Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Plaats een nieuw onderwerp

Manen in een boog knippen?

 
Profiel   

Ik kwam er ook niet mee door gewone stof :+ althans, de helft vd schaar was scherp. Het voorste gedeelte alleen, maar doordat ik er niet door kwam met het achterste gedeelte, werkte het niet.

Heb toevallig vandaag een slijpsteen ontvangen voor iets anders, dus de stoffen schaar maar weer uit de prullenbak gevist. Wellicht is er nog wat te redden. En anders kan ik er nog een halen of is die van de hema nog een optie lees ik :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 20:25 



 
Profiel   

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan. Ik spiek al een tijdje mee naar al jullie mooie bogen. Vind het altijd zo gaaf staan, maar mijn mijn lekkere harige pony ga ik het niet doen, dus ik kom naar jullie creaties lijken.

Anyhow, een schaar om honden te trimmen, zou dat niet wat zijn? Die zijn altijd vlijmscherp. Wel een stevig modelletje gezien de dikkere haren natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 20:46 



 
Profiel   

Ik had vandaag bijna mijn fjord weer gekortwiekt. Ik twijfel al heel lang want hij heeft best een mooie bos manen.
Maar imiddels zijn er wel dikke plukken uitgetrokken.

Ik denk dat ik het een deze dagen er toch maar weer af ga scheren. Ook wel lekker voor de zomer, dan hangt het toch maar in vlechtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 16:21 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle korte kapsels?

Ik vind het echt zo tof staan bij mijn paard, vindt het echt geweldig en krijg er ook veel complimenten over. Het enige nadeel vind ik dat er een deuk van de deken in de boog zit. Nu kan hij gelukkig zonder vliegendeken maar toen het net warm werd heeft hij 2 weken echt met deken moeten staan anders werd hij gek. Hoe doen jullie dat om zo’n dip tegen te gaan?

Ik zit te twijfelen, nu ik toch al de grote stap heb genomen om zijn manen kort te wieken, om er een leuk patroon in te knippen. Driehoekjes zie je bijvoorbeeld wel eens. Enige waar ik bang voor ben is dat het er niet strak/netjes uit ziet (want geen ervaring ermee) waardoor ik zijn manen helemaal af moet scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:46 



 
Profiel   

Ik heb het inmiddels nog korter geknipt omdat het ging omvallen door de hals van de regendeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:02 



 
Profiel   

Hier komt al een aardig boogje te voorschijn, bijna 6 weken geleden dat ik ze eraf geschoren heb. Onderste stuk dat onder het zadel/ dek zit heb ik gewoon kort, had ik bij de lange manen ook al. Veel makkelijker :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:23 



 
Profiel   

[ img ]

3 weken terug heb ik ze er toch maar afgehaald.
Het ziet er niet uit. Hij is bijna 25 maar ziet er nu 10 jaar ouder uit met zijn iele nekje.

Gelukkig groeit het wel goed.
Hopelijk snel weer een mooie boog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:27 



 
Profiel   

Ik vind hem niet zo zeer een iele nek hebben (lijkt voor jou nu misschien zo omdat je hem met manen gewend bent), maar hij heeft wel een dip voor zijn schoft en dat maakt dat het wat vreemd oogt. Komt dat door de deken? Want het is precies de plek waar het bij mijn paard ook plat ligt door de deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:26 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Ik vind hem niet zo zeer een iele nek hebben (lijkt voor jou nu misschien zo omdat je hem met manen gewend bent), maar hij heeft wel een dip voor zijn schoft en dat maakt dat het wat vreemd oogt. Komt dat door de deken? Want het is precies de plek waar het bij mijn paard ook plat ligt door de deken.


Geen idee wat die dip in zijn nek is. Hij heeft van de winter wel een deken gedragen maar of dat het is?
Het is mij ook nooit eerder opgevallen. (en ik heb hem al 25 jaar :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:25 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
[ [url=m/KQEOw2.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 weken terug heb ik ze er toch maar afgehaald.
Het ziet er niet uit. Hij is bijna 25 maar ziet er nu 10 jaar ouder uit met zijn iele nekje.

Gelukkig groeit het wel goed.
Hopelijk snel weer een mooie boog.


Even vol houden, als hij straks een klein boogje krijgt en door de winter vacht heen is, ziet het er top uit.

Ik vind persoonlijk dat bij Mellow haar hals veel mooier uitkomt ipv dat het zo propperig is zoals met de manen was :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:16 



 
Profiel   

Dat is al geen wintervacht meer hoor. Ouwe mannen vacht.
Als het nog warmer word gaat het er helemaal af en eind van het jaar wil ik weer ene ppid testje laten doen.

Voor nu gaat hij super goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 17:52 



 
Profiel   

wat ziet dit er gaaf uit allemaal!

ik twijfel of ik het ook zal doen.
Mijn tinkermerrie heeft mega lange en dikke manen aan twee kanten.
Maar ben met dat wassen en vlechten langzaam klaar.

Dit is van paar jaar geleden.
[ img ]

[ img ]
ondertussen zijn ze wel iets korter, doordat ik ze tussendoor eens flink geknipt heb.

doen of niet?
Ik twijfel nog of ik naar de keuring ga, dus heb nog paar maandjes bedenktijd.

waar zijn jullie meer tijd mee kwijt: wassen, kammen en vlechten of elke paar weken bijknippen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 12:22 



 
Profiel   

Ik heb destijds beide in een boog geknipt, de welsh ivm haarstructuur (soort kroes/wol) waardoor kammen net trekken was en de nrps door combi deels geschuurd (last van verpakt hooi) en net boven mijn macht kammen vonden mijn schouders niet leuk meer. Beide ruinen, dus flinke schoftpluk gelaten (zoals dat bij fjordenhengsten gaat) en verder gewoon bijknippen of bij te lang gewacht weer echt kort. Scheelde heel veel voor mijn lijf, voor ene pony qua prettig en ook iets te lang zag het er nog redelijk verzorgd uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 12:35 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds super blij dat ik ze eraf geschoren heb. Want scheelt dat voor mijn haflinger in de warmte nu en met het rijden. Nu bijna 2 maanden terug eraf gehaald en inmiddels begin ik er een modelletje in te knippen. Dus nog niet heel veel ervaring met werk van het knippen. Maar wat een verademing het ziet er gewoon altijd netjes en verzorgt uit *\o/*
[ img ]

Foto van vorige week vrijdag, boogje van 7/8 week

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 13:46 



 
Profiel   

Dat ziet er heel netjes uit, SandraWierda!

furyke, lastig hoor! Je merrie heeft prachtige manen <3 Maar ik kan me voorstellen dat het erg veel werk is.
Ik hoef de boog van mijn tinker maar eens in de paar maanden te knippen, dat groeit zo langzaam.. Het knippen is een paar minuten werk. Dat valt enorm mee.
Wel zie ik dat de manen richting de oren, waar ze een stuk dikker zijn bij mij paard, sneller scheef gaan hangen met een pleeborstel effect tot gevolg als ze langer beginnen te worden. Meer richting de schoft, waar de manen een stuk dunner zijn, blijft het veel langer mooi rechtop staan. Ik had dat eigenlijk juist andersom verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 13:55 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Dat ziet er heel netjes uit, SandraWierda!

furyke, lastig hoor! Je merrie heeft prachtige manen <3 Maar ik kan me voorstellen dat het erg veel werk is.
Ik hoef de boog van mijn tinker maar eens in de paar maanden te knippen, dat groeit zo langzaam.. Het knippen is een paar minuten werk. Dat valt enorm mee.
Wel zie ik dat de manen richting de oren, waar ze een stuk dikker zijn bij mij paard, sneller scheef gaan hangen met een pleeborstel effect tot gevolg als ze langer beginnen te worden. Meer richting de schoft, waar de manen een stuk dunner zijn, blijft het veel langer mooi rechtop staan. Ik had dat eigenlijk juist andersom verwacht.



Dank je :D

Ik had het idd ook andersom verwacht, ben benieuwd als het hier straks op knip hoogte is hoe de manen zich houden. Achter de oren heb ik laatst boogje geknipt daar zijn de manen nu vlak, de rest nog in een punt (buiten korter dan midden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 14:23 



 
Profiel   

Ik meld mij even in dit topic. Ik wil mijn paard ook een kort kapsel geven! Z'n haar groeit giga snel en hij heeft dik haar... Heb alleen geen scheerapparaat. Het blijft niet gelijk omhoog staan denk? Hoe kort moet je het dan knippen? Tot op de nek bijna of handbreedte?

[ img ]

Niet de mooiste foto maar dit is z'n kapsel nu. Hij had sportcoupe maar dit is met 2/3 mnd alweer zolang gegroeid

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 10:11 



 
Profiel   

Is er niet iemand in de buurt met een scheerapparaat.
Met afscheren krijg je gewoon het mooiste resultaat.

Hier groeit het best goed. Ik heb afgelopen weekend een poging gedaan tot een echte fjordcoupe te knippen. Het is wel gelukt maar het is nog net ff te kort.

Paard is wel blij dat die warme bos eraf is met dit warme weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 11:51 



 
Profiel   

Ik heb het helemaal afgeknipt en het kwam bij mijn pony heel mooi omhoog, was met scheren niet anders geweest

Staan in dit topic denk ik wel fotos van hoe kort ik het heb geknipt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 12:01 



 
Profiel   

Echt alles eraf als je het omhoog wilt hebben. Ik heb het eerst geknipt maar dat was redelijk rafelig geworden. Gelukkig kon ik nog ene scheerapparaat lenende. Om het glad af te scheren. Hier inmiddels al een redelijk boogje en ik en mijn pony zijn er heel blij mee. Enige min puntje is nu de vliegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 13:32 



 
Profiel   

Ah thanks voor jullie advies. Ik ga even rondvragen of een stalgenootje misschien een scheerapparaat heeft liggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 13:53 



 
Profiel   

Om te beginnen moet alles er helemaal af. Het beste is gewoon een scheerapparaat of tondeuse eroverheen halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 15:55 



 
Profiel   

Was hier niet nodig. Stond denk ik nog een halve cm. Heb alles geknipt. Helaas nu af en toe een deken op, dus dan storten ze weer in :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 15:57 



 
Profiel   

Ik heb het geknipt en dat is perfect recht en strak geworden :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen