Crossterrein de Mosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Erin03
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-04-20

Crossterrein de Mosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 22:58

Dag allemaal

Ik ben op zoek naar een crossterrein waar je gewoon naartoe kan rijden wanneer je wilt en dankan vertrekken op een soort wandeling met onderweg cross hindernissen. Ik vind de info op internet zeer vaag maar heb wel al veel gezien over de Mosten. Kan je hier zomaar naar toe gaan? Is het gewoon openbaar?
Heeft iemand nog andere opties? Het is de eerste keer voor zowel mij als mijn paard dus geen gevorderde terreinen.

Dankjewel!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:03

Voor zover ik weet is het openbaar. Ik heb daar een keer geweest en dat was geen probleem. Volgens mij staat het ook aangegeven met een ruiterroute waar je langs in mag. Is al wel even geleden. Vond het zelf toen wel klein. Tenzij je echt gaat om wat crosshindernissen te oefenen. Maar echt een bosrit kan je daar niet maken.
In Etten-Leur hebben ze ook een openbaar bos waar ze hindernissen hebben staan die staan ook langs de ruiterpaden. Weet niet welke omgeving je een beetje zoekt? België of Nederland?

Erin03
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 08:53

Tigra_ schreef:
Voor zover ik weet is het openbaar. Ik heb daar een keer geweest en dat was geen probleem. Volgens mij staat het ook aangegeven met een ruiterroute waar je langs in mag. Is al wel even geleden. Vond het zelf toen wel klein. Tenzij je echt gaat om wat crosshindernissen te oefenen. Maar echt een bosrit kan je daar niet maken.
In Etten-Leur hebben ze ook een openbaar bos waar ze hindernissen hebben staan die staan ook langs de ruiterpaden. Weet niet welke omgeving je een beetje zoekt? België of Nederland?

Goh ik zoek liefst iets in België maar Nederland is ook ok als het echt de moeite is.
Het is niet voor een lange bosrit dat ik iets zoek maar echt om crosshindernissen te oefenen.
Zijn de hindernissen van de Mosten op hetzelfde adres als het recreatie terrein? Dit is namelijk het enigste dat ik daarvan vind.

cile205
Berichten: 1027
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:06

Ja het is hetzelfde adres als het recreatieterrein de Mosten. Het is een openbaar terrein waar je altijd heen kan. Parkeren kan o.a. bij visclub " altijd beet "

Erin03
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 10:06

cile205 schreef:
Ja het is hetzelfde adres als het recreatieterrein de Mosten. Het is een openbaar terrein waar je altijd heen kan. Parkeren kan o.a. bij visclub " altijd beet "

Aa super. Is het aan te raden daar? Ook voor beginners (in cross niet in springen natuurlijk)?

cile205
Berichten: 1027
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:33

Erin03 schreef:
cile205 schreef:
Ja het is hetzelfde adres als het recreatieterrein de Mosten. Het is een openbaar terrein waar je altijd heen kan. Parkeren kan o.a. bij visclub " altijd beet "

Aa super. Is het aan te raden daar? Ook voor beginners (in cross niet in springen natuurlijk)?


Ja zeker, staan zeker ook wat lagere sprongetjes om eens mee te beginnen.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Crossterrein de Mosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:36

In Belgisch Limburg heb je bij de manège Kattevia-Genk in het bos cross hindernissen staan.

Erin03
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 10:45

Super bedankt voor je info! Na corona ga ik zeker eens een kijkje nemen.

Erin03
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 10:46

Manadeluca schreef:
In Belgisch Limburg heb je bij de manège Kattevia-Genk in het bos cross hindernissen staan.

Is dat voor iedereen toegankelijk?

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Crossterrein de Mosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:52

Ik dacht van wel, je kan er ook gewoon gaan wandelen. Maar ik ben er al een poos niet meer geweest, er staan hindernissen. google eens naar militarygenk

Erin03
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 12:25

Manadeluca schreef:
Ik dacht van wel, je kan er ook gewoon gaan wandelen. Maar ik ben er al een poos niet meer geweest, er staan hindernissen. google eens naar militarygenk

Ga het eens bekijken. Dankjewel!

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:45

En toch zou ik je willen aanraden om gewoon eens ergens een cross les te boeken. veel leuker, leerzamer en veiliger. Dan leer je meteen hoe je op de verschillende hindernissen moet aanrijden.
Er zijn heel veel cross instructeurs die regelmatig beginners (groeps)lessen hebben die dat op een super leuke manier doen.

in jou regio is dat (zeker na corona) bijvoorbeeld https://www.facebook.com/margovannijnattennl/