Help...tinker gekocht met heel veel behang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:20

Ik zou scheren tot aan de knieën. Sokken, manen en staart krijg je vast wel goed door het een paar keer te wassen. Maar het hele lijf is wel zo prettig om geschoren te hebben.

Ik heb Pleun ook niet schoon van de fokker gekregen, ze is zo uit het weiland geplukt en gebracht en nu 2,5 weken bij mij. De wintervacht ben ik nog dagelijks flink mee aan het poetsen. Staart en manen heb ik eerst dik ingespoten met antiklit, daarna helemaal uitgeplozen. Sokken moet ik nog wassen, maar door goed poetsen al heel erg opgeknapt.

Toch zou ik er alsnog een scheerapparaat overheen halen als ik er één had gehad, want die verwaarloosde wintervacht er uit borstelen is echt een crime.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:22

Daphara schreef:
Ik zou scheren tot aan de knieën. Sokken, manen en staart krijg je vast wel goed door het een paar keer te wassen. Maar het hele lijf is wel zo prettig om geschoren te hebben.


Denk dat het wel verstandig is om die sokken er af te halen, aangezien daar goed nog eens wat mijt in kan zitten.. Hij is pas 2 volgend jaar heeft ie weer een mooie bos :j

Gefeliciteerd trouwens Y)(^)

Brandy2016
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 15:29

Dank je wel Charmings. Hij is zo leuk. 15 jaar geleden toen ik mijn tinker merrie kreeg had ik ook veel werk te verrichten. Uiteindelijk een prachtige merrie geworden. Met tlc kom je een heel eind.

Hij stond gisteren echt te genieten tijdens het poetsen. Wat een schat en nu al verliefd op hem

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:34

Lekker vaak wassen komt het wel weer goed.
Ik heb hier dames die hun staart vol kakken.
Ik was ze dan en gooi er veel creme spoeling in gewoon goedkoopie bij de supermarkt.
Even in laten trekken en uit spoelen dan laten drogen.
En dan als de staart droog is borstel je het er een stuk makkelijker uit met je handen kan je de dreads wat makkelijk ontkakken
Succes.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:02

Ik zou hem helemaal scheren. Er zit nog een best pak haar op en het is al behoorlijk warm. Dus lekker alles eraf halen. Kun je ook even zien hoe hij er onder vandaan komt. Je kunt zijn ribben goed zien. Misschien ook even een wormkuurtje doen.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:21

Herkenbaar.....ik had een tinker met een mega mega mega dikke staart die hij niet optilde bij het mesten. Ook was hij om elke scheve haar gelijk aan de schijt. Ik heb zijn poepstaart maar gewoon geaccepteerd na een jaar lang wassen en een staartwortel die helemaal ging schilferen.

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:35

Weken in water, kan je niet naar een plas of zee.. lekker wandelen door het water?! Wellicht dat het zachter en losser komt, daarna lekker wassen.. of veel en vaak en zo lang mogelijk de beentjes afspuiten, gelijk een goede oefening ! Succes !

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:53

Sharmila schreef:
Herkenbaar.....ik had een tinker met een mega mega mega dikke staart die hij niet optilde bij het mesten. Ook was hij om elke scheve haar gelijk aan de schijt. Ik heb zijn poepstaart maar gewoon geaccepteerd na een jaar lang wassen en een staartwortel die helemaal ging schilferen.


Ik heb de staart van mijn tinker altijd in een vlecht. Dat scheelt een hoop :D

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:51

_Reneee schreef:
Sharmila schreef:
Herkenbaar.....ik had een tinker met een mega mega mega dikke staart die hij niet optilde bij het mesten. Ook was hij om elke scheve haar gelijk aan de schijt. Ik heb zijn poepstaart maar gewoon geaccepteerd na een jaar lang wassen en een staartwortel die helemaal ging schilferen.


Ik heb de staart van mijn tinker altijd in een vlecht. Dat scheelt een hoop :D


Heb ik ook een tijd gehad ja! Was inderdaad een goeie oplossing. Maar niet handig als vliegenmepper.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:01

Ik vlecht de mijne zijn staart ook, wbt vliegenmepper ik vlecht niet tot het einde door scheelt een hoop. Helaas gaat zijn kneuker.kamaraad er elke keer opstaan.als ze liggen!! Nu ik vlecht niet meer.. en word hij weer mooi dik

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:06

Als je van plan bent te gaan scheren niet eerst wassen! Als het hele erge klitten zijn worden die alleen maar moeilijker on weg te scheren.
Je kan dan beter eerst scheren en dan wassen, maar ik snap als je graag het behang van je paard intakt houd.

Brandy2016
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 12:12

Ik ga nog een poging wagen met wassen incl alle attributen die ik nodig heb. Mocht het echt te veel pijn geven of niet lukken dan wordt het, hoe pijnlijk ook scheren

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:50

Persoonlijk zou ik de sokken even wassen, kootholtes controleren voor mok.
De viezigheid in de staart zou ik (enkel de plukken) die heel vies zijn eruit knippen.
Heb ik bij mijn eigen paard gedaan toen deze van de week uit de opfok kwam.

Succes;)

Bluebell6
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:51

Die van mij heeft ook een dikke staart.ik spoel hem maar gewoon uit met de tuinslang en voor een buitenrit even met shampoo.Ze poept er tegenaan.

Brandy2016
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 13:44

http://www.gallopinggoop.nl/#

Dit heb ik besteld de shampoo en conditioner. Hopelijk lukt het daarmee. Iemand ervaring met dit spul. De recensies zijn goed

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:05

komt er een before and after foto? :))

in ieder geval gefeliciteerd met je aankoop en succes!

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:07

ben ook heel benieuwt hoe hij er onder vandaan komt :)

Brandy2016
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 12:05

Ik maak zeker foto's van voor en na. Ben heel benieuwd

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:40

Ja ik heb hele goede ervaringen met galopping goop met mijn haffie.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:51

Nee joh niet scheren, soppie erin en goed wassen.
Ik zie dat hij in een volle wei staat het gras wast de grote klonten ook wel uit zijn sokken.
Zo ernstig is het nou ook weer niet.
Ik weet echter niet hoe het in zijn oksels en liezen eruit ziet, als daar vervilten stukken zitten zou ik misschien wel een poging doen om dat te scheren en als dat nog niet lukt, soppie erin.
Het zal misschien niet met 1x wassen opgelost zijn maar gewoon een dag later weer wassen.

Brandy2016
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:43

Afbeelding

Inmiddels is hij zo goed als klit vrij. Helaas de stukken met mest en modder in zijn sokken moeten knippen. Ook onder zijn buik veel weg geknipt. Hij voelt zich een stuk beter. Zijn staart heb ik helemaal klit vrij gekregen en gelukkig zijn manen ook. Manen gelijk in de vlecht. Ook gelijk mest onderzoek laten doen en deze was helemaal goed. Dat gaf me al rust. Hij is er sinds woensdag avond en het verschil is nu al bizar.

Wat een lief dier is hij. Volgende week maar gelijk castratie gepland dan hebben we dat ook maar gehad.

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:17

Hij ziet er keurig uit hoor.
Goed gedaan.

Heeft hij wel een wormenkuur gehad dan?
Mest onderzoek zegt echt geen zak.

Brandy2016
Berichten: 23
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 20:18

Ja die had ik al gegeven toen hij nog bij de handelaar stond. Hij moest ook geënt worden dus gelijk alles gecontroleerd

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:22

O super!

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Re: Help...tinker gekocht met heel veel behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:19

Ziet er goed uit