Dag sokken, hallo gladde beentjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:44

Ik scheer de sokken van m'n friezen ook vanaf de knie naar beneden zogezegd. Dan laat ik alleen een pluk aan de kogel zitten, maar daaronder scheer ik de kootholtes wel kaal. Zal eens een foto maken, heb ze toevallig zaterdag nog geschoren. Ik doe dit bewust voor mok/mijten onder controle te kunnen houden, in combinatie met beenbeschermers beter zit, en met nat en baggerig weer de sokken zo weer schoon en droog zijn te krijgen. En het lijkt of ze nog sokken hebben. Bijna alle friezen in de sport zijn op deze manier getoilleteerd, misschien kun je er wat mee. In principe vind ik helemaal kaal heel mooi staan en ideaal in dagelijks onderhoud, ook voor je paard, alleen horen sokken toch wel bij bepaalde rassen en zo summier geschoren staat ook heel luxe :)* De overgebleven 'sok' kun je natuurlijk ook op de juiste lengte houden voor die speciale ijzers.

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Dag sokken, hallo gladde beentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:01

Ik vind het mooi staan !

Beardog

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:40

Jammer van zijn mooie sokjes, maar wel de beste keuze. Gelukkig kan hij het beiden hebben! Prachtig paard.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:44

YoeriTinker schreef:
Mara2000 schreef:
Tuurlijk is het netjes, voor een KWPNer...
Je kunt toch ook de sokken aan de onderkant iets korter houden? Een Tinker zonder sokken is geen Tinker.


Yoeri is gewoon een paard, die reining gereden wordt. En reining paarden hebben geen sokken. En als het geen Tinker is, wat is hij nu dan wel? :')


Een prachtig reiningpaard! Vind het persoonlijk veel mooier dan met sokken, echt heel netjes zo.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:46

Staat veel vlotter dan met sokken.
Heb zelf een barock pinto (fries x tinker) met nette friezen sokjes. Deze houdt ik goed bij want wil echt geen tinkersokken vanaf de knie.
Vind het zo loch en zwaar staan. Gewoon lekker lichtvoetig.
Let wel op met vuil en nattigheid.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:00

YoeriTinker schreef:
Mara2000 schreef:
Tuurlijk is het netjes, voor een KWPNer...
Je kunt toch ook de sokken aan de onderkant iets korter houden? Een Tinker zonder sokken is geen Tinker.


Yoeri is gewoon een paard, die reining gereden wordt. En reining paarden hebben geen sokken. En als het geen Tinker is, wat is hij nu dan wel? :')


Hahahah 'een fjord zonder manenboog is geen fjord' :') Sure sherlock.
Ik vind het er chique uit zien zonder sokken!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Dag sokken, hallo gladde beentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:06

Ik vind het hem eigenlijk beter staan dan met sokken! Veel frisser.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Dag sokken, hallo gladde beentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:08

Ik vind hem zonder sokken ook veel sportiever ogen. Zeker een vooruitgang. :D succes met je stops.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:18

Mooi! Staat veel vlotter dan met die sokken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:20

YoeriTinker schreef:
Ik scheer zo kort omdat het haar er binnen no time er weer aan zit, dus als ik het langer laat kan ik iedere week gaan scheren om het netjes te houden.


Heeeel herkenbaar. Ik scheer mijn tinker ook op z’n kortst hoor. Het is zo snel weer aangegroeid..

Maar staat mm stoer zeg! Ik ben fan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:22

Mara2000 schreef:
Een Tinker zonder sokken is geen Tinker.


En wat is het dan wel? Want er verandert niks in haar paspoort hoor. Mevrouw is nog steeds een tinker, zonder sokken (wegens medische redenen). Besides that staat het de mijne echt sportief net als die van Ts.

Maar het is echt een gebed zonder end. Wel of geen sokken. Laat iedere eigenaar het lekker zelf weten en maak je druk om je eigen leven/paard. :=

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:28

Staat veel netter! Nu nog de volgende stap: sportcoupe :D

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:44

_Dominique schreef:
Mara2000 schreef:
Een Tinker zonder sokken is geen Tinker.


En wat is het dan wel? Want er verandert niks in haar paspoort hoor. Mevrouw is nog steeds een tinker, zonder sokken (wegens medische redenen). Besides that staat het de mijne echt sportief net als die van Ts.

Het hoort gewoon niet bij het ras. Als je een sportpaard wil dan koop je toch een warmbloed en geen koudbloed toch?
Je gaat toch ook geen bearded collie hond kopen en hem vervolgens kaal scheren omdat je lang haar niet mooi of niet makkelijk vindt?
Bij een medische aandoening snap ik het nog wel, maar voor mij is een tinker zonder sok ook geen echte tinker meer. Als je een tinker zonder sok op straat ziet lopen dan herken je er meestal geen tinker meer in, en bij een keuring hoef je ook niet te verschijnen, ook al is het op papier een tinker.
Het paard heeft er zelf gelukkig geen last van, al zou je hem volledig kaal scheren :+ Maar mooi, nee, of laat ik het zo zeggen: met sok vind ik veel mooier, maar ik ben dan wel een tinkerliefhebber.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:06

Wát een onzin :+

Laat iedereen lekker in zijn of haar waarde. Dat je zelf sokken en behang mooier vindt; prima maar respecteer anderen hun mening ook dan. Wat kansloos zeg :(:)

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:10

Als ik de foto's mét sokken zie dan snap ik best dat je even moest slikken, het stond hem prachtig maar zijn nieuwe sportlook misstaat hem ook niet hoor.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Dag sokken, hallo gladde beentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:21

Jeetje wat een lariekoek 8nnemiek... zo zou geen enkel paard in jouw ogen een ander discipline mogen uitvoeren! Ik heb een quarter waar ik dressuur mee rij omdat dit ook goed is en we variatie rijden.

TS staat super stoer hoor! En ik was laatst bij de western days en daar liep zelfs een tinker mee in de barrel race je ziet ze steeds vaker in de western!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:29

xApple schreef:
Wát een onzin :+

Laat iedereen lekker in zijn of haar waarde. Dat je zelf sokken en behang mooier vindt; prima maar respecteer anderen hun mening ook dan. Wat kansloos zeg :(:)

Wat vind je onzin? Dat geschoren sokken niet bij het ras horen? Dat staat gewoon in de rasomschrijving hoor ;)

De meeste tinkerliefhebbers houden mede van het ras vanwege hun weelderige behang, en als mensen massaal hun tinkers gaan kaalscheren dan gaat je dat als liefhebber best wel aan het hart ja. Jammer dat dat schijnbaar niet meer gezegd mag worden.

Het is verder een prachtig paard. Maar kale benen is gewoon niet mijn smaak en ik vind het zonde om van zo'n mooie tinker een kaalgeschoren sportpaard te maken.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 21-08-18 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:32

8nnemiek schreef:
xApple schreef:
Wát een onzin :+

Laat iedereen lekker in zijn of haar waarde. Dat je zelf sokken en behang mooier vindt; prima maar respecteer anderen hun mening ook dan. Wat kansloos zeg :(:)

Wat vind je onzin? Dat ík het niet mooi vind? :+
Of dat het niet bij het ras hoort? Dat staat gewoon in de rasomschrijving hoor ;)

De meeste tinkerliefhebbers houden mede van het ras vanwege hun weelderige behang, en als mensen massaal hun tinkers gaan kaalscheren dan gaat je dat als liefhebber best wel aan het hart ja. Jammer dat dat schijnbaar niet meer gezegd mag worden.

Het is verder een prachtig paard. Maar kale benen is gewoon niet mijn smaak.

Denk dat deze zin vooral bedoeld word
Als je een sportpaard wil dan koop je toch een warmbloed en geen koudbloed toch? 

Mooi ts!!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:37

Kabayo schreef:
Denk dat deze zin vooral bedoeld word
Als je een sportpaard wil dan koop je toch een warmbloed en geen koudbloed toch? 

Ik snap niet wat daar mis mee is eigenlijk :=
Ik koop als koudbloedliefhebber ook geen warmbloed.
Ik kan me voorstellen dat het wel eens gebeurt dat je helemaal verliefd wordt op een paard en zoals in het geval van ts ineens 'noodzakelijk' de sokken moet scheren.. Maar als je van sportpaardjes zonder sok en met weinig behang houdt dan vind ik het gewoon vreemd als mensen dan een tinker gaan kopen en vervolgens alles afscheren, en dat zie je steeds vaker.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:41

8nnemiek schreef:
Kabayo schreef:
Denk dat deze zin vooral bedoeld word
Als je een sportpaard wil dan koop je toch een warmbloed en geen koudbloed toch? 

Ik snap niet wat daar mis mee is eigenlijk :=
Ik koop als koudbloedliefhebber ook geen warmbloed.
Ik kan me voorstellen dat het wel eens gebeurt dat je helemaal verliefd wordt op een paard en zoals in het geval van ts ineens 'noodzakelijk' de sokken moet scheren.. Maar als je van sportpaardjes zonder sok en met weinig behang houdt dan vind ik het gewoon vreemd als mensen dan een tinker gaan kopen en vervolgens alles afscheren, en dat zie je steeds vaker.

En soms komt paard blijkbaar niet overeen met de voorkeur van een discipline, big deal. Haar paard, haar keuze, niet jouw probleem. Dat je het niet mooi vindt, prima. Maar laat iemand gewoon lekker in zijn of haar waarde en het is niet nodig om te lopen verkondigen dat iemand geen rasliefhebber is, omdat de sokken niet praktisch zijn voor de sport die eigenaar, en hoogstwaarschijnlijk paard, leuk vindt.
Laatst bijgewerkt door Asvinia op 21-08-18 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:41

@Annemiek; ik vind jouw hele reactie kansloos.

Hoezo is een tinker geen sportpaard? Misschien jouw tinker niet maar deze wel.

Ik vind het juist gaaf. Net als Friezen zonder sokken :j Zijn nog steeds Friezen. Fjorden met lange manen vind ik persoonlijk weer lelijk maar dan zijn het nog steeds fjorden ;)

Dat jij dat allemaal ‘vreemd’ vind is jouw tekortkoming niet die van TS :+

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Dag sokken, hallo gladde beentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:47

Ook ik vind het erg zonde van de sokken.. :)

Maaar, wat enorm gaaf dat je dit met je tinker doet! Weer eens wat anders, dit kom je zeker niet vaak tegen in de western sport? Zijn gehele outfit staat hem goed :)

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:00

Ik heb helemaal niks met sokken dus ik vind jouw tinker mooier zonder dan met. Vroeger hadden we een arabo en diens sokken werden ook geschoren.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:03

Ik denk dat je mijn reactie niet helemaal begrijpt, Apple. Met een sportpaard bedoel ik een warmbloed/volbloed.
En ik heb nergens gezegd dat ts geen tinkerliefhebbers is. Ze zei zelf toch ook dat ze er in eerste instantie tegenop zag om te scheren?

Helemaal prima als ts haar tink scheert hoor, dat moet iedereen inderdaad zelf weten, maar ik bedoel alleen te zeggen dat ik het zonde zou vinden als de trend van het scheren die je steeds meer ziet zich doorzet en mensen tinkers gaan kopen om ze vervolgens allemaal kaal te scheren.
Ja, dat vind ik een vreemde ontwikkeling, en nee, dat geldt niet voor het paard van ts. Ts kocht haar tinker toch niet met de intentie om er meteen alles af te scheren en er een halve quarter van te maken? Ik neem aan dat ts ook op het uiterlijk en het behang viel toen ze haar paard kocht.

YoeriTinker

Berichten: 257
Geregistreerd: 02-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 22:21

8nnemiek schreef:
Ik denk dat je mijn reactie niet helemaal begrijpt, Apple. Met een sportpaard bedoel ik een warmbloed/volbloed.
En ik heb nergens gezegd dat ts geen tinkerliefhebbers is. Ze zei zelf toch ook dat ze er in eerste instantie tegenop zag om te scheren?

Helemaal prima als ts haar tink scheert hoor, dat moet iedereen inderdaad zelf weten, maar ik bedoel alleen te zeggen dat ik het zonde zou vinden als de trend van het scheren die je steeds meer ziet zich doorzet en mensen tinkers gaan kopen om ze vervolgens allemaal kaal te scheren.
Ja, dat vind ik een vreemde ontwikkeling, en nee, dat geldt niet voor het paard van ts. Ts kocht haar tinker toch niet met de intentie om er meteen alles af te scheren en er een halve quarter van te maken? Ik neem aan dat ts ook op het uiterlijk en het behang viel toen ze haar paard kocht.


Maar zo is het niet gegaan. Yoeri is nu 9 jaar oud en ik heb hem ook al 9 jaar, sinds dat hij bij zijn moeder weg mocht. Ik was toen 11 jaar... Ik ben toen echt gevallen op zijn uitstraling en karakter. Ik heb hem gekocht om lekker met hem buiten te gaan rijden maar dat gaat met hem gewoon niet. En mijn interesse ligt bij reining, en ik doe het met wat ik heb en dat is mijn Tinker. Hij vind het hartstikke leuk en voor een tinker heeft hij best talent, hij zal het nooit zo goed doen als een Quarter maar dar hoeft voor mij ook niet.

Ik heb hem dus niet gekocht als reining paard, en ook niet met de intentie zijn behang eraf te halen.