Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze

 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Ik ben alleen opzoek naar ICS hengsten. En daar ben ik nog niet zo in thuis dus vandaar dit topic.

Onze eigen hengst is te close familie van onze merrie Big Style. Dus ben ik opzoek naar een goede hengst om haar te laten dekken.

De merrie:
Dochter van Woolly mammoth van 1.43 hoog.
Ze is een tikje lang in haar rug en dat staat ook bovenaan mijn lijstje om te verbeteren. Body heeft ze zeer goed, een prachtig hoofdje en geweldige halsopzet. Beenwerk mag wat zwaarder zijn.


Eisenlijstje hengst:
Ics goedgekeurd
Niet kleiner dan de merrie (1.43)
Goede compacte cob hengst met een goede bovenlijn die dit ook zeker doorfokt.
Moet zwaar beenwerk doorgeven.



Kortweg, ik wil liever niet inleveren op de goede punten van de merrie maar bijv de goede hals zit flink verankerd in haar lijn dus kan ik met de hengst iets soepeler in zijn.

De goede bovenlijn is prio 1.


Op dit moment staan op mijn lijstje
Red Rooster (is me eigenlijk net ff ietsje te klein maar verder past hij wel goed)
Denzel o'Shea

Voor volgend jaar staat Dodge Viper op de nominatie. Die is nu nog niet gekeurd bij het ICS maar gaat als het goed is volgend jaar :D


Foto's zijn wat ouder. Ze heeft nu minder vet maar heeft haar kap behouden :j

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 11:56 



 
Profiel   

Chantal ik denk dat je Forrest zijn bovenlijn waarschijnlijk te week vind in combi met deze merie,maar hij heeft dat absoluut nog niet doorgegeven aan zijn nakomelingen terwijl veel nakomelingen ook uit zulke cob merries zijn geboren.
Gezien ik weet wat voor veulens er komen uit hem en dit type merries,zie ik er zeker wel een match in.
Forrest staat dit jaar voor het laatst ter dekking voor externe merries.Na 15 jaar dekken gaat opa met de fut volgend jaar.☺

Verder denk ik dat je aan Denzel ook een goede keuze hebt.Prachtige hengst.
En wat vind je van Deaglan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 22:18 



 
Profiel   

The man in black van Monique en toon? Mooie jonge hengst met genoeg massa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 09:43 



 
Profiel   

Ik dacht ook gelijk aan Dodge Viper maar nog niet gekeurd dus, vind dat echt een droom combi.
Forrest zou ik ook wel durven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 15:28 



 
Profiel   

Ik zou voor Denzel of Deaggie gaan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 20:23 



 

Hoe ver wil je rijden? Charlotte gaat dit jaar naar Owen(v Otis) Is wel ICS Be maar volgens mij kun je dan ook een vol papier krijgen.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 15:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen