Tinker taxatietopic (nieuw)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:19

Ik ga ook een poging wagen :D

Caily: 3250. Prachtige merrie! Mooi formaat, ook rond de 1.50 dacht ik...? Doet me qua manen wel wat aan die van mij denken. Lijkt me een lekker veelzijdig dier, fijn karakter, dat is goud waard.
Lola: 1500. Volgens mij een pittig dametje, lekker bijdehand maar wel braaf. Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit.
Diesel: 2250. Mooie leeftijd en beleerd en betuigd. Ik kan op de foto's zijn bouw niet echt zien helaas. Wel goed in het behang!
Bo: 2500. Mijn grote vriend :D Hij wordt echt stoer! Nog niet echt beleerd, pakt het wel braaf op, dus ik ben benieuwd hoe hij zal zijn.
Aluna: 2500. Ziet er zachtaardig uit, ik kan helaas de eerste foto niet zien. Zo te lezen een fijn karakter. Beleerd en een goeie afstamming, mooie leeftijd ook.
Hylke: 2450. Iets te fijn en te groot naar mijn smaak. Loopt een leuk proefje en ook weer een fijn karakter.
Blue Lagoon: 2500. Mooie kleur, wel wat fijn beenwerk. Mooie stokmaat en beleerd.
Chendo: 2900. Wat een stoer dier! Veelzijdig beleerd en ook nog een mooie leeftijd. Voor het mooie vind ik hem wel wat te groot maarja, wat wil je als er Shire in zit :P

Ik zet Fenore er ook eens in!

Fenore van Gipsy Spirit, geboren op 31-03-2005 uit Sharron VvC en Clononeen Drumshambo. Nu dus 9 jaar oud. Stokmaat is ongeveer 1.50. Noor is beleerd onder het zadel, zowel met bit als bitloos. Ze kan met wat moeite heel netjes lopen (wel een beetje een druktemaker onder het zadel) en ze kan een leuk sprongetje maken (70 cm haalt ze sowieso wel, misschien nog wel hoger ook). In de omgang is ze erg braaf en rustig. Buiten is ze volledig bomproof. Haar manen zijn op onderstaande foto's niet zo goed te zien, maar die zijn nog iets langer dan de pluk die je op de bovenste foto ziet hangen, zeg maar :P

Fenore heeft een 1e premie + STER behaald bij het NSvT. In 2011 heeft ze een veulen gekregen van de hengst An Rua, genaamd Erynn. Erynn heeft afgelopen zomer een 1e premie behaald bij het ICS.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 22-10-14 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:42

ik zal vanmidag eens fotos maken

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:54

Fenore : € 3000 Lief aansprekend hoofd, en er zit een mooie front op. Daarnaast een mooi actief dier en veelzijdig. Voor mij iets te klein.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:22

Fenore: € 3.250 flinke merrie, beleerd en bitloos gereden. En een STER merrie!


wat denken jullie van Wiske en Maddy?

Wiske van de Lijntse Bossen
Driekleur Tinker
1,43m - is nog in de groei
2,5 jaar
1e premie NSVT
ze kan Vrijheidsdressuur en heeft schriktraining gedaan ( bomproof :p )

Afbeelding


Maddy
Zwart bonte Tinker
1,43m
10 jaar
1e premie + STER ICS
Mennen, onder het zadel en vrijheidsdressuur

Afbeelding

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:36

Ziggy: 3000 euro, prachtig paard met een mooie maat
Fenore:3000 euro, mooi type en goede afstamming, haar moeder was ook al zo mooi!
Wiske: 2000 euro, mag nog wat zwaarder worden
Maddy: 3500 mooie merrie en ster


Nu mijn Ruin, Rohan.

Moeder: Irish Lady
Vader: Ryon O'Malley

10 jaar oud, bereden, erg braaf
1.52 hoog

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:20

Fenore: Mooie merrie! Lekker veelzijdig ook :) €3000
Wiske: €1750. Nog wat aan de kleine kant, ook niet de meest duidelijke foto. Afstamming?:
Maddy: €2500. Zit er wel wat imposant uit :) Merrie spreekt me wel aan. Zo te lezen goed beleerd, maar ook voor mij wat aan de kleine kant.
Rohan: €2500. Mooie maat, aansprekend paard! Spijtig dat hij ruin is :)

Bij deze:

Haushinka van de Molenhoek
Charlotte (ster) x Zippo (ster)
Zelf 1ste veulenpremie
2.5 jaar
Verkeersmak, doodbraaf. Begin gemaakt met longeersingel.

Minpuntje: Zomereczeem

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hph ... 4500_o.jpg

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hph ... 8172_o.jpg

Maximus91

Berichten: 172
Geregistreerd: 28-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:36

Ben begonnen op pagina 17…

Uiteraard getaxeerd en ingevuld naar eigen smaak, maar ook met de kennis van vraagprijzen en wat de anderen zoal hebben getaxeerd…

Grace > Wauw!!! Fantastisch mooi getekend, goede vorm, minder sok vind ik niet erg! Heel erg mooie maat! Ik zou er gerust 3500-4000 euro voor betalen!

Saphira > jeetje ook al zo mooi!!! Iets kleiner maar nog steeds een mooie maat! Ik zou hier maximaal 3500,- voor betalen (net iets te klein, wel mooi!)

Zoë > Mooie kleur en mooi behang, maar voor mijn smaak veel te klein en te pony-achtig dus hiervoor zou ik tot 2000,- gaan

Spirit > hengstje aan de minimale maat… wel een mooie vorm en aftekening ook zo’n 1950,-

Mascha > Mooi breed, dan toch echt net iets te klein, wel een bewezen fokmerrie 2250,-

Rianne M. Tara> nou nee, niet mijn smaak en te klein… 1950,-

Rianne M. Rebecca > wel helemaal mijn type!! Maar veel te klein helaas  2500,-

Shenco Blue > Mooie hengst, wederom mij echt te klein naar wat ik zie als stoer paard, dus dan kom ik op zo’n 2500,-

Tinky > leuke kinderpony zou ik zeggen 1500,- is dan echt wel de max.

ITS BANDIT <3 > hoofdletters; DROOOOMPAARD! Dus 5000,- (mijn budget gaat er volledig uit zonder mokken!)

Wilgje JP > kan geen foto’s zien (lege blokjes) maar zij is wat klein ik denk 2250,-

Frie Moonlight > Idem als Wilgje..^^

Evolet JP > WAUW!!! Uhm nu dus 5 jaar? Uhm nou zeker 3000,-

Chanoeka > haha leukerdje! Laten we zeggen 2000,-

Mella B > errug mooi! Laat ik hier 2750,- voor willen neerleggen

Nuadhu Nuage a.k.a Noedel > fantastisch mooi dier!!! 4200,-

Drumgirl Daytona > just CUTE! Nu dus twenter uhm 2500,-

Tom v Zanddijk > kan helaas geen foto’s zien (stomme blokjes) qualificatiewaarde: 3000,-

Caily > ik zie helaas maar 2 foto’s, mooi breed ouderwets type! 2800,-

Henk > zie helaas geen foto’s qualificatiewaarde: 2500,-

Whisper van Gypsy Spirit > leuke fokmerrie, beetje erg wit haha maar een hele mooie bouw! 2800,-

Patrick ReSa TT Fan 't Houn der Hoefje > prachtig! 3000,-

Sir Aslan of the Whispering-Spirit > cuteness nu wss al wat ouder en groter! Uhm 2000,-

Balou > mooie bouw zeg eens 2500,-

Diaz > leuk pony type en een heel erg mooie kleur/aftekening! Max 2000,-

Cash > mooie typische merrie!!! 2800,- tot 3200,-

Caithlyn > geen foto’s te zien helaas…  qualificatiewaarde: 2200,-

Kaitlin > erg mooie merrie, beetje klein naar mijn smaak, en kent dus al wel veel: 3000,-

Blue Lady GoGo > best wel mooi en typisch gebouwd! Toch spreekt ze me niet echt aan 2200,-

Jolly > laat beleerd dus, jammer anders had ze een leuke leerpony kunnen zijn, wel een bewezen fokmerrie! Omdat ze wat klein is: max 2000,-

Dublin > ook al zo’n kleine maats tank…! Mooi hoofdje 2500,-

Wiske > mooi, mag van mij wel 15 cm groter :p 2500,-

Sir Ziggy Chendo > Sannee!!! Die herken ik meteen! Prachtbeest! Zeker 4000,- +

Diesel > klein en ruin, voor mij een kindermanege/lespony 1950,-

BO > Wauwiedepauwie!!! *crush* 3800,-

Hylke > 6 jarige bruinbonte ruin van ca 1,58 volgens 2e post Tweede foto is erg mooi 2500,-

Fenore van Gipsy Spirit > Wat een leuke merrie! 3000,- maximaal.

Rohan > van Ryon O'Malley dat is zeker te zien! WOW factor aanwezig! 3000,-

Haushinka van de Molenhoek > Mooie merrie, kan dr alleen nog niet veel van maken 2200,-



< heb HELAAS zelf NOG geen parel... maar dat komt wel!

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 08:48

Hoi ik zou hier graag mijn tinker ook willen plaatsen alleen is zijn afstamming onbekend en is hij hoogst waarschijnlijk geen volle tinker, zou ik hem hier wel neer mogen zetten of moet ik dan naar het kruisingen taxatie topic?
Hij ziet er wel uit als een tinker maar dan niet zo heul stevig, meer rijtypisch.
Sorry voor eventuele spelfouten, typ dit op mijn mobiel.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:05

Maximus91 _/-\o_
Ik zie alleen dat jij bij heel veel hebt staan "(te) klein". Hoezo dat? Snap dat je bij een van 1.35 misschien neer zet te klein voor gebruik (al is het gewoon een toegestane maat volgens de rasstandaard), maar die van 1.45m+? Ik ben 1m77 en rij daar ook gewoon op zonder dat het er gek uit ziet, dat door de stevige bouw :)

hartje_tibo
Waarom zou het geen volle Tinker kunnen zijn? Als ik de foto's bekijk en hij is jou als Tinker verkocht lijkt me daar niks onwaarschijnlijks aan? Dat de afstamming onbekend is, is bij Tinkers niks vreemds; ik denk dat dat bij ruim de helft van de Tinkers zo is.

grrr

Berichten: 4022
Geregistreerd: 05-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:56

Dat mag toch Lotte? Voor mij zou 1,45 ook echt te klein zijn, hoe leuk ze er ook uit zien! En daardoor zou ik er dus ook minder (of eigenlijk gewoon geen) geld aan uitgeven.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:59

Bij Dublin is inderdaad de afstamming ook onbekend maar ik heb niet bepaald het idee dat hij geen zuivere tinker is. Bij zowat alle geïmporteerde Tinkers is de afstamming onbekend.

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:23

Caily schreef:
hartje_tibo
Waarom zou het geen volle Tinker kunnen zijn? Als ik de foto's bekijk en hij is jou als Tinker verkocht lijkt me daar niks onwaarschijnlijks aan? Dat de afstamming onbekend is, is bij Tinkers niks vreemds; ik denk dat dat bij ruim de helft van de Tinkers zo is.

Hij heeft duidelijk iets van warmbloed in zich maar wel vooral tinker. Ik plaats zo wel even een foto, zit nu op mijn mobiel

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:24

Tibo oogt voor mij gewoon een wat luxere tinker. Die zijn er ook. Hoeft niet perse een kruising te zijn. Denk dat hij hier wel tussen past

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:25

Dat kan natuurlijk ook gewoob :D

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:58

Fenore: 3200 veelzeidig, mooie maat en mooie bouw!
Wiske: 1700 nog jong, ietwat klein maar datkan nog makkelijk goed komen
Maddy: 3000 mooi, veelzeidig, STER, redelijk klein
Rohan: 3000 erg mooi (ik val op ruintjes :D ) heel veel manen <3 en goed onder het zadel.

Tibo:
braaf in het bos, bak kan hij pittiger zijn, sterk karakter dat je wel moet winnen maar als hij je vertrouwt doet hij wel echt alles voor je en steunt ook heel erg op je, soms wat eenkennig.
springen kan hij heel goed, ik heb met hem een parcours van 90 cm gesprongen en los heeft hij tot nu toe 1.30 m gesprongen, dressuur vind hij ook heel leuk om te doen, alle knopjes zitten erop alleen echt nageeflijk en aan de teugel vindt hij soms wat lastig.
hij meet 1.56, ruin, 10 jaar
(had geen betere foto op de laptop staan)
Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:52

1500 :wow: Voor Tinky? Oeff ik heb het dùbbele betaald en toen was ze echt graatje mager. Maar goed, zijn ook slechte foto's die ik toen gekozen heb. :)

Dus wil ik haar nog eens plaatsen eigenlijk. Met betere foto's. Eventueel zelf filmpje met beenwerk ;) Ook Boris zal ik plaatsen, ben benieuwd!

Maar eerst even taxeren van p20.

Caily Superlieve merrie <3 Mooi aansprekend hoofdje en lekker zwaar. Geeft prachtige veulentjes en leuk rijmaatje. Voor mij toch een dikke 3000 euro waard.

Lola Merrietje met mooi karakteristiek hoofdje en nette bouw. Goede afstamming, mooi behang en leuk karakter. Ik heb niet veel verstand qua prijzen voor veulens, maar Lola geef ik een dikke 1500.

Diesel Leuke ruin, goed OHZ en in de kar. Moooi behang! 2500 euro

Bo Héérlijke zware ruin, lief oog, leuke maat, wel nog onbeleerd. Dus +/-2500euro in mijn ogen.

Alinea vh Tinkerhof Weinig foto's om mee te werken (zie maar 1 vd 2), maar wel een leuk dier! Niet geheel mijn smaak, maar dat is persoonlijk. 2500 euro

Hylke Leuke ruin met lief hoofdje. Geen idee of hij beleerd is? Denk aan een 2250euro.

Blue Lagoon Leuk merrietje met speciaal kleurtje. Wel niet heel erg veel behang. Ben neigend naar een 2400.

Sir Ziggy Chendo Niet geheel mijn smaak (denk doordat er Shire in zit, en dit zichtbaar is aan het zwaardere hoofd) Is wel lekker veelzijdig! Voor mij een 2500 euro waard.

Fenore v Gipsy Spirit Leeuke merrie! Goede afstamming, leuke stokmaat en mooi behang. Goede resultaten op de keuring lees ik ook. (Leuk veulen, Erynn :D) 3000 euro voor mij!

Wiske Kan al het een en het ander voor haar leeftijd. Leuke stokmaat, 1ste premie; 2000 euro.

Maddy Mooie resultaten op de keuring, veelzijdig, leuke maat, .. 3000.

Rohan :~ Zéker mijn ding. Haast zonde dat hij een ruin is, hihi. Een 2700.

Haushinka Mooi aan de maat voor haar leeftijd, en zéker en vast een nette bouw. Heel erg zonde van de zomereczeem, dat is in mijn ogen een afknapper, al kan het prima verholpen worden met de juiste middelen; 2500 euro.

Tibo Moeilijke foto om van te oordelen. Leuke veelzijdige en sportieve ruin. Voor mij een 2000 à 2300.


Tinky
13- jarige Tinker merrie, 2x STER, 3x 1ste Premie, superlief karakter, goed beleerd OHZ en kan lange afstanden aan. (Ik heb meerdere tochten gereden o.a. in 4 dagen 110 km, ook in de Ardennen) Heeft 2 prachtige veulens gehad, met veel behang. Stokmaat is 1m45.
Afbeelding
Afbeelding
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... 4464_n.jpg
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... C_1229.jpg


Boris of Willow Creek
Wordt 7 in april, is bitloos bereden en kent Natural Horsemanship, voorwaarts, grappenmakertje. Moet zo rond de 1m50 zijn. Braaf op buitenrit, maar nog niet 100% bomproof. Houdt van knuffelen, kriebelen, ...
Afbeelding
^Manen zitten hier in de knoei :+
Afbeelding
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... 0005_n.jpg
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... bekend.jpg

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:52

Wat leuk dat jullie mijn twee (of drie :D ) paarden zo hoog taxeren, trotse ik :o

@Chantal. Nou ik kan bijvoorbeeld Saphira en Masha toch niet bepaald klein noemen, zeker als vervolgens Mella, Fenore en Caily dat commentaar niet krijgen. Daar doel ik op... Ik kan allevijf de namen die ik hier noem in het echt, en Saphira en Masha zijn zonder twijfel de grootste twee, en ook beide behoorlijk zwaar.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:31

Caily schreef:
Wat leuk dat jullie mijn twee (of drie :D ) paarden zo hoog taxeren, trotse ik :o

@Chantal. Nou ik kan bijvoorbeeld Saphira en Masha toch niet bepaald klein noemen, zeker als vervolgens Mella, Fenore en Caily dat commentaar niet krijgen. Daar doel ik op... Ik kan allevijf de namen die ik hier noem in het echt, en Saphira en Masha zijn zonder twijfel de grootste twee, en ook beide behoorlijk zwaar.



Huh??? Ik heb het nergens over maat gehad? :?

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:34

Leuke foto v tibo bij t zwaantje, hihi herkende t direct

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:48

Eh, Marleen bedoelde ik, sorry Chantal :D

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:56

Denk al :Y)

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:40

hartje_tibo schreef:
Fenore: 3200 veelzeidig, mooie maat en mooie bouw!
Wiske: 1700 nog jong, ietwat klein maar datkan nog makkelijk goed komen
Maddy: 3000 mooi, veelzeidig, STER, redelijk klein
Rohan: 3000 erg mooi (ik val op ruintjes :D ) heel veel manen <3 en goed onder het zadel.

Tibo:
braaf in het bos, bak kan hij pittiger zijn, sterk karakter dat je wel moet winnen maar als hij je vertrouwt doet hij wel echt alles voor je en steunt ook heel erg op je, soms wat eenkennig.
springen kan hij heel goed, ik heb met hem een parcours van 90 cm gesprongen en los heeft hij tot nu toe 1.30 m gesprongen, dressuur vind hij ook heel leuk om te doen, alle knopjes zitten erop alleen echt nageeflijk en aan de teugel vindt hij soms wat lastig.
hij meet 1.56, ruin, 10 jaar
(had geen betere foto op de laptop staan)
[ Afbeelding ]

oh trouwens, even heel offtopic, vinden jullie Tibo of Tibor een mooiere naam? in het centrale namentopic reageerden ze er steeds maar niet op... sorry moest het gewoon even vragen

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:49

Hierbij mijn nieuwe aanwinst!

Weliswaar geen volle tinker maar ben wel benieuwd!

Dit is Noa, ze is een half jaar oud en nu een ruime week in mijn bezit. Haar moeder is een redelijk grove tinker, geïmporteerd en ongeveer 1.40/1.45. Noa haar vader is de ggk appaloosa hengst Dorando. Naar verwachting gaat Noa ongeveer 1.30/1.35 worden, maar dat blijft een beetje gissen met deze combi haha.

Noa heeft de body van een tinker maar dan met wat fijner beenwerk en een fijner koppie. Wel een lekkere dubbele manenkam en volle staart! :D

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:02

Noa is dus een kruising? Hoort dan niet in dit topic thuis.

Daarnaast is het de bedoeling dat je zelf ook een aantal taxeert

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:12

Oh ik zag in de beginpost ook een kruising staan? Dus nam aan dat het mocht. Die werd ook gewoon getaxeerd..

Ja doe ik ook, alleen zit nu op mn telefoon en ben allang blij dat ik die foto's erop heb gekregen, wat een klus zeg :7