Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help...tinker gekocht met heel veel behang

 
Profiel   

Had je dat niet eerder kunnen bedenken voordat je je knolliebollie kocht? Nu zit je met de gebakken peren en wordt het wassen en poetsen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:18 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Had je dat niet eerder kunnen bedenken voordat je je knolliebollie kocht? Nu zit je met de gebakken peren en wordt het wassen en poetsen...

Hoe bedoel je? Dat ze het paard niet had moeten kopen omdat hij vieze sokken heeft? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:20 



 
Profiel   

Biotex of soda! Warm water en wat biotex/soda, staart en manen lekker laten weken. Eventueel kan je zijn benen ook zo doen, maar weet niet of die in een emmer durft te staan... Mijn lompe haflinger wel, maar dat zou ik bij een 2 jarige die je niet kent nog niet proberen. Je kan wel emmers met warm water en biotex over zijn sokken gooien, dan nog met shampoo (ik heb altijd de groene van Welkoop) wassen en daarna GOED uitspoelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:20 



 
Profiel   

nienke555 schreef
CoonArt schreef
Had je dat niet eerder kunnen bedenken voordat je je knolliebollie kocht? Nu zit je met de gebakken peren en wordt het wassen en poetsen...

Hoe bedoel je? Dat ze het paard niet had moeten kopen omdat hij vieze sokken heeft? :')

Eerst keuren en bezichtigen, toch? En daarna je portemonnee trekken nietwaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:25 



 
Profiel   

Ik denk ook dat scheren het eerlijkst is. Het trekt ook nu door de klitten en het vervilten. Daar komt bij hij moet nog 2 worden dus ach ik hoef geen shows met hem te lopen. Ik denk dat het voor hem een verademing is. En inderdaad dan kan de boel luchten en kan ik alles goed bij gaan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:27 



 
Profiel   

Haha, waar staat dan wat ze heeft betaald?

Ik heb nooit problemen met de huid tussen de sokken bekijken. Kost idd meer tijd en geduld, maar nog altijd minder geduld dan wachten tot sokken weer terug gegroeid zijn :D
De meeste Tinkers vinden voeten in emmers zetten niet erg. Wel eerst in de emmer, en dan water erin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:28 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Had je dat niet eerder kunnen bedenken voordat je je knolliebollie kocht? Nu zit je met de gebakken peren en wordt het wassen en poetsen...

:+
Want een paard wat geen klitten heeft hoef je natuurlijk niet te poetsen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:29 



 

SindyKaya schreef
CoonArt schreef
Had je dat niet eerder kunnen bedenken voordat je je knolliebollie kocht? Nu zit je met de gebakken peren en wordt het wassen en poetsen...

:+
Want een paard wat geen klitten heeft hoef je natuurlijk niet te poetsen :)


Exact!

Je koopt een paard toch niet alleen om de reden dat zijn behang vies is. _O-

“Hij heeft alles wat ik zoek in een paard maar zijn behang is goor dus ik zoek verder.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:33 



 
Profiel   

jeetje dat is inderdaad een flinke klus. Denk dat je het beste kan scheren. Zou de sokken terug knippen tot je de klitten eruit hebt en je kan kijken hoe de huid eruit ziet.
Voor wassen en schoonhouden is galopping goop ook heel goed spul. Eerst de degreaser erin en dan de shampoo. werkt als een trein maar is wel heel vriendelijk voor de huid (en heel wat goedkoper dan cowboy magic enz)

ben erg benieuwd hoe hij eruit ziet na een flinke make over! succes *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:35 



 
Profiel   

Moet ik het paard laten staan omdat hij uit de winter komt bij een handelaar vandaan,omdat hij klitten heeft. Dierenarts is er bij geweest. Nee niet laten keuren maar wel laten onderzoeken en gelijk ontwormd en laten enten. Hij komt uit een grote groep en heeft buiten gestaan in de modder. Ik heb hem in maart al gekocht maar vond het te koud om met water aan de slag te gaan. Hij komt 1 juni naar huis. Omdat hij eerst gecastreerd moest zijn. Hier in de omgeving mogen bijna nergens hengsten op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:38 



 
Profiel   

Ah wat een leuk dier, daar komt vast een prachtige tinker onderuit :D

Ik hen zelf erg goede ervaringen met de benen in een emmer warm water met soda zetten, en later cowboy magic detangler erin en uitborstelen. Maar in dit geval, zo’n jonge tinker, die blijft niet braaf 10 minuten met zijn voeten in een emmer staan, dus dan is scheren misschien geen stom idee. Ligt er ook aan hoe vast de troep zit. Modder laat bv al bijna vanzelf los als het eenmaal is opgedroogd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:01 



 
Profiel   

Ik zou denk ik niet scheren hoor. Laatst was de mijne ook echt smerig. Met galoping goop gewassen en in verschillende etappes. Uiteindelijk alles mooi schoon gekregen. Niks hoeven knippen of scheren.
Niet alles in een keer schoon willen hebben. Als er mest onder de buik zitten kun je een gekarteld zweetmes gebruiken om de geweekte mest eruit te kammen. De sokken goed inweken en dan desnoods stukjes met manenkammetje eruit kammen. Hij is niet in de beste conditie dus die wintervacht zal wat meer tijd kosten maar dat komt goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:10 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Eerst keuren en bezichtigen, toch? En daarna je portemonnee trekken nietwaar?

Wie zegt dat ze het paard niet eerst gezien heeft? Ze kan het paard toch gezien hebben, het een leuk paard gevonden hebben, en gekocht hebben? Daarvoor hoeft hij toch niet perse schoon te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:12 



 
Profiel   

Brandy2016 schreef
Maar hij heeft er duidelijk last van. Hij is bijna 2 jaar en nog nooit naar omgekeken. Zelfs zijn snor heb ik weg moeten knippen omdat er allemaal mest inzat. Groeit het er misschien uit ivm verharen.

In dat geval zou ik bij een tinker de sokken erafscheren. Een paard met veel behang heeft vaak ook last van mijt en/of cpl. Indien je het scheert kan je preventief eens behandelen tegen mijt en bekijken hoe de benen eraan toe zijn, om eventuele toekomstige behandeling daarop aan te passen.
tegen de volgende winter zijn die sokken weer aangegroeid en dan zou viezigheid erin wel moeten meevallen als je de benen nu en dan eens afspuit :).

Edit: als hij nog moet gecastreerd worden zou ik van de verdoving gebruik maken om de scheermachine erover te halen, geen idee hoe braaf hij wel of niet is, maar dat kan voor een eerste keer een hoop stress schelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:37 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Is het echt aangekoekt? Dan kun je van jou hart een steen maken en alles eraf halen. Of je kan het proberen losweken.


Van je hart een steen maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:38 



 
Profiel   

Nabster schreef
DeMolenhoek schreef
Is het echt aangekoekt? Dan kun je van jou hart een steen maken en alles eraf halen. Of je kan het proberen losweken.


Van je hart een steen maken?


Ja die begreep ik ook niet helemaal, ben toch benieuwd hoe dat in zijn werk gaat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:40 



 

Kennen jullie dat niet? Dat is een gezegde :) Bv: Hoe spijtig dat het ook is, je doet toch wat moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:45 



 
Profiel   

Dat is een spreekwoord...

TS ik zou eerst kijken of je de sokken zo schoon krijgt en dan pas scheren hoor. Gewoon weken in een sopje met warm water, met cowboy magic kom je ook een heel eind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:45 



 
Profiel   

Duhelo schreef
als hij nog moet gecastreerd worden zou ik van de verdoving gebruik maken om de scheermachine erover te halen, geen idee hoe braaf hij wel of niet is, maar dat kan voor een eerste keer een hoop stress schelen.


Vind ik met stip het beste plan! Geen gedoe en vlot doorpakken. Is het direct voor elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 13:44 



 
Profiel   

In dit geval zou ik ook zeker willen weten hoe alles eruit ziet onder die sokken dus hoppa, weg met dat haar. Dat plan van Duhelo is nog beter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 13:50 



 
Profiel   

troi schreef
Duhelo schreef
als hij nog moet gecastreerd worden zou ik van de verdoving gebruik maken om de scheermachine erover te halen, geen idee hoe braaf hij wel of niet is, maar dat kan voor een eerste keer een hoop stress schelen.


Vind ik met stip het beste plan! Geen gedoe en vlot doorpakken. Is het direct voor elkaar.


Precies, is voor hemzelf ook het fijnste. Heeft hij ook niet al het gepluk en getrek van het ontklitten en dergelijke. Kan me voorstellen dat hij er veel last van heeft. Groeit allemaal zo weer aan. Hier een Fries waarbij we vorig jaar de sokken hebben geschoren ivm mok, is heel mooi terug gegroeid en ziet er nu uit alsof er nooit wat is gebeurd.

Wel een foto plaatsen he als alles eraf is. Ben heel nieuwsgierig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 14:09 



 
Profiel   

Ja ik plaats zeker foto's. En hij moet nog gecastreerd worden. Ook dat vind ik nu een dingetje omdat hij niet heel veel weerstand heeft. Aan de andere kant dacht ik. Dan kan hij daarna aansterken. Ik vind het allemaal best lastig. Al Weet Ik dat hij over een poosje er heel anders uit zal zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 14:15 



 
Profiel   

Ik vind het ook zo bijzonder dat er hier mensen zijn die voorstellen om het been in een emmer water te laten weken :o0
TS kent dit paard nog helemaal niet zo goed en ik weet uit ervaring dat echt niet elke tinker dit een strak plan vind :+

Vind het voorstel van Duhelo het beste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 14:16 



 
Profiel   

Hij is wel heel braaf en tijdens poetsen voor zoover dat ging liet hij alles toe. Ook voor en achter benen op tillen ging prima zonder weerstand

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 14:18 



 
Profiel   

Brandy2016 schreef
Ja ik plaats zeker foto's. En hij moet nog gecastreerd worden. Ook dat vind ik nu een dingetje omdat hij niet heel veel weerstand heeft. Aan de andere kant dacht ik. Dan kan hij daarna aansterken. Ik vind het allemaal best lastig. Al Weet Ik dat hij over een poosje er heel anders uit zal zien


Inderdaad je kan het beter nu allemaal in een keer gehad hebben.. Misschien in overleg met DA een Vitaminespuit geven als je al zegt dat hij niet veel weerstand heeft.. Maar die zou ik dan voor het castreren geven :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen