[VRAAG] Welk zadel voor jullie Tinker ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:05

Ik heb een nagenoeg nieuwe Barefoot London , nootbruin , helemaal compleet in de verkoop( inclusief 4x kniewrongen en echtheidscertificaat )

Cherokee vond ik persoonlijk minder pasvorm aan zitten

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [VRAAG] Welk zadel voor jullie Tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:55

Weet ik niet, heb er paar in de kast maat eens kijken of die bij de cherokee horen

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:00

Slechte ervaringen met boomloos dat het zich toch niet helemaal voegde naar mijn paard met alle gevolgen van dien. Heb nu een massimo dressuur 2. Zit heerlijk en heb mij nog nooit kapot gereden erop, wat ik voorheen wel altijd had op de zadels van manege paarden.

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: [VRAAG] Welk zadel voor jullie Tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:51

Ik rij met een wintec pro endurance op zowel Beggar als Tina (kruizing tinker)
Weke voor mij en de paarden prima.

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:51

Oniekje schreef:
Tinkermuts schreef:
mocht je een Cherokee zoeken, ik heb een mooie complete in de verkoop.

ik zweer bij mn bf arizona


bedankt voor het aanbod maar weet niet of het me bevalt en ik zie bij jou zadel geen kniewrongen ?

Kunnen knie wrongen op. Volgens mij heb ik die ook ergens

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Re: [VRAAG] Welk zadel voor jullie Tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:57

Ik rijd momenteel met een barefoot maar ik ben aan het kijken voor een boomzadel. Tekna vond ik er erg mooi uit zien. Of deze gaat passen op Frits weet ik niet. Heb ooit countrymill eens langs gehad en deze raadde mij aan om een zadel op maat te laten maken. Zaldi was ook een goede keus volgens hem.

angelapoppe
Berichten: 11
Geregistreerd: 12-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:29

Ik heb een kent en master cob dressuur erg fijn zadel met verwisselbare boom.
ik heb deze via zadelboetiek gekocht en zij heeft heel veel zadels voor brede paarden.
Meerdere merken en prijs klasse ik u ad eerst op mijn oude paardje een massimo dressuur liggen ook top zadels

Anoniem

Re: [VRAAG] Welk zadel voor jullie Tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:19

Mijn tinker heeft een wintec 2000 vzh zadel met een groene boom, wat al he ongebruikelijk is.
Ze is een wat chiquer model tinker, ze is smal voor een tinker.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:43

Ik heb ook een Trekker. Het fijnste vind ik dat je daarvan het kopijzer traploos verstellen kunt. Ook idd de kussens te verplaatsten of dikkere/ dunnere varianten verkrijgbaar. Ik vind het net iets meer zadel dan de barefoot, iets beter qua gewichtverdeling denk ik. Plus het zadel is veeeel lichter.

Succes!

Claudia78

Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:17

Ik heb hier een Kent & Master Cob liggen nog nadat ik mijn Noordzweedse Brukhäst verkocht. Afgelopen week een tinkermerrie van bijna 1,5 jaar gekocht. Dus de Kent & Masters berg ik lekker op zolder op tot de tijd daar is dat ze beleerd kan worden. Ideaal voor een paardje wat nog in de groei is en veel zal veranderen. En dan ooit...Ooooit met de tijd als ze uitgegroeid is een westernzadeltje er op :D