Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:38

oh joh ik wist niet dat er een tinkerwereld was... Zit ik daar nu ook bij :D dan?
Nee HijadelaLuna ik denk dat dat echt te makkelijk is. Ook al zijn het onervaren paardenmensen, dan nog zal op het moment dat zo'n stal alleen maar "meuk" verkoopt, niet kunnen voortbestaan. Feit is dat negatieve verhalen veel meer impact hebben dan positieve. Als iemand tevreden is hoor je ze niet, of er wordt heel makkelijk aan voorbij gegaan. Ik heb een goede ervaring met deze stal. En ik ben echt niet iemand die alles maar aanneemt. Wat wel duidelijk moet zijn is dat het een handelsstal is. Deze mensen moeten gewoon hun brood verdienen met de handel in paarden. Ze bieden al heel wat meer service dan andere handelsstallen denk ik. Maar ze hoeven ook niet vromer te zijn dan de paus. De paardenwereld is een harde wereld, heb ik inmiddels ervaren. Er is snel ruzie en dan wordt er heel wat afgekletst (heel venijnig). Dus dat de eigenaren van McCloud inmiddels gepokt en gemazeld zijn en absoluut niet alles pikken van iedereen, begrijp ik. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat kopers daar aan de deur komen met een attitude waarvan de honden geen brood lusten. Dus ik geloof dat er aan beide kanten wel eens wat aan schort. Het is te makkelijk om het allemaal bij de stal neer te leggen en dan maar te roepen dat paarden dan wel in het zwarte circuit verdwijnen...Dat kan je alleen zeggen als je keihard bewijs hebt. Ik weet trouwens niet of je verstand hebt van administratie voeren, belastingen etc.? Maar het zwarte circuit in terwijl je net een paard hebt aangekocht en op internet hebt gepromoot...? Zou niet erg slim zijn..

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:42

ze verkopen ook zwart, dat heb ik van de eigenaar gehoord en vliegen daarom ook helicopters daar rond. ze mogen niet meer dan 30 paarden hebben.
Als je onervaren bent dan klink het erg veilig, ik wilde gewoon keuze hebben en ben er ingestonken toen. ze beloven dingen die je niet krijg daar gaat het mij om. Met mijn paardje had een abces en hebben ze weglaten halen en aan mij overgedaan en niet eens gehouden tot het genezen werd. beestje is erg ziek er van geweest is namelijk hevig gaan ontsteken dat ik elke dag de dieren arts over de vloer had. uiteindelijk een hartstikke leuk beest geworden. Maar hij was nog veel te groen voor mijn kinderen. En dat was gevaarlijk voor de kinderen en daarvoor had ik hem ook gekocht. in het begin was hij zeker niet kind vriendelijk. mijn oudste was 9 en mijn jongens waren 4 en 6 jaar met een beperking en hun wisten dat we allemaal reden en dat ik er een zocht ook voor de kinderen. Daar maak ik mij kwaad om. beestje dat bokte en steigerde omdat hij zo bang was en dan met jonge kinderen echt gevaarlijk.

Als ik had geweten dat hij alleen zadel mak was en niet doorgereden was was het een andere koek, dan waren er nog steeds dingen niet goed en gewoon slecht. maar dan wist ik dat ik mijn kinderen er verlopig niet op kon en dat ik zelf nog moest trainen. Mijn jongens hebben een beperking dus ja was erg erg boos. hoe leg je twee jonge kinderen op met een beperking dit uit. ons andere paardje was net dood. was wat ouder en net in onze bezit (8mnd) en was erg makkelijk met kinderen en moeilijk met volwassenen.
Dit wisten zij ze waren ook mee. en dan toch zo iets op die manier verkopen. schandalig

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:04

HijadelaLuna schreef:
Ik denk dat de mensen die daar kopen vooral pnervaren zijn en meegaan in de verkooppraatjes vd verkoper. Ik bedoel noem eens iemand uit de tinkeewereld die daar de afgelopen drie jaar een paard heeft gekocht. Ok ken ze niet hoor
Zou een gedeelte wat te lang staat ook niet de zwarte kant op verkocht worden?

mijn vader heeft zelf jaren op een tinkerstal gewerkt en heeft er dit jaar een paard gekocht

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:05

Kan alleen zeggen dat het vervelend is dat je deze ervaring hebt, sweetsox. Ik heb ook wel eens bij een andere (zeer bekende) handelsstal gestaan, daar stond mijn droomtink te koop ... " zo mak als een lammetje, voor iedereen geschikt, etc", maar toen ik een van de meisjes liet voorrijden, stuiterde hij de hele bak door. Daarna ben ik er toch opgestapt en het bevestigde meteen dat dit geen paard voor de onervaren ruiter was en al helemaal niet voor kleine kinderen. Ondanks dat ik geen honderden paarden heb gereden, voelde ik dat wel aan. Toen dus maar niet gedaan. Maar ik neem het die stal echt niet kwalijk, eerlijk gezegd. Zij zien paarden een relatief korte tijd, ervaren ruiters gaan erop en weten meteen een paard op een juiste manier te benaderen of de paarden zijn gewoon zwaar onder de indruk van alle verhuizingen/ervaringen. Het zijn verkopers en verkopers maken de waarheid altijd mooier dan dat ie eigenlijk is. Ik vind het naïef om te denken dat het anders is. Daarnaast kan een paard bij de een heel anders zijn/reageren dan bij de ander. Als een paard net van plek is veranderd met andere paarden en mensen om zich heen, kan het paard de eerste maanden heel anders reageren dan als je 'm een jaar later ziet en hij/zij z'n plekje heeft gevonden.
Ik bedoel maar te zeggen er zijn zoveel factoren die in zo'n (schrijnend) verhaal een rol spelen, zonder jouw verhaal tekort te willen doen. Maar het verhaal wordt maar van een kant verteld. Er zijn altijd twee kanten, met ieder z'n ervaring en waarheid.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:07

sweetsox schreef:
ze verkopen ook zwart, dat heb ik van de eigenaar gehoord en vliegen daarom ook helicopters daar rond. ze mogen niet meer dan 30 paarden hebben.
Als je onervaren bent dan klink het erg veilig, ik wilde gewoon keuze hebben en ben er ingestonken toen. ze beloven dingen die je niet krijg daar gaat het mij om. Met mijn paardje had een abces en hebben ze weglaten halen en aan mij overgedaan en niet eens gehouden tot het genezen werd. beestje is erg ziek er van geweest is namelijk hevig gaan ontsteken dat ik elke dag de dieren arts over de vloer had. uiteindelijk een hartstikke leuk beest geworden. Maar hij was nog veel te groen voor mijn kinderen. En dat was gevaarlijk voor de kinderen en daarvoor had ik hem ook gekocht. in het begin was hij zeker niet kind vriendelijk. mijn oudste was 9 en mijn jongens waren 4 en 6 jaar met een beperking en hun wisten dat we allemaal reden en dat ik er een zocht ook voor de kinderen. Daar maak ik mij kwaad om. beestje dat bokte en steigerde omdat hij zo bang was en dan met jonge kinderen echt gevaarlijk.

Als ik had geweten dat hij alleen zadel mak was en niet doorgereden was was het een andere koek, dan waren er nog steeds dingen niet goed en gewoon slecht. maar dan wist ik dat ik mijn kinderen er verlopig niet op kon en dat ik zelf nog moest trainen. Mijn jongens hebben een beperking dus ja was erg erg boos. hoe leg je twee jonge kinderen op met een beperking dit uit. ons andere paardje was net dood. was wat ouder en net in onze bezit (8mnd) en was erg makkelijk met kinderen en moeilijk met volwassenen.
Dit wisten zij ze waren ook mee. en dan toch zo iets op die manier verkopen. schandalig

hij is dan denk ik niet door u persoonlijk gereden voor u hem kocht

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:12

Ik vind het persoonlijk erg knap dat ze in deze tijden (waarin sommige paarden MAANDEN te koop staan) die dieren zo makkelijk kwijtraken. Ze zijn inderdaad niet allemaal even duur, maar alsnog vind ik dat je voor de prijzen die ze vragen wel een goed beleerd dier kunt krijgen en geen groen, schrikkerig paard. Misschien is het dat juist wel, ze komen vanuit een totaal andere omgeving naar die stal, waarschijnlijk nog helemaal 'verbaasd' over wat er allemaal gebeurt, niet zo gek dat een paard dan op een eerste kennismaking zo mak als een lammetje lijkt. En ja, er zal best wel eens een 'goed' paard tussen zitten dat goud waard blijkt te zijn. Maar voorlopig hoor ik evenveel slechte als goede verhalen en dat lijkt me toch niet helemaal zoals het hoort te zijn...

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 03:30

paulinebes schreef:
oh joh ik wist niet dat er een tinkerwereld was... Zit ik daar nu ook bij :D dan?
Nee HijadelaLuna ik denk dat dat echt te makkelijk is. Ook al zijn het onervaren paardenmensen, dan nog zal op het moment dat zo'n stal alleen maar "meuk" verkoopt, niet kunnen voortbestaan. Feit is dat negatieve verhalen veel meer impact hebben dan positieve. Als iemand tevreden is hoor je ze niet, of er wordt heel makkelijk aan voorbij gegaan. Ik heb een goede ervaring met deze stal. En ik ben echt niet iemand die alles maar aanneemt. Wat wel duidelijk moet zijn is dat het een handelsstal is. Deze mensen moeten gewoon hun brood verdienen met de handel in paarden. Ze bieden al heel wat meer service dan andere handelsstallen denk ik. Maar ze hoeven ook niet vromer te zijn dan de paus. De paardenwereld is een harde wereld, heb ik inmiddels ervaren. Er is snel ruzie en dan wordt er heel wat afgekletst (heel venijnig). Dus dat de eigenaren van McCloud inmiddels gepokt en gemazeld zijn en absoluut niet alles pikken van iedereen, begrijp ik. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat kopers daar aan de deur komen met een attitude waarvan de honden geen brood lusten. Dus ik geloof dat er aan beide kanten wel eens wat aan schort. Het is te makkelijk om het allemaal bij de stal neer te leggen en dan maar te roepen dat paarden dan wel in het zwarte circuit verdwijnen...Dat kan je alleen zeggen als je keihard bewijs hebt. Ik weet trouwens niet of je verstand hebt van administratie voeren, belastingen etc.? Maar het zwarte circuit in terwijl je net een paard hebt aangekocht en op internet hebt gepromoot...? Zou niet erg slim zijn..


De "Tinkerwereld" is net als vrijwel alle andere rassen een wereldje van ons-kent-ons. Via keuringen, wedstrijden, nabij wonenden liefhebbers. Een Tinker is van grote afstand individueel te herkennen in de wei. Ik vind het opmerkelijk dat er van deze stal nagenoeg nooit een Tinker op een keuring verschijnt, nooit van eigenaren zijn die viavia weer ter sprake komen, zelden bij bokkers terecht komen, en ga zo maar door. Er zijn hier meerdere bokkers die een Tinker hebben met achtervoegsel Vegelin van Clearbergen, de naam die ze gebruikten toen vader en dochter de boel nog samen runden. De nare verhalen zijn ook eigenlijk pas begonnen nadat dochter ermee gestopt is.

Ik heb verder geen idee hoe de financiële situatie is. Ik heb grote twijfels bij de waarheid van de uitspraak dat er meerdere Tinkers per week verkocht worden, voor de genoemde prijzen. Ik weet wel dat ze die prijzen vragen en dat als er wordt verkocht dat ook wel voor die prijs zal zijn. Maar ik heb een beetje het idee dat er ook een en ander via de achterdeur verdwijnt. Als er naast het houden van de paarden nog andere bronnen van inkomsten zijn is het niet zo gek dat de stal voort kan bestaan, daar heb ik verder geen idee van.

Er zijn genoeg stallen die paarden/Tinkers verkopen, ook handelsstallen. Neem bijvoorbeeld Horseking, ook wel Jan de Koning, een handelaar die nu de Tinkers er wat meer bij neemt. Deze stal heeft inmiddels best wat paardjes verkocht waar ik positieve dingen over hoor, negatieve dingen heb ik onder de Tinkers eigenlijk nog niet gehoord, en dat vind ik super. Het kan dus wel! Gooi eens een balletje op over stoeterij de Ierse Tinker in Oirsbeek of stal Kanters in Someren, ook allemaal lof. Tuurlijk ook wel eens een misser, maar de verhouding is OK. Hoe kan het dat deze stal -inmiddels, het is niet altijd zo geweest- zo met kop en schouders negatief boven de rest uitsteekt?

Overigens vind ik het mooi om te lezen dat jij wel een positieve ervaring hebt. Maar, ik vraag me af in hoeverre dat bij de stal ligt. Zoals je al zegt is het handel, jouw Tinker komt aan de naam te zien bij een andere stal/fokker vandaan. Als het daar netjes is beleerd of voorbereid en je een dier hebt met een fijn karakter dan zal dat dier blijven bestaan ondanks dat het een paar weken bij een stal als deze staat. Ik denk persoonlijk dat jij net een gouden speld in een hooiberg hebt gevonden.

Over de omgang daar met de paarden oordeel ik verder niet, ze zullen vast goed voor de diertjes zorgen. Wat met opvalt aan verkoop foto's is dat de beestjes vaak wat schraal lijken, er wordt gegaloppeerd over asfalt met vrij groene paarden (zwakke pezen). En daarnaast dat er dieren worden aangeboden voor het zorgwerk, die nog erg jong of onervaren zijn. Braaf paard is een ding, en zoals je al zegt ruiterafhankelijk, maar ervaring die dieren zeker niet en daarom achter ik ze persoonlijk, op een enkeling na misschien, al ongeschikt voor dingen als zorgwerk. Een aankoopkeuring door DA van de betreffende stal met verzoek om er NIET bij aanwezig te zijn stuit mij ook wat tegen de borst. Vind je het gek dat dit beeld niet heel positief is?

Neemt niet weg dat mocht ik ooit nog eens een Tinker kopen en daar staat er een die mij erg aanspreekt ik gerust ga kijken. En als het met dat dier dan zodanig klikt dat ik de vraagprijs ervoor over heb dan koop ik daar gerust een paard. Maar wel met in m'n achterhoofd dat er tussen al dat haar wat extra beestjes mee naar hier zouden kunnen komen, dat het diertje wat minder ervaren/braaf kan zijn dan het doet lijken, dat er medisch gezien nog een en ander opgeknapt kán moeten worden en dat er behalve kosten van het paardje ook nog kosten voor tuig overheen komen omdat het tuig wat je erbij koopt hoogstwaarschijnlijk niet past. Laat ik dit nou op het moment dat ik klik met een paardje geen van allen een probleem vinden :D Maar ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn met wat meer wensen dan enkel een "klik", en graag het paard mee naar huis nemen wat ze denken gekocht te hebben; gezond verklaard door de keurende DA, braaf bereden, en compleet met passend tuig. En ik denk dat je wat dat betreft echt een van de weinige bent als het over deze stal gaat...

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:58

Wij zijn een aantal weken geleden bij deze stal wezen kijken en hadden er ook geen goede indruk van. Nadat meneer vertelde dat hij aan een gehandicapten vereniging bij ons uit de buurt een paard naar volle tevredenheid had verkocht een aantal jaren geleden, besloten wij contact op te nemen met iemand van deze vereniging die wij toevallig ook nog eens goed kennen!
We kregen een vreselijk verhaal te horen over dit paard, het bleek hoefkanker te hebben en toen zij dit kwamen verhalen was deze meneer opeens niet meer zo vriendelijk!

Ook zijn we bij Horseking geweest, ik moet zeggen een leuk paardje gezien en op gezeten, alleen zo groen als gras.
Dat geeft niets hij (Jan de Koning) was er ook wel duidelijk in dat deze merrie nog het 1 en ander moest leren! Dan weet je waar je aan begint.
De paarden zagen er ook netjes uit verder en de stallen ook! Paarden waren netjes bekapt.

Van de week bij een paardje van een particulier wezen kijken die we gevonden hadden via internet.
Paard kwam oorspronkelijk bij een heel goede fokker(treft dus ook geen enkele blaam) vandaan, qua uiterlijk werkelijk een plaatje! Helemaal niks op aan te merken!
Wel wat lomp op stal. Deze merrie zou nog steeds wekelijk gereden worden, zag er allemaal super uit! Braaf paard!
Ze kon zelf niet rijden omdat ze vorig jaar zelf van een paard was gevallen en wat met haar rug had, maar ze was niet van dit paard gevallen. Je neemt dat aan ,maar nu weten wij beter.
We hebben mevrouw de hemd van het lijf gevraagd over dit paard en er was niets mee aan de hand! Ja ze was wel goed aan het been, maar dat is niet erg,super zelfs!

Totdat................Mijn man(heeft diverse paarden tot en met de Z2 gereden en verschillende paarden zadelmak gemaakt, kortom kan paardrijden) erop gaat zitten. Hij heeft zijn rechtervoet nog niet in de stijgbeugel en werkelijk dit dier explodeert, niet normaal!!!Binnen 5 seconden werd hij gelanceerd en kwam niet zachtzinnig in aanraking met het zand(gelukkig niks gebroken of gekneusd, alleen de volgende dag wat stijf)
Ooh wat erg zegt de dame in kwestie dit heeft ze nog nooit gedaan................................Ja ja en dan zo in 1 keer zo verschrikkelijk exploderen!
Hier zat ook een verhaal achter die door de verkoper niet verteld wordt.

Zo zie je maar handelaar of particulier ze praten allemaal in hun eigen straatje, wij zijn de laatste weken weer stukken wijzer geworden in de werel die paardenhandel heet.

Er zal toch ergens in Nederland een super leuke tinker voor mij te koop zijn, wij blijven positief!
Mocht iemand wat weten, laat het me weten.
In mijn profiel staat wat ik zoek.

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:12

Bij Mc Cloud zijn het lang niet allemaal uit Ierland afkomstige groene paarden..Inderdaad mijn tinker komt gewoon uit Nederland/Belgie. Ik heb ook gewoon contact met de vorige eigenaren. Op het moment van Iris stond er nog een tinker ruin van dezelfde eigenaren; leuk beest maar er werd duidelijk bij gezegd dat deze wel wat ondeugender was...en dat dat misschien minder geschikt voor mijn dochter was. En ik zie regelmatig tinkers op de site die niet rechtstreeks uit Engeland/Ierland komen. Er staat ook duidelijk bij of een paard nog doorgereden moet worden etc. Het zadel is natuurlijk geen duur zadel, dat snap ik ook wel, als je dit als service erbij krijgt. Maar het voldoet voor de eerste tijd en het past prima. Dit jaar zadelmaker naar laten kijken (na een jaar), kussens beetje aangepast en ik kan er weer een jaartje mee vooruit; Iris loopt als een zonnetje.... Ook het hoofdstel is prima. Of je al dan niet bij een (klinische) keuring aanwezig wilt zijn is aan een ieder voor zich. Feit is dat de keuringspapieren blindelings worden geaccepteerd door de verzekeraar. Op het moment dat de dierenarts die keurt steeds "foute" paarden goedkeurt, dan zal de verzekeraar toch echt op een bepaald moment aan de bel trekken. Dus ik geloof echt niet in het verhaal dat dierenarts en staleigenaar een dealtje hebben gesloten. Ik geloof wel dat zo'n keuring een moment opname is. Sommige dieper liggende gezondheidsproblemen krijg je daarmee niet boven tafel. Maar het is ook gebruikelijk om een paard onder een bepaald bedrag alleen klinisch te keuren. Als er dan na de koop problemen ontstaan is het vervolgens de vraag: had het paard het probleem al bij aankoop en wist de verkoper dit of had de aankopende partij beter moeten onderzoeken. En dat is een lastige discussie: voor de kopende maar ook voor de verkopende partij. Ik geloof er niet in dat deze stal willens en wetens een ongezond paard verkoopt.
Bij het aankopen van een paard, moet je altijd je kop erbij houden en zo'n paard rijden, etc. Je kunt zeggen wat je wilt, maar de stal biedt al die mogelijkheden wel. Het paard mag er nog een maand staan terwijl je les hebt/begeleiding krijgt en aan elkaar kunt wennen. Ook is er een omruilgarantie. Na een jaar kan ik nog steeds met mijn vragen bij de stal terecht en krijg ik goed onderbouwde adviezen. Nooit is het teveel en altijd krijg ik een enthousiaste reactie terug. Ook toen Iris bij mij kwam kreeg ik een hele handleiding, hoe met tinkers om te gaan, vooral de eerste (wen)periode. Dus niet meteen erop, laat het dier de eerste dagen rustig wennen, sober voeren, sokken onderhouden, etc, etc. Tussen de koop en de verhuizing van Iris kreeg ik dagelijks updates hoe het met Iris ging, dat de hoefsmid was geweest (+ foto's), zadelmaker, etc. Dus nogmaals uit eigen ervaring heb ik geen enkele reden aan deze stal te twijfelen. Natuurlijk vind ik het oprecht vervelend te horen dat anderen minder goede ervaringen hebben, maar ik weiger te geloven dat ik "geluk" heb gehad. Daar zit 't allemaal net iets te goed voor in elkaar. Ik denk dat er veel tevreden mensen te vinden zijn. Alleen zitten zij niet allemaal op dit forum of hebben gewoon geen zin om te reageren. Overigens zijn er ook op dit forum (en andere) goede en positieve verhalen te vinden.
Dat ze bijna niet op keuringen verschijnen..geen idee waarom niet. Misschien hebben ze er gewoon geen zin in of geen tijd voor. Misschien zijn zij op een andere manier met hun stal bezig. Ik kan me voorstellen dat als je een stal hebt waar veel veulens gefokt worden, dat dan het regelmatig bezoeken van keuringen interessanter is dan als je puur als tussenstation optreedt.

@KarinLF: ik hoop van harte dat jullie snel een prachttinker met dito karakter vinden! Maar met jullie ervaring en gezond verstand moet het zeker lukken. Als ik wat zie..ik laat t weten

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:32

paulinebes schreef:
Of je al dan niet bij een (klinische) keuring aanwezig wilt zijn is aan een ieder voor zich. Feit is dat de keuringspapieren blindelings worden geaccepteerd door de verzekeraar. Op het moment dat de dierenarts die keurt steeds "foute" paarden goedkeurt, dan zal de verzekeraar toch echt op een bepaald moment aan de bel trekken. Dus ik geloof echt niet in het verhaal dat dierenarts en staleigenaar een dealtje hebben gesloten.


Ik vind het oprecht fijn voor je dat je zo'n goede ervaring bij deze stal hebt gehad. Natuurlijk zullen er, zoals je zegt, wel meer succesverhalen zijn, negatieve ervaringen worden vaak meer verspreid dan positieve. Maar je moet toegeven dat het vreemd is dat deze stal verplicht een aankoopkeuring van de eigen dierenarts laat uitvoeren, tegen een prijs van 250 euro (als ik dat goed heb begrepen). Normaal gesproken zou je zélf een dierenarts zoeken die het paard keurt. Dus helemaal helder vind ik dat niet overkomen...

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:23

Laat ik eerlijk zijn. heb op hem gereden maar er was toen erg veel wind en begon te onweren. bokte en steigerde. Ik denk zelf dat hij veel te snel onder het zadel is gegaan toen hij hier in nederland kwam, en hem overrompeld hebben. ze zeiden 6weken maar ik denk dat hij nog geen drie weken onder zadel was. Ten tweede zij verkopen meerdere paarden in een week. dat hebben ze mij toen verteld. toen ik de klacht had over zijn wond, en bij het rijden. gingen ze heel moeilijk doen.

Als IK een paard koop wil ik eerlijk heid. er zat een groot verschil in hoe ze zeiden dat hij was en hoe hij echt was. zeg niet dat hij geschikt is voor gehandicapten en autistische kinderen als hij zo te keer kan gaan. zeg dan eerlijk over een jaartje kan hij dat wel en moet eerst goed doorgereden worden.
Als je een zadel en hoofdstel in de prijs zit dan denk je niet dat het niet past, dan ga je ervan uit dat dit zadel het beestje geen pijn doet.

ook bij de keuring mocht ik niet bij zijn doen we wel onderweg als we naar je toe gaan. Dit zijn van die dingen die ik raar vind. mijn pony ging helemaal door het lint toen hij op de manege kwam. Moest gewoon bij het begin beginnen. Daarna toen hij mij kende en vertrouwde kregen we een goed band. ook omdat ik van zijn pijn afhielp omdat het dier vervilte staart en manen had, had mok en flinke diaree zo kreeg ik hem uit de keuring. hij had chronisch diaree en met maanden lang dierenarts erbij gehaald bleek hij allergie te hebben.

Zou zelf nooit meer bij hun kopen, omdat ik dit soort praktijken niet wil stimuleren. En als ik daar toch perse een tinker wil kopen zou ik zeggen blijf er vooral af en zodra ze in nederland aan kom haal ik haar gelijk op.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:11

sweetsox schreef:
Laat ik eerlijk zijn. heb op hem gereden maar er was toen erg veel wind en begon te onweren. bokte en steigerde. Ik denk zelf dat hij veel te snel onder het zadel is gegaan toen hij hier in nederland kwam, en hem overrompeld hebben. ze zeiden 6weken maar ik denk dat hij nog geen drie weken onder zadel was. Ten tweede zij verkopen meerdere paarden in een week. dat hebben ze mij toen verteld. toen ik de klacht had over zijn wond, en bij het rijden. gingen ze heel moeilijk doen.

Als IK een paard koop wil ik eerlijk heid. er zat een groot verschil in hoe ze zeiden dat hij was en hoe hij echt was. zeg niet dat hij geschikt is voor gehandicapten en autistische kinderen als hij zo te keer kan gaan. zeg dan eerlijk over een jaartje kan hij dat wel en moet eerst goed doorgereden worden.
Als je een zadel en hoofdstel in de prijs zit dan denk je niet dat het niet past, dan ga je ervan uit dat dit zadel het beestje geen pijn doet.

ook bij de keuring mocht ik niet bij zijn doen we wel onderweg als we naar je toe gaan. Dit zijn van die dingen die ik raar vind. mijn pony ging helemaal door het lint toen hij op de manege kwam. Moest gewoon bij het begin beginnen. Daarna toen hij mij kende en vertrouwde kregen we een goed band. ook omdat ik van zijn pijn afhielp omdat het dier vervilte staart en manen had, had mok en flinke diaree zo kreeg ik hem uit de keuring. hij had chronisch diaree en met maanden lang dierenarts erbij gehaald bleek hij allergie te hebben.

Zou zelf nooit meer bij hun kopen, omdat ik dit soort praktijken niet wil stimuleren. En als ik daar toch perse een tinker wil kopen zou ik zeggen blijf er vooral af en zodra ze in nederland aan kom haal ik haar gelijk op.

het lijkt mij dat als je geen goed beeld van een paard onder het zadel hebt je nog een keer gaat rijden?

WendyX
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:29

Ook ik ben op zoek naar een tinker.
Een tijdje geleden ben ik ook bij Mc Cloud geweest. Ik werd vriendelijk ontvangen maar had er geen goed gevoel bij. Ik kreeg allemaal filmpjes te zien en de paarden stonden mij een beetje "te rustig" op stal. Allemaal met een hangend onderlipje. Na het lezen van de ervaringen van anderen met Mc Cloud ben ik verder gaan zoeken.
Hierna heb ik verschillende websites bekeken en heb marktplaats in de gaten gehouden. Bij Owlish Fortress zag ik leuke paarden staan. Even later waren ze verkocht maar op marktplaats kwamen ze opnieuw voorbij, dit keer bij Mc Cloud. Blijkbaar werken zij samen.
Bij Owlish Fortress waren de paarden nog onbeleerd maar bij Mc Cloud worden Fanella en Deirdre als beleerd aangeboden. En dat is pas een paar weken later. Er word nu wel met ze gereden maar goed doorgereden kunnen ze nog niet zijn.
Ik zoek wel verder maar niet bij deze stallen.

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:24

Het maakt mij niet uit hoor maar ik zie op de site van Mc Cloud nergens staan dat deze twee paarden zijn doorgereden. Uit de tekst maak ik op dat ze er mee aan het werk zijn en dat ze de 3 gangen inmiddels goed beheersen. Uit de tekst maak ik op dat ze net onder het zadel zijn, maar het heel goed doen. En dat kan ook niet anders bij 3 jaar, daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn om dat te weten.
Misschien ben je door de verhalen (waar nogmaals ook voldoende goede verhalen tussen zitten) een beetje te veel bevooroordeeld. "te rustig op stal, met hangend onderlipje"? Geen idee wat dat zou betekenen? Kennelijk is dat voor jou helemaal foute boel.. :brr:

Dan is het ook verstandig om met een ander in zee te gaan.

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:36

Ik heb net weer eens een paar Marktplaatsadvertenties van deze stal bekeken. Het lijkt wel of ze het over een nieuwe auto hebben, zoals ze over die paarden praten. Ongetwijfeld zullen er veel mensen heel blij zijn met bijvoorbeeld een 'servicepakket', maar ik krijg grote vraagtekens boven mijn hoofd als ik de teksten zo lees. Hoe bedoel je, ophemelen... Woorden als 'oogverblindend' enzo zijn voor mij subjectief en ik heb persoonlijk liever een objectieve beschrijving van hoe het paard is, dan een heel verhaal over hoe geweldig het allemaal wel niet gaat... Maar goed, dit is mijn mening, het kan goed zijn dat andere mensen daar totaal anders over denken.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 01-06-13 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyX
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:43

Mijn paard reageert altijd als er iemand in de stal komt. De andere paarden die daar staan ook. Ze komen vrijwel altijd even kijken er wie er is. Wanneer zes paarden in een stal staan en niet reageren op bezoekers ook niet als je de stal in gaat, vind ik dat niet normaal. Dat is mij te relaxed en vind ik onnatuurlijk.
Persoonlijk vind ik het te snel om binnen een maand een paard te beleren. Het krijgt weinig tijd om te acclimatiseren.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:10

Ik dacht dat het door het weer kwam dat was de tweede keer dat ik kwam eerste keer waren mijn man en zoontjes er ook bij. Rest van de rit vond ik nog wel mee vallen, waarschijnlijk reden ze daar elke keer het rondje en was hij het gewend. En we reden achter die ander aan.

Hij was dus niks anders gewend persoonlijk vind ik bokken en steigeren niet zo'n drama had daarvoor een arabier welsh kruising.

Maar op de stal kon hij dus wel flippen van angst en was er dus nauwelijks bereden. Daarna is het een heerlijke pony geworden die me helemaal vertrouwde maar de mankementen en het chronische diaree en die ontstekende wond vind ik niet netjes. Waar mij het over gaat is dat het lijnrecht tegen bots met wat hun zeggen.

Als ik ooit nog eens zou willen kopen daar omdat ik verliefd ben op ze. Wil geen geen tuig wat niet past en van het paard afblijven tot ik hem kom halen. heb zelf nu een paardje gekocht die toen drie was en die was ook erg mager en schuwig, maar ik wist nu waar ik aan begon en dan vind ik het niet erg. Toen werd er dingen gezegd dat mijn kinderen er al konden terwijl dat hun dood kon zijn. Dat vind ik wel erg.

rustig op stal en hangende onderlipjes. ik hoop dat je toch wel weet dat je naar tinkers gekeken heb. Veel tinkers hebben een hangend lipje, hebben ze vaak als ze ontspannen zijn. En normaal zijn tinkers gewoon rustig op stal. Dus vind dat een slechte reden. De filmpjes zie ik nu wel als slecht, toen vond ik het erg leuk om dat te zien. Verliefd op een knol was ik en te goed van vertrouwen. Maar als ik dat paardje terug zou krijgen zou ik zo weer doen. Helaas heb ik hem verkocht toen ik een flink auto ongeluk had gehad en dat ze zeiden dat ik nooit meer zou kunnen rijden, nog altijd spijt van ook al is het jaren geleden.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:18

@ WendyX: Samenwerken is ook wel weer een groot woord, ik neem aan dat je nog niet over samenwerken spreekt als je eenmalig twee paarden verkoopt aan een handelaar?

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:23

WendyX, volgens mij is er met Owlish Fortress weinig mis hoor. Ik hoor daar overwegend goede verhalen over. Jij zelf trouwens ook, je had er namelijk een topic over geopend waar ook alleen maar positieve reacties op kwamen (het waren er niet veel, maar toch). Dat die stal hun paarden aan McCloud verkoopt zou voor mij geen reden zijn om die stal meteen weg te strepen :)

WendyX
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-03-13

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:08

Kirsha, daar heb je misschien wel gelijk in. Ik vind het wel jammer dat zij paarden verkopen aan McCloud aangezien daar ook veel minder positieve ervaringen van bekend zijn. Zelf zou ik dan niet daar mijn paarden aan verkopen. Maar je hebt inderdaad gelijk, ik hoef daarmee niet meteen Owlish Fortress af te wijzen. Helaas zijn de paarden die mijn interesse hadden dus naar Mc Cloud gegaan.

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:14

Hmm ja ik zou daar ook niet zo snel mijn paard aan verkopen, maar we weten het verhaal erachter natuurlijk niet. Misschien hebben ze dat wel vaker gedaan en alleen maar goede ervaringen ermee gehad :)

Ik weet voor mezelf inmiddels genoeg, ik zal ook niet snel naar McCloud gaan.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:27

Mc Cloud houdt marktplaats in de gaten. Ik denk dat ze gaan bellen voor Tinkers die er al wat langer opstaan, ze dan voor een leuk prijsje proberen over te nemen (tja als je er echt vanaf moet....) en ze met winst doorverkopen. Is nog altijd goedkoper en makkelijker dan een vrachtwagen paarden uit Ierland/Engeland halen.

Had ze voor mijn te koop staande merrie ook op m'n voicemail, herkende de achternaam al (maar zelfde naam dat kan toeval zijn), maar toen ik terugbelde kreeg ik hun voicemail met daarop dus Tinkerstal Mc Cloud. Heb ingesproken dat ik niet wil verkopen aan handelaren.

kasha
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:23

Helaas, wij ook een slechte ervaring met tinkerstal mccloud. geef je DUIDELIJK AAN dat je een tinker zoekt 1.53 +, natuurlijk hebben ze die, alleen is diegene dan nog geen 148, maar tinkers genoeg toch hier!
Staan een paar broodmagere tinkers
pffff, worden gewoon verkocht, waarom niet nog even de kans geven om op te knappen????


Hij heeft trouwens het woord PUSHEN uitgevonden, en wat een verhalen pfffff.


Die Stefan in Montfoort is ook niet al te best, vieze stallen!!! en laat je ook gewoon komen voor een tinker die op internet staat 1.53 en twijfel je al bij aankomst over de maat?? joh die wordt wel 1.53 hoor!! ja maar nu? geen maatlat/stok/lint te vinden volgens hun, wij hadden het wel en nog geen 1.48 hoog, rijd je dan 170 km voor, als je dat netjes aangeeft antwoord Meneer pissig, daar kan ik toch ook niets aan doen,
meet lat kopen en eerlijk zijn.!!!!!

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:10

herkenbaar onze pony was 1.45 inplaats van 1.52. heel irritant. geld gaat bij veel mensen voor het eerlijk zijn. zo zie je maar altijd een lat meenemen.

anoukdeolde

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-06-13
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:16

xRowina schreef:
Dat is ons inderdaad ook overkomen HijadelaLuna.. We zouden gebeld worden als de dierenarts zou komen zodat we bij de keuring zouden zijn. Wij hoorden maar niks, belde hij savonds op ja vanmiddag is de tinker gekeurd en hij is goedgekeurd.
We hadden ook gezegd stel het is te kort tijd voor ons om erbij te zijn wilt u het dan filmen, heeft hij ook niet gedaan. Erg apart.



waarom hebben jullie het paard niet laten keuren door een eigen dierenarts?
Ik lees alleen maar dat het door de zijne is gedaan.
Naar mijn mening is dat zeer dom om te doen, ivm omkoperij van de dierenarts.
Je hoort het namelijk meer, daarom is mij altijd verteld: Altijd je eigen dierenarts nemen, willen ze dat niet, dan is er iets goed mis!.