Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Xtreme trail, wel of niet beenbeschermers?

 
Profiel   

Zoals de kop al zegt, in april doe ik mee aan een xtreme trail. Wat is verstandig wel of niet beenbeschermers omdoen?

Hier doen we aan mee, speciaal weekend voor tinkers <3
https://xtremetrail.nl/reserveren/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:15 



 
Profiel   

Volgens de reglementen moet je voor- en achter beenbescherming gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:18 



 
Profiel   

Tinkers mogen ook zonder zie ik: https://xtremetrail.nl/uitrusting-paard/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:21 



 
Profiel   

Selina schreef
Volgens de reglementen moet je voor- en achter beenbescherming gebruiken.


Nee ze raden het aan, verplichten doen (en kunnen) ze niet.

Vind bovendien maar eens geschikte peesbeschermers voor tinkers :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:43 



 
Profiel   

Citaat
Uitrusting paard
Het lijkt misschien heel vanzelfsprekend, maar we komen op ons park heel bijzondere uitrustingen tegen. Daarom vinden we het belangrijk om even voor je op een rijtje te zetten wat belangrijk is, voor ieders veiligheid en comfort.

Harnachement van je paard dient te passen en in goede staat te zijn, wel zo prettig voor je paard.
We werken op de trail zonder hulpteugels en zo natuurlijk mogelijk.
Indien je paard hoefijzers heeft, gebruik je springschoenen geschikt voor Eventing zodat je paard de ijzers er niet af kan tikken. Kalkoenen mogen niet, ze maken de obstakels kapot en daar zijn we zuinig op.
Beenbeschermers zijn verplicht aan voor- en achterbenen daar waar mogelijk. Bandages werken helaas niet, dit is echt gevaarlijk. Bij pauzes langer dan 15 minuten adviseren wij de beenbeschermers even af te doen. Voor sokkenpaarden en paarden met CPL maken we natuurlijk een uitzondering. Twijfel je? overleg gerust even vooraf.


Staat vrij duidelijk vermeld toch? Wel super leuk dat je erheen gaat! Laat ons weten hoe het was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:09 



 
Profiel   

Algemene voorwaarden van de website (even downloaden)

Citaat
13. Xtreme Trail stelt het dragen van beenbescherming voor de paarden niet verplicht maar raadt
Gebruikers het wel ten zeerste aan om paarden om alle vier de benen bescherming te geven.

Bandages worden hierbij niet toegestaan. Gebruikers moeten er zich van bewust zijn dat schade en
letsel aan paarden, voor/tijdens en na het gebruik van het trailpark niet op Xtreme Trail verhaald kan
worden en dat Gebruikers hier zelf volledig verantwoordelijk voor zijn. Tijdens de pauzes worden de
beenbeschermers verplicht afgedaan. In het geval van hoefijzers, zijn springschoenen verplicht.
Kalkoenen zijn verboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:20 



 
Profiel   

Zo eerste les is niet heel spannend, ik kan mij voorstellen dan een tinker met sokken al wat beenbescherming heeft, als je ze niet hebt zou ik ze er zeker niet voor aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:26 



 
Profiel   

Onali schreef
Selina schreef
Volgens de reglementen moet je voor- en achter beenbescherming gebruiken.


Nee ze raden het aan, verplichten doen (en kunnen) ze niet.

Vind bovendien maar eens geschikte peesbeschermers voor tinkers :+



Dat dus, vandaar mijn vraag :j

Ik had al wel zitten kijken naar de 3in1 beschermers die zijn flexibeler dus passen misschien eerder. En voor redelijke prijzen op MP wel te krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:16 



 
Profiel   

Waarom zou je het niet willen? Zeker een eerste keer zijn ze misschien niet zo handig met de op en afstappen en sommige kunnen best hoog zijn. Als ze daar net rottig afstappen en met achterzijde van het been langsschaven ben je ook niet gelukkig.

Ik ben er met m'n shetje geweest, lastig passende beschermers voor te vinden en ik gebruik ze normaliter niet voor haar, maar heb ze er speciaal voor aangeschaft zodat we onbezorgd konden spelen op alle af en opstappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:17 



 
Profiel   

billy3105 schreef
Wel super leuk dat je erheen gaat! Laat ons weten hoe het was :)


Dank ga ik doen!


Voor de liefhebbers er zijn nog plekjes vrij *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:17 



 
Profiel   

Selina schreef
Volgens de reglementen moet je voor- en achter beenbescherming gebruiken.



Dit is voor tinkers niet nodig aldus de organisatie ;).


Als je een wat luxere tinker hebt waarbij het past zou ik het omdoen maar bij fors been werk en veel sok zou ik het laten. Dan doet het meer kwaad dan goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:02 



 
Profiel   

Mijn paard heeft zijn ene peesbeschermer kapot getrapt tijdens een extreme mountain trail clinic. Pas nadien gemerkt. Ik zou er dus zeker aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:43 



 
Profiel   

Katyatje schreef
Mijn paard heeft zijn ene peesbeschermer kapot getrapt tijdens een extreme mountain trail clinic. Pas nadien gemerkt. Ik zou er dus zeker aan doen.


