Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wie heeft er een tinker met peesbeschermers???

 
Profiel   

hallo allemaal!!

mijn vriend heeft en tinker alleen omdat het gevroren heeft en de bak + gras naast de weg hard is... en een zandpad wilt hij toch peesbeschermers kopen alleen welke maat moet die hebben??

hier een foto van de tinker Ja

[ img ]

hoop dat die een beetje duidelijk is... en anders moet ik een andere foto opzoeken Ja

dankje wel Lachen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 18:16 



 

Aan de sokken hebben ze genoeg bescherming hoor Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 18:18 



 
Profiel   

gewoon maat paard.. meestal heb je maat pony en maat paard
ben er trouwens mee eens dat tinkers t niet echt nodig hebben, alleen als hij zichzelf ernstig aantikt met zijn ijzers

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 18:21 



 
Profiel   

niet doen! Dat gaat broeien en jeuken met al die sokken. Paard heeft genoeg aan zijn sokken die heeft verder niets nodig. Doe eens een muts over natte haren dat gaat ook vreselijk jeuken. Dat is hetzelfde effect als peesbeschermers bij een tink.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 19:44 



 
Profiel   

Ach wel nee.
Met rijden heb ik ze altijd om, ook strijk lappen.
Als je ziet hoe mijn strijklappen verslijten!!!
Liever dat dan haar kogels.

En jeuk heeft ze niet hoor.
En al zou ze een beetje kriebel hebben,nou dan heeft ze pech.
Dat ene uurtje als ze moet werken.
En broeien als je na het werk even lekker door de sokjes wrijft kan de lucht er weer bij.
Niks an het handje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 20:27 



 
Profiel   

ik denk aleen door de harde grond dat het nutteloos is
met springen en je gaat goed de hooste in dan zou je er nog wel eens aan kunnen denken

zelf rijd ik welleens met peeskappen of bandages omdat ik ook thema's rijd
maar dan heb ik in de peesjes altijd full
maar die passen bijna nooit
maar dan moet ik zeggen dat de mijne wel heel veel sok heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 20:34 



 
Profiel   

dankje jullie wel van jullie reacties..

roosa: idd valt mee die van me vriend heeft wel behaar maar wij zitten dus te kijken welke maat.... het gaat er gewoon om omdat het grond hard is en ongelijk door het bevroren is... dat de peesjes beter is oor de peesjes....
ik heb zelf een fjord en heeft ze ook om Ja vooral nu met dit weer en kou en ongelijke bodum Ja
maar goed ik zal eens even kijken of we nog hebben en anders kopen we gewoon een stel als ze niet passen tja.. dan verkopen we ze gewoon weer...
we hebben al te maken gehad met een haflinger van ons die een peesbluseuren heeft gehad... vandaar deze vraag Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 22:26 



 

roosa schreef
Ach wel nee.
Met rijden heb ik ze altijd om, ook strijk lappen.
Als je ziet hoe mijn strijklappen verslijten!!!
Liever dat dan haar kogels.

En jeuk heeft ze niet hoor.
En al zou ze een beetje kriebel hebben,nou dan heeft ze pech.
Dat ene uurtje als ze moet werken.
En broeien als je na het werk even lekker door de sokjes wrijft kan de lucht er weer bij.
Niks an het handje.


Ik kan me niet voorstellen dat je dat echt meent! Dat slaat werkelijk nergens op! Als het jeukt irriteert het, schuurt het. Strijklappen nemen minder ruimte in dus als ze echt strijkt oke, maar je moet wel bedenken dat zowel peesbeschermers als strijklappen het been ''extra'' dik maken en dat het dan dus wel tegen elkaar aan kan komen wat het zonder niet doet.

Maar serieus als jij elke dag een uur zou moeten rennen en lopen en je moet dan jeukende kriebelende irriante beenwarmers aan, terwijl je net zo goed zonder die beenwarmers kan omdat het eigenlijk geen nut heeft/ verschil maakt, zou jij dan toch elke keer braaf gaan rennen met die beenwarmers? Ik denk dat als je zonder zou mogen dat je dan veel fijner zou lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 22:33 



 
Profiel   

Ik heb full.

Maarja, ik rijd ook cross en springen best veel dus dan wil ik gewoon bescherming hebben Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 22:38 



 
Profiel   

peesbeschermers zijn toch indd voor als een paard zich aantikt??
ik snap even niet omdat de bodem te hard is moet je peesbeschermers aan??? Verward
kan aan mij liggen maar ik snap m niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 22:42 



 
Profiel   

misschien dat een paard eerder zich eens verstapt/uitglijd/aantikt op een keiharde ongelijke ondergrond?
Nors opkijken

Als ik ga joggen op een ongelijke knoertharde ondergrond ga ik ook binnen no time door mijn enkel of iets dergelijks.
Laat een paard nou nét 4 benen hebben en zo met zijn áchterste benen tegen zijn voorste benen kunnen tikken wat voor blessures kan veroorzaken. Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 22:51 



 
Profiel   

wij rijden alleen zaterdag in de les (mits de bak niet bevroren is)
als dat wel het geval is gaan we naar buiten maar we hebben ook stukken gewoon die ongelijk keihard zijn en we vinden het niet echt fijn voor de peesjes....
verlopig rijdenen we zaterdag en zondag....... dus zaterdag les zondag even de bak in en dan naar buiten maar als de bak gewoon lekker en fijn is om te rijden dan heeft hij het niet nodig.... maar als die bak dus bevroren is en dan kunnen we er gewoon nie tin rijden maar wel buiten stappen.. maar je hebt sommige stukken wat gewoon te hobbelig is en niet fijn voor die paarden zijn... vandaar dat ik wilde weten welke maat....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 22:57 



 
Profiel   

Ik kan me goed voorstellen dat je liever het zekere voor het onzekere neemt en toch peesbeschermers en strijklappen aandoet als je denk dat je paard kan aantikken. Ik vind het wat overdreven hoe sommige mensen hier doen alsof paarden er echt hinder van ondervinden. Zeker voor een uurtje kan dat prima Lachen Ik snap alleen idd ook niet helemaal de link tussen de harde grond en peesbeschermers en strijklappen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 23:03 



 
Profiel   

Loveable, ik wel opzich.
Op een goede ondergrond letten ze maar op waar ze hun voeten neerzetten dus vind ik ze overbodig..
Met een slechte ondergrond is een ongelukje/misstap/etc. zo gebeurt.
Ze wennen toch niet aan die ondergrond met de hoeveelheid vorst in NL, als je nou in Syberie woont... Vork

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 23:06 



 
Profiel   

Ja oke daar heb je gelijk in, kan ik me wel iets bij voorstellen Lachen ben het alleen niet helemaal met dit punt eens

Op een goede ondergrond letten ze maar op waar ze hun voeten neerzetten dus vind ik ze overbodig..
Want als ik intensief met mijn paard aan het rijden ben komt het echt wel eens voor dat hij een misstap zet, dit komt uiteraard ook omdat hij nog jong is maar dan nog. Ik denk niet dat je zo'n uitspraak kunt doen maar dat dat voor elk paard verschilt. Die van mij heeft ook een vrij sterke achterhand en soms is hij te sloom weg van voor en dan kan hij zichzelf echt goed aantikken. Dan heb ik persoonlijk liever dat het paard af en toe wat jeuk heeft ( als dit al het geval is) dan dat hij een peesblessure oploopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 23:11 



 
Profiel   

Dan heb ik het over een Tink he? Die hebben opzich genoeg bescherming van de sokken.
(cross en springen etc. niet meegerekend natuurlijk.)
Verder moet je het idd gewoon per paard bekijken..
Ik heb zelf niet zo veel tegen peesbeschermers, dat uurtje.

-het vorige bericht was ook meer om ontopic te blijven-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 23:16 



 
Profiel   

Je hebt gelijk moonfish haha, had er ook niet echt overnagedacht dat tinkers natuurlijk veel bescherming hebben van hun sokken! Dan is het idd een lastige keuze, ik zou denk ik inderdaad peesbeschermers omdoen nu de grond bevroren is en het zekere voor het onzekere nemen! En grote peesbeschermers kopen! Het is misschien ook een idee om het klitteband te verlengen, dat zie je ook wel eens, mochten ze nou alsnog niet passen! Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 23:21 



 
Profiel   

chica_lover1 schreef
het gaat er gewoon om omdat het grond hard is en ongelijk door het bevroren is... dat de peesjes beter is oor de peesjes....

Zo werken peesbeschermers niet Knipoog
Peesbeschermers geven totaal geen steun. Ze beschermen alleen tegen klappen van buitenaf, dus aantikken van de achterbenen.
Als je tink zich niet aantikt met de achterbenen heeft het dus geen zin om peesbescherming om te doen, het helpt niet bij harde ondergrond Knipoog

Als je ervoor wil zorgen dat de pezen zo weinig mogelijk schokken krijgen van het asfalt dan moet je zorgen voor een goede schokdemping van onderop; dus geen ijzers, de straal moet de grond raken, en niet galopperen op het asfalt. Maar kleine schokken kunnen geen kwaad, men zegt dat de pezen daar sterker van worden Lachen

Ik ben het er trouwens ook mee eens dat peesbeschermers net zoals bandages en andere beenbescherming gaat broeien met die sokken er onder. Daarnaast gaat er ook nog zand in de bescherming zitten, en dat zand wordt dan helemaal ín de sokken geschuurd en gaat daar verder schuren.
Als je echt bescherming wil dan zit je meestal met het probleem dat full te klein is voor die dikke sokken, maar x-full te hoog is voor de korte benen..
Ik zou het dus gewoon laten Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 23:25 



 
Profiel   

Peesbeschermers is niet om het voor de pezen minder zwaar te maken maar om ze te beschermen tegen klappen van buitenaf. De pezen in de benen hebben een kracht van 2500kg op te vangen, maar van buiten kan er wel eea beschadigen.

Zelf rijd ik ook met beschermers, maatje L van sommige merken maar andere merken zijn weer te klein zodat je XL nodig hebt.
Met springen heb ik ze om maar ook met dressuren en met western.

Sinds ik een quarter ken die in stap met zijn achterbeen zijn voorbeen door de 3-in-1 beschermer heen beschadigde....sokken wel of niet ze gaan er om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-08 23:28 



 
Profiel   

Shanna schreef
roosa schreef
Ach wel nee.
Met rijden heb ik ze altijd om, ook strijk lappen.
Als je ziet hoe mijn strijklappen verslijten!!!
Liever dat dan haar kogels.

En jeuk heeft ze niet hoor.
En al zou ze een beetje kriebel hebben,nou dan heeft ze pech.
Dat ene uurtje als ze moet werken.
En broeien als je na het werk even lekker door de sokjes wrijft kan de lucht er weer bij.
Niks an het handje.


Ik kan me niet voorstellen dat je dat echt meent! Dat slaat werkelijk nergens op! Als het jeukt irriteert het, schuurt het. Strijklappen nemen minder ruimte in dus als ze echt strijkt oke, maar je moet wel bedenken dat zowel peesbeschermers als strijklappen het been ''extra'' dik maken en dat het dan dus wel tegen elkaar aan kan komen wat het zonder niet doet.

Maar serieus als jij elke dag een uur zou moeten rennen en lopen en je moet dan jeukende kriebelende irriante beenwarmers aan, terwijl je net zo goed zonder die beenwarmers kan omdat het eigenlijk geen nut heeft/ verschil maakt, zou jij dan toch elke keer braaf gaan rennen met die beenwarmers? Ik denk dat als je zonder zou mogen dat je dan veel fijner zou lopen!



OO jij vind dat nergens op slaan?
Nou ik wel hoor.
Als ik moet kiezen tussen heel misschien een kriebel,(waar niet eens vast staat dat ze uberhaupt kriebel heeft),
of de kans op tig weken box rust is voor mij de keuze snel gemaakt.
Muts! word zo pis link van zo,n reactie!
Ben geen idioot!
Kan je ook het zadel wel af laten,want stel je voor dat ze daar jeuk krijgt Ziek

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-08 05:19 



 
Profiel   

Ach kom op zeg, je hebt een tinker, geen warmbloedpaard met dunne beentjes. Als die peesjes zo hard nodig waren waren ze er wel mee geboren. Nu zijn ze geboren met sokken en die werken net zo goed zo niet beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-08 10:00 



 
Profiel   

Ik ben het met MysticTinker eens... Ja volgens mij heeft iedereen hier z'n eigen mening over, en ik denk niet dat het de bedoeling is om hierover ruzie te gaan maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-08 10:05 



 
Profiel   

ik heb peesjes maat full

maar meestal alleen om met springen, cross of een goede buitenrit (met af en toe een sprongetjes over boomstam)

verder rij ik laatste tijd veel zonder

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-08 11:25 



 
Profiel   

pff nou op het asfalt galopeer wij nooit en daven ook al niet....
wij stappen alleen maar buiten met dit weer....
hij heeft geen ijzers die komen pas in mei ofzo er onder voor de wedstrijden.....
en ik vroeg gewoon een paar meningen heb er al een heleboel.... dus ik ga er nog over na denken of het wel ga doen of niet en even waan mijn lesgeeftster vragen wat zei er van vind Lachen

bedankt voor jullie reacties Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-08 18:27 



 
Profiel   

ik draaf wel buiten op de straat, vaak zelfs. Ook cross ik geregeld door het bos, loop over ijsplassen heen en haal rare stunts (steigeren, touwtjespringen) uit.
Irish is zelfs een keer over de kop geslagen en tussen 2 hekjes beland. Ieder ander ras had de benen gebroken, maar Irish had niet een schrammetje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-08 18:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen