Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 16:10

Hi,

Omdat hier ongetwijfeld ervaringsdeskundigen zitten.... komend jaar willen we dan eindelijk naar Badminton Horse Trails... *\o/*

Uiteraard kunnen we alles zelf uitzoeken qua reis/overtocht/overnachting, maar... het is wellicht handig om af te gaan op ervaringen en vooral de tips en tricks te horen om er een leuke reis van te maken.

Dus ik hoor graag!! En dank alvast! ;)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:18

Ik ben in 2018 geweest. We hadden er een week van gemaakt. Huisje gehuurd vlakbij Bath (aanrader om te bezoeken!). Kaarten voor Badminton kan je eenvoudig via de website kopen. Als je naar de cross gaat, zorg dan dat je op tijd weg gaat, want de wegen er naartoe zijn echt druk. Het strodorp was geweldig en groot, daar kan je bijna een hele dag ronddwalen :D Bij de cross is het echt druk, maar op zich heb je overal goed zicht op, zeker als je een aantal combinaties wacht. Enige minpunt vond ik het eten en drinken: weinig keuze, duur en erg druk. Dus ik zou aanraden in ieder geval zelf wat mee te nemen als basis.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:51

Gaaf!

Kan me helemaal aansluiten bij Sofie. Ik was er de laatste keer in 2016 (daarvoor in 2009 denk ik), we hadden de nacht ervoor een simpel hotel in de buurt, en sliepen daarna bij vrienden dus qua reistips heb je weinig aan me. Qua overtocht zijn we toen idd Dover-Calais gegaan en dat zou ook mijn voorkeur houden (vanuit omg Ehv), maar vanuit jullie regio is vliegen wellicht ook iets om uit te zoeken. Moet je wel nog steeds een stuk rijden, en een auto huren.

Wb de wedstrijd, we gaan over een paar weken naar Burghley en het principe blijft hetzelfde :-)

Wij gaan alleen naar de cross, maar zorgen idd dat we er op tijd zijn. Een aantal jaar geleden hadden we een picknickmand geregeld die we konden ophalen in het strodorp, omdat we nu al langer zijn (onderdeel van onze vakantie) maak ik die vooraf zelf klaar. Ik heb voor het eerst ook een oortje voor Burghley radio erbij, zal laten weten hoe dat bevalt.

Als je de volle vijf dagen gaat zou ik zeker al de cross een keer lopen, en als er weer de Grassroots championships zijn, lijkt me dat ook waanzinnig om te zien.

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:54

Wat leuk, Badminton. Geweldige ervaring!
Ik ben dit jaar geweest. Met de auto en de autotrein onder het kanaal door. Dat is prima bevallen. Autotrein was echt heel simpel en een stuk sneller als de boot.
Wij sliepen in een B&B in Bristol (The Langley Arms). Prima B&B en gunstige prijs en nog belangrijker, aan de goede kant van Bristol. Als je midden in Bristol zit of aan de andere kant ben je heel veel extra reistijd kwijt naar het Badminton terrein.
En hoewel het druk is, vind ik dat je op het terrein daar weinig meer van merkt. Je hebt bij de hindernissen veel beter zicht vind ik als bv in Boekelo.
Wij zijn wel op de dressuurdagen vast de cross gaan verkennen, zodat we niet bij aanvang van de cross vanaf hindernis 1 in de meute liepen, maar van te voren een mooie hindernis in het parcours uitgezocht waar we wouden beginnen en dan loop je meer "verspreid" de route. Achteraf was dit een geluk, want door de enorm zware bodem dit jaar waren er een hoop uitvallers en hierdoor hadden we in ieder geval wel een aantal combinaties op de meest uitdagende hindernissen kunnen zien.
Strodorp is inderdaad geweldig groot, neem je portemonee mee!!! Ha ha shop till you drop.
Eten is idd verschrikkelijk. Ik dacht dat er ook wel heerlijke typisch Engelse High tea sandwiches, scones en muffins zouden zijn (ben ik gek op) maar er was alleen vieze vette herrie. Echt eten meenmemen en als je het echt goed wilt doen, doe als de Engelsen en neem een picknic kleedje mee :D

Tickets zijn idd makkelijk via de site te verkrijgen, maar moet je wel op voorhand kopen. Je kunt niet bij de ingang nog tickets kopen. Verder waar wij een misrekening mee hadden gemaakt was dat je op de laatste dag het springen 2 kaarten moet kopen. 1 voor toegang op het terrein en 1 voor een plaats bij de springring/zitplaats. Dat hadden wij niet van te voren begrepen (is ook niet zo bij de dressuur, dan is de tribune gewoon toegankelijk) dus moesten dat laatste kaartje ter plekke een half uur van te voren kopen....toen waren uiteraard alleen de duurste plekken naast de royal box van 100 pond per stuk nog verkrijgbaar...maar goed, was de moeite waard en je gaat ook niet elk jaar naar Badminton. Ik zou wel plaatsen op het overdekte gedeelte nemen, want het weer is nogal onberekenbaar.

Verder zijn wij de laatste dag bij het springen gewoon vroeg gegaan, zodat we nog een keer de hele cross konden lopen. Voorafgaand aan de cross en op crossdag mag je nl niet bij de hindernissen zelf komen. De dag na de cross wel en het is superleuk om een paar foto's te maken dat je naast of voor de hindernis staat zodat je goed kan zien hoe inmens en indrukwekkend de sprongen zijn. Plus dat er nog wat geshopt moest worden :D

Het is echt een geweldig gaaf evenement, enorm genoten! Neem wel goede regenlaarzen mee want als het regent wordt het terrein een enorme blub boel. n wij hadden voor elke dag van de Action van die wegwerp regenponcho's mee. Daar waren veel Engelsen heel jaloers op!

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:58

Oh zo'n oortje is fijn! Hadden wij niet gedaan, maar kregen er eentje van mensen die weggingen na de cross voor bij springen. Heb hem dus niet bij de cross gehad maar achteraf had ik het zeker wel gedaan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:00

En aanvullend, wij lopen meestal een keer de hele cross (vaak van finish naar start) en installeren ons dan bij een van de hindernissen met veel zicht en bij voorkeur heuvelachtig. Volgens mij is dat in Badminton Discovery Valley, maar het kan zijn dat ik het door de war haal met Burghley.

/add
dat is idd Burghley, heb even gekeken in 2023 course preview.
https://www.badminton-horse.co.uk/2023- ... ry-course/

Dan blijft Vicarage Vee area waanzinnig, of natuurlijk the Lake.

(enne, horse trIAls, niet trAIls ;-) )

Bertje16
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:05

ik ben er dit jaar geweest alleen de crossdag. Kaarten idd online makkelijk geregeld. Ik ben naar Bristol gevlogen heb een auto gehuurd en had een B&B aan de goede kant in Bristol. Was een beetje last minute allemaal maar goed gelukt. Vanwege de kroning wilde ik wel Londen mijden en autotrein dus niet gekozen. Bath leek mij ook mooi om te overnachten en te bekijken maar dan had ik eerder moeten zijn. Shoppen is niet mijn ding, heb al veel te veel spullen. Laarzen moeten kopen :-D dat wel. Eten ga ik met de vorige schrijvers mee. Vond het wel heel gaaf om mee te maken vooral omdat mijn fokproduct aan de start kwam. Deze na 7 jaar weergezien!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:54

Ik ben ook geweest. Met het vliegtuig naar Bristol. Goedkoop zaken hotel met ontbijt geboekt en een auto gehuurd. Wij zijn alleen naar de cross geweest en zijn Bristol een dag in geweest. Het is dat mijn zoontje geen lange afstanden kan lopen en zoiets niet rolstoelproef is anders was ik nog een keer gegaan. Super gaaf!

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:01

Ik vind zelf het afsluitende springen altijd wel heel spannend en leuk om mee te maken. Zeker ook toen ket de WEG in Normandie en NL kans had 3e te worden (en werd) was echt billen knijpen op de tribune. Zou ik niet willen missen. Dressuur vind ik niet zo om naar te kijken en die dag gebruik in vnl om vast alles te verkennen, strodorp en een paar toppers te kijken.

Burgley wil ik zeker ook een keer heen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:12

Ik ga volgend jaar drie dagen naar Parijs, alles van eventing. Net als in 2012 Londen.

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:14

Oh jaloers...toen mijn tijdslot open ging waren de eventingkaarten op |o
Lijkt me geweldig op het terrein van Versailles.

Bertje16
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:56

oji schreef:
Oh jaloers...toen mijn tijdslot open ging waren de eventingkaarten op |o
Lijkt me geweldig op het terrein van Versailles.

Bij mij ook, ik ben dus ook jaloers op Lielle zou heel graag gaan.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:51

Bertje16 schreef:
oji schreef:
Oh jaloers...toen mijn tijdslot open ging waren de eventingkaarten op |o
Lijkt me geweldig op het terrein van Versailles.

Bij mij ook, ik ben dus ook jaloers op Lielle zou heel graag gaan.

Lees het OS topic, er komen vanaf 5 juli langzaam her en der weer kaarten in de verkoop. Houd de website in de gaten! Een aantal van ons heeft zo nog hele leuke kaarten voor de paardensport kunnen kopen!

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Tips en tricks voor Badminton Horse Trails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:19

Welk topic is dat Topsylover?

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:03

oji schreef:
Welk topic is dat Topsylover?

Olympische Spelen 2024 in BEU :)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:23

Radio oortje is een aanrader!