Duidelijk geen ervaring met sokpaarden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:45 



 
Profiel   

Oh goed dat ik dit topic zie, ik rij altijd zonder en had er dus niet over nagedacht voor de xtreme trail. Heb wel een 'sokkenpaard' maar denk dat een fjordensokje niet meetelt.
Iemand een aanrader? Iets wat goed ademt graaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:47 



 
Profiel   

Onali schreef
Katyatje schreef
Mijn paard heeft zijn ene peesbeschermer kapot getrapt tijdens een extreme mountain trail clinic. Pas nadien gemerkt. Ik zou er dus zeker aan doen.


Duidelijk geen ervaring met sokpaarden :+

Neen, maar dat vroeg TS toch ook niet :) ik deel gewoon mijn ervaring. En dat is dat mijn paard zonder ijzers zijn peesbeschermers kapot getrapt heeft. Ferme klap dus. Sokken zullen dat misschien wat dempen maar toch niet volledig opvangen, als dat is wat je bedoelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:22 



 
Profiel   

Een been met sokken is 2 tot 3 keer zo dik, daar ga je nooit gewone (normaal betaalbare) peesbeschermers voor vinden

Dat is wat ik ermee bedoelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:23 



 
Profiel   

Voor deze mupjes valt ook geen bescherming te vinden, benen zijn te dik ervoor met wintersok. :+
En sowieso is bescherming lastig te vinden. Ze hebben zich nergens aan gestoten. Ik heb wel 1 paar glitterpeesjes voor de voorbenen, maar die zijn echt alleen voor de sier en bieden geen klap bescherming.
[ img ]

Het is op eigen risico zonder bescherming mee te doen. In het voorjaar/zomer vind ik het meer een risico en voor dan ga ik toch maar even peesjes aanschaffen, want kennelijk bestaan die voor ze voor 20 euro per paar en die zijn maar 1 cm groter dan mijn glitterpaar. Achter bescherming bestaat niet voor die kleintjes. :')


Laatst bijgewerkt door Jorex op 17-01-22 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:41 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn shets ook geen bescherming.
De pijplengte is een probleem in combinatie met de omvang van het been.
Ga niet iets aanschaffen voor eenmalig gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:44 



 
Profiel   

Beenbeschermers zijn er echt wel voor die kleintjes maar met de oefeningen die je doet tijdens zo eerste keer kan het prima zonder, het was bij ons nat en erg drassig, dat is met beschermers ook niet prettig.

Voor een fjord zou ik gewoon even van iemand kappen lenen, niet iets specifieks of bijzonders aanschaffen, gewone simpele kappen zijn prima, je gaat geen uur crossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:21 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Beenbeschermers zijn er echt wel voor die kleintjes maar met de oefeningen die je doet tijdens zo eerste keer kan het prima zonder, het was bij ons nat en erg drassig, dat is met beschermers ook niet prettig.



We lopen in het bos ook door het kreupelhout en springen of stappen over boomstammen.
Die zijn veel minder 'behandeld' dan die van een trailpark.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:25 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Beenbeschermers zijn er echt wel voor die kleintjes maar met de oefeningen die je doet tijdens zo eerste keer kan het prima zonder, het was bij ons nat en erg drassig, dat is met beschermers ook niet prettig.

Voor een fjord zou ik gewoon even van iemand kappen lenen, niet iets specifieks of bijzonders aanschaffen, gewone simpele kappen zijn prima, je gaat geen uur crossen.

Dat klopt maar wil ik wel gaan doen, dus aanschaffen moet sowieso :) onze buitenritten zijn over het algemeen ook xtreme trail :') en rijden we dus zonder.

Ik ben wel heel benieuwd, lees wisselende ervaringen. Vind het vooral jammer dat de groom voornamelijk in de kantine moet zitten ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:34 



 
Profiel   

Dan denk ik dat je ritjes extremer zijn dan het park.
Les en hindernissen zijn dan wat tam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:39 



 
Profiel   

Dan zie ik het maar als trailertraining en onbekend terrein ontdekken :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:09 



 
Profiel   

Twee x meegedaan, die van mij zijn beschermers voor te vinden en daarnaast gaat dat allemaal maar broeien onder die dikke sokken.
Maar het is ook weer niet zo heftig dat de sokkenmonsters bescherming om moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 05:13 



 
Profiel   

Het is hooguit 2 uurtjes, het is een keer. Ik zou me dan echt niet druk maken over broei voor die ene keer.

Ik was blij kapjes om te hebben bij mijn kleine shet. Die heeft best wel wat keren langs boomstammen geschaafd.

Ja, ze vond het stom en raar, zeker nadat ze nat waren geworden in de waterbak. Maar dat was toch het laatste onderdeel, daarna was ze klaar en konden ze af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen