Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tinker

 
Profiel   

Een tinker van 1,36 ( zal nog wat groeien en meer spier massa krijgen)
Kan een die bereden worden door iemand van 1,67 en 69 kilo ongeveer?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:54 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Tinkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 09:17 



 
Profiel   

Als je foto's van jezelf ziet op de tinker, vind je jezelf dan te lang? Het klinkt mij wel lang. Heb je geen foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 09:32 



 
Profiel   

Sammie0102 schreef
Een tinker van 1,36 ( zal nog wat groeien en meer spier massa krijgen)
Kan een die bereden worden door iemand van 1,67 en 69 kilo ongeveer?

Maar die spiermassa heeft hij nu dus nog niet.En wat is rijden? Er een keer een rondje op stappen,of echt werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 09:35 



 
Profiel   

Dat lijkt me echt te klein voor lengte en gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 09:38 



 
Profiel   

Als de tinker lekker breed is zal het wel meevallen. Stappen zal hem heus ook geen kwaad doen maar als je serieuze toekomstplannen met hem hebt wbt trainen, zou ik hem bv meer belasten/spiermassa opbouwen via andere wegen. Ernaast wandelen, longeren, balkjes e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 09:50 



 
Profiel   

Volgens jouw bericht is het paard nog niet uitgegroeid. Dan is het wel extra slecht om hem te zwaar te belasten.Vraag het anders aan je DA.Ik heb wel eens een jonge Tinker (4 jaar) gezien waar grote zware meiden op reden,en die had een hele holle rug.Wat je normaliter alleen bij zeer oude paarden ziet die veel bereden zijn. Maar uiteraard weet ik niet of die Tinker dat van het rijden had gekregen of het van aanleg had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 11:09 



 
Profiel   

Ik vind het toch wel een beetje te klein om eerlijk te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:00 



 
Profiel   

Ik hebzelf een zware tinker van 152/153 en vind 70 kg echt de top die zij dragen mag, zij is 8 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:28 



 
Profiel   

Ik vind deze combinatie ook niet zo geslaagd omdat de tinker aan de kleine kant is. Er moet specifiek gekeken worden naar het totaal plaatje en dan past daar het beste iemand bij die zelf niet groter is dan (150M) omdat we het hier over een C pony hebben. Ik zou je een tinker willen adviseren die minimaal een stokmaat heeft van tussen de 145/150M zodat je er dressuurmatig of een het bos er ook nog wat aan hebt TS

Qua gewicht is het moeilijk in te schatten zonder foto's. Wanneer het gewicht goed verdeeld is van de ruiter over de romp benen en buik dan zou het imo kunnen om op een kleine maat tinker te rijden. De ene tinker is de ander niet dus het is een kwestie van uitproberen :P


Edit: Laat de tinker wel testen van tevoren op de ziekte PSSM1 dat voorkomt een hoop teleurstelling in de toekomst


Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 05-07-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:37 



 
Profiel   

StillAngel schreef
Als de tinker lekker breed is zal het wel meevallen. Stappen zal hem heus ook geen kwaad doen maar als je serieuze toekomstplannen met hem hebt wbt trainen, zou ik hem bv meer belasten/spiermassa opbouwen via andere wegen. Ernaast wandelen, longeren, balkjes e.d.


Aangezien hij nog zal groeien gaan we hem niet belasten met intensief rijden,
De bedoeling is om eerst voornamelijk 2 kids er op te laten rijden af een toe een keer.
We willen eerst met hem veel grond werk doen.
Hij kent zadel enz allemaal al wel. Dat er dus een keer een groter iemand op gaat zal niet elke week gebeuren met hem. En als hij gegroeid is in hoogte en breedte zal dat wel eens vaker zijn maar niet paar keer in de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:46 



 
Profiel   

Wat ik mij afvraag, ga je er wel oppassen kwa kont om het zo even te noemen. Die van mij is +/- 10 cm hoger, ik heb maat 36 en pas er 'net' op. Er zijn heel veel tinkers met korte rug waardoor veel zadels te lang zullen zijn en/of te klein voor de ruiter. Ook iets om op te letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:54 



 
Profiel   

Goh, 70 kilo op een pony van nog geen 1m40 vind ik toch echt wel te veel, ook omdat daar dan nog eens zadel enzo bijkomt. Een tinker kan meer aan dan de gemiddelde pony, maar dit is de uiterste grenzen opzoeken.
Voor de kindjes en grondwerk is het ideaal, voor jezelf zou ik het niet doen.

Ook voor een paar keer per maand kan je sterk nadelige gevolgen zien aan de rug eens het paard wat ouder wordt (10-15+), dat vind ik niet fair naar het dier toe. Heb je het nog niet gekocht? Ga dan lekker op zoek naar een wat groter exemplaar, zal je zelf ook meer geniet van hebben en hoef je je geen zorgen te maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:59 



 
Profiel   

Ik zou echt nog even verder kijken naar een wat groter exemplaar.
Op het moment worden er echt heel veel van die kleine tinkertjes tegen spotprijzen aangeboden, maar eigenlijk vind ik die alleen geschikt voor voor de kar of voor kindjes, alhoewel ze qua karakter best sterk kunnen zijn voor kids, maar dat verschilt per paard.
Je kunt dan echt beter wat meer geld neer leggen voor een paard wat qua maat voor het hele gezin geschikt is.
Je leest ook heel vaak dat mensen achteraf spijt krijgen dat ze zo'n kleintje gekocht hebben omdat het qua maat gewoon niet mooi past en ze dan met veel hartzeer toch weer verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 16:24 



 
Profiel   

Ik heb zelf een iets grotere, van 147 en daar passen meisjes van 10 jaar op, maar ik zelf ook. Lastige is alleen dat veel Tinkers wel erg braaf zijn, maar ook loeisterk, tikje eenkennig, en enigzins 'eigenwijs'. Met jongere ruiters wil dat nog wel eens een dingetje zijn. Ik rijd meestal zelf, en heb een lichtgewicht westernzadel. Anders vindt ik het voor hem te zwaar worden. (en ik heb geen zin om 18 kg zadel te slepen...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 16:43 



 
Profiel   

Ik heb hier een tinker van 1.38, 9 jaar.
Zelf ben 1.69m en 65 kilo en no way dat ik daar op ga zitten.
Een keer een rondje stappen oid zou ik nog wel aandurven maar echt rijden :n
Mijn dochter van 9 rijdt hem en dat past mooi.
Zoals iemand hierboven ook als schreef, veel tinkers hebben een korte rug
Zo ook die van ons, waar nog maar net een 15" wintec (licht kunststof) zadeltje op past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 17:18 



 
Profiel   

Qua lengte zou het wel moeten kunnen volgens mij, als het een zwaarder gebouwde tinker is. En inderdaad als er niet te intensief mee wordt gereden. Maar het gewicht zou me ook tegenhouden.
Ik heb zelf een tinker van 1.50, vrij breed, waardoor ik er vroeger zelfs iets te smal/licht voor was met mijn 1.70 en wat ondergewicht (50 kilo), maar inmiddels met nu 65 kilo pas ik er veel beter op en zou ik ook niet snel meer op een kleinere pony stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 17:48 



 
Profiel   

Zou je een nauwelijks beleerde tinker, als het je eerste paard is, al aan je kinderen toevertrouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 18:33 



 
Profiel   

Zoveel negativiteit weer...

Op een IJslander rijden alle volwassenen, maar een tinker, die vaak nog breder is en dus ook meer kan dragen, plots niet?

Een tinker gehad van die hoogte, was een tank en paste een volwassene van 1.75 prima op, zag er zelfs niet vreemd uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 19:39 



 
Profiel   

Waarom negativiteit...ts vraagt om meningen en die geven we gewoon.
Helaas zijn die hele kleintjes die nu zo veel aangeboden worden vaak ook heel iel, daar durf ik met m'n 70 kilo echt niet met goed fatsoen op te gaan zitten, vind het sneu en ook echt geen porem.
Als TS een flinke tank van 1.35 a 1.40 gaat kopen is het een optie, maar zo niet dan zou ik er voor kiezen om verder te kijken naar een groter exemplaar als je toch nog bezig bent met zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 19:51 



 
Profiel   

Mijn tinker is 1.40, ik 1.65 en 61 kilo, dit gaat goed, zwaarder op kleiner zou ik alleen doen als de tinker breed is en het toch naar verhouding lijkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 20:54 



 
Profiel   

Mag ik dan ook vragen wat vinden van tinker 155 ik zelf ben 165/167 en weeg 80
(schrik) kilo [ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 17:45 



 
Profiel   

Past goed hoor! Mooi paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 20:20 



 
Profiel   

poekkie dankje!
ben druk bezig afvallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 06:18 



 

Ik zou kijken voor een maatje groter. Ik ben zelf 1,60m en heb een hele brede tinker van 1,58m en heb er eentje gehad die minder breed was en 1,50m. Ik pas prima op beide, vooral qua lengte. Maar ik was blij dat ik wat grotere tinkers had, want zadels zoeken is echt onmogelijk met die korte ruggen. Helaas heb ik geen foto van mij op de kleinere Tinker...

Kleiner dan 1.45m zou ik echt niet gaan. :n Ja, het past vast en voor één keer per maand is het heus niet schadelijk met jouw postuur, maar het is toch zonde dat je niet zo vaak op je paard kan rijden en dat je kinderen er mogelijk snel weer af groeien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 06:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen