Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dag sokken, hallo gladde beentjes!

 
Profiel   

Toen de hoefsmid mij vertelde dat Yoeri zijn sokken er af moesten als hij plates (hoefijzers om mee te kunnen stoppen, voor de mensen die niet bekend zijn met western) zou krijgen, was ik niet blij.. Een tinker zonder sokken, dat kan echt niet. Ik was vooral bang dat het er ontzettend lelijk uit zou gaan zien, maar het resultaat bewijst het tegendeel! Al zeg ik het zelf...

Dit is nu de derde keer dat ik hem geschoren heb, ik moet het wel echt om de week scheren want het groeit zo hard!!


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


Yoeri met sokken:


[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:19 



 
Profiel   

Staat hem goed hoor! Zou proberen hem alleen iets minder kort te scheren zodat je niet mega de overgang ziet.
Maar mooie sport tink!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:22 



 
Profiel   

Ah nee wat zonde zeg := Ik zie het steeds vaker voorbij komen, maar ik kan er maar niet aan wennen, al die worsten op stokjes :+

Weet je ook toevallig waarom de sokken er af moesten voor plates? Je zou toch verwachten dat gewoon opknippen van de grond al voldoende moet zijn om te kunnen stoppen/sliden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:22 



 
Profiel   

Chique hoor!

Al vraag ik me ook afvraag waarom alles eraf moet voor het sliden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:27 



 
Profiel   

Oh ik vind het hem juist heel chique staan! Ik vind het ook direct beter passen bij jullie discipline, een stuk sportiever. Ik hou er van <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:27 



 
Profiel   

Jouw paard staat met en zonder sokken. Ik vind het heel netjes en elegant zonder de sokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:29 



 
Profiel   

De sokken moeten eraf omdat als ze gaan glijden het haar eronder kan komen en dat doet natuurlijk heel veel pijn.
En knippen zou in principe kunnen, maar dat vind ik pas écht lelijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:30 



 
Profiel   

Ziet er chique uit zo hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:31 



 
Profiel   

Ik vind het niet lelijk, maar zou ze wel een paar mm langer laten staan.
Denk dat je nu op 1,5mm scheert? 3,5 ziet er al iets minder bloot uit :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:32 



 

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd waarom ze er helemaal af moeten en niet gewoon een stukje korter geknipt worden? :)

Ik vind het hem niet missstaan, maar vind hem wel een stuk stoer met sokken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:36 



 
Profiel   

Ik scheer zo kort omdat het haar er binnen no time er weer aan zit, dus als ik het langer laat kan ik iedere week gaan scheren om het netjes te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:39 



 
Profiel   

Tuurlijk is het netjes, voor een KWPNer...
Je kunt toch ook de sokken aan de onderkant iets korter houden? Een Tinker zonder sokken is geen Tinker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:45 



 
Profiel   

Mara2000 schreef
Tuurlijk is het netjes, voor een KWPNer...
Je kunt toch ook de sokken aan de onderkant iets korter houden? Een Tinker zonder sokken is geen Tinker.


Vind jij ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:49 



 
Profiel   

Zal de knuppel maar in het hoenderhok gooien: ik vind het hem niet misstaan! Ja, zijn sokken stonden hem prima, maar glad staat hem ook absoluut goed.
Sommige tinkers krijgt een heel vreemde overgang van kogel - koot - hoef als de sok eraf gaat, maar bij jouw paard is dat niet zo.
Als jij voor de sport deze keuze maakt, en jouw paard is verder gewoon een happy, goed verzorgd paard, dan zal het hem absoluut worst wezen. Op 'de eilanden' lopen om praktische redenen ook veel cobs 'hogged' in de jachten.

Verwacht alleen niet dat jullie nu op exterieurkeuringen nog zullen scoren, want behang is heilig he ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:50 



 
Profiel   

Mara2000 schreef
Tuurlijk is het netjes, voor een KWPNer...
Je kunt toch ook de sokken aan de onderkant iets korter houden? Een Tinker zonder sokken is geen Tinker.


Yoeri is gewoon een paard, die reining gereden wordt. En reining paarden hebben geen sokken. En als het geen Tinker is, wat is hij nu dan wel? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:51 



 
Profiel   

Ik vind het ook niet misstaan hoor! Even wennen denk ik.

Maar rijd je serieus al zo ‘hoog’ dat je die ijzers echt nodig hebt? Ik ben een leek op westerngebied hoor, dus geen benul van de trainingopbouw in die discipline? En mag de staart wel zo lang zijn? Die houd ik voor het crossen en springen juist bewust kort, maar vind die van jou best lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:52 



 
Profiel   

Ik vind het hem ook mooi staan.. Ik hou niet zo van veel behang aan de benen en het hoofd. Ieder zijn ding ;)

Van die staart vraag ik me ook af, vlecht je die alleen als je de stops en rollbacks oefent? Of vlecht je die sowieso niet? Als ik de staar van mijn Quarter niet vlecht dan is hij hele plukken staart kwijt, wat helaas al eens is voorgevallen ;(


Laatst bijgewerkt door CharmingS op 21-08-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:54 



 
Profiel   

shirleyp schreef
Ik vind het ook niet misstaan hoor! Even wennen denk ik.

Maar rijd je serieus al zo ‘hoog’ dat je die ijzers echt nodig hebt? Ik ben een leek op westerngebied hoor, dus geen benul van de trainingopbouw in die discipline? En mag de staart wel zo lang zijn? Die houd ik voor het crossen en springen juist bewust kort, maar vind die van jou best lang.


We zijn nu op een punt dat we de sliding stops kunnen aanleren, maar dat gaat niet zonder die ijzers.
De staart is inderdaad te lang om te trainen, dus die vlecht ik altijd als ik ga rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:54 



 
Profiel   

Vind het ook zeker niet verkeerd staan hoor, knap paard! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:54 



 
Profiel   

Ik vind het hem heel mooi staan :D eens met CharmingS. Geknipte sokken vind ik overigens ook echt niet mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 12:57 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik het mooier zonder sokken dan met... Vind ik bij de meeste paarden zo. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 13:16 



 
Profiel   

Ziet er goed uit en ik wil nog even zeggen dat jou tinker er super goed uit ziet, echt mooi op gewicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 13:34 



 
Profiel   

Je hebt een prachtige tinker, ieder zijn voorkeur, ik vind net van die ubergeblokte met meestal oerlelijke hoofden met veel te veel behang niet mooi. Deze is prachtig, met en zonder sokken. Zonder sokken nog mooier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 13:38 



 
Profiel   

Ik vind hem er veel vlotter uit zien zonder sokken! Misstaat absoluut niet!! :) Tof hoor! Op naar de stops!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 13:38 



 
Profiel   

Interessant! Had ik niet verwacht maar ik vind het hem ook niet eens zo heel gek staan. Hij komt er goed mee weg. En als dit toch pijnlijke uitgetrokken haren voorkomt, dan is dat helemaal goed toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-18 13:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen