Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 47 [ 1151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine Tinkers..

 
Profiel   

Rond de 140 of ietsje hoger. Tijdje geleden grof gemeten en toen zat ie op 140 maar afgelopen weken is hij zowel in de breedte heel veel als in de hoogte ietsje gegroeid. Dus zijn exacte maat nu weet ik niet. Denk nu rond de 141/142. Van een puppy paard is hij in een klap best volwassen geworden na het overlijden van zijn oude vriend. Vandaar dat hij ook naar leon is verhuisd omdat hij hier accuut alleen kwam te staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-16 12:28 



 
Profiel   

Aahzo, mooi formaat heeft die. Die zal vast wel een leuk thuisje vinden :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-16 12:34 



 
Profiel   

Ik hoop het. Het is een echt mensen beestje die denk ik het best een een op een baasje verdient. Zijn maatje zou voor mij precies goed zijn geweest ben zelf 160 maar door zijn rondheid gaat groter of kleiner ook passen moeiteloos.

Rot keuze maar helaas het enige wat ik kan doen. |( Ik red het fysiek niet doe het zelf, rijden zal steeds moeizamer gaan en mennen in je eentje is ook niet te doen. Een fijne volpensionstal betaalbaar is niet te vinden hier en financieel red ik een heel dure volpension ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-16 12:39 



 
Profiel   

Wat is hij ontzettend leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-16 11:50 



 
Profiel   

Sinds een maand ben ik in bezit van een hoogdrachtige minitinker, 6 jaar oud en ongeveer 1.35 m hoog.
We hebben haar van Tilly omgedoopt naar Elsa, tja mijn dochtertje is frozen fan hahaha.

Afgelopen maandag is de dierenarts geweest en heeft haar opgevoeld, ze gokte dat het nu niet heel lang meer gaat duren, dus tussen nu en 3 weken denkt ze. Het blijft een gok uiteraard. Dus wie weet een kerstkindje.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-16 10:49 



 
Profiel   

mijn tinker is 1.42 en komt uit engeland
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 19:29 



 
Profiel   

Mooi hoor die bruine tinker Tinkywinky

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 23:03 



 
Profiel   

Onze Fionnuala is 2,5 jaar en meet 1,27m. <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-16 17:12 



 
Profiel   

cobfan schreef
Onze Fionnuala is 2,5 jaar en meet 1,27m. <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]



hoe groot is ze nu heb nu ook een tinker hengstje van 1.5 jaar van 1.20m ben benieuwd hoe groot ze gaat worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-17 21:33 



 
Profiel   

[ img ] mijn hengstje van 1.20 m word die groter ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-17 21:42 



 
Profiel   

Ik heb een Cob op t oog; hij is prachtig en ontzettend lief ( ga hopelijk binnenkort kijken).... Enige maar, hij is 143. Ik ben zelf 168, dus moet lukken denk ik? Mijn vorige paard was 170, dus ik ben bang dat t echt klein " voelt ". Ben heel benieuwd hoe dat rijd/ zit....wat is eigenlijk t verschil tussen een tinker/ Cob??

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 20:49 



 
Profiel   

Vraag je nu of die groter dan 1.20m wordt, giusi1990? Dat denk ik wel hoor :D

Tinkers zijn stuk breder en minder schoft in verhouding ook nog eens, dus totaal niet te vergelijken met een warmbloed.

Cobs is een verzamelnaam, vallen ook welsh cobs en de normandische cob onder. Is ook een hoofdmaat :P
Irish Cobs zijn paarden van een stamboek die ze die naam geeft. Tinkers zijn paarden van een stamboek die de paarden Tinkers noemt. Verschil zit hm dus in het stamboek.
Dan heb je bij de Tinkers ook nog dan ze in types werken, 1 van de types noemen ze Cob, dit komt van "Romany Cob", maar de laatste jaren hebben ze het alleen nog over Grai, Cob en Vanner.
Een Tinker in het type Cob en een Irish Cob kan hetzelfde paard zijn, maar hoeft absoluut niet. De stamboeken hebben flinke overlap, maar ook hun eigen fokdoel en voorkeuren.
Dan heb je ook nog Gypsy Cobs, ehhh laat maar ik denk dat het duidelijk is :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 21:12 



 
Profiel   

testes76 schreef
Ik heb een Cob op t oog; hij is prachtig en ontzettend lief ( ga hopelijk binnenkort kijken).... Enige maar, hij is 143. Ik ben zelf 168, dus moet lukken denk ik? Mijn vorige paard was 170, dus ik ben bang dat t echt klein " voelt ". Ben heel benieuwd hoe dat rijd/ zit....wat is eigenlijk t verschil tussen een tinker/ Cob??


Zie mijn profiel, ik ben ook 1.68 en mijn tinker (vrij smal) is 1.42.
Ze is nu wel wat meer uitgezwaard dan op de foto's in profiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 12:01 



 
Profiel   

Bedankt snowdon +:)+ ! En deb het misstaat zeker niet qua lengte; ze zijn gewoon prachtig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 15:19 



 
Profiel   

[ img ]
Morgen gaan wij onze nieuwe aanwinst ophalen, Filou, bijna 7 jaar, 1.35m. Ik ben 1.70m

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 20:52 



 
Profiel   

Moudjip wat oogt hij groot zeg, past echt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 22:45 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Toen ik deze foto's tegenkwam dacht ik: nu plaats ik ook wat van onze kleine smurf: Marley.., 1.33 m , een jaartje of zeven, afkomstig uit Ierland en sinds een half jaartje bij ons... een super smurfje, vreselijk lief voor alle kleine kindertjes op zijn rug, soms bij het trainen nog wel wat koppig :), begint ook steeds aanhankelijker te worden, topje van zijn oor zit los (wrs wat "afgevochten" tijdens de reis van Ierland naar Nederland, hij had ook wat wonden op zijn borst toen hij bij ons kwam).......we zijn zo gek op hem!!
Hier samen ook met onze andere tinkers....waar we natuurlijk super-gek op zijn!
Onze tinker links is ongeveer 1.40 m

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 10:29 



 
Profiel   

Geweldige foto zo! Misschien een domme vraag maar zijn het alle 4 tinkers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 10:40 



 
Profiel   

Ja alle vier! Links onze kleine Marley, dan Blitzer,1.55 m, een jaar of 8 (zou het even moeten nakijken)dan ons allereerste tinkertje, Lightning, nu ongeveer 23, kwam destijds uit Engeland, en dan Tucky, 1.63 m, loopt ook voor de kar, hebben we uit Belgie gehaald.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 10:54 



 
Profiel   

Wauw! Echt gaaf en wat een verschil zeg tussen hun

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 15:41 



 
Profiel   

Na vandaag weer twee kleintjes minder op ons erf. Dinky Toy (nu Binky) en zijn vriendje Mojo gaan naar hun eigen huisje.

Phoenix is er nog wel!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

1.38,5m :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 17:09 



 
Profiel   

Nog een tinker genaamd Mojo, wat grappig!

Hier mijn Mojo

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 18:46 



 
Profiel   

Ja ik dacht precies hetzelfde toen ik die van jou voor het eerst op Bokt zag :P
Deze Mojo is een zwarte twee-jarige ruin van 1.37m. Afstamming onbekend. Niet van mij, dus heb even geen fatsoenlijke foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 20:20 



 
Profiel   

ohw ohw leon wat is ie toch knap.......zwijmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 19:05 



 
Profiel   

Wauw super paardjes allemaal! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-17 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 47 [ 1151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen