Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 47 [ 1151 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine Tinkers..

 
Profiel   

Ik ben benieuwd.. Tinkers zijn al niet zo groot.. maar zijn er ook echt kleine tinkers, dus zegmaar een lijn o.i.d. met gewoon ukkies :')
Ik begreep in mijn zoektocht dat groot (1.50 en groter) erg gewild is, dus er zal niet specifiek op klein gefokt worden, maar toch ben ik benieuwd. (en met klein bedoel ik dus max. 1.40 volwassen)

De uitzonderingen zijn er vast wel.. maar ik ben dus benieuwd of er ook in die maat gefokt word :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-11 23:19 



 
Profiel   

Ik heb zelf een tinker van 1.40. :j Ze had best iets groter gemogen (1.45 ofzo) maar ik zelf heb liever een kleinere compacte dan een grote. Uiteraard ook afhankelijk wat je doet, voor het springen en cross liever een kleinere compacte, maar voor het dressuur bijv vind ik groter weer mooier. :j
Maar snap wel dat grote meer gewild zijn. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-11 23:21 



 
Profiel   

:j In Ierland en Engeland zijn juist de kleintjes favoriet :D

en hier in nl ook een aantal die voor de kleintjes gaan en die dus ook fokken :j

Zelfs zo klein als 1.20-1.30 volwassen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-11 23:50 



 
Profiel   

Staat wel op mijn verlanglijstje voor over een paar jaar, zodat mijn dochter er mee kan. Een leuk merrietje, rond de 130-135 hoog, liefst een schimmel(bonte) mooie cob met fiks behang en toch leuke bewegingen. Zoals Ice bijvoorbeeld, maar dan in vrouwelijke vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-11 23:53 



 
Profiel   

ohwww... juist dat bedoel ik! (niet voor mezelf)
Het 'bestaat' dus ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-11 23:54 



 
Profiel   

@ Leonoor.. inderdaad.. voor mijn zoontje over x-aantal jaar ;) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-11 23:54 



 
Profiel   

Vorig jaar naar Appleby geweest.
Daar waren veelal de kleintjes te zien.

Onlangs op een open dag bij een Tinkerstal hier over de grens geweest(Kylemore)
Als ik me niet vergis waren het daar ook kleine Tinkies.
Schattig zijn ze wel !
Maar om te rijden vind ik mijn Tinker met een stokmaat 1.52 ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 07:11 



 
Profiel   

Mijn Gammon is vorig jaar uit Engeland geïmporteerd is nu net 4 jaar geworden en meet maar liefst 1.38 haha. Ik ben zelf ook niet groot trouwens (1.65). ;) Ik hou wel van die kleine compacte tinkers. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 08:37 



 
Profiel   

Ik vind 1.45/1.50 een mooi maatje, heel veel kleiner hoeft het wat mij betreft voor de volwassen berijder niet te worden. Voor kinderen zou een kleiner maatje wel leuk zijn, mits de eigenschappen van de cob goed bewaard blijven natuurlijk en het geen luxe bonte pony wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 08:49 



 
Profiel   

Ik heb een 2,5 jarige ruin die nu 1.30m is,de meningen zijn verdeeld of hij nog groter word, :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 08:52 



 
Profiel   

hier zijn al meerdere topic's over geweest
;)

sil was voorheen ook altijd nog rond de 142 maar is in zijn 7e jaar toch nog 3 cm ge groeit

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 09:06 



 
Profiel   

Ik zelf fok dus de kleine maat, er loopt hier een merrie van 1.37 en een pensionmerrietje van 1.36 die ik mag gebruiken voor de fok, de hengst waar ze mee gedekt worden is nog niet groter dan 1.26 :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 09:57 



 
Profiel   

Ik geef voorkeur aan een kleiner paard, onder de 1.50, met ponyachtige uitstraling. Dat wil niet zeggen dat ik groter tinkers niet mooi vind. Ik heb `per ongeluk`een kleine tinker gekocht. Blizz is 16 en 1.38 nog steeds. Hij is cobtype en daarom oogt de combinatie nog wel netjes. Kleiner hoeft van mij niet. Als kinderpony heb ik er liever eentje die ik zelf ook kan rijden om ze soepel, braaf en aan de hulpen te houden. Zeker voor jonge kinderen is paardrijden dan voor kind en paard leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 10:25 



 
Profiel   

dat is helemaal waar.. daarom zit ik ook eens te kijken of het dus bestaat (kleine tinkertjes die bewust zo gefokt zijn) Diaz is ook klein, maar zou ik nog te groot vinden voor mijn zoontje :P

Maar ach.. Andy (mijn zoontje) kan nognieteens zitten! dus ik heb nog jaaaaren om te orrienteren voor hem hihi.. :P
(maar zat dus met de vraag waar hengstveulen en grid e.d. antwoord op hebben gegeven ;) thanks!! )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 11:38 



 
Profiel   

Er zijn in Engeland meerdere fokkers die bewust voor klein gaan.

Mijn ruintje is 1.28 en m'n merrie zal net onder de 1.40 blijven.

Ik ben zelf ook niet zo groot en vind een wat kleiner maatje wel prettig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 16:52 



 
Profiel   

hengstveulen schreef
Ik zelf fok dus de kleine maat, er loopt hier een merrie van 1.37 en een pensionmerrietje van 1.36 die ik mag gebruiken voor de fok, de hengst waar ze mee gedekt worden is nog niet groter dan 1.26 :j



welke hengst dek je dan mee??

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 19:08 



 
Profiel   

Grappig dat ze ook zulke kleine tinkers fokken. :) Een tinker van 1.20 m stokhoogte, dat lijkt me apart om te zien, haha.
Met mijn 1.70 wil ik toch later een tinker met een stokmaat van iig 1.50 m. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 19:12 



 
Profiel   

Dees, mag :D van Mevr Heijkoop 2 proefdekkingen doen met Jelle, en mocht hij dan volgend jaar wel gkk
worden dan krijgen ze gewoon stamboekpapier en als hij niet gkk word heb ik 2 veulens zonder stamboek
maar dat is voor mij niet zo'n probleem :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 19:17 



 
Profiel   

oh ok,
maar die is NU zo groot, en pas 2jr, die word uiteindelijk wel groter ;)
dus wat in zijn genen zit word door gefokt, niet de hoogte die die nu heeft :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 19:23 



 
Profiel   

Mijn tink is ook 1.43. Mijn heerlijke eigen lieve uk. Ik ben zelf ook maar 1.65 dus dat past perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 19:29 



 
Profiel   

Ik heb ook een kleine tinker. Lonan zal een 1.43 zijn daarnaast nog een welsh van een 1.38 ongeveer.
Ik ben echt een pony mens, niet dat ik grotere tinkers niet mooi vind hoor. Maar groter dan 1.50 hoeft het voor mij niet eerlijk gezegt.
Wel grappig die kleine maten van 1.20 , heeft iemand daar foto's van ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 19:47 



 
Profiel   

stalnijmegen schreef
oh ok,
maar die is NU zo groot, en pas 2jr, die word uiteindelijk wel groter ;)
dus wat in zijn genen zit word door gefokt, niet de hoogte die die nu heeft :+


Maar als hij met 2 jaar nog maar 1.26 is wordt het ook geen grote.. (ter vergelijking, mijn bijna 2 jarige is nu 1.56!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 20:36 



 
Profiel   

_Roosmarijn_ schreef
Grappig dat ze ook zulke kleine tinkers fokken. :) Een tinker van 1.20 m stokhoogte, dat lijkt me apart om te zien, haha.
Met mijn 1.70 wil ik toch later een tinker met een stokmaat van iig 1.50 m. :j

ach, ik ben 1.76 en Bon is 1.40 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 21:17 



 
Profiel   

Bij ons staat een merrie die ik geloof 1.27 is volwassen! (die word door een jong iemand gereden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 21:20 



 
Profiel   

Dees, stond er ook dat hij nu nog maar 1.26 is, denk zelf dat hij rond de 1.35 gaat eindigen, hij is idd nog maar 2 dus heeft nog een paar jaar te gaan en zijn moeder is ook maar 1.40 dus echt veel groter gaat hij niet worden! :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-11 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 47 [ 1151 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen