Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn Tinker Rosie 15-04-2015

 
Profiel   

Het wordt al een extr ritueel. Rosie krijgt haar brokjes op stal. Dat geeft meer rust gezien de anderen alleen pulp krijgen willen ze graag bij de brokjes van Rosie. Zo kan ze ook mooi gewend raken aan het opgesloten staan. Dat is nu ook geen enkel probleem. Heel in het begin wilde ze nog wel over de onderdeur gaan, maar nu kan ik de boven deur gerust loslaten. Als ze dan gegeten heeft doe ik nog even wat dingetjes met haar. Zo vandaag ook weer de stok. Er werden vandaag geen rondjes meer gelopen. Ze bleeft rustig staan met de oortjes naar achteren om alles goed mee te krijgen. Het was lastig om er wat foto's van te maken, omdat ik natuurlijk dichtbij sta en zo haar er niet helemaal op krijg, maar ik heb toch wat.


Over de benen ging heel goed. Dit heb ik vandaag ook met de handen kunnen doen. Ik geloof dat ik dat spannender vond als haar.
[ img ]

Met de stok kan ik nu overal komen ook over haar hoofd en de zakdoek voor haar ogen.
[ img ]

Dit gaat allemaal zo goed. De volgende stap gaat worden het voetje geven denk ik.
En na het goede werk komt er natuurlijk een traktatie. Een grote winterpeen. Daar moet ze ook nog wel even mee worstelen haha
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-16 12:10 



 
Profiel   

Aangezien Rosie nog heel veel ligt. En ze echt geen verschil maakt in een plas water of modder of de droge inloopstal. En ze nu meer op een zwarte piet lijkt dan een Tinker. Heb ik even een extraatje voor haar geregeld. Ik kreeg amper de kans om het neer te leggen. Dat moet dus ook nog even gebeuren. Maar voor nu. een leuk filmpje.

https://youtu.be/PUH0fjCrrlw

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 12:53 



 
Profiel   

Wat is ze leuuukkk! :D Ik kom gauw weer kijken en ze allemaal knuffelen! :D

Heel leuk topic! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 13:02 



 
Profiel   

zo te zien,is ze er wel blij mee. :)wat een mooi beestje

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 19:57 



 
Profiel   

Aaaa wat vind ze dat fijn! En ze wordt mar verwend zo! Leuk hoor.
En wat is ze al mooi groot. Nog even en ze is haar moeder voorbij haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-16 16:07 



 
Profiel   

Nou Rosie mijn smeerpoets. Het is vandaag mooi weer. En ik merkte dit weekend een paar korstjes bij de schoft. Dus ik heb besloten om haar even een lekkere wasbeurt te geven. Dit heb ik met Rosie nog niet eerder gedaan.

Dus eens eerst denken hoe ik het ga aanpakken. Binnen of buiten in de paddock of niet en wat met de andere paarden. Ik heb geen hulp dus moet het in mijn eentje klaren. Ik heb besloten het gewoon op ons terrein te doen. Hek dicht en nog even een draaitje tussen ons en de auto's. Gewoon voor de zekerheid. Eerst alles klaar gezet zodat dat geen problemen kan geven. En de imaverol klaar gemaakt.

De andere paarden buiten laten staan. Rosie eerst in de stal Halster om, wat zoals gewoonlijk geen enkel probleem geeft. Via de andere deur naar buiten. Ook een beetje nieuw. Dus even lekker snuffelen.

Dan naar de plek van de slang. Even snuffelen aan de douche. En dan naast haar spuiten hmmm dat is een gek geluid. Eerst maar eens de voetjes. Vond ze nog niet echt leuk. Nog maar een weer snuffelen aan de douche. En weer het voetje spuiten. Ze kan met het hoofd nog bij de douch en het water. Dat doet ze dan ook. Net de lipjes in het water. Helaas geen foto van kunnen maken.


[ img ]

Voetjes gaat beter ook aan de andere kant. De rechterkant vind ze altijd iets spannender, maar ook daar laat ze het toe. We kunnen al snel iets hoger aan beide zeiden. Ik zet de douche even in een andere stand en daarmee mag ik ook de buik. Af en toe weer de lippen in het water zooooo schattig. Ik heb haar vast aan het halster touw. Nog niet ergens aan vast gebonden. Dat hebben we nog niet geoefend. Dus af en toe wil ze toch even een rondje lopen. Ze stopt haar gezicht onder mijn arm en ik kan lekker verder. Tot ik alles goed nat heb. Dan even flink soppen met de spons. Dat vind ze heerlijk. Vooral op de plekken waar ik korstjes gevonden heb. Nu maar hopen dat het helpt. Dit moet even trekken, dus we stappen samen even een rondje. DE Merrie Marinka begint nu te roepen. Daar wordt ze onrustig van. Ik probeer haar ongemerkt af te leiden en dat lijkt te werken. Tijd om af te spoelen en ook deze keer geen enkel probleem. Ik hoop dat dit weer even aan houdt dan kunnen we het deze week nog een keertje doen. Nu lekker drogen op stal. en een worteltje als beloning. Goed gedaan Rosie <3 <3 <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-16 14:32 



 
Profiel   

Is ze nu wit?? _O- :D

Brave Rosie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-16 15:09 



 
Profiel   

Nee witter werd ze even niet. _O- maar voor haar was het even genoeg. Stoppen op het hoogte punt he! :o

Ik kon ook nog niet echt boenen. Ik heb haar alleen afgespoten. Ze staat nog niet vast en ik was alleen. Dus dat is dan even een lastige combinatie. Dus het wordt tijd dat we het vast staan gaan oefenen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-16 16:13 



 
Profiel   

Gisteren met dat mooie weer maar gauw de kans gepakt om haar te wassen. Nog niet helemaal schoon dat duurde haar iets te lang, maar het ging weer super goed.

[ img ]

Ze was naar die tijd zo moe. Ze heeft echt wel een dik uur plat gelegen in de zon.


[ img ]

Wel even een dingetje waar ik me ongerust over maak. Ze heeft een navelbreuk. Ze heeft er gelukkig absoluut geen last van. Maar het is natuurlijk wel even een dingetje. Zal het nog herstellen of toch niet. Dus we zijn in overleg met de DA.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-16 15:45 



 
Profiel   

De dierenarts is geweest.

Rosie heeft inderdaad een navelbreuk van 4 cm. Was wel even een grappig gesprek. De dierenarts kwam er aan lopen en ik stond toen bij mijn drie paardjes. Waar is ze, zei hij toen. Het is deze Tinker. hu! hoe oud is ze dan. Ze word deze maand 1. Oh haha dat is een flinke. Ik had zo'n kleine dame voor ogen. Dan wordt mijn verhaal wel iets anders. Maar laten we maar even kijken. Inderdaad een cm of 4 maar ja dat is in verhouding dan wel wat kleiner dan bij zo'n klein beessie. Conclusie we kunnen het nog aankijken. Rosie heeft het geluk dat de breuk wat verder naar achteren zit. Hierdoor zit er geen echte druk op die plek. Hij vond dat het reuze mee viel hoeveel het naar buiten kwam voor zo'n grote opening. Het maakt voor de operatie geen verschil om het nu direct te verhelpen of om nog te wachten. Doordat de plek ook wat verder naar achteren zit, zit de dunne darm ook niet in de buurt. En het zou ook nu kunnen dat in de loop der tijd het buikvlies er wat voor gaat zitten en daar dan extra steun en sterkte geeft. Wat wel even een dingetje blijft is dat als ze tegen die tijd toch nog niet geholpen is, mochten we een veulen van haar willen dat we dan eerst de buik moeten laten bekijken met een echo. En dan kan het zijn dat het alsnog moet of haar geen veulen laten krijgen.

En omdat de dierenarts er toch was de inenting maar even gecombineerd. We hadden haar niet eens vast. Ze deed helemaal niks. Zelfs niet iets een zenuwtrekje. Ik geloofde de dierenarts bijna niet dat hij geprikt had. haha. Mijn koudbloedje. Ze doet haar naam eer aan. Marinka stapte echt wel even een meter weg toen de prik erin ging. Die hadden we wel aan het halster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-16 11:24 



 
Profiel   

Gisteren weer even met Rosie geoefend. We hebben al eens gestapt op het erf. Ze is dan wel wat onrustig en wil graag zelf bepalen waar ze heen gaat. Ik heb het halster vervangen door een touwhalster dat scheelt al enorm. Gisteren hebben we even geoefend in de bak. Dat vond ze wel vreemd. En na halthouden koste het dan ook wel even wat overredenskracht om haar weer aan het lopen te krijgen. Maar na een paar keer had ze het goed door. Het halthouden ging super. Mijn merrie volgde ons op de voet.
Als we dit nu eens mooi kunnen uitbreiden dan hoop ik dat we kunnen gaan wandelen langs de weg. Het is een 80km weg. Dus dat is wel een dingetje. Binnenkort gaan ze een eindje verderop de weg afsluiten. Ik denk dat het verkeer dan aanzienlijk minder is. Dus het moment om te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-16 13:53 



 
Profiel   

Het is een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. Dus het werd weer eens tijd. Wat zijn we op een fijne plaats met Rosie. Ze is nu 5,5 jaar en sinds dit zomer berijdt ik haar. Mijn dochter had er al wel vaker op gezeten met mij ernaast. Ze had een behoorlijke pubertijd. Dat lijkt nu achter ons en we snappen elkaar steeds beter. In september ben ik voor het eerst met haar een weekendje weg geweest. Ze laad super makkelijk op de trailer. Eigenlijk heb ik dat nooit echt met haar geoefend. Als de klep open gaat staat ze al klaar. Vaak staat zij er al op voor ik er erg in heb. Ik kan alles dan zelf sluiten. Wat een genot. Helemaal naar het altijd moeilijk laden van mijn andere paard die nu inmiddels met pensioen is. Rosie wordt al echt een familie paard waar we zoveel mogelijk verschillende dingen mee doen. Alles gaat recreatief. Wat doen we zo al. Alles nog in de begin fase, maar oh zo leuk. We rijden haar onder het zadel. In de bak en op rit. Ik ben nog niet alleen geweest, daar ligt voor mij een uitdaging. Rosie is compleet verkeersmak. Ik moet nog even wennen aan het verschil met mijn andere paard. Mijn dochter van 11 rijdt ook op haar, maar moet dat ook nog echt opbouwen. Ze vindt Rosie erg groot. Haar schoft meet 155. Mijn kwpn 160. Beiden hebben ze de rug net zo hoog. Verder vind mijn zoon het erg leuk om boog te schieten en doen we dat voorzichtig ook vanaf de rug. Ik heb een tuig, dus mennen zit ook in de planning. Vandaag heb ik een board opgehaald om te starten met horseboarden zowel met als zonder ruiter. Dus wij vermaken ons wel. Ik heb net een hoofdstel laten maken. Op de foto zit hij nog niet helemaal gied omdat de kinriem te kort is. Het is een kaptoomhoofdstel met sidepull en afneembaar bit. Tevens een halster functie. daar kunnen we alle kanten mee op. Het is de bedoeling dat we volledig bitloos gaan rijden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 19:44 



 
Profiel   

Wat is ze mooi geworden! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 20:42 



 
Profiel   

_l_amanda_l_ schreef
Wat is ze mooi geworden! <3


Dank je

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 08:45 



 
Profiel   

Een foto van haar vader Icor's Jan of Oz, een zoon van de hengst Icor en kleinzoon van de hengst Pablo van de Bonte Parels. Op de foto is Jan 4 jaar oud :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 09:21 



 
Profiel   

Oh wat leuk. Dank je wel. Prachtige Tinker.Dat hoofd en die blik daar herken ik Rosie echt in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 19:55 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien hoe Rosie veranderd is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 11:51 



 
Profiel   

Ja ze is mooi geworden en heel lief. Ze heeft echt haar ondeugden gehad. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 13:33 



 
Profiel   

Vandaag een eerste lesje ptv bij Trec Twello. Ik heb de trailer thuis gelaten en we zijn langs de 80km weg gewandeld. Op de les 30min in het zadel en de rest er naast. Heerlijk lol met je knol. [ img ]

[ img ]
In de les had ik mijn telefoon weggelegd. Dus de tijd wel, maar de afstand niet. zo lijkt het wel langzaam hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 17:54 



 
Profiel   

Hoi!
Ik lees net het topic, en wat een leuk paard! Hoe gaat het nu met haar?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen