Graanvrije Equifyt voor jaarling tinkermerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluiskuiken

Berichten: 3
Geregistreerd: 18-01-09

Graanvrije Equifyt voor jaarling tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 11:44

Morgen mag ik mijn allerliefste Mila gaan oppikken. <3 Momenteel loopt ze samen met een tweejaarse hengst en een andere jaarlingmerrie. Ze krijgen geen krachtvoer, enkel hooi en weidegang.

Bij ons komt ze in paddock paradise systeem te staan met 3 pony's en 1 paard: een 5 jaarse, een 11 jarige, een 14 jarige en een 16 jarige ruin. Opgevoed zal ze wel worden :j

Nu krijgen onze paardjes in de zomer elke week een verse wei, en 1x per dag wat equifyt Pre-active en Green Power. Beiden graanvrij. Ze krijgen niet veel, maar we zien het gewoon als een supplement voor vitamientjes en mineralen.

Mila is nu 14 maand en dus nog volop in de groei. Maar ze is natuurlijk wel Tinker, dus ik wil niet overdrijven in haar voeding. Er bestaat van Equifyt de Gold die je kan geven ipv de Green Power en is net zo goed graanvrij. Dit mag ook met de Pre-active gecombineerd worden. Qua eiwitten blijft dit gelijk, maar er zit nog minder suiker en minder zetmeel in en iets meer vetten.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat denken jullie dat de beste oplossing is?

- gewoon hetzelfde geven als de rest (wat veel makkerlijker is, ook voor mijn weidegenootjes)
- de gold bijvoederen ipv de green
- niets bijvoederen, zoals ze gewend is (maar gaat ze dan geen voernijd krijgen omdat de rest wel eten krijgt?)