Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 77 van de 84 [ 2095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

 
Profiel   

ellepel schreef
was je de benen nu ook nog ergens mee en mag ik vragen wat voor voer je paard krijgt?
geef je toevallig luzerne?


Nee Ivm de mok probeer ik het zo droog mogelijk te houden op de paar keer wassen met imaverol na. Hij staat op de coolstance copra omdat hij heel gevoelige darmen heeft. Deze plekken zitten overigens alleen op zijn achter (onder)benen. Zijn voorbenen zijn ook wit en daar zit niks ook de rest van zijn lichaam zit niks.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:21 



 
Profiel   

geef je alleen de coolstance copra dan naast ruwvoer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:28 



 
Profiel   

Bij mijn merrie ziet het er nu zo uit..
[ img ]
[ img ]

Ik geloof dat de DA donderdag op stal komt voor een stalgenoot. Hoop dat ik er dan even bij kan. Toch wel benieuwd wat de DA erover te zeggen heeft voordat ik zomaar met iets begin

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:33 



 
Profiel   

ellepel schreef
geef je alleen de coolstance copra dan naast ruwvoer?



Nee er wordt aanbevolen om er een multivitamine naast te geven dus dat doe ik (van de groene os dat bevat alle benodigde vitamines en mineralen) daarnaast (bijna) onbeperkt hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:44 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Bij mijn merrie ziet het er nu zo uit..
[ [url=m/6ges6d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oYO63b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geloof dat de DA donderdag op stal komt voor een stalgenoot. Hoop dat ik er dan even bij kan. Toch wel benieuwd wat de DA erover te zeggen heeft voordat ik zomaar met iets begin



Snap ik, ik ben benieuwd. DA heeft het twee weken geleden bij mijn paard bekeken maar het gaat maar heel langzaam beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:48 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Bij mijn merrie ziet het er nu zo uit..
[ [url=m/6ges6d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oYO63b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geloof dat de DA donderdag op stal komt voor een stalgenoot. Hoop dat ik er dan even bij kan. Toch wel benieuwd wat de DA erover te zeggen heeft voordat ik zomaar met iets begin



Snap ik, ik ben benieuwd. DA heeft het twee weken geleden bij mijn paard bekeken maar het gaat maar heel langzaam beter. Zo zag het er uit toen de DA er twee weken geleden naar keek.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:49 



 
Profiel   

Schimmel: azijn+water + tea tree olie. Werkt fantastisch en op meer schimmels dan imaverol

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:07 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Schimmel: azijn+water + tea tree olie. Werkt fantastisch en op meer schimmels dan imaverol



Thanks! Zou ik ook nog wel even kunnen proberen. Welke verhoudingen gebruik je dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:44 



 
Profiel   

Is het bij een schimmel echt heel erg noodzakelijk om ook echt alle spullen te wassen := ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:46 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Is het bij een schimmel echt heel erg noodzakelijk om ook echt alle spullen te wassen := ?



Volgens mij is dat wel het beste aangenomen dat het over zijn hele lijf zit. Dus dekens, sjabrak, borstels, tuig goed schoonmaken. De schimmel zit bij mijn paard alleen op de achterbenen (wat ik eigenlijk wel heel vreemd vind) en we hebben geen warm water op stal. Paard heeft nog zijn wintervacht (op de achterbenen na) als ik die wil wassen wordt hij in geen drie dagen meer droog. Volgens de DA volstond het wassen van de achterbenen ook de stal hoefde ik niet te ontsmetten. Ik las ook ergens anders dat de schimmel vooral in een bepaalde fase erg besmettelijk is.
Ik heb inmiddels een soort smetvrees ontwikkeld, ben als de dood dat het “overslaat” op een ander deel van zijn lichaan :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:04 



 
Profiel   

Ja het gekke is bij mijn merrie zit het ook alleen op de benen en precies dezelfde plekken als vorig jaar..

Net de DA aan de lijn gehad. Donderdag gaat hij er naar kijken. Hou jullie op de hoogte

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:52 



 
Profiel   

salamaleque schreef
Horseloverl schreef
Schimmel: azijn+water + tea tree olie. Werkt fantastisch en op meer schimmels dan imaverol



Thanks! Zou ik ook nog wel even kunnen proberen. Welke verhoudingen gebruik je dan?


Ik doe half azijn half water en 5 druppels tea tree olie. Deze heeft een drager nodig dus doe ik in een beetje honing en die door je water en azijn mengen. Kun je ook voor je spullen gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 00:37 



 
Profiel   

Ik heb gehoord dat vlooienshampoo ook helpt tegen mijten, heeft iemand hier ervaring mee ?
En zo ja, welk merk gebruik je dan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:09 



 
Profiel   

ja ik dacht die van beaphar,daar zit permethrin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:20 



 
Profiel   

Als er permethrine in zit, werkt het idd ook voor mijten. Maar schijnbaar is de werkingsduur minder lang, althans, dacht dat ik dat toch tegen kwam in een wetenschappelijk artikel ergens.

Let ook erg op als je katten hebt. Is erg giftig voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:11 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Ja het gekke is bij mijn merrie zit het ook alleen op de benen en precies dezelfde plekken als vorig jaar..

Net de DA aan de lijn gehad. Donderdag gaat hij er naar kijken. Hou jullie op de hoogte



Ik was even benieuwd wat de DA heeft gezegd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:33 



 
Profiel   

Nou de DA denkt toch een schimmel gezien ze echt geen jeuk heeft en de huid eronder vrij rustig eruit ziet. Dus voor nu weer aan de Imaverol. Heeft vorig jaar uiteindelijk ook wel zijn werk gedaan.

Baalde wel even dat de DA er letterlijk 2 min mee bezig was en ik toch even 45 euro mocht neerleggen voor het consult :x Maarja regels zijn regels. Volgende keer bepaal ik in ieder geval zelf wel weer of het een schimmel betreft of niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 22:21 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Nou de DA denkt toch een schimmel gezien ze echt geen jeuk heeft en de huid eronder vrij rustig eruit ziet. Dus voor nu weer aan de Imaverol. Heeft vorig jaar uiteindelijk ook wel zijn werk gedaan.

Baalde wel even dat de DA er letterlijk 2 min mee bezig was en ik toch even 45 euro mocht neerleggen voor het consult :x Maarja regels zijn regels. Volgende keer bepaal ik in ieder geval zelf wel weer of het een schimmel betreft of niet :+


Hmmm balen maar je weet nu iig wat het is. Ik vond dat flesje imaverol ook een dure grap. Ik betaalde € 35 en € 125 aan de DA voor consult en mok zalf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 23:42 



 
Profiel   

Pffff help, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Onze tinker 9 jarige merrie sinds 1,5 maand in ons bezit, heeft weer een enorme uitbraak van rasp aan de voorbenen. Nu lees ik dat Luzerne ook hier heel slecht voor is, dus dat ga meteen weer stop zetten. Ook geef ik Pavo vital brokjes bij als beloningsbrokjes.

Maar wat kan ik haar nu dan nu bijvoeren naast hooi??

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 11:41 



 
Profiel   

Krijgt ze hooi of voordroog? Die van mij verdragen bv al geen voordroog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 15:06 



 
Profiel   

Hoe houd je haar momenteel? Staat ze binnen of buiten? Op het gras, en hoeveel gras? Hooi of voordroog inderdaad? Krijgt ze verder nog krachtvoer/supplementen/snoep? Wordt ze (veel) gereden? Ze is niet drachtig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 15:11 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Hoe houd je haar momenteel? Staat ze binnen of buiten? Op het gras, en hoeveel gras? Hooi of voordroog inderdaad? Krijgt ze verder nog krachtvoer/supplementen/snoep? Wordt ze (veel) gereden? Ze is niet drachtig?


Ze staat in een paddock met zand en bestrating, ze komt amper tot niet in het zand. Verder heeft ze een inloop stal met rubber matten, ik ruim 6/7 per dag de poep.

Eten: hooi, kreeg luzerne (vandaag laatste keer) Ik heb de Pavo inshape al stop gezet, hier kreeg ze een halve voerschep per dag van. Verder krijgt ze een klein handje Pavo vital vitamine brokjes. Luzerne krijgt ze nog maar sinds kort, ik dacht ivm lage suikers en zetmeel haar daar wat extra‘s mee te geven (als de andere ook voer krijgt). Ik gaf haar ook wel eens koekjes maar ook daar ben ik al ruim een week mee gestopt en toen ze er net was kreeg ze wortels maar die krijgt ze al een maand of zo niet meer.

Thuis is ze super lui, staat vooral lekker droog en uit de wind in de stal met dit weer en loopt zo nu en dan heen en weer om eens buiten wat te drinken en te kijken of er weer nieuw eten aan komt als ze mij in de schuur hoort. Omdat ze weinig beweegt wandel ik in ieder geval elke dag of ik rij een buitenritje, maar dit is allemaal nog maar minimaal.

Toen we haar kregen was ze veel te dik en kreeg niet altijd het beste hooi en zelfs soms kuil te eten. Ze zat toen ook onder de rasp, dit had ik mooi weg, tot een week geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 15:39 



 
Profiel   

Ik denk dat je in ieder geval op de goede weg bent. Heb je enig idee waarom ze weinig beweegt uit zichzelf? Is ze getest op PSSM? Heb je wel eens het idee dat ze wat stijf is of moeilijk op gang komt? Of houd ze gewoon echt niet van slecht weer? In dat laatste geval zou je eventueel eens een regendeken kunnen proberen, dat deed bij onze belg wonderen. Die moest ook veel lopen vanwege zijn CPL, en had met een deken veel vaker zin om een rondje te lopen in de winter. In ieder geval is het goed dat je elke dag wat met haar loopt.
Verder kan een klein beetje rasp niet veel kwaad, als het maar geen open wondjes worden.
Zodra het voorjaar begint kun je op veel plekken weer kleefkruid en brandnetel vinden. Ik pluk dan elke dag een flinke hand vol, en dat werkte bij mijn paard ook erg goed. Ze zijn er dol op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 16:04 



 
Profiel   

Luzerne kan prima, maar dan wel melasse vrij :j cq laag in suiker.


Een beetje rasp kan geen kwaad. Het is een soort overproductie van keratine. Beetje vet houden met bijv baby olie en met een dunne manenkam even uitborstelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 16:40 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik denk dat je in ieder geval op de goede weg bent. Heb je enig idee waarom ze weinig beweegt uit zichzelf? Is ze getest op PSSM? Heb je wel eens het idee dat ze wat stijf is of moeilijk op gang komt? Of houd ze gewoon echt niet van slecht weer? In dat laatste geval zou je eventueel eens een regendeken kunnen proberen, dat deed bij onze belg wonderen. Die moest ook veel lopen vanwege zijn CPL, en had met een deken veel vaker zin om een rondje te lopen in de winter. In ieder geval is het goed dat je elke dag wat met haar loopt.
Verder kan een klein beetje rasp niet veel kwaad, als het maar geen open wondjes worden.
Zodra het voorjaar begint kun je op veel plekken weer kleefkruid en brandnetel vinden. Ik pluk dan elke dag een flinke hand vol, en dat werkte bij mijn paard ook erg goed. Ze zijn er dol op!


Ja ze is PSSM1 vrij getest ze houdt idd echt niet van slecht weer. Zodra de zon schijnt of de wind minder wordt staat ze wel buiten ipv op stal. Mooi weer meisje

Zijn idd open plekken net boven haar knieën, ze zijn inmiddels wel weer dicht maar zit gewoon veel rasp. Ik smeer ze nu elke dag in met baby olie en de open plekjes in de sudocreme. Benen zijn mooi droog en ze lijkt er zelf niet heel veel last van te hebben, maar ik wil het graag onder controle krijgen, lijkt me gewoon niet fijn voor haar.

Toen ik haar net had heb ik de beben met teer shampoo gewassen, misschien dat nog een idee om weer te doen? Ik wil ook niet te vaak wassen. Achter benen zien er op paar kleine plekjes netjes uit dus die hoeven niet.

Denk dus voorlopig maar op alleen hooi en handje vitamine korrels als beloning?

En dan als een soort eliminatiedieet heel voorzichtig dingen weer gaan toevoegen? Maar wat is dan het verstandigst?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 77 van de 84 [ 2095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen