Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe houdt ik wit, wit?

 

Accepteren. Die van mij rolt graag, is zo smerig als wat, staart hoort wit te zijn, is bijna zwart. Ik was em alleen voor "belangrijke" dingen en fotoshoots.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:44 



 
Profiel   

Toen ik met mijn schimmel wedstrijden reed wilde ik hem wit houden. En dat is wel te doen. Maar je hebt wel meer werk aan.
De poep vlekken deed ik elke keer als die er was weghalen met lauw water en een badspons met zo'n ruwe kant. Geen zeep. Alleen die plek.
Staart wassen deed ik elke zaterdag. Wedstrijd of niet.
Dan hou je ze wit zonder gele gloed.

Zand borstel je er zo uit.

Nu geen wedstrijden dus ook vieze paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:48 



 
Profiel   

Staart lekker kort houden helpt ook heel erg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:00 



 
Profiel   

Bij een piesvlek volstaat schoon vegen met een natte spons soms al. Als hij ingedroogd is eerst poetsen.


Verder word het door wassen met ouderwetse vloeibare groene zeep weer mooi wit. Is ook zacht voor de huid. Zou je ook in een emmer kunnen doen en dan met een spons afnemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:04 



 
Profiel   

Bucas deelde net deze foto op facebook _O- _O-


Wat ik trouwens wel doe, ik de zomer even iets vaker de staart en achterbenen wassen. Of de tuinslang tijdens het water opvullen even tussen haar boobs houden.
Maar ze zweet ook best veel als het warm is en vind het echt heerlijk als de tuinslang dan even haar helpt

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:18 



 
Profiel   

MarliesV schreef
XladyX dat klinkt mooi, maar dan moet je niet zo'n smeerpoets hebben.

Die van mij legt standaard een verse drol in de stal en gaat er dan in liggen slapen.
Scheren, dekens, maakt niets uit, dan zit de vlek wel aan haar hoofd/oren of aan de rand van de deken bij haar oksel/bil enz.
Ja dat zou je dagelijks kunnen wassen met water, daar heb je gelijk aan. Maar door het te accepteren is mijn leven wel een stukje makkelijker :P


Maar dan komt het evengoed terug op de ongeving schoon houden en geschikt. Voorheen ging mijn paard ook in zijn mest liggen op stal, omdat er geen andere optie was in zijn box. Nu hij genoeg ruimte (loopstal) heeft zoekt hij een plekje ernaast. Zullen er vast bij zijn die er evengoed in gaan liggen maar dan is afhalen met wat water elke dag ook echt zo gebeurd hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:39 



 
Profiel   

Ik heb ook een bonte met veel wit, die van zichzelf redelijk schoon is. 's Zomers gaat het dan vaak ook wel goed met die zomervacht, dan blijft hij redelijk wit. 's Winters daarentegen is hij een soort permanent beige, wat je ook echt niet meer weggepoetst krijgt. Het zit echt vast in die lange wintervacht... Accepteren enige optie :D .

's Zomers was ik hem wel af en toe even met zilvershampoo en dat doet echt wonderen.

Die staart is vooral een grote ramp, die is bij mijn paard ook 'wit'...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:19 



 
Profiel   

Kijk dekens en zo werkt natuurlijk, dat snap ik. Maar ik ga niet mijn pony met een perfect werkende wintervacht een deken op doen voor mijn handigheid. :+ Daarnaast presteren ze het naar mijn idee om altijd in het vieze te gaan liggen.

Wij hebben een perfect droog stuk paddock met zand en nog een paddock waar eerst gras stond (op een paddock Paradise). Waar de rest rolt in de zandpaddock gaat die van mij op de enige natte vierkante meter liggen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:27 



 
Profiel   

dit borstel je er als het droog is zo af.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:41 



 
Profiel   

Het liefst zou ik willen dat hij er iedere dag zo uit ziet:
[ img ]

Maar zo is hij toch echt op z'n gelukkigst.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:27 



 
Profiel   

Witte paarden willen stiekem gewoon niet wit zijn :+

Mijn bruine paarden die ik gehad heb waren nooit zo vuil, mijn huidige zwarten zijn ook nooit zo vuil en ze letten echt op waar ze gaan liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:34 



 
Profiel   

Gewoon wachten tot ze gaan verharen. Dan worden ze vanzelf weer wit. Ingebouwde reinigingsservice :+

Verder een Magic Brush en gewoon je verwachtingen bijstellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:35 



 
Profiel   

Die van mij is gelukkig redelijk schoon van zichzelf.
Dit is hoe hij er meestal bij loopt zonder wassen:
[ img ]
Maar de staart moet ik inderdaad wel regelmatig wassen.. Daar heb ik ‘s winters meestal een staartzak omheen. Dan zijn er toch geen vliegen en dat scheelt erg veel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:56 



 
Profiel   

Ik was de staart elke week met degreaser en daarna yellow out van cowboy magic.
De rest... komt in het voorjaar wel weer. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:19 



 
Profiel   

accepteren dat je witte paard zwart is, en je zwarte trui wit

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:30 



 
Profiel   

Als je niet steeds wilt wassen inderdaad gewoon accepteren. De "witte" sokken en staart van die van mij zijn ook alleen in de zomer daadwerkelijk wit. :+ Tja, hoort er bij. Zolang je voor het rijden/wandelen/grondwerken het zand in elk geval maar wegpoetst onder het tuig maakt het voor het paard weinig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:43 



 
Profiel   

Snippergroen schreef
Verder een Magic Brush en gewoon je verwachtingen bijstellen :D



Grappig die heb ik vandaag nog in mijn handen gehad en terug gelegt, volgend keer neem ik hem mee _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:01 



 
Profiel   

Het accepteren heeft nog of even tijd nodig

madam heeft de 2de nacht in de stal in ieder geval ervoor gezorgd dat ze weer symmetrisch is :D Nu aan beide kanten een vieze bruine stront vlek.

Gelukkig is de staart voornamelijk zwart met beetje wit, manen zijn wel bijna helemaal wit, dus we zullen het zien wat de tijd ons brengt. Grappige is dat ze voornamelijk op de verharding staat omdat ze er niet van houdt de drek in te gaan. Maar slapen in je eigen stront vind ze dan weer geen probleem , bijzonder hoeveel er ‘s ochtends ligt als je vlak voor het slapen nog schoon gemaakt hebt. Mijn shet is veel flinker, die poept alleen maar buiten en niet in de stal (tenzij het heel hard regent).

Ik weet nu in ieder geval dat ik het los moet laten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:06 



 
Profiel   

SandraWierda schreef
Snippergroen schreef
Verder een Magic Brush en gewoon je verwachtingen bijstellen :D



Grappig die heb ik vandaag nog in mijn handen gehad en terug gelegt, volgend keer neem ik hem mee _/-\o_


Hele fijne borstel! Ik krijg er m'n witje aardig wit mee :j zeker in haar zomervacht. Dan krijg ik echt alles er mee af. Ze is nu heel fluffy en dan wordt ze er niet spierwit mee, maar het wit loopt dan vloeiender over naar een vlek :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:06 



 
Profiel   

SandraWierda schreef
Het accepteren heeft nog of even tijd nodig

madam heeft de 2de nacht in de stal in ieder geval ervoor gezorgd dat ze weer symmetrisch is :D Nu aan beide kanten een vieze bruine stront vlek.

Gelukkig is de staart voornamelijk zwart met beetje wit, manen zijn wel bijna helemaal wit, dus we zullen het zien wat de tijd ons brengt. Grappige is dat ze voornamelijk op de verharding staat omdat ze er niet van houdt de drek in te gaan. Maar slapen in je eigen stront vind ze dan weer geen probleem , bijzonder hoeveel er ‘s ochtends ligt als je vlak voor het slapen nog schoon gemaakt hebt. Mijn shet is veel flinker, die poept alleen maar buiten en niet in de stal (tenzij het heel hard regent).

Ik weet nu in ieder geval dat ik het los moet laten

Hm mijn ervering met schuilstallen en een zacht bed is dat ze dat zachte bed liever als toilet gebruiken want dan spat het niet tegen hun benen op als ze plassen.

Je shet is dan wel erg proper mijn Welsh was ook zo in de stal deed zij ook niets ze ging er ook echt de stal voor uit, ook als het regende, zij was wel een merrie de rest ruinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:43 



 
Profiel   

Wat voor bedembedekking ligt er in de stal?

Dat wil ook vaak veel uitmaken.
Mijn paarden staan op een dikke laag rapsodie en zitten nooit onder de pis vlekken omdat de pis daar in goed geabsorbeerd word. Stro maakt paarden wel altijd erg goor is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:37 



 
Profiel   

Toen wij onze witte welshpony net hadden dacht vrijwel iedereen dat ze driekleurig was, zwart, bruin en wit. Ze was niet bont, het was gewoon modder. Ze rolde graag, had vaak jeuk (zomereczeem) en zag er niet uit.
Toen ze een eczeemdeken kreeg bleef ze daaronder wel schoon, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een vieze pony zonder deken mooier vind, dan een dier met een deken op. Maar soms moet het.

Haar staart was ook vaak vies. Ik waste die gewoon in een emmer. Eerst weken en dan met (teer)shampoo en heel goed uitspoelen. Een beetje crémespoeling doet wonderen voor het schoonhouden van de staart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:09 



 
Profiel   

Brainless schreef
SandraWierda schreef
Hoe maken jullie dat schoon zonder elke keer te gaan wassen? /3

Niet }:0


:j

Je haalt de woorden uit mijn mond :D

Het is sowieso een kwestie van bijhouden. Regelmatig poetsen en een witte staart ook zeker regelmatig wassen. Staart heb ik momenteel met modder etc vrijwel continu in een vlecht. Dat maakt al veel verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:50 



 
Profiel   

Hier zeg ik: die is van mijn man :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:58 



 
Profiel   

Als ze 24/7 buiten staan is het antwoord denk ik ook: niet, geef het op, het word vanzelf zomer
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 22:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen