Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vanaf welke leeftijd is wedstrijden rijden verabtwoord?

 
Profiel   

Hallo allemaal,
Ik ga binnekort op de fokkerij bij mijn vriend werken en heb al jaren ervaring bij de paarden....
Ik ga daar de jonge paarden doorrijden/verkoopklaar maken. Nu is mijn vraag vanaf welke leeftijd is het verantwoord om een paard mee te nemen op eventing wedstrijd?
Ik hoor graag enkele reacties....
Groeten paarden100000
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 21:35 



 
Profiel   

In het reglement van de KNHS staat vanaf welke leeftijd een paard mag starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 21:37 



 
Profiel   

Ja die leeftijden ken ik natuurlijk wel maar vinden jullie dat ook verantwoord is mijn vraag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 08:12 



 
Profiel   

Wanneer het paard er mentaal en fysiek toe in staat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 08:14 



 
Profiel   

Als je veel ervaring hebt dan merk je dat aan het paard.

Sommige paarden bereid je thuis goed voor en kan je uitbrengen als ze het in de training goed doen.

Andere paarden moeten juist veel mee op kleine wedstrijdjes en oefenparcoursen om daar ervaring op te doen.

Als je de basis er goed in hebt en het paard goed voorbereid geef je ze de beste kansen op wedstrijd en in de verkoop.

Leeftijd zegt niet zoveel, het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere. Je moet uitkijken dat je de paarden die gretig zijn een beetje spaart. Je wil ze heel houden, ook op lange termijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 08:23 



 
Profiel   

@kelly_an bedankt voor jouw zeer duidelijke uitleg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:33 



 
Profiel   

Ik start paarden in de eventing nooit als zij jonger zijn dan 5. Als 4 jarige wat kilometers maken op normale CC dressuur en springen en lichte crosstrainingen om ze hierin bekend te maken. Minimaal L dressuur lopen en L springen start gerechtigd. Dat zijn mijn eisen. Vaak start ik dan als 5 jarige eerst de lichte crossen en aan het eind van het seizoen een keer een moeilijke zoals barchem

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 08:07 



 
Profiel   

Ik denk dat leeftijd in deze niet zo'n rol speelt maar eerder de ervaring zoals eerder gezegd. De ene 4 jarige is zo stabiel als een 12 jarige, en je hebt oudere paarden die nog altijd even heet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:46 



 
Profiel   

Dit topic wordt gesloten omdat het is geopend onder een schaduwaccount.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 22:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen