Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Met een pony tussen de paarden? Ervaringen en meningen gezoc

 
Profiel   

Amber_ schreef
Ik kwam mezelf melden *\o/* maar je had mij al in je voorbeeld meegenomen zie ik haha.

Denk dat je wel in achterhoofd moet houden dat het (vaak) op houdt op een gegeven moment. :j Dat had ik met Fjordy en nu met Gio, hoger dan het L zou het niet worden. Al kan dat natuurlijk wel weer anders zijn met "warmbloed" pony s

Ik ben inderdaad nu op zoek naar een 'normale' warmbloed E pony of klein paard. Helaas gaat de zoektocht nog niet zoals gehoopt, maar dat is een tweede.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 19:08 



 
Profiel   

Wat leuk dat je met een pony bij de paarden wilt gaan starten :j
Ik heb hier zeker (positieve) ervaring mee :D
Ik rijd met mijn 6 jarige Duitse rijpony in de L2 tussen de paarden, aan het voorbereiden voor het M1.
Dus echt pony gefokt, maar wel met super mooie en ruime gangen.
Nog nooit benadeeld en gaan heel vaak met een (oranje) rozet naar huis! :j *\o/*
Hebben altijd veel bekijks en positieve reacties, ik zal niet anders willen :)
En weet dat hij alles in zich heeft om nog veel verder te kunnen komen -O-
Dus ik zeg, lekker doen! *\o/*


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 19:28 



 
Profiel   

Hier ook positieve ervaring met mijn pony tussen de paarden.
Ik wordt zelf heel vaak aangesproken door jury of door mensen die er lopen dat ze het heel knap vinden. Zowel in de dressuur en springen.

En dan heb ik zelfs nog een bonte dus dat valt extra op haha! Want ben vaak de enige die bont en klein is :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 19:37 



 
Profiel   

cecil schreef
Wat leuk dat je met een pony bij de paarden wilt gaan starten :j
Ik heb hier zeker (positieve) ervaring mee :D
Ik rijd met mijn 6 jarige Duitse rijpony in de L2 tussen de paarden, aan het voorbereiden voor het M1.
Dus echt pony gefokt, maar wel met super mooie en ruime gangen.
Nog nooit benadeeld en gaan heel vaak met een (oranje) rozet naar huis! :j *\o/*
Hebben altijd veel bekijks en positieve reacties, ik zal niet anders willen :)
En weet dat hij alles in zich heeft om nog veel verder te kunnen komen -O-
Dus ik zeg, lekker doen! *\o/*


[ [url=m/eYSiZj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dMcliM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XYifje.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh een du bois <3 cross je er ook mee?

xCynthiaVos schreef
Hier ook positieve ervaring met mijn pony tussen de paarden.
Ik wordt zelf heel vaak aangesproken door jury of door mensen die er lopen dat ze het heel knap vinden. Zowel in de dressuur en springen.

En dan heb ik zelfs nog een bonte dus dat valt extra op haha! Want ben vaak de enige die bont en klein is :+

[ [url=m/gCYpGU.jpg]Afbeelding[/url] ]


xCynthiaVos schreef
Hier ook positieve ervaring met mijn pony tussen de paarden.
Ik wordt zelf heel vaak aangesproken door jury of door mensen die er lopen dat ze het heel knap vinden. Zowel in de dressuur en springen.

En dan heb ik zelfs nog een bonte dus dat valt extra op haha! Want ben vaak de enige die bont en klein is :+

[ [url=m/gCYpGU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oook een knapperd!alleen al om de kleur wil ik graag een pony :')
Het wordt me inmiddels wel overal afgeraden behalve in dit topic. Ivm de gangen hoogtes en de tijd. Ik vind het erg lastig. Je maakt het jezelf wel 'moeilijker' om met een doorsnee pony hogere cross ambities te hebben voor mijn gevoel, maar ga ik voor mijn hart of verstand...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 16:08 



 
Profiel   

Elin_, al het werk wat ik erin steek vind ik het dubbel en dwars waard. Veel mensen hebben tegen mij ook gezegd, ook nou eens een paard en stop hier mee. Maar ondertussen rijd ik hun er gewoon vaak uit :+

Indd volg je hart, ik heb ook niks met paarden en voel me fijner met een pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 16:21 



 
Profiel   

Als je nou al een pony had, en door wilde starten bij de paarden zou ik zeggen probeer het.
Maar om nou een pony te kopen ipv een paard? Je maakt het jezelf zo moelijk..
Er zijn genoeg leuke paarden en ik denk dat eentje van ca 1.65 je ook beter staat met je lengte :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 18:42 



 
Profiel   

Inmiddels besloten half om niet officieel te starten. Alle officiële wedstrijden zijn in het midden van het land (+1.5 uur rijden) . Oefencrossen zijn er wel regelmatig in de buurt, dus dan mag je als het goed is het zelf bepalen. Dus eindstand: ik hou mijn ogen en oren open voor een leuke pony of paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 18:51 



 
Profiel   

Koop gewoon een arabier! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 19:38 



 
Profiel   

Ik ga met mijn 7 jarige Haflingerruin van 1.44m binnenkort Z1 starten. Nog nooit benadeeld, regelmatig in de prijzen. Hij wordt de 3e Haflinger die ik Z1 of hoger start tussen de paarden.

Met mijn 4 jarige Haflinger ga ik L1 starten, ook tussen de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 20:07 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
Koop gewoon een arabier! :D


Eens! Ik heb er eentje van 1.45, maar ik rij geen officiële wedstrijden. Maar ze zijn er ook wel in een maatje groter! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 20:13 



 
Profiel   

Het ligt er heel erg aan wat voor soort E pony je hebt. Ik heb er 1 gereden van een eigenaar, kleine E, welshpony. Echt een 'pony'. Ik sprong in de BB / B paarden, maar vooral in de B kostte het écht veel moeite om de dubbels netjes door te komen.
Deze eigenaar heeft de pony verkocht, en er is een nieuwe E pony gekomen. Dit keer een gevalletje te klein gebleven paard. Dus echt paard gefokt, heeft ook ruime bewegingen. Qua stokmaat scheelt het maar een paar cm met de vorige pony. Maar deze doet het zó veel makkelijker.

Met deze pony ben ik nog geen wedstrijden gestart, en hebben we nog geen parcours ervaring, maar het geen wat ik in de training merk is dat het een stuk minder moeite kost om de afstanden netjes passend te krijgen.

Dan heb ik het alleen nog over het springen. Als het een keer niet helemaal past, niet erg, want die balken vallen toch wel.
Maar als je echt wilt crossen, en je wilt perse een Epony, zoek dan echt op paard gefokt. Het gaat echt om je eigen veiligheid, en zo maak je het een stuk makkelijker voor je zelf en je pony. Daarbij, als het altijd veel moeite kost om de combinaties door te gaan is de lol er ook gauw vanaf.

Verder wil ik nog een tip mee geven, als je op zoek gaat naar een nieuw paard, laat je niet te veel afleiden door kleur. Kijk eerst naar de belangrijke dingen als exterieur, karakter. Als er dan nog een knap koppie of een apart kleurtje aanzit, is dat mooi meegenomen!

Liever een saaie bruine die aan al je wensen voldoet, waar je plezier mee hebt. Dan een fancy kleurtje, waar je toch net die klik niet mee hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen