Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

valt het jullie ook op?

 
Profiel   

Oh ter aanvulling mbt ex hengst. Mijne heeft dus 7 jaar gedekt en staat zonder problemen gewoon tussen de merries en ruinen nu.
Het zijn over het algemeen de uitzonderingen maar het kán wel. Hangt allemaal heel erg af van hoe ze gehouden zijn voor ze werden geruind.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:12 



 
Profiel   

Awwwwwwe te schattig die blommetjes aan zijn benen :))

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:33 



 
Profiel   

Haha ja zn laatste beetje mannelijkheid is nu echt weg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:38 



 
Profiel   

Mag ik vragen met wat je die roze lijnen om de vlekken heen hebt gemaakt? Ziet er echt super leuk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:41 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Maar in zijn hoofd blijft hij nog steeds hengst, een gemengde kudde mag je vergeten en in de wei met merries zal hij ze constant blijven dekken en daar zit menig merrie eigenaar niet op te wachten.

Dat is mijn punt.

Dat staat los van gemanierd of eender wat. Zelf ook al 15+ jaar hengsten. Waarom zou je het jezelf moeilijk maken? Op een pensionstalling in groep gaat dit vooral daar een probleem opleveren volgens mij.


Mijn 17 jarige heeft tot zijn 13 jaar gedekt. Daarna geruind en hij loopt gewoon in een gemengde kudde hoor. Sterker nog, hij heeft tot vorig jaar alleen in een merrie kudde gelopen. Hij dekt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:57 



 
Profiel   

Ben heel blij dat Valentijn nooit heeft leren dekken. Zijn hobby is wel merriebillen snuffelen waardoor hij regelmatig een paar hoeven zijn kant op krijgt geslingerd. Enige nadeel is wel echt dat hij daardoor overmatig loost en in combinatie met die lange wintervacht is dat echt een drama bij zijn bovenbenen/buik. Moeten als z’n vriendin hengstig is elke week die koker, bovenbenen en buikhaar schoonmaken… |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:17 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Mag ik vragen met wat je die roze lijnen om de vlekken heen hebt gemaakt? Ziet er echt super leuk uit!



Verf hahaha. Gewone simpele plakaatverf/hobby verf. Beetje water erover en het was er weer af :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 23:58 



 
Profiel   

Noedel blijft geweldig, ook in het roze <3 en als ruin (maar toch jammer O:) )

Groot wordt helaas steeds zeldzamer. Mijn hengst van 1.55m blijft ook veel vraag naar. In belang van zijn welzijn moet ik dan selecteren. Maar een van de redenen dat groot verdwijnt is wel omdat er veel fokkers zijn gaan minderen/stoppen vanwege de (voorheen) lage prijzen.

Mijn hengst heeft trouwens bijna 20 jaar alleen gestaan en kan nu met merries samen, maar ook met een ruin gaat goed. Maar beste gaat hij samen met een jaarling hengst, zijn eigen zoon. Die twee zijn kop en kont, de kleine mag zelfs meneer z’n brokken jatten >;) Ik duim heel hard dat dit zo blijft als de kleine ouder (en hormonaler) wordt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 01:37 



 
Profiel   

DeesVH83 schreef
Juist, dat beginnen we dus ook steeds meer in te zien dat een brave warmbloed het misschien ook weleens zou kunnen zijn.
Karakter is sowieso het belangrijkst ras iets minder.
Het is ook meer dat koudbloeden vaak wat kleiner zijn en dat trekt ons meer dan een paard van 1.70.


Dan ga je toch op zoek naar een D/E pony bv een New Forest of een Connemara of gewoon en kruising.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen