Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

wie heeft er een tinker met peesbeschermers???

 
Profiel   

Staat je paard ook niet buiten als het gevroren heeft? Of dan ook alleen met volledige bescherming? Een paard weet prima raad met een bevroren bodem. Daarnaast, wat hier ook al wordt genoemd, is een peesbeschermer voor klappen van buitenaf. Niet ter ondersteuning van de pees.
Wil je harde pezen? Dan júist op het harde rijden. Niet direct je paard drie uur lang over het asfalt jagen Knipoog maar gewoon rustig opbouwen. Krijgen ze harde pezen van.
Ik rijd rustig buiten met bevroren ondergrond, draaf er ook wel overheen. Mijn Tink ziet een galopje ook wel zitten, dat doe ik dan weer niet.
Maar als ik zie hoe mijn anderhalfjarige in volle galop over een knetterbevoren stuk modder scheurt.. En dát is pas ongelijk, vol gaten, bulten en bevroren plassen. Hij doet het zelf, en hij blijft zat overeind.

Dat wij niet over een bevroren ondergrond kunnen rennen wil niet zeggen dat je paard dat ook niet kan. Paarden zijn géén mensen, en mensen moeten eens ophouden met paarden met mensen te vergelijken, want dat kán gewoon niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-08 20:09 



 
Profiel   

Ik vind dat ieder voor zich moet weten of hij/zij wel beenbescherming gebruikt.
En sokken bieden vind ik niet genoeg bescherming tegen klappen van buitenaf.
En dan wordt er een reactie gegeven van anders hadden ze ze wel bij de geboorte vind ik zo vreemd.
Een paard wordt ook niet geboren met een zadel op zijn/haar rug.
Maar goed,ik denk dat je maat Full nodig hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 01:20 



 
Profiel   

ManOuke, het gaat bij de TS niet om klappen van buitenaf Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 10:44 



 
Profiel   

sokken beschermen niet voor de pezen Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 14:16 



 
Profiel   

Melby en Gryffindor rijdt ik eigenlijk nooit met bescherming om. Ze hebben genoeg bescherming van zichzelf en aantikken doen ze niet en als ze een rare sprong maken en zichzelf raken dan hebben ze lekker een tijdje vakantie. Alleen dat ene keertje dát ik ga springen dan doe ik meestal alleen peesjes om en die zijn maat full. Je moet wel goed opletten of de hoogte dan nog wel klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 20:04 



 
Profiel   

Berdien schreef
Staat je paard ook niet buiten als het gevroren heeft? Of dan ook alleen met volledige bescherming? Een paard weet prima raad met een bevroren bodem. Daarnaast, wat hier ook al wordt genoemd, is een peesbeschermer voor klappen van buitenaf. Niet ter ondersteuning van de pees.
Wil je harde pezen? Dan júist op het harde rijden. Niet direct je paard drie uur lang over het asfalt jagen Knipoog maar gewoon rustig opbouwen. Krijgen ze harde pezen van.
Ik rijd rustig buiten met bevroren ondergrond, draaf er ook wel overheen. Mijn Tink ziet een galopje ook wel zitten, dat doe ik dan weer niet.
Maar als ik zie hoe mijn anderhalfjarige in volle galop over een knetterbevoren stuk modder scheurt.. En dát is pas ongelijk, vol gaten, bulten en bevroren plassen. Hij doet het zelf, en hij blijft zat overeind.

Dat wij niet over een bevroren ondergrond kunnen rennen wil niet zeggen dat je paard dat ook niet kan. Paarden zijn géén mensen, en mensen moeten eens ophouden met paarden met mensen te vergelijken, want dat kán gewoon niet.


wij rijden altijd rust5ig buiten Ja maar met dezae bevroren gras of zandpad kan hobbelig zijn Ja en als je er op zit kunnen ze het niet aangeven als een paard pijn heeft of niet... daarom hebben wij nu zo iets van kijken voor peesjes Ja
deze tinker en fjord staan overdag wel buiten hard of niet harde onder grond maar dan kunnen ze zelf bepalen wat ze willen doen onder het zadel kunnen ze het niet zo heel snel aan geven...
draven doen wij sowieso niet op asfelt aangezien dat we met 3 pony's zijn en 2 knetter gek zijn das niet verstandig om dan op asfalt te draven die van mijn (fjord) die is echt knetter als ik niet eerst in de bak ben geweest heb ik echt hande vol aan maarjah we kunnen niet in de bak rijden omdat die hard is... en op het zandpas ook te hobbelig is wilde we dus peesjes bij de tinker om doen inverband dat we al een hafje hebben met bleseuren gehad heeft aan der pees.. dus we zijn nu erg voorzichtig Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 20:09 



 
Profiel   

Toch lees ik volgens mij dat je bang bent dat je paard zich verzwikt, of niet? Omdat je zegt; harde hobbelige ondergrond..

Peesbeschermers helpen niet tegen verzwikken of verstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 20:13 



 
Profiel   

Een paard kan zowel onder het zadel als aan de hand prima aangeven wat hij wel of niet leuk vindt, en of hij wel of geen pijn heeft.
Als een pony niet te houden is, dan is het sowieso niet verstandig om daarmee de openbare weg op te gaan, bevroren ondergrond of niet. Maar dat is weer wat heel anders.

Ik heb het idee dat je het topic niet helemaal goed leest, er wordt meerdere keren aangegeven dat peesbeschermers níet beschermen tegen verzwikken of verstappen, maar puur zijn voor klappen van buitenaf. Als je springt en je paard de hindernis aantikt bijvoorbeeld.

Zoals ik al eerder aangaf, een paard geeft zelf prima aan wat hij wel of niet aan kan. Je paard heeft dat zelfs beter in de gaten dan jij. Dus als ze gewoon buiten staan op een bevroren ondergrond, kun je er ook prima over rijden, je paard weet dan hoe de bodem is en hoe hij zijn voeten neer moet zetten. Heeft hij geen peesbeschermers voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 23:02 



 
Profiel   

precies Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-08 14:01 



 
Profiel   

MysticTinker schreef
Toch lees ik volgens mij dat je bang bent dat je paard zich verzwikt, of niet? Omdat je zegt; harde hobbelige ondergrond..

Peesbeschermers helpen niet tegen verzwikken of verstappen.


idd we zaijn ook erg bang Ja

Berdien: nou wij gaan wel stappen buiten al is mijn fjordje knetter gek wij rijden door de landerrije heen Lachen dus niet zo heel veel verkeer Knipoog als we de weg op gaan dan is ze wel braaf want dan gaat ze naar huis Ja

maar goed bedankt voor jullie reacties Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-08 22:35 



 
Profiel   

hier mag een slotje op Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-08 22:38 



 
Profiel   

__Jesper schreef
Aan de sokken hebben ze genoeg bescherming hoor ;)

Na ja sokken bieden bescherming natuurlijk maar ze vangen de klappen denK ik niet op Als peesbeschermers natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 13:59 



 
Profiel   

2008 serieus......
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 16:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen