Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met cross.. Gelderland.

 
Profiel   

Leuk dat je gaat crossen!

Zou wel andere beugels nemen, mijn verzorgster is toen blijven hangen in die beugels en de elastieken sprongen niet open
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 20:17 



 
Profiel   

SusanH schreef
Crossen is gewoon heel anders springen en rijden als een normaal springparcours of een enkele losse hindernis. Daarom is les echt belangrijk voor je aan een oefencross begint.


En als aanvulling: een cross les geeft net zo'n kick als een (oefen)cross en een veel grotere kans op een positieve ervaring voor zowel jezelf als je paard.

Ijzer vind ik niet perse een must. Met een beetje handig paard kun je iig beginnen zonder en laten besluiten of het nodig is.
Het is in verhouding veel meer rechtuit of met ruime wendingen dan in een springparcours. Veel oefen terreinen hebben daarnaast zand of een kaalgereden gras bodem.
Maar het zal per paard en africhtingsniveau verschillen. Een paard wat een beetje zeker te been is, die je fijn met buiging, op het achterbeen, door een wending kunt rijden moet onder normale omstandigheden wel zonder ijzers kunnen beginnen aan wat trainingen.

Wat betreft zadel: áls je voor een ander zadel gaat kijken zou ik zéker voor een springzadel gaan kijken. Als je eenmaal een fijn springzadel gevonden hebt zul je zien dat je die zeker zo fijn vind om ook bijvoorbeeld een bosrit mee te rijden. Tot die tijd kun je het wel volhouden met een vzh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 12:35 



 
Profiel   

Ami schreef
Leuk dat je gaat crossen!

Zou wel andere beugels nemen, mijn verzorgster is toen blijven hangen in die beugels en de elastieken sprongen niet open


Ja ik ben er ook erg enthousiast over:D vind het geweldig, wat ik tot nu toe weet en heb gedaan..

Wat voor een beugels zou je aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 17:19 



 
Profiel   

Dankjewel weer allemaal.
Fijn zoveel reacties.

Ik ben met een springzadel bezig, met passen etc.. :D


Een crossles had ik dan zelf een keer gehad.
Met instructeur, en ik was toen met een groepje van 4 combinaties.
En dan doe je achter elkaar de sprongen die hij zegt..
En op het eind een parcoursje zeg maar..

Met een oefen cross staat er niemand ergens bij of na de hand, dat je nog feedback krijgt?
Er zijn verschillende niveaus, mag je beetje zelf bepalen wat of hoe je springt of moet je wel echt een bepaalde volgorde aanhouden? Haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 17:23 



 
Profiel   

Oefencrossen heb je in verschillende vormen. Soms met begeleiding, soms rij je het rondje echt zelf. Het is wel echt een vast parcours, net of je een 'echte' cross rijd. Soms is het wel mogelijk om zelf je hoogte te kiezen, zoals afgelopen weekend in Renswoude, dan staan er 3 routes, en dan mag je zelf bepalen welke route je rijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 18:41 



 
Profiel   

De SGW regiotraining is ook altijd ontzettend leuk en leerzaam. In 2020 afgelast maar hopelijk mag deze wel doorgaan in 2021. Dit is op het terrein De Vijfsprong in Lunteren. (instructie met theorieavond en oefencross als afsluiter. Hazeleger)

Hanneke Held is ook een heel goede en fijne instructrice, zij traint bijna altijd bij de Valouwe in Ede. Ook voor springtraining een aanrader.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 11:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen