Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO'S] Wie snort er mee over de tinkersnor

 
Profiel   

Ik vind het lelijk en het is vervelend met hoofdstellen
Daarbij zijn ze bij mij geschoren en dan ziet zn behaarde baard er ook echt niet uit
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 23:35 



 
Profiel   

Ik laat alles zitten. Zelfs de oorpluizen. De voeren het water af heb ik me laten vertellen. En mijn merrie heeft ook een mooi klein hoofdje met mooie kleine oortjes, toch die baard, vind ik leuk. Heb ik geen last van met het hoofdstel, want ik heb geen keelriempje, geen neusriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 23:42 



 
Profiel   

Mijn Shet mag in de winter haar baard houden, maar die gaat er in de zomer meteen vanaf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 23:50 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk iedereen zijn mening :)
Ik knip de oren uiteraard niet kaal, maar zo'n lelijke grote oorpluis kan ik echt niet tegen :')
Net als een baard _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 10:24 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de snor van mijn ruin net behoorlijk gekortwiekt heb......hij was echt zo lang en dat leek me voor hem niet prettig steeds zulke natte haren aan je lip.....nu heeft hij een kort knap snorretje aan zijn lip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 10:48 



 
Profiel   

Ons vorige trekpaard had het ook, het is echt iets hilarisch..... lekker laten zitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 11:11 



 
Profiel   

Geen tinker, maar een criollo (mag dat ook :j ?). Groeit alleen 's winters aan en verdwijnt weer in het voorjaar. Ook niet iedere winter even uitbundig, misschien door slijtage bij de slowfeeder? De snor op de foto is al weer een paar jaar terug, sindsdien is ie nooit meer zo lang geweest. Kon er toen mooi krullen in draaien :D .Ik vind het geweldig en knip of scheer er niks aan!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 11:38 



 
Profiel   

ik vind het geweldig! heb sinds een half jaar een tinker merrie, mega manen, enorm dikke staart, heerlijk grote sokken, oren als enorm harige theeschotels en ook nog een snor, love it! :D
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 12:57 



 
Profiel   

Paddy heeft een klein krul snorretje

Morrison tja die noemen we snorrie in de winter..

Oorhaar kom ik niet aan ,baard haar gaat eraf,tastharen etc blijft ook allemaal zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 13:10 



 
Profiel   

Nou ik vind de baard niet zo erg, maar hij heeft echt zo'n sik. Als een geitje :+. Die gaat er echt af! En die baard heb ik wat getrimd, maar dit doe ik ook bij z'n manen. Hoe erg ook, manen tot aan de knieën vind ik niet praktisch. Die oorplukken laat ik zitten hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 13:31 



 
Profiel   

Grappig om te lezen wat jullie wel en niet laten zitten. Ik laat alle maar gewoon zitten voorlopig. Die grote snorren hier op de foto's, krijg ik wel neiging om er zo'n picasso snorretje van te draaien. Met een beetje gel erin en dan van die puntjes eraan draaien.

En uit welk land is een criollo van oorsprong?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 13:58 



 
Profiel   

Bij Clydesdales is een baard net wel gewenst. De lange haren die uitsteken onder het hoofd (baard), de hals en de buik noemen ze 'de vlag' en wordt op keuring gewaardeerd. Ik heb hem daarom ook laten zitten tot de keuring en daarna weg gedaan, inderdaad omwille van het hoofdstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 14:14 



 
Profiel   

Hier laat ik ook echt alles zitten.
Zag van morgen ook echt dat Splash zijn snorretje begint te groeien.

Haha ik vind mezelf best grappig ;)
Hiervoor alleen maar kale kwpners gehad, en nu bij Splash mag alles blijven zitten :)
Hij heeft dus een behoorlijke baard en ook schattige oorpluis.

Kim jij mag niet bij Splash komen ;) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 14:42 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
En uit welk land is een criollo van oorsprong?


Mijn criollo (mestizo) komt uit Argentinië. Is geen raszuivere, denk dat raszuivere criollo's geen snor hebben....? Maar aangezien het geen raszuivere is, heb er ook geen papier bij, kan het best dat er ooit iets doorheen gekruist is met snor, misschien Percheron? Heb geen idee of er Tinkers in Zuid-Amerika gebruikt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 14:51 



 
Profiel   

Nou mijn Tinker x Fries kruising heeft écht wel de snor- en-baardfactor van Tinkermamma overgeerfd.
En ik vind het spuuglelijk.

In koude winters krijgt meneer een martiale snor van jewelste bovenop een fikse baard.
In minder koude winters (zoals nu) is er nauwelijks snor (wel baard).

Mag-ie nu nog even houden, omdat ik momenteel (en al een tijdje) weinig tot niets met hem doe, maar als we zometeen weer OHZ aan de bak gaan, dan is-ie natuurlijk nog niet uit zijn winterkloften, dan gaat dat er echt wel af (gewoon met de schaar... oppassen dat ik geen tastharen meeknip).

Oorflossen knip ik recht af wanneer ik het oor samengeknepen houd, maar ook dar blijf ik nu van af, hij staat 24/7 op de wei, ja ook de hele winter, dus laat ik de bush-bush nu maar even voor wat het is.

Maar móói, nee, dat vind ik het nou weer niet, althans niet bij mijn paard. Bij mijn twee Shetlanders daarentegen vind ik die furry look helemaal leuk, het zijn in de winter net kleine mini-bisons (hebben ook die kleur).


Laatst bijgewerkt door terpentijn op 23-12-17 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 14:56 



 
Profiel   

Het grappige is dat ik alleen me verbaasde over de beginnende snor bij mijn merrie en ik, totdat jullie over een baard begonnen, helemaal niet over die baard had nagedacht. En me pas realiseerde, van o ja ze heeft ook een baard.

En ook gek dat ik eigenlijk dacht dat merries dat wel niet zouden hebben of zo.

Shetjes zijn heerlijk wollig, hier ook twee van die wolbalen.

En misschien dat ik voor een keuring wel de oren zou bijwerken, maar de rest zou ik laten zitten denk ik.

De fokker van Callas exporteerde tinkers naar Brazilië naar een of andere hotshot. Maar wat Tinkers nou in een heet land moeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 15:00 



 
Profiel   

[ img ]
Onze Amelie heeft een heel bescheiden snorretje, haar baard daarentegen is dan wel weer mega lang. Afknippen is geen optie want dat wil mevrouw niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 15:26 



 
Profiel   

Mooi met die sneeuw erin, of is t
snot ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 15:35 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Mooi met die sneeuw erin, of is t
snot ?


Haha dat is inderdaad sneeuw

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 15:56 



 
Profiel   

pfiew, (wist zweet van voorhoofd) gelukkig geen snot in de snor _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 15:58 



 
Profiel   

Loki hier heeft een klein snorretje op moment hij is nu 1.5 jaar
Afgelopen winter was ie nog wel wat groter dan nu
[ img ]

Baard en oor pluisjes blijven hier lekker zitten hoort erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 21:36 



 
Profiel   

Onze tinker word helemaal nerveus van haar snor en gaat langs stal deuren en muren schuren met haar lip. Dus ik probeer hem er altijd af te halen maar ook dit vind ze niet zo fijn. De andere heeft geen snor.
Mijn oude haflinger had ook een snorretje in de winter.


De baard gaat er ook af, ze hebben eerder flinke plekken gehad van de neusriem. Die lange haren gaan er helemaal in zitten. Dus ze gaan helemaal kaal. Zal morgen is foto's maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 21:53 



 
Profiel   

Geweldige snorren komen er voorbij!

En ik heb die problemen met baard en hoofdstel niet, ik heb geen keel of neusriem aan mijn hoofdstel. Lekker vrij en makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-17 23:09 



 
Profiel   

Dan eindelijk foto's gemaakt van madam haar beginnende snorretje. Het is geen denderende kwaliteit, het zijn snapshots van een filmpje, maar goed, er komen nog wel betere...

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-18 18:56 



 
Profiel   

Callas is vast een zus van die van mij :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-18 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen