Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 84 [ 2095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

 
Profiel   

Ze hebben idd allemaal echt behoorlijke jeuk. Maar de derfen lijkt iets te helpen.

Er staat nog voor bijna 2 hectare aan hoog gras wat ze in stroken mogen opeten. Ik hoop dat het als ze verder bij de bomen vandaan gaan minder wordt. Vind het zo sneu om te zien en als ze dan nog een maand door moeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 22:44 



 
Profiel   

Wij hebben inmiddels ons eigen mijtenbad in ontwikkeling. Nog een paar weken dan is hij af en kunnen we gewoon thuis effectief tegen die rotbeesten behandelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-22 15:48 



 
Profiel   

net zoiets als wat alain heeft?

ik gebruik spotinor,dat werkt hier gelukkig afdoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-22 16:03 



 
Profiel   

Geen idee wat hij heeft. Maar onze is vergelijkbaar met wat Wolvega heeft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 10:57 



 
Profiel   

ik bedoel deze

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 15:55 



 
Profiel   

Dat is een behandel brug zo te zien. Dat hebben wij niet. Echt een bad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 16:46 



 
Profiel   

cp112 schreef
Dat is een behandel brug zo te zien. Dat hebben wij niet. Echt een bad.


Ga je het dan ook aanbieden voor mensen extern of alleen voor eigen gebruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-22 17:05 



 
Profiel   

Ook extern inderdaad. Waarschijnlijk wel onder begeleiding van een dierenarts. Daar ben ik nog voor in overleg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-22 21:50 



 
Profiel   

wat gebruik je in dat bad dan tegen mijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-22 10:00 



 
Profiel   

Daarover ben ik nog in overleg met de dierenarts wat het beste is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-22 12:37 



 
Profiel   

Wat fijn dat je het eventueel ook extern aan gaat bieden !
Nu rijden we elk halfjaar voor een preventief bad naar wolvega maar je zit toch stukken dichterbij dan hun haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-22 14:57 



 
Profiel   

mag ik vragen wat een preventief bad in houd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-22 22:15 



 
Profiel   

Mijt zelf is niet preventief te behandelen. Ze gaan dood van behandeling maar het is niet zo dat wanneer je met regelmaat zo'n bad, of andere behandeling, gebruikt dat ze dan wegblijven.

Wel kan zo'n bad, mits met waterstroming/circulatie (wat onze ook zal hebben) een positief effect hebben op de behandeling van CPL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-22 00:00 



 
Profiel   

Nee uiteraard blijven ze dan niet weg. Alleen de ervaring met onze dames leert nu dat als we om en nabij elk half jaar badderen we ze goed houden. En sokken afscheren ed kunnen voorkomen.

Uiteraard doen we tussen tijds er nog van alles aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-22 23:06 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Ik heb van de dierenarts deze keer wat Byemite meegekregen. Nu weet ik nog dat ik vroeger met Sebacil 10ml op 10 liter water gebruikte. Zijn de verhoudingen bij Byemite hetzelfde, weet iemand dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:33 



 
Profiel   

Ja, die zijn hetzelfde :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:42 



 
Profiel   

Mijn tinker heeft helaas ook mijten. Zijn weerstand heeft een tik gekregen na een operatie. Op de kliniek hebben ze hem behandeld tegen mijten, maar hij heeft nog steeds jeuk. Ik heb nog Byemite staan. Door de jeuk heeft hij zijn huid kapot geschuurd. Is wassen met Byemite dan mogelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 11:03 



 
Profiel   

Weet iemand of mitey feathers nog te krijgen is in Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 12:40 



 
Profiel   

Ik dacht: ik reageer even in dit topic ipv een nieuw topic aan te maken.

Mijn pony krijgt meer en meer last van mok. Ik ben nu anderhalve maand fanatiek bezig om het weg te krijgen. Ik was eens per week met betadine, haal korstjes eraf waar dat lukt en smeer het als het droog is weer in. Ik smeerde eerst met sudocrème, nu met de black horse mokzalf. Bij zijn voorbenen heeft dat echt iets gedaan, daar heelt het mooi. Alleen zijn achterbenen, daar zit het erg in de kootholte en het gaat nu langzaam steeds meer naar boven. Het jeukt niet, dus ik denk niet aan mijten.

Een aantal maanden geleden ging er in de kudde een schimmelinfectie rond. Dat heeft Roadie ook gekregen, dus ik denk dat zijn weerstand echt een klap heeft gekregen deze winter. Daarnaast staan ze veel op een nat land, want met deze regen droogt het nooit op…Al met al: wat kan ik nu het beste doen? Ik kan natuurlijk de dierenarts vragen om een spuit of zalf, maar ik denk dat zijn immuunsysteem ook een boost nodig heeft. Iemand zei tegen me: een detoxkuur, iemand daar ervaringen mee ivm mok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:21 



 
Profiel   

Ballard_L schreef
Ik dacht: ik reageer even in dit topic ipv een nieuw topic aan te maken.

Mijn pony krijgt meer en meer last van mok. Ik ben nu anderhalve maand fanatiek bezig om het weg te krijgen. Ik was eens per week met betadine, haal korstjes eraf waar dat lukt en smeer het als het droog is weer in. Ik smeerde eerst met sudocrème, nu met de black horse mokzalf. Bij zijn voorbenen heeft dat echt iets gedaan, daar heelt het mooi. Alleen zijn achterbenen, daar zit het erg in de kootholte en het gaat nu langzaam steeds meer naar boven. Het jeukt niet, dus ik denk niet aan mijten.

Een aantal maanden geleden ging er in de kudde een schimmelinfectie rond. Dat heeft Roadie ook gekregen, dus ik denk dat zijn weerstand echt een klap heeft gekregen deze winter. Daarnaast staan ze veel op een nat land, want met deze regen droogt het nooit op…Al met al: wat kan ik nu het beste doen? Ik kan natuurlijk de dierenarts vragen om een spuit of zalf, maar ik denk dat zijn immuunsysteem ook een boost nodig heeft. Iemand zei tegen me: een detoxkuur, iemand daar ervaringen mee ivm mok?


ik heb hier één keer last van gehad. De mokzalf van Black horse deed bij mij niks. Het ging bij mij over door te wassen met honing & propolis zeep en smeren met een middel van de dierenarts.
Daarna is het nooit meer terug gekomen enkel soms een beetje rasp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:44 



 
Profiel   

Bedankt voor je ervaring! Toch wel de dierenarts bellen voor een zalf dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 13:28 



 
Profiel   

Mokzalf bij je dierenarts halen. Overigens is mij altijd afgeraden op de kliniek (wolvega) om te vaak met betadine te wassen. Dit haalt namelijk de goede dingen op de huid ook weg en maakt het kwetsbaar. Max 1x per 2 weken werd altijd gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 14:47 



 
Profiel   

cp112 schreef
Mokzalf bij je dierenarts halen. Overigens is mij altijd afgeraden op de kliniek (wolvega) om te vaak met betadine te wassen. Dit haalt namelijk de goede dingen op de huid ook weg en maakt het kwetsbaar. Max 1x per 2 weken werd altijd gezegd.


Waste jij het dan met zeep? Ik moet wel echt eens per week goed alles schoonmaken, anders zit alles continu onder het zand en dan zie ik ook niet of het verbeterd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 16:36 



 
Profiel   

Beetje zeep idd maar dan wel zeep zonder prut erin. Bijv een aloe vera zeep. Iig iets dat mild is voor de huid. Betadine is dat namelijk absoluut niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 17:22 



 
Profiel   

Betadine is me inderdaad ook gezegd dat bij te veel gebruik uitdroogt.

Ik was ook met honing & propolis zeep (die van pippa) en vind dat super fijn werken in combinatie met olie & zwavel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 17:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 84 [ 2095 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen