Koudbloeden in de eventing?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:36

Veel succes twocolors!

Wij hebben gisteren dan gecrosst in Vorden. Leuke cross en goed geregeld. Ik vond het wel spannend hoe xaffier het zou doen met vertrekken, omdat hij daar eerder wel moeite mee had. Sinds afgelopen crossles eigenlijk niet meer. Nu ging dat beide rondjes ook super goed! Dus daar al heel erg blij mee. Eerste rondje op 60 cm gedaan. Maar van sommige kon je ook de hogere al pakken. Dit rondje was wel even wennen, maar wel super stoer dat hij alleen rond liep. 1x even gestrand, maar toen werden we ingehaald en kon ik daar even achter aan. Na 2 hindernissen stopte dat paard en kon ik xaffier er weer voorbij rijden, dus ook super goed! Helaas wel gevallen de eerste keer. Xaf schatte de sprong verkeerd in, waardoor hij wat bleef haken. Rondje verder afgemaakt. Gevraagd of ik op 60 nogmaals kon starten, maar waren al aan ophogen. Dus tweede rondje maar gewoon gestart en hij deed het zo goed! 1 stop maar en had lekker tempo er in.


Een filmpje voor de liefhebbers van 60 cm. Sorry voor gewiebel, moet nog andere houder kopen.


twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:21

Wat een top dag op de Bavaria Scoutdag!

Jake liep zijn beste dressuur proef ooit :D Dus mijn dag kon eigenlijk al niet meer stuk!
Afbeelding
Afbeelding

Met het springen helaas een balkje op 4, hij word iets te makkelijk op deze hoogte :=
Afbeelding
Afbeelding

En de cross ging weer super *\o/* Tijdens het parcour lopen erg zitten twijfelen of ik de grote greppel nam of het kleine slootje, toch op de grote greppel aangereden maar een stop :oo dus toen voor het slootje gegaan wat hij weer in 1 keer sprong!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Super leuk commentaar gehad! We verwachten er niks van, tuurlijk zou het leuk zijn als we geselecteerd worden maar ik ga maar nergens van uit haha! We zullen zien, voor ons was het een dik geslaagde dag +:)+

Sorry voor de foto spam hihi :=

Lotte_Bjorka
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-01-15

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 18:38

Super leuke foto’s! En fijn dat het zo goed ging.
Wij zijn deze week nog even de puntjes op de i aan het zetten voor ons L debuut tijdens SGW Markelo zaterdag *D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:10

Ziet er netjes uit Shelly!

Wat super goed, twocolors. Ook super mooie foto <3

Succes Lotte_Bjorka met jullie debuut.

Ik had vandaag bosrit en oefencross in Staphorst. Nooit meer ga ik daarheen.
Je had geen starttijd, je moest je nummer op een bord schrijven, ben 130 groepen vind ik het niet gek dat dat een en al chaos werd. Ik zou eerst 2 uur moeten wachten, dus zocht ik mijn vriendin even op. Die waren al snel, en ineens werd er gezegd kom gewoon en we gingen vrij vlot achter elkaar aan. Ik had mij alleen opgegeven en moest ineens met 2 andere. En sloot later bij een groep aan, want ze wilde niet alleen.
Tijdens de rit geen problemen gehad ben blij de groep blijven hangen. Bij de pauze dikke opstoping, veel en lang stil staan. Na de pauze was het nog een stukje na de cross en weer opstopping, wat langer moeten wachten, de ambulance kwam en brandweer. Nadat die weg waren starten we, niet om de 2 min maar om de 2 hindernissen. Hier ging ik wel alleen beginnen. Tot de waterbak fijn tempo, iets minder goed ritme. In 1x door de waterbak in galop *\o/* *\o/*
Na de waterbak, zat ik achter mijn groepje, dus ja dan maar zo door. Hindernis 5 lag ik er dus naast. Ik heb geen idee wat er precies gebeurde. Ze sprong wel en stopte daarna, haar voorbenen zaten over de hindernis, hoofdstel viel uit. Gelukkig bleef ze staan. Ben niet meer over die hindernis gegaan (super dom natuurlijk) Maar na de val niet meer fijn ritme en tempo kunnen pakken, waardoor ik hindernissen heb overgeslagen. Het ging beetje net al Bathmen, maar Bathmen kwam door mijn spanning, denk nu ook wel door het vertrouwen.

Sorry voor dit uitgebreiden verhaal, maar in Staphorst zien ze mij niet meer bij de cross.
Volgende is Hooghalen de 80/90 cm, twijfel enorm om niet de 60/70 cm te starten. Even overleggen met mijn instructrice tijdens de springles.

Foto van Bathmen
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:41

Mooie foto’s twocolors. Wanneer hoor je of je geselecteerd bent?

Joyce, ik zag al wat foto’s voorbij komen op instagram van meerdere. Leek echt mega druk. Lijkt me ook niks zeg. Jammer van je van, maar ik heb zaterdag dus denk ik een beetje het zelfde gehad als jou qua vallen.

Heb een foto gekocht van afgelopen zaterdag
Afbeelding

twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:45

Shelly21 schreef:
Mooie foto’s twocolors. Wanneer hoor je of je geselecteerd bent?

Joyce, ik zag al wat foto’s voorbij komen op instagram van meerdere. Leek echt mega druk. Lijkt me ook niks zeg. Jammer van je van, maar ik heb zaterdag dus denk ik een beetje het zelfde gehad als jou qua vallen.

Heb een foto gekocht van afgelopen zaterdag
[ [url=m/hgcRrH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ergens deze week! Dus aan de ene kant spannend maar aan de andere kant niet omdat ik geen verwachtigen ervan heb hahah

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:14

Ik zou ook erg graag met mijn Fries willen starten.
Worden jullie wel eens raar aangekeken op jullie koudbloeden? -O-

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:30

Mensen waren juist heel enthousiast. :)) Ik ben op SGW eigenlijk nog nooit raar aangekeken. Mensen spreken je juist eerder vrolijk erover aan!

Lotte_Bjorka
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 19:31

LaPluche schreef:
Ik zou ook erg graag met mijn Fries willen starten.
Worden jullie wel eens raar aangekeken op jullie koudbloeden? -O-


Wij worden wel eens raar aangekeken maar over het algemeen altijd leuke reacties

Knuffel22

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-10-14

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:16

Ooh gaaf al die koudbloedjes in de eventing!!

Ik hoop dit jaar met mijn Tinker onze eerste oefencross te rijden :D

twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:14

Gisteren heerlijk kunnen rijden op SGW Markelo Potdijk! *\o/*
Toch nog 1 keertje voor de B gegaan aangezien ik die L1 dressuur nog niet zag zitten al zo snel... stom he? maak ik me drukker om de dressuur dan om de cross :=

Het was zeker niet de fijnste proef die ik gereden heb gisteren maar ook niet onze slechtste! Toch een mooie score van 191,5 punt gehaald :)

Daarna het springen, Jake was echt onwijs fijn te rijden in het parcours en gaf een super gevoel! Helaas een balkje op 7.. ik draaide iets te scherp op het natte gras waardoor hij een beetje wegglee en onze afstand niet helemaal meer uitkwam... whoops!

Ik had geleerd van de vorige keer dat ik in Markelo Potdijk startte dat ik toch nog iets meer gas moest geven want zat toen dik over de tijd heen, dus ik ging nu voor foutloos & gas! En dat is meer dan gelukt :j
Super fijne foutloze cross kunnen rijden en zelfs 10 seconde te vroeg binnen!

Vanavond samen met mams eens kijken welke foto` s ik ga bestellen!!
Afbeelding
Afbeelding

equishoots

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-09-18
Woonplaats: Culemborg

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:11

Fijn, dat je lekker hebt gereden! Je ziet echt dat hij t leuk vindt!

Lotte_Bjorka
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 09:11

Ook wij zijn zaterdag gestart tijdens SGW Markelo, in het L pony’s
Het was ons L debuut en ik ben echt ontzettend trots op hoe het ging.
De dressuur ging wat minder door spanning en het feit dat we weer voor het eerst op gras reden. Ook vond de jury ons als koudbloed niet heel geweldig maar ben niet ontevreden met 187 punten.

Bij het springen weet ik niet wat er gebeurde maar ik had niks meer in te brengen, ik had een stuur en dat was het. Maar wel lekker foutloos gebleven ;)
In de cross een weigering op de waterbak, maar daar moeten we gewoon nog wat meer op oefenen. Verder heel fijn gecrossed. Ze trok lekker op de hindernissen aan en had een goed tempo. We zullen nooit zo snel worden als alle sport pony’s maar er zit zeker wel een stijgende lijn in ons tempo
Uiteindelijk 15e van de 18 geworden want het niveau in onze categorie was echt hoog.
(Helaas heeft mijn Gopro me in de steek gelaten door niet te willen filmen)

Nu lekker door trainen voor SGW Oudkarspel 25 mei
Afbeelding
Afbeelding

twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:25

Hee! Jou ben ik eergisteren wel een paar keer tegen gekomen! :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:50

Leuke foto’s van markelo beide! Nog wat besteld?


Wij hebben gisteren de oefencross gereden in markelo. 2 rondjes gedaan, omdat de route ook verkort was en niet meer over die bulten ging. Eerste rondje hadden we even opstart problemen, maar de tweede crosste hij heel fijn foutloos rond. Als het zo door gaat, misschien volgend jaar nog wel eens officieel starten. Maar dit jaar nog lekker veel leren met oefencrossen.

Een paar beelden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:26

Lijkt qua hoogte wel mee te vallen.
Ik mag volgende week weer, mis het nu al haha.

Planning t/m juni
12 mei - Hooghalen
19 mei - Heino, twijfel nog om 18 mei een training te doen, maar denk dat dat best wel pittig is voor haar.
25 mei - Fjordencrossless Hernen.
2 Juni - BB Markelo Snorrewind is dat volgens mij

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:56

Een paar stonden wel echt op 80 cm, maar ook wel een paar die lager waren.

Joyce ik zag de startlijst denk dat ik jou volgende week misschien nog wel zie!

Ik heb nu alleen Hooghalen nog, daarna in echte zomerseizoen eigenlijk even niks. Denk dat ik dan vooral ga lessen. Misschien dat ik 2 juni nog mee kan doen in markelo maar ligt er aan of in de ochtend of middag verreden gaat worden.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:24

Is BB markelo net als een gewone sgw wedstrijd, dus dressuur,springen en crossen of is het ook een oefencross. Twijfel nog beetje over de hoogte en wil eigenlijk na Heino opgeven. Heino ga ik 1 rondje 60cm en als dat goed gaat 1 rondje 80 cm

Als dat goed gegaan is wil ik ook 80 cm opgeven bij Markelo. Anders 60 cm, zal eens mailen tot wanneer je je op kan geven. Want anders schrijf ik wel even dat ik de hoogte nog over twijfel en ik na Heino beslis

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:22

Wat leuk allemaal die volle planningen! :D mooie foto's ook komen er voorbij!
heb je nog wat gehoord van de selectiedag twocolours??
Wij doen even wat rustig aan, meneer heeft zijn innerlijke heethoofd plots teruggevonden tijdens het springen, waardoor ik eerst maar weer een fatsoenlijke rem er op zet :+ wel meegedaan aan een les van eventingforall ([SPR-ITP] Dutchie op Crossles! , leuk!)
Weet iemand waar ze wel vaker cross/springles geven in de buurt van Havelte/Diever etc?

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:28

Ik meld mij aan bij deze groep!
Aankomende zondag een cross rijden in Hooghalen.
Ben benieuwd hoe het gaat !
Wie start er nog meer in Hooghalen?
Afbeelding

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:45

Ik hoop dat ik zaterdag of zondag kan komen kijken in Hooghalen!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:41

Ik doe zondag mee. Ga zo parcours lopen met begeleiding. Ik start om 10.47.Afbeelding

Herkennen aan dit dekje

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:54

Super leuk parcours en super intressant.

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:10

Ik start zondag om 10:09 samen met een vriendin van mij
Zullen zien hoe het gaat
Vandaag parcours ( autobanden & kerstbomen ) gesprongen thuis van 80/90cm dus die 60/70 zal vast wel goed komen

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:48

Succes allemaal morgen! Misschien kunnen we elkaar nog treffen. Wij starten 11.36 uur.