Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Heftige reactie op crossbeschermers achter

 
Profiel   

Mijn paard accepteert achter geen cross beschermers.
Iedereen denkt dan leert hij het maar, maar na weken maanden jaar oefenen is het nog steeds een probleem.
Zowel kentucky als PE geprobeerd PE gaat iets beter omdat die iets zachter zijn. Maat hij blijft stampen en slaan en bokken.
Ook andere achter beschermers blijft lastig, zelfs een kogelbeschermer of van die zachte dingen met bont erin.
Longeren mee op de wei zetten op stal alles al geprobeerd.

Hij loopt niet op hoog niveau (bb/B/L hindernissen)

Zal ik stoppen met hem gaan pesten en met een simpel kogelbeschermertje gaan crossen of iemand nog andere tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 08:35 



 
Profiel   

En gewone strijklappen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 08:38 



 
Profiel   

Ik zou nooit zonder achterbeschermers gaan crossen... hier is het al gebeurt dat paard struikelt over hindernis en de achter getten waren op verschillende plaatsen gescheurd. Ik zou het niet riskeren en verder zoeken ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 08:46 



 
Profiel   

Ik zou de dierenarts er naar laten kijken. Misschien is er iets mis met zijn been.
Wat een moeilijk probleem, wens je er veel succes mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 08:49 



 
Profiel   

Ik ken iemand die het zelfde heeft met een paard. Dat paard loopt internationaal in de cross op 1*.

Hij crost zonder, overigens ook zonder achter ijzers omdat het paard die ook niet tolereert.

Uiteraard is het een risico, maar dag heeft crossen sowieso.

Meestal laten normale kogelbeschermers snel los door dat het niet bestemd is voor het water. Zou het gewoon proberen of ze eventueel met een extra laag tape vastzetten.

Ga op je gevoel af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 08:51 



 
Profiel   

mayadeby schreef
Ik zou nooit zonder achterbeschermers gaan crossen... hier is het al gebeurt dat paard struikelt over hindernis en de achter getten waren op verschillende plaatsen gescheurd. Ik zou het niet riskeren en verder zoeken ...



Dat was mijn gedachten ook altijd maar hij is niet te rijden met een harde beschermer achter

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 09:31 



 
Profiel   

Misschien naar Woofwear kijken? Die hebben zachte crossbeschermers die hard worden bij impact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 09:37 



 
Profiel   

https://www.tweespan.nl/woof-wear-smart-event-boot-hind

Ik heb deze achterbeschermers. Mijn merrie wilde ook nooit harde kappen achter. Ik deed er altijd wel ducttape omheen (niet rondom om het been maar in 3 stukken) omdat deze anders afzakken in de waterhindernis. Reed er marathons mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 09:41 



 
Profiel   

Het is heel lastig iets te proberen met alles wat ik om doe loopt hij de eerste passen moeilijk en met sommige beschermers zoals strijkplanken kan ik daarna wel rijden en sommige blijft drama.

Het enige mogelijke is kopen of lenen en proberen maar geen winkel zit te wachten op vieze beschermers terug natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 11:30 



 
Profiel   

Waar in Brabant zit je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 15:08 



 
Profiel   

kamsel schreef
Waar in Brabant zit je?


Oost

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 19:04 



 
Profiel   

Hoe loopt hij met bandages? Bandages met (dikke) onderlappen kunnen ook schokdempend werken met crossen.

Ik zou persoonlijk nooit zonder goede achterbeenbescherming durven te crossen. De kans dat je paard zijn benen stuk slaat of open haalt is gewoon té groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 19:11 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Hoe loopt hij met bandages? Bandages met (dikke) onderlappen kunnen ook schokdempend werken met crossen.

Ik zou persoonlijk nooit zonder goede achterbeenbescherming durven te crossen. De kans dat je paard zijn benen stuk slaat of open haalt is gewoon té groot.


Bandages en waterbak durf ik niet aan

Ik heb nu via een tip een leren beschermer zonder plaat besteld voor de cross van zaterdag dan heb ik daarna wat meer zoek ruimte

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 19:25 



 
Profiel   

De beschermers van style zijn ook te krijgen zonder harde delen dus mogelijk het proberen waard.
Ze hebben ook een versie met dus check even goed welke je probeert

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 23:22 



 
Profiel   

:D ik snap jouw paard. Ik had vroeger met voetbal ook de allerkleinste scheenbeschermers omdat ik echt zwaar geïrriteerd werd van die dingen. Werd er iedere pas door afgeleid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 23:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen