was ook wel erg warm!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:17

Leuke foto’s nog van iedereen!

Wij zijn gisteren in Vasse gestart BB. Volgensmij was ik de enige koudbloed heb er verder geen gezien. Eerst moesten we springen, dat ging redelijk. Alleen aan het einde dacht ik oh nou ben ik er bijna. En dat resulteerde in een stop op de laatste. Eigen fout. Daarna wel erover en mochten we gelukkig de cross starten.

Cross ging echt super! Hij heeft hem foutloos uit gelopen. Erg trots op hem, want voorheen durfde hij echt niet te vertrekken van de andere paarden.


Afbeelding
Afbeelding



Aankomend weekend broekelo!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:24


MagicForGold
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:17

Heey hoi,

Vorige week mijn 2e oefencross gereden in Buinen met mijn fjord Tagrit. En het smaakt naar meer! *\o/* *\o/* nog meer mensen die in Buinen gereden hebben?

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:02

Hoi allemaal

Ik dacht schop dit topic even omhoog, heb echt zin om weer te crossen en was net aan het plannen. Dit jaar is echt het doel mijn winstpunt te halen in het springen om echt eventing te starten *\o/*

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:45

Ja ik mag eindelijk officieel gaan starten dus dat hebben we afgelopen zaterdag ook gedaan!

Helaas paar balken in springparcour maar de cross foutloos!

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 08:47

Wauw ontzettend gaaf. Ik hoop dit jaar het ook te kunnen. Wil het weekend van 28 en 29 mei mijn dressuur debuut maken. Dan keihard trainen voor B springen

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:21

JoycexEnya, gaat jullie vast lukken! Ik haalde 3 weken geleden mijn eerste winstpunt in de B springen. Dit ging totaal onvoorbereid en ik ging als een onopgeleid projectiel door het parcour heen :+

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:37

Ja eerst die dressuur punt waar ik al echt zin in heb haha. Heb nu oefencrossen op de planning staan, maar veel waar ook B is. Ik moet even kijken naar een vriendelijk parcours

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:04

Wat leuk dat jullie allemaal crossen met jullie koudbloeden! Ik heb in mei de eerste crossles gepland met mijn fjord. Bij manege Beukers in Oudkarspel, iemand hier wel eens een cross of crossles gedaan?