Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke bodyprotector

 
Profiel   

Voor het nieuwe seizoen ben ik op zoek naar een andere bodyprotector.

Heb nu een oude kieffer, maar deze is best massief en zit ook niet zo lekker.

Jullie een tip?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 22:10 



 
Profiel   

Oh, ik lees even mee! Zit te twijfelen of ik een Horka aan zal schaffen. Relatief goedkoop maar zat geloof ik wel redelijk. Heb alleen nog weinig vergelijkingsmateriaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 23:54 



 
Profiel   

Ik heb er een van decathlon en al jaren heel blij mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 07:15 



 
Profiel   

Ik heb zelf de Bp met flexiblocks van Pfiff en die bevalt prima. Helaas is deze uit de collectie gegaan.
Mijn dochter heeft er ook een tijdje mee gereden en paste bij haar ook prima, maar wilde er graag eentje zelf. Die heeft nu de Horka met flexiblocks en bevalt ook prima.
In het begin als ze nieuw zijn moeten ze nog wat naar je lichaam vormen en gaan steeds beter zitten.

Maar mijn tip. Ga naar een winkel waar ze verschillende merken en modellen hebben. Geen lichaam is namelijk hetzelfde. Indien mogelijk, ga er ook mee op een zadel op de bok zitten zodat je ook kan voelen of je bv niet met de achterkant van de bp tegen de lepel van het zadel aankomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 07:18 



 
Profiel   

Ik heb onlangs de Sir Lancelot 8-point Fit body protector aangeschaft voor het inrijden van mijn jonkie.
Vond heel prettig aan te passen op 8 punten dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 07:37 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Ik heb zelf de Bp met flexiblocks van Pfiff en die bevalt prima. Helaas is deze uit de collectie gegaan.
Mijn dochter heeft er ook een tijdje mee gereden en paste bij haar ook prima, maar wilde er graag eentje zelf. Die heeft nu de Horka met flexiblocks en bevalt ook prima.
In het begin als ze nieuw zijn moeten ze nog wat naar je lichaam vormen en gaan steeds beter zitten.

Maar mijn tip. Ga naar een winkel waar ze verschillende merken en modellen hebben. Geen lichaam is namelijk hetzelfde. Indien mogelijk, ga er ook mee op een zadel op de bok zitten zodat je ook kan voelen of je bv niet met de achterkant van de bp tegen de lepel van het zadel aankomt.


Dat laatste inderdaad. Ik had een M nodig qua omvang, maar die was te lang. Ik heb dus nu een bodyprotector die op de rug korter gemaakt is.

Wij hebben een How's Racesafe, ook een protector met foam blokjes. Vormt zich daardoor goed naar je lichaam. En door de veters aan de zijkant kun je ook lokaal nog wel wat bijstellen (bovenkant wat losser, of juist de onderkant).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:54 



 
Profiel   

De protector van Airowear bevalt mij erg goed. Hij ziet er wellicht massief uit maar vormt zich goed naar je lichaam. Tijdens het rijden heb ik er geen last van, je hebt eigenlijk niet eens door dat je hem aan hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:24 



 
Profiel   

Hier ook al jaren airowear. Eerst actief mee gesprongen, nu enkel nog bij zadelmak maken. Na 10 minuten weet ik niet meer dat ik hem aanheb. Vormt helemaal naar je lichaam :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:27 



 
Profiel   

Ik zou bij een eventing shop verschillende modellen uitproberen.
Ben erg blij met m’n racesafe, maar die is ook wel een keer aan vervanging toe..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:58 



 
Profiel   

Ben inmiddels geslaagd voor een sir lancelot. Zit heel fijn. Helaas paard nu geblesseed dus cross seizoen zit er alweer op....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:50 



 
Profiel   

Ik ben toevallig ook opzoek. Ik ben tijdens mijn eerste groepsles van het paard gevallen, nadat de hele groep schrok en mijn paard er tussenuit schoot. Achteraf had ik ook een paard waar ze mij eigenlijk niet op hadden moeten zetten, hij gaat slecht met de andere paarden die in de groep reden en gaat zich snel vervelen.. dus niet echt een ideaal paard voor een eerste groepsles, waar iedereen al nerveus en gespannen was.

Daarna heb ik mijn elleboog gebroken, nu mag ik over 2 weken weer beginnen met rijden. Dus komend weekend wil ik ook naar het Drunens Ruiterhuis om wat advies in te winnen, maar ik heb geen idee waar ik precies op moet letten als ik een proctector koop? Ik ga sowieso al advies inwinnen, maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 15:01 



 
Profiel   

Ik meld me ook. Rijd al jaren met eentje van decathlon (had een tijd geleden ook hier gepost geloof ik). Die vind ik nog altijd erg fijn zitten. Alleen merk ik dat ik het er dit jaar precies steeds warmer en warmer in heb. Of het aan mezelf ligt, of door actiever rijden of aan dat de stof misschien stilaan steeds minder ademt weet ik niet, maar boven de 15 graden ben ik al in het zweet als ik die aan hebt. Nu is hij ook wel aan vervanging toe, dus ik lees mee voor tips voor zo luchtig mogelijke bp’s binnen een vriendelijke prijsklasse.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen