Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Plaats een nieuw onderwerp

Tinker taxatietopic (nieuw)

 
Profiel   

Ik ben niet thuis in de taxatiewereld, daarom zijn mijn taxaties slechts een gokje:

Wiske: 2500 euro
Maddy: 3400 euro
Tibo: 2300 euro
Moortje: 3800 euro

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn Tinker vinden:

Maya, merrie, geïmporteerd vanuit Ierland, geboren in 2004, afstamming onbekend, stokmaat 1,37 m. Heeft 1 a 2 veulens gehad. Maya is braaf in de omgang, heeft een rustig karakter en is niet snel onder de indruk. Kan alleen mee naar buiten en in een groep, maar dat is nog niet veel gedaan. Het rijden is echt de basis en alleen recreatief en ze staat nu alweer langere tijd stil omdat ik een baby heb gekregen. Is netjes opgevoed (ik doe Parelli met haar). Schrikt niet snel en als ze schrikt is het een enkel pasje opzij. Heeft nog nooit gebokt of gesteigerd onder het zadel. Moet wel af en toe behandeld worden tegen mijt. Ze is sociaal met andere paarden; ze staat 24/7 buiten in een kudde.

Foto's zijn niet allemaal even recent, haar sokken zijn nu weer vol (op de eerste foto waren ze afgeschoren geweest ivm behandeling mijt).

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 14:42 



 

Wie kan mij helpen met het taxeren van een Tinker? Info via PB te verkrijgen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-18 16:00 



 

Riley: €2500. Pluspunt dat hij goed gereden is en aan de grotere kant. Helaas vind ik hem wat een de lichte kant. Ik zie ze liever zwaarder.

Sneakers: €3000. Pluspunt is dat hij goed gereden is onder het zadel, goede afstamming, mooi zwaar gebouwd, mooi type. Minpuntje is dan dat hij een ruin is, helaas :)

Magic: €2500. Ondanks dat ze er leuk uit ziet verliest ze al wat waarde door de import. Afstamming niet gekend. Nog niet alle knopjes zitten erop helaas.

Phoebe: €3250 Ik vind ze echt prachtig. Afstamming gekend en lijkt mij qua karakter een tinker naar mijn hart. Eenmaal ze goed gereden is gaat ze in mijn ogen naar de €4000.

Indy: €4000. Prachtige merrie, alle knopjes zitten erop. Toont aanleg voor wat zwaarder werk. Zou perfect passen bij een beginnende wedstrijdruiter die rustig wat niveau's omhoog wil en lekker kilometers wilt maken.

Maya: €2000. Geen afstamming, niet beleerd en aan de kleine kant. Vind haar bouw ook niet wauw. Maar hé, zolang jullie er maar plezier aan hebben :D



Goed, dan nu mijn 'geval'

Charlotte, 1.48. 11 jaar. Ster merrie. 2 veulens gegeven die kampioen veulens en jaarlingen zijn geworden. Beleerd in enkel, 2 en 4 span, wat ze perfect doet. Beleerd onder het zadel maar even geleden ivm zwangerschap van mijn kant. Ik heb haar nog zelf niet onder het zadel gehad dus kan er niet veel over zeggen verder. Perfect verkeersmak.

Eenkennig. Ik heb ze 4 jaar gehad, moeten verkopen wegens omstandigheden. Op nog geen 2 jaar heeft ze 2 verschillende eigenaren gehad en was het duidelijk dat ze ergens anders niet kon aarden. Ik heb in september een eigenlijk depressief paard opgehaald en sinds ze bij mij staat is ze weer gelukkig. De fysieke kwalen die ze had samen met de mentale issues die ze had zijn volledig weg sinds ze terug is. Dit gaat zeker een flink stuk van de prijs doen, want eigenlijk is ze enkel gelukkig als ze bij mij is :P Maar laten we er maar even van uit gaan dat ze perfect verkoopbaar is :') Ze gaat nooit meer weg, maar ben dus wel benieuwd wat anderen er van denken :D
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 12:38 



 
Profiel   

Even de meest recente, Indy, wat een pracht dier, goed in de sport maar toch wel lekker rond gebouwd mooi in het type, merrie dus fokwaarde, goede maat, pssm vrij 3750, Maya, kleintje, helaas word de markt overspoeld met die kleintjes, vind ik persoonlijk jammer want als volwassene met beetje lengte pas je er gewoon niet op, merrie, pssm getest? Vind haar wel leuk, 2000 euro. Charlotte, mooie zware merrie, pssm vrij neem ik aan? Vind haar karakter wel een puntje, wel mooie keuringsresultaten en haar veulens ook, 3400 euro. Nou mijn man Dax geen fokwaarde want hij is ruin, wel goed gekeurd geweest voor de dekdienst voor het ruinen. Hij is nu 8 jaar, maakt heel veel kms onder het zadel, wat bakwerk maar vnml veel lange buitenritten, kan alleen en met meerdere, heel betrouwbaar en lekker voorwaarts paard. Stkmt is 1.54 ,zeer veel en vol behang, vader indezz, vaders vader Charly, moeder Nina di Orla. Dax is ook pssm vrij getest. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ].
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 10-05-18 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 13:28 



 

Pssm vrij ja, vergeten vermelden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 13:30 



 
Profiel   

Dat dacht ik al wel hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 14:01 



 

Ik zou graag een serieuze taxatie voor deze man willen. Ik heb namelijk de intentie heb te kopen, de eigenaar vroeg me een prijs te noemen maar dat vind ik lastig. :o De eigenaresse van Olivier is overleden en het ging erg slecht met hem, daarom is hij bij mij gekomen. Na 6 weken gaat het heel goed met hem en ben ik stiekem toch wel verliefd geworden. Ik moet nu een bedrag noemen wat ik voor hem wil geven, wel erg lastig want zo veel kennis heb ik niet van de Tinkerhandel :)

Olivier is 11 jaar oud, is in 2010(?) uit Ierland naar Nederland gekomen. Afstamming onbekend. Het is een ruin en hij is circa 1,45 hoog. Hij heeft vol behang. Hij is braaf te rijden, is de laatste jaren echter niet meer gereden. Hij is niet uitgebracht, er zijn alleen buitenritten mee gemaakt. Erg braaf en goed verkeersmak, fijn meewerkend karakter. Ook erg lief met kleine kinderen en sociaal naar andere paarden. Hij is nog niet getest op PSSM


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Taxaties van de anderen ga ik over nadenken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 14:18 



 

Maya €2000: vind haar wat klein, zou voor mij geen probleem zijn qua lengte maar wordt bij andere volwassenen moeilijker. Jammer dat de afstamming onbekend is. Vind haar wel erg leuk om te zien!

Charlotte: €3000-€3500 , mooie merrie met goede resultaten. Jammer van het karakter, maar bij de juiste persoon geen probleem, vandaar de twee verschillende prijzen.

DAX: prachtbeest, erg mooie maat ook. Bijna jammer dat het geen hengst meer is :D Ik zou zeggen €3750-€4000

Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot, heb niet zo veel verstand van de prijzen van Tinkers. :o


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-18 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 14:48 



 

Dax €3000. Gewoon een plaatje om te zien, goed beleerd. Maar meer kan ik helaas niet geven voor een ruin :)
Olivier: €1750. Staat al even stil, geen afstamming, niet veel gekend, gewoon een leuk recreatiepaard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 14:51 



 
Profiel   

Olivier schat ik zo rond de 2000.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 16:26 



 
Profiel   

En thanks voor de complimenten, snap het Molenhoek, geen kleine daxjes meer haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-18 16:26 



 
Profiel   

Even een schop!
Olivier: zou ik tussen 2500 - 3000 schatten. Zeker niet meer omdat hij dus in de bak niet doorgereden is maar wel veel buitenritten heeft gedaan en daarin dus de nodige ervaring.
Dax: rond de 3500. Omdat hij ruin is, persoonlijk vind ik het witte hoofd niet mooi. Wel mooie maat en met 8 jaar een hele mooie leeftijd.

Nu mijn Moortje weer, want zij is in 2 jaar tijd flink veranderd en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden? Merrie. 10 jaar. Vader ITS O’Malley en een Drumhorse (B-categorie). Zij is 1,54m, flink breed gebouwd (ik ben zelf 1,73m). Gevoelig paard, reageert heel fijn op de ruiter, scherp aan het been en licht in de mond. Dressuur matig rond L niveau, rijdend op de manier van Karin Leibrant: 4Dimension Dressage. Braaf buiten, alleen zowel als in de groep. Ervaring met strand, duin, in het dorp lopen. Vuurwerk vind zij spannend maar rent niet weg. Schriktraining: geweldig!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-18 18:55 



 
Profiel   

Even een schopje, aangezien ik me verveel en nog 15 minuten moet wachten tot ER begint. :+
Ik ben hier niet zo ervaren in, heb eigenlijk geen idee wat een tinker waard is, maar ik zal een poging doen.

@Moortje, 3500? Gave merrie. Afstamming bekend. Braaf op buitenrit. Mooie maat. Goed gereden.

@Olivier, 1800? Staat a een tijdje stil (of stond, inmiddels). Ruin. Geen afstamming.

@Dax, 3400? Prachtig paard! Braaf op buitenrit. Mooie maat. Mooie leeftijd. Afstamming bekend. Helaas ruin, want hij is érg gaaf.

Dan mijn tinkermerrie.
Carrera van het Heideveld.
Merrie.
5 jaar.
1.58.
v. Nuadhu Nuage. (DGGK - MODEL - SPORTDR
PSSM1 vrij.
Fijn te rijden, fijn mondje. Maakt (voor een tinker) een nette sprong (vandaag toevallig 80cm, 5e keer springen). Bom-proof! Nergens van onder de indruk. Je kan zowel in een groep, als alleen met haar, op buitenrit. Zowel met bit als zonder bit te rijden. Ze heeft leuk beenwerk, geen geslof maar beweegt haar beentjes echt leuk. B niveau.
Ik (ruiter op de foto) ben 1.83 en pas er prima op.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 19:29 



 
Profiel   

Oh leuk topic, nog niet tegengekomen haha :o ! Ik weet ook niet zoveel van prijzen maar ik ga iig een poging doen om te taxeren!

Dax: prachtige tinker! Ik zou hem € 3500 schatten.
Olivier: ik zou hem 1800-2000 schatten. 11 jaar, weinig mee gedaan verder, niet getest..
Moortje: 3000-3500. Mooie maat, vind het behang wat weinig, wel goede basis als ik het zo lees :)
Carrera: 4000, vind het echt een gave tinker, geen slome als ik het zo van de foto zie, leuk getekend, goed gereden, braaf. Ik vind ze echt heel gaaf haha!

En dan ben ik ook eens benieuwd voor mijn tinker :o

Siyah
Merrie
7 jaar
1m40
Afstamming onbekend
PSSM1 vrij
Ik heb dit jaar enkele wedstrijden gestart met mooie resultaten (ik denk dat het niveau overeenkomt met L2). Thuis kan ze schouder binnen, travers, wijken, achterwaarts, eenvoudige wissel en begin van appuyeren. Op en top braaf, overal! Mijn neefje van 4 jaar brengt haar naar de wei bijvoorbeeld haha. Strand, bos, verkeer, vuurwerk, niets schrikt haar af. Heeft veel sokken, een enorm dikke staart en manen tot aan haar knie.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-18 18:58 



 
Profiel   

Gaaf paard hierboven! Gebasseerd op wat ze allemaal kan denk ik zo’n 3300. Kleine maar en afstamming onbekend werkt dan wat tegen. Maar ze is prachtig!
Ik heb er verder niet echt verstand van dus ik kan er ook wel eens gruwelijk naast zitten.

Carrera is verder wel een slome donder hoor. Dat vertekend denk ik op de foto’s omdat ze wel gaaf beenwerk heeft. :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-18 22:08 



 
Profiel   

Hooi!
Even een oud topic weer ophalen;

Moortje 3500
Carrera 4500
Siyah 4000

Fizzy:
5 jaar oud
merrie
Engelse import (SD farm)
Voorouders bekend
1.45m
PSSM1-vrij
Zwart sabino stekelharig
Zacht vriendelijk meegaand karakter, mensgericht en leert snel.
Kent enkel de basis: Wijken voor druk, voetjes geven, buiten wandelen, poetsen etc.
Veel behang, gangen valt nog weinig over te zeggen.

Als toevoeging: Indien helemaal doorgereden (basis bak + buitenrit en verkeersmak) wat zou ze dan waard zijn?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 22:22 



 

Ik geef dit even een schop.

Raven Van de Molenhoek (ik zet even haar advertentie erbij, moet ik niet alles opnieuw typen :') )

Uit hobbyfok bieden wij aan:

Raven Van de Molenhoek. Een zeer rastypisch veulen uit STER ouders.

Raven is geboren op 18 mei. Zij is momenteel 2,5 maand oud. Het is een zeer lief, aanhankelijk, knuffelig veulen. Ze groeit op in onze kleine kudde met haar mama, half broer en een oudere ruin. Momenteel leert zij het veulen abc. Raven heeft volle ics be papieren en staat ingeschreven in het hoofdboek. Zowel als familiepaard als kweekmerrie heeft ze alle kwaliteiten mee.

Haar moeder is Charlotte. STER merrie bij zowel ICS NL als ICS BE. Charlotte is 1,48 en voorzien van een volle bos sokken. Zij fokt vaak enkele centimeters groter door. Charlotte is beleerd onder het zadel, in enkelspan, dubbelspan en 4 span.

Haar vader is Owen. STER hengst bij ICS BE en 1ste premie hengst bij ICS Nederland. Owen heeft een geweldig lief karakter wat hij overduidelijk heeft doorgegeven aan Raven. Ook zijn prachtige zwarte kleur heeft zij gekregen, terwijl zij de aftekeningen van haar moeder mee heeft. Owen stamt af van de wel gekende en beroemde hengst OTIS. Ook Owen is 1.48.

Kortom, 2 kwaliteitsouders die al het goede hebben meegegeven aan Raven.

Raven is uiteraard PSSM vrij. Haar kleur is zwart sabino. Verwachte schofthoogte is 1,48. Raven wordt ten vroegste op 6 maand gespeend en mag een week na spenen vertrekken naar haar nieuwe thuis.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 13:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen