Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 09:30

Ik zou dit jaar of volgens jaar wel eens wat cros trainingen willen doen met mijn haflingertje. Nu woon in vlakbij Drachten, waar zijn trainingen te vinden die los georganiseerd worden? Ik weet dat er iets is in Norg maar geen idee welke vereniging erbij hoort.

Ik zelf ben volwassen maar mijn pony is maar 1.38m dus denk dat ik beste mee kan trainen in een pony groep :D

Wie heeft er tips?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:41

De Bosmanege in Bakkeveen organiseert nog wel eens een cross training.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:47

Er is een facebook pagina, " CLINICPLEIN SPRINGEN & EVENTING | Oefenspringen/-cross & aanlegtesten in NL", waar over het hele land cross trainingen en oefenspringen in worden gepost.
Verder kun je kijken naar crossterreinen in de buurt, die hebben vaak ook een lijstje met instructeurs (ik zit helaas niet in jouw regio, dus ik weet niet welke terreinen bij jou in de buurt zijn).
Ook op https://www.equicompetition.nl/ staan soms crosstrainingen.
Het is allemaal een beetje gefragmenteerd, en dus inderdaad best wel lastig te vinden :).
Qua hoogte en indelingen: vertel ze gewoon wie jullie zijn, hoe hoog de pony normaal springt en hoeveel ervaring jullie hebben. Dan delen zij het in. Vaak begin je toch laag, onafhankelijk van de hoogte van je paard/pony.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 09:52

miccamaaike schreef:
De Bosmanege in Bakkeveen organiseert nog wel eens een cross training.


Ja die zitten idd vlakbij, probleem is dat ze zo slecht bereikbaar zijn voor vragen :(

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:52

Tolbert heeft ook wel met enige onregelmaat cross training

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:56

Eventing for all, Vredenheim

Soofshorseriding, komt naar meerdere plekken.

Wieneke's crosstrainingen, komt ook naar meerdere plekken

Roxana graham, Schuinesloot

Stal de goldhear eventing, oosterwolde

Soms wordt in Tolbert een crossles georganiseerd.

Via facebook zijn ze het best te vinden.

Ik rijd zelf ook met een kleine haflinger, maar meespringen in een paardengroep is geen probleem. Wanneer iets te hoog is kan je het overslaan of om een alternatief vragen.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 10:03

LoveBodin schreef:
Er is een facebook pagina, " CLINICPLEIN SPRINGEN & EVENTING | Oefenspringen/-cross & aanlegtesten in NL", waar over het hele land cross trainingen en oefenspringen in worden gepost.
Verder kun je kijken naar crossterreinen in de buurt, die hebben vaak ook een lijstje met instructeurs (ik zit helaas niet in jouw regio, dus ik weet niet welke terreinen bij jou in de buurt zijn).
Ook op https://www.equicompetition.nl/ staan soms crosstrainingen.
Het is allemaal een beetje gefragmenteerd, en dus inderdaad best wel lastig te vinden :).
Qua hoogte en indelingen: vertel ze gewoon wie jullie zijn, hoe hoog de pony normaal springt en hoeveel ervaring jullie hebben. Dan delen zij het in. Vaak begin je toch laag, onafhankelijk van de hoogte van je paard/pony.


Bedankt voor de tips, ben lid geworden van de FB groep _/-\o_

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 10:04

Sanet schreef:
Tolbert heeft ook wel met enige onregelmaat cross training


Is dat van de HJC manege?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:13

Tolbert is inderdaad de HJC manege/rijvereniging Nienoord. Zij hadden afgelopen weekend cross-clinic dus het zal nu wel weer even duren.

Vanaf Drachten is de bosmanege echt heel goed aan te rijden en geschikt om kennis te maken met de sport. Ik heb helemaal niet de ervaring dat ze slecht bereikbaar zijn, gewoon even bellen of appen met Nienke of Sanne. Ze organiseren regelmatig lessen en volgens mij geeft Sanne ook zelf wel les op het terrein. Vrienden van mij willen er binnenkort waarschijnlijk ook een keer met een onervaren paard heen (zadel moet nog passend + langs de fysio), eventueel kan ik je wel even op de hoogte houden. Dan kun je wel met ons mee.

Verder is Els Driehuyzen bij Oosterwolde ook prima te doen. Ik vind haar ook heel fijn lesgeven!

Terrein in Grolloo (Vredenheim) rij je in een ruim uur heen, daar geeft o.a. Wieneke Hadderingh nog weleens lessen. Dat staat altijd wel op facebook aangekondigd.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:16

Ik heb zelf eens een crosstraining gereden in Franeker, alleen weet ik niet meer bij wie :') verder inderdaad Tolbert of Bakkeveen en wellicht dat Vinkega ook nog te doen is? Ligt eraan hoe lang je wilt rijden

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 10:18

gomir schreef:
Tolbert is inderdaad de HJC manege/rijvereniging Nienoord. Zij hadden afgelopen weekend cross-clinic dus het zal nu wel weer even duren.

Vanaf Drachten is de bosmanege echt heel goed aan te rijden en geschikt om kennis te maken met de sport. Ik heb helemaal niet de ervaring dat ze slecht bereikbaar zijn, gewoon even bellen of appen met Nienke of Sanne. Ze organiseren regelmatig lessen en volgens mij geeft Sanne ook zelf wel les op het terrein. Vrienden van mij willen er binnenkort waarschijnlijk ook een keer met een onervaren paard heen (zadel moet nog passend + langs de fysio), eventueel kan ik je wel even op de hoogte houden. Dan kun je wel met ons mee.

Verder is Els Driehuyzen bij Oosterwolde ook prima te doen. Ik vind haar ook heel fijn lesgeven!

Terrein in Grolloo (Vredenheim) rij je in een ruim uur heen, daar geeft o.a. Wieneke Hadderingh nog weleens lessen. Dat staat altijd wel op facebook aangekondigd.


Ja ik zou dan idd graag aansluiten als ik kan.

Ik heb Sanne haar mobiele nummer wel maar communicatie verloopt meestal wat stroef langzaam zeg maar. Heb er afgelopen winter vaak in de binnen manege gereden. Daarvoor hadden we een open afspraak dus ik wist wanneer de hal vrij was en hoefde niet steeds te reserveren :j Ik zal haar in ieder geval even een appje sturen.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 10:21

Ballard_L schreef:
Ik heb zelf eens een crosstraining gereden in Franeker, alleen weet ik niet meer bij wie :') verder inderdaad Tolbert of Bakkeveen en wellicht dat Vinkega ook nog te doen is? Ligt eraan hoe lang je wilt rijden


Tolbert, Bakkeveen en Vinkega zijn alle 3 sowieso heel goed aan te rijden.

Tolbert en Bakkeveen inmiddels berichtje gestuurd, wie moet ik hebben voor Vinkega?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6645
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:51

Je hebt ook in Oenkerk (PSV Trynwâlden) en Franeker (Stal Aristocraat, Tineke Hoekstra, vaak georganiseerd door omliggende verenigingen) crossmogelijkheden!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Cross training Friesland/ Drenthe, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:02

Vinkega: info@dezuidstroomvinkega.nl of 0561 43 14 43
Website heb ik nog nooit een andere melding op zien staan dan dat hij herzien wordt en dat je voor vragen contact op kunt nemen.

Ik weet niet of Tineke nog zelf lessen geeft in Franeker, ze hebben de accomodatie in ieder geval te koop staan. Vroeger waren er wel regionale trainingen ed.

Harich organiseert vaak rond pasen les/oefencross op het terrein. Hoewel ik dat altijd wel ver vind voelen, omdat dat stuk rond Lemmer niet opschiet :+

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:10

Manege NOP organiseert 17 september een boscross in het Kuinderbos in de Nordoostpolder

Is laagdrempelig en mag ook in duo's

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 21:23

Marie111 schreef:
Manege NOP organiseert 17 september een boscross in het Kuinderbos in de Nordoostpolder

Is laagdrempelig en mag ook in duo's


Wat leuk weet je ook waar ik meer info kan vinden?

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:39

SandraWierda schreef:
Marie111 schreef:
Manege NOP organiseert 17 september een boscross in het Kuinderbos in de Nordoostpolder

Is laagdrempelig en mag ook in duo's


Wat leuk weet je ook waar ik meer info kan vinden?


Op hun Facebook

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3574268